Forfatter Emne: Hvor meget fylder de ældre forældre ....  (Læst 235 gange)

Offline maxeline (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Hvor meget fylder de ældre forældre ....
« Dato: Februar 03, 2019, 07:46:36 pm »
Jeg tænker på hvor meget de ældre fylder i jeres hverdag både praktisk og i tankerne ?
Min mor er 95 og fylder rigtigt meget .....der er altid lige en tanke om/ på hende og nu sommerferien skal planlægges så kommer tankerne også op om det nu er fair at tage på ferie ?
Hun bor i hjemmet men kunne nemt  på plejehjem men vil ikke.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Sv: Hvor meget fylder de ældre forældre ....
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2019, 07:51:48 pm »
Jeg tænker på hvor meget de ældre fylder i jeres hverdag både praktisk og i tankerne ?
Min mor er 95 og fylder rigtigt meget .....der er altid lige en tanke om/ på hende og nu sommerferien skal planlægges så kommer tankerne også op om det nu er fair at tage på ferie ?

Samme her. Jeg gør meget ud af min mor og hendes mand.

Når jeg er bortrejst tænker jeg ofte, på om der sker noget når jeg er væk.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2019, 07:55:15 pm »
Jeg ved godt, det lyder arrogant, men jeg rejser en del og det er ofte akut, og ville ikke have tid til at tage mig af ældre familiemedlemmer. Vi har en rigtig god ældrepleje selv i forhold til andre lande i Europa, og jeg ønsker ikke et samfund, hvor de ældre bor sammen med deres børn. Der ligger også en tryghed i, at der er professionelle døgnet rundt.

Offline maxeline (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2019, 09:31:46 pm »

Samme her. Jeg gør meget ud af min mor og hendes mand.

Når jeg er bortrejst tænker jeg ofte, på om der sker noget når jeg er væk.

Netop - Ja, vi andre skal jo også leve vores live med hvad der kan komme af rejser og hvad vi har lyst til.
Det er bare drøjt når der altid er tanker og bekymringer om de ældre der hjemme.

Offline maxeline (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 03, 2019, 09:38:01 pm »
Jeg ved godt, det lyder arrogant, men jeg rejser en del og det er ofte akut, og ville ikke have tid til at tage mig af ældre familiemedlemmer. Vi har en rigtig god ældrepleje selv i forhold til andre lande i Europa, og jeg ønsker ikke et samfund, hvor de ældre bor sammen med deres børn. Der ligger også en tryghed i, at der er professionelle døgnet rundt.

Nææ - jeg havde endeligt heller ikke tid til det, hvis jeg blev spurgt.
Det blev jeg sådan set bare ikke da der skulle vælges kontaktperson og de kun var mig.
Så er det ikke nemt at sidde til møder med visisatoren og sige .....Nej..Nej men tro mig, det havde jeg gerne villet.
Jeg kan kun give dig ret at der er en tryghed i at der er professionelle døgnet rundt men det vil min mor alså blæse på.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 04, 2019, 12:30:31 am »
Det er sgu hårdt for dig Maxeline, at skulle tage  dig af din gamle mors problemer.

Jeg er så heldig, at min mor døde, da jeg var barn, så ingen problemer her med gamle mødre og det offentlige, der vil
have kontaktpersoner.

Vil du bytte?
I'm a Troll

Offline maxeline (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 04, 2019, 09:47:52 am »
Det er sgu hårdt for dig Maxeline, at skulle tage  dig af din gamle mors problemer.

Jeg er så heldig, at min mor døde, da jeg var barn, så ingen problemer her med gamle mødre og det offentlige, der vil
have kontaktpersoner.

Vil du bytte?
Så...så. ...nu ingen grund til den sarkasme der - det er/var kun en forespørgsel på hvordan andre takler de problemer og hvor meget de gør ud af det.