Jeg tænker på hvor meget de ældre fylder i jeres hverdag både praktisk og i tankerne ?Min mor er 95 og fylder rigtigt meget .....der er altid lige en tanke om/ på hende og nu sommerferien skal planlægges så kommer tankerne også op om det nu er fair at tage på ferie ?
Citat fra: maxeline efter Februar 03, 2019, 07:46:36 pmJeg tænker på hvor meget de ældre fylder i jeres hverdag både praktisk og i tankerne ?Min mor er 95 og fylder rigtigt meget .....der er altid lige en tanke om/ på hende og nu sommerferien skal planlægges så kommer tankerne også op om det nu er fair at tage på ferie ?Samme her. Jeg gør meget ud af min mor og hendes mand.Når jeg er bortrejst tænker jeg ofte, på om der sker noget når jeg er væk.
Jeg ved godt, det lyder arrogant, men jeg rejser en del og det er ofte akut, og ville ikke have tid til at tage mig af ældre familiemedlemmer. Vi har en rigtig god ældrepleje selv i forhold til andre lande i Europa, og jeg ønsker ikke et samfund, hvor de ældre bor sammen med deres børn. Der ligger også en tryghed i, at der er professionelle døgnet rundt.
Det er sgu hårdt for dig Maxeline, at skulle tage dig af din gamle mors problemer.Jeg er så heldig, at min mor døde, da jeg var barn, så ingen problemer her med gamle mødre og det offentlige, der vilhave kontaktpersoner.Vil du bytte?