Forfatter Emne: Stærk bog af Jaleh Tavakoli  (Læst 1902 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Stærk bog af Jaleh Tavakoli
« Dato: Februar 03, 2019, 04:11:20 pm »
Hvis du ikke ved, hvem Jaleh Tavakoli er, så er det ikke sikkert, det er min skyld. Jeg har i hvert fald tidligere skrevet lidt om hende herinde.
Never mind. Hun er formand for 'Frit Iran' (født i Iran 1982), har tidligere været valgt ind i Københavns Borgerrepræsentation (for Enhedslisten), men blev frosset ud af partiet, fordi hun åbent kritiserede islams fremfærd i Danmark.

Jeg har nu fået læst hendes bog, "ISLAMS OFFENTLIGE HEMMELIGHEDER", som udkom hen på efteråret, og lad mig skrive straks:
Det er en meget værdifuld bog. Her står en masse af det, msm fortier år efter år, det majoriteten af de danske politikere ikke vil høre - end ikke fra en kvinde, som er født i Ayatollah-land.

For mig er det især vigtigt, at her er en skribent, der åbent og modigt fortæller, at i den muslimske verden selv er der ikke alt det med 'radikale muslimer' eller 'islamisme.' I ved jo, hvordan man bliver fræset ned af 'the good people', hvis man vover at sige det samme. Men når vi bliver det, er der vel ikke andet for end at henvise til Jaleh herself. Eller hun 'forstår' måske heller ikke islam ? Eller er hun 'nynazist' ?
Hun henviser bl.a. til Erdogans ord om, at der ikke findes 'radikal islam' eller 'moderat islam', KUN islam.

For den enkelte muslim er alene gennem sin trosbekendelse fanget i en fælde, der pålægger muslimer ved deres tro på Allah også at acceptere et politisk system, der blev udviklet før Gorm den Gamle var konge her til lands. Den islamiske ideologi, som består af koranen, bogen om traditionerne og profeten Muhammeds biografi, er ikke kun en religiøs vejledning, men et komplet samfundssystem med alle tilhørende påbud og forbud - kort sagt: Hvordan muslimen skal leve sit liv fra vugge til grav.
Konsekvens: For muslimen står Allahs bud altid over menneskeskabte love -> man kan selvsagt ikke både være en god muslim og en god demokrat. Findes ikke.

Jaleh Tavakoli konkluderer derfor bl.a., at vi må forvente, at muslimerne i Danmark, når de bliver mange nok, vil bekende sig til en islamisk stat og forkaste vores sekulære retsstat. Hun minder om, at opinionsundersøgelser fra WZB, Wilke og PEW viser, at et flertal af EU-landenes muslimer ønsker at udskifte demokratiet med en islamisk statsdannelse.

Det er jo ikke opmuntrende læsning. Alligevel er det et væsentligt dokument at have i hænderne. God at hente næring fra, når alle mainstream-journalisternes og - politikernes løgne om det åh så moderate islam skal tilbagevises. For det skal de da vel, ikke ?

Du kan låne den på ethvert ordentligt bibliotek under 32.18, og hvis SF-bibliotekaren siger, at den har de skam ikke, beordrer du hende til at bestille den via fjernlån. Du har ret til at låne den.   :thumbsup:
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Stærk bog af Jaleh Tavakoli
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2019, 04:35:43 pm »
Hvis du ikke ved, hvem Jaleh Tavakoli er, så er det ikke sikkert, det er min skyld. Jeg har i hvert fald tidligere skrevet lidt om hende herinde.
Never mind. Hun er formand for 'Frit Iran' (født i Iran 1982), har tidligere været valgt ind i Københavns Borgerrepræsentation (for Enhedslisten), men blev frosset ud af partiet, fordi hun åbent kritiserede islams fremfærd i Danmark.

Jeg har nu fået læst hendes bog, "ISLAMS OFFENTLIGE HEMMELIGHEDER", som udkom hen på efteråret, og lad mig skrive straks:
Det er en meget værdifuld bog. Her står en masse af det, msm fortier år efter år, det majoriteten af de danske politikere ikke vil høre - end ikke fra en kvinde, som er født i Ayatollah-land.

For mig er det især vigtigt, at her er en skribent, der åbent og modigt fortæller, at i den muslimske verden selv er der ikke alt det med 'radikale muslimer' eller 'islamisme.' I ved jo, hvordan man bliver fræset ned af 'the good people', hvis man vover at sige det samme. Men når vi bliver det, er der vel ikke andet for end at henvise til Jaleh herself. Eller hun 'forstår' måske heller ikke islam ? Eller er hun 'nynazist' ?
Hun henviser bl.a. til Erdogans ord om, at der ikke findes 'radikal islam' eller 'moderat islam', KUN islam.

For den enkelte muslim er alene gennem sin trosbekendelse fanget i en fælde, der pålægger muslimer ved deres tro på Allah også at acceptere et politisk system, der blev udviklet før Gorm den Gamle var konge her til lands. Den islamiske ideologi, som består af koranen, bogen om traditionerne og profeten Muhammeds biografi, er ikke kun en religiøs vejledning, men et komplet samfundssystem med alle tilhørende påbud og forbud - kort sagt: Hvordan muslimen skal leve sit liv fra vugge til grav.
Konsekvens: For muslimen står Allahs bud altid over menneskeskabte love -> man kan selvsagt ikke både være en god muslim og en god demokrat. Findes ikke.

Jaleh Tavakoli konkluderer derfor bl.a., at vi må forvente, at muslimerne i Danmark, når de bliver mange nok, vil bekende sig til en islamisk stat og forkaste vores sekulære retsstat. Hun minder om, at opinionsundersøgelser fra WZB, Wilke og PEW viser, at et flertal af EU-landenes muslimer ønsker at udskifte demokratiet med en islamisk statsdannelse.

Det er jo ikke opmuntrende læsning. Alligevel er det et væsentligt dokument at have i hænderne. God at hente næring fra, når alle mainstream-journalisternes og - politikernes løgne om det åh så moderate islam skal tilbagevises. For det skal de da vel, ikke ?

Du kan låne den på ethvert ordentligt bibliotek under 32.18, og hvis SF-bibliotekaren siger, at den har de skam ikke, beordrer du hende til at bestille den via fjernlån. Du har ret til at låne den.   :thumbsup:

Gæster angreb betjente: Privat fest gik amok
Seks patruljevogne med 12 betjente til slagsmål i udlejningslokaler i Aalborg

Hvorfor får danskerne ikke at vide at det var en 10-15 perker-hanner der ville sabotere en fest ingen ville have dem med til ?
Det var heller ikke gæsterne, - men de uinviterede perker-ballademagere der angreb både de inviterede gæster og politi. Det er jo ikke første gang de idioter opfører sig sådan.

Problemerne opstod, da 10-15 unge mennesker gerne ville deltage i festlighederne og lagde op til masseslagsmål, da de blev afvist ved indgangsdøren.
- Ja, der var noget håndgemæng, da de forsøgte at skaffe sig adgang.
- Der var ikke nogen, der kom alvorligt til skade, men der blev kastet med flasker mod betjentene, så det var alvorligt nok, siger Mogens Hougesen.

https://ekstrabladet.dk/112/gaester-angreb-betjente-privat-fest-gik-amok/7501067

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2019, 04:45:21 pm »
Ja, mainstreammediernes fortielser, fordrejninger og direkte løgne har gennem 30 år fået mange af os til at læse/høre nyheder på en anden måde end før.
Jeg kan huske, at da de begyndte at skrive "unge", "tre-fire unge mænd" osv., lærte man efterhånden at spørge hinanden "nååh, og hvor mon de så er fra?" Det uværdige sløringsspil er bare fortsat og fortsat gennem årene.

Jeg har tit tænkt på, om nye journalister, når de begynder på kriminalredaktionerne får at vide, at vi skriver altså intet om vedkommendes etniske og geografiske baggrund. Og bagved lurer den tjæresorte løgn: For det kunne jo lige så godt have været danskere. Det kunne det ikke - det har vi, bl.a. vedrørende voldtægter statistikken til at fortælle os.

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2019, 05:41:46 pm »
Jeg vil gerne læse Jalehs bog.

Men sådan en som Naser Khader mener noget andet, han skelner mellem moderate muslimer og
islamister. Der er mange retninger inden for muslimerne. Der er også mange farvede mennesker jeg har mødt, der ikke er, eller ikke er særligt troende.  Jaleh er en af dem. Hvad mener du om sådan en som Abdel Aziz Mahmoud?  (Han er gift med en dansk mand og betegner sig selv som
kulturmuslim)

Rudi, mener du seriøst, at danskere ikke kan være voldtægtsforbrydere eller mener du, at der
er procentvis flere udenlandske voldtægtforbrydere end danske? Er Amagermanden og Peter
Madsen og mange andre ikke danske?

Eller hvad med ham her? https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-paedogogmedhjaelper-og-spejderleder-begik-overgreb-i-20-aar

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.6%
  • Country: 00
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 03, 2019, 05:53:41 pm »
Jaleh Tavakoli konkluderer derfor bl.a., at vi må forvente, at muslimerne i Danmark, når de bliver mange nok, vil bekende sig til en islamisk stat og forkaste vores sekulære retsstat.

Jeg har haft mange muslimske arbejdskolleger gennem tiden. Der har ikke været nogen i blandt der har pønset på omstyrtelse. Hvorfor skulle de det? Det ville blive værst for dem selv.

Jeg har været ude for nogle "ekstreme" muslimer, men der ekstremismen ikke været andet end personlig fromhed.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 03, 2019, 06:02:55 pm »
kirstenelisabeth:
Jeg vil gerne læse Jalehs bog.

Citér
Men sådan en som Naser Khader mener noget andet, han skelner mellem moderate muslimer og
islamister. Der er mange retninger inden for muslimerne. Der er også mange farvede mennesker jeg har mødt, der ikke er, eller ikke er særligt troende.  Jaleh er en af dem. Hvad mener du om sådan en som Abdel Aziz Mahmoud?  (Han er gift med en dansk mand og betegner sig selv som
kulturmuslim)

Rudi, mener du seriøst, at danskere ikke kan være voldtægtsforbrydere eller mener du, at der
er procentvis flere udenlandske voldtægtforbrydere end danske? Er Amagermanden og Peter
Madsen og mange andre ikke danske?

Eller hvad med ham her? https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-paedogogmedhjaelper-og-spejderleder-begik-overgreb-i-20-aar

Ja, det gør Naser Khader vist rigtigt nok. Han har nu i omkring 17-18 år haft personlige livvagter. Jeg husker ikke lige Abdel Aziz Mahmoud, men hvis hans ægtefælle er en mand, lever han da lidt farligt, hvis han også eventuelt kommer i moskémiljøerne, tror du ikke? Jeg kan godt forstå, hvis de har det svært, typer som ham og Khader, der vist pgså har kaldt sig 'kulturmuslim' - eller er det 'kulturkristen'?

Nej, selvfølgelig mener jeg ikke, at ingen danskere kan være voldtægtsforbrydere, jeg skrev at statistikken kan fortælle os, at visse andre er meget overrepræsenteret. Det er forsøgt dysset ned og bortforklaret gennem mange år nu, men det er stadig sådan det er. Jeg tror personligt, det har at gøre med, at det muslimske kvindesyn er så totalt anderledes end det gængse i Vesten. (Bare sådan en ting at iflg. sharialoven er kvinden langt mindre værd end manden; det er hendes troværdighed også, for anmelder hun en muslimsk mand for voldtægt, skal hun kunne stille med fire mandlige vidner, som bekræfter, hvad hun siger. Ellers gælder det ikke ..!) Kvinder har halv arveret i islam. Osv.

Du bør passe på ikke at lade dig snøre til at tro på al snakken om den store majoritet af moderate muslimer. Alle opinionsundersøgelser viser, at når det kommer der til, støtter disse 'moderate' alt det, vi frygter.

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 03, 2019, 06:13:19 pm »
Ja, det er svært at sige, hvor mange, der er af hver slags. Jeg har nu ikke stødt på så mange af de,
der kan virke farlige, men dem støder jeg måske ikke ind i, hvem ved?

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 03, 2019, 06:37:05 pm »
kirstenelisabeth:
Citér
Ja, det er svært at sige, hvor mange, der er af hver slags. Jeg har nu ikke stødt på så mange af de,
der kan virke farlige, men dem støder jeg måske ikke ind i, hvem ved?

Jeg går ikke meget op i det med 'to slags' længere. Jaleh Tavakoli skriver:

"Begreberne 'islamisme' eller 'politisk islam' er dog kunstige fremstillinger af virkeligheden. De er uærlige. Det hjælper ingen, at ikke-muslimer skelner mellem religion og ideologi, når mainstream teologien ikke gør det." Husk, at inden i islam er der ikke disse begreber. Der er kun islam, Kirstenelisabeth.

Jeg tror desværre, at den tale man så ofte hører om 'de moderate muslimer' har rod i vestlig evne til at lulle sig ind i en ønskedrøm. Man har jo lært at 'tro det bedste om sine medmennesker', ikke? 
Det gjorde den danske og den norske pige i Marokko i december sikkert også. De døde af det!

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 03, 2019, 06:58:51 pm »

I ved jo, hvordan man bliver fræset ned af 'the good people', hvis man vover at sige det samme. Men når vi bliver det, er der vel ikke andet for end at henvise til Jaleh herself.

Bravo! - NU har du fået din kramme bamse du kan hale frem hver gang `the good people´ fremturer med deres meninger, - Det blir jo nææsten lissom dengang du beskyldte os for ustandselig at trække Breivik og nazi-kortet,  :girl_smile:
« Senest Redigeret: Februar 03, 2019, 07:05:01 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 03, 2019, 07:03:44 pm »
Jalle Tivoli er ligegyldig.

Den eneste grund til at købe hendes bog skulle være for at brænde den.  :smile1:
Paludan: "4-0 til Palle, han skød dem alle"

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Næste gang brænder du vel flag af.
« Svar #10 Dato: Februar 03, 2019, 07:14:57 pm »

Den eneste grund til at købe hendes bog skulle være for at brænde den.  :smile1:

Hvorfor ialv. skulle den bog brændes? det er da modigt at der dog er nogen muslimer der tør stå frem og fortælle sandheden. Så går du måske også ind for at hun skal have sprøjtet syre i ansigtet?

Det plejer jo at være konsekvensen i nogle muslimske lande når de oprørske kvinder skal tugtes.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2019, 07:16:53 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Næste gang brænder du vel flag af.
« Svar #11 Dato: Februar 03, 2019, 07:27:28 pm »

Hvorfor ialv. skulle den bog brændes?
Der er koldt. Skal varme hænderne. Der kan være mange grunde.

det er da modigt at der dog er nogen muslimer der tør stå frem og fortælle sandheden. Så går du måske også ind for at hun skal have sprøjtet syre i ansigtet?

Det plejer jo at være konsekvensen i nogle muslimske lande når de oprørske kvinder skal tugtes.

Kemisk exfoliering med syre er ellers meget populært. Det fjerner hudorme.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    10%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Februar 03, 2019, 07:36:38 pm »
Så kommer der trusler fra muslimske homosvaper igen. Vi får lige et billede af homosvaper og hans læremester igen.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 03, 2019, 07:41:48 pm »
Så kommer der trusler fra muslimske homosvaper igen.

Hvor har jeg truet?

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Næste gang brænder du vel flag af.
« Svar #14 Dato: Februar 03, 2019, 08:10:37 pm »
Desdicardo:
Citér
Hvorfor ialv. skulle den bog brændes? det er da modigt at der dog er nogen muslimer der tør stå frem og fortælle sandheden. Så går du måske også ind for at hun skal have sprøjtet syre i ansigtet?

Vi ved jo, at homotaber er en islammedløber. Han har selv skrevet, at han nærmest ingen danske venner har mere, men at han har det bedst blandt dem han har mødt i moskémiljøet.

Man kan sagtens forestille sig ham, når Dannebrog igen skal afbrændes - eller som ivrig vejviser for det islamiske politiske politi, når der er nogen, der skal afhentes.
Det er i hvert fald mit indtryk af ham.