Forfatter Emne: Gøres der nok for at hjælpe kvinder, der er forfulgte af islam?  (Læst 517 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
I en stille stund i eftermiddagens løb strejfede mine tanker dette: - Hvad bliver der af de mange kvinder verden rundt, som bliver forfulgt af muslimer?

For et par måneder siden var Asia Bibi (født i Pakistan) i alle medier. Hun var som bekendt dødsdømt men blev løsladt i november. Hun siges at være i sikkerhed nu - jeg vil kalde det relativ sikkerhed. For husk på, at når en kvinde som hun, der regnes for frafalden, først er dødsdømt af 'de rettroende', så har en muslim 'ret' til at slå hende ihjel.

En del husker vel også Sabatina James (ligeledes pakistansk baggrund). Hvis ikke, så læs eller genopfrisk viden om den forfulgte kvinde her:

https://kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hun-har-levet-med-politibeskyttelse-siden-hun-forlod-islam

I relativ sikkerhed i Østrig. Men ... også under konstant politibeskyttelse.
Et lignende liv er dagligdagen for masser af mindre kendte eller ukendte kvinder, for hvem det lykkedes at bryde ud af det islamiske tyranni, ofte også af tvangsægteskaber m.m. De danske krisecentre kender kvinder i den situation. Forfulgte af islam.

Det jeg tænker på med relativ sikkerhed er, at der er stikkertyper alle vegne. Derfor er et land selvfølgelig ikke 100 pct. sikkert for en sådan forfulgt kvinde. Heller ikke i Danmark, hvor stikkeriet via et korps som 'Reseachkollektivet Redox', kunne føre til, at en bøddel som gerne vil være en helt i det rabiate muslimske miljø ville slå til. De kan jo som regel det dér med halsoverskæringer ....

Gør vi i de (relativt) sikre kristent baserede lande nok for at støtte og hjælpe sådanne kvinder?

PS Hvis tråden søges afsporet af I ved selv hvem, så skriv bare videre. Jeg lover at læse det, når jeg er online.
Danmark muhammedanerfrit!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Gøres der nok for at hjælpe kvinder, der er forfulgte af islam?
« Svar #1 Dato: Januar 30, 2019, 06:40:14 pm »
Det er kun toppen af kagen og tænk på alle de kvinder der ikke klarede det; dem vi ikke hører om.
Når vi nu er ved kvinderne tager vi også lige mændene, der er lige så forfulgte. Tænk sig, bare fordi man går imod islam og kritiserer styret / religionen, skal man lide og dø

Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 30, 2019, 07:00:55 pm »
Pakistan er et shit-hole der burde udryddes. Befolkningen er bare svindlere og bedragere.

Og så er Pakistan verden værste eksisterende folkemorderregime. I 1971 myrdede pakistanske soldater op imod 3 milllioner mennesker i Østpakistan. Nu Bangla-desh. ""Kill three million of them," said President Yahya Khan at the February conference, "and the rest will eat out of our hands.""

Og som sagt, så gjort.

http://www.gendercide.org/case_bangladesh.html

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2019, 07:01:07 pm »
Jeg vil gerne stå bag at hjælpe flere kvinder komme væk fra religiøst betinget social kontrol! Jeg synes det er et rigtig fint område at bruge midler på, og er kun glad hvis vi kan samle en større gruppe af mennesker til at bakke op om det.

Men jeg er også blevet noget kynisk med alderen: Er det nu fordi folk på det yderste højrefløj virkelig bekymrer sig om forfulgte kvinder, eller er det en "min fjendes fjende er min ven" situation fordi det er en oplagt situation til at nedgøre islam og muslimer?
Vil I også hjælpe kvinder der er forfulgt men som ikke vil konvertere væk fra islam? Og hvad ville I iøvrigt sige hvis en ung kvinde flygtede hertil fra Saudiarabien for at undslippe sit fangeskab som kvinde i det land? Sidstenævnte er faktisk en ret aktuel sag.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2019, 07:04:06 pm »
Pakistan er et shit-hole der burde udryddes. Befolkningen er bare svindlere og bedragere.

Og så er Pakistan verden værste eksisterende folkemorderregime. I 1971 myrdede pakistanske soldater op imod 3 milllioner mennesker i Østpakistan. Nu Bangla-desh. ""Kill three million of them," said President Yahya Khan at the February conference, "and the rest will eat out of our hands.""

Og som sagt, så gjort.

http://www.gendercide.org/case_bangladesh.html

Den synd bliver så gjort om ved at slagte 200 mio. mennesker? Inklusiv dem der overlevede det folkemord du nævner iøvrigt...

Jeg er ikke helt med på din logik her...

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 30, 2019, 07:25:14 pm »
Er vokset op i den tid med kvindefrigørelse og ligeret bla bla. Det skal være helt naturligt og logisk i et samfund, at mænd og kvinder er lige.
Så i telly, at Søren Espersen diskuterede med formanden ( hende med de store fortænder) for "ligeberettelsen" i Danmark og han efterlyste opråb fra kvindebevægelsen, hvorfor bliver der ikke lavet demonstrationer i Danmark imod den islamiske undertrykkelse af kvinder vi ser dagligt uden for vores dør? Det ville konen ikke svare på.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 30, 2019, 07:44:57 pm »
Er vokset op i den tid med kvindefrigørelse og ligeret bla bla. Det skal være helt naturligt og logisk i et samfund, at mænd og kvinder er lige.
Så i telly, at Søren Espersen diskuterede med formanden ( hende med de store fortænder) for "ligeberettelsen" i Danmark og han efterlyste opråb fra kvindebevægelsen, hvorfor bliver der ikke lavet demonstrationer i Danmark imod den islamiske undertrykkelse af kvinder vi ser dagligt uden for vores dør? Det ville konen ikke svare på.

Har ikke set det interview, men jeg benægter ikke at der findes hyklere og folk med blinde øjne på venstrefløjen, men omvendt synes jeg også at højrefløjens forargelse er reserveret til når det er MUSLIMER der står for undertrykkelsen.

Men jeg vil gerne gå med til at islam pt. er den mest kvindeundertrykkende religion, og vi skal hjælpe dem der bliver ramt af dette. Men højrefløjen himler både op når man ikke gør noget for disse kvinder og når man gør:
http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8913.msg122479

Offline kirstenelisabeth

• Senior medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 30, 2019, 07:56:57 pm »
Jeg synes også, at vi skal hjælpe kvinder som Asia Bibi. Men tager Danmark overhovedet imod flygtninge som hende for tiden?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 30, 2019, 08:03:07 pm »
Jeg synes også, at vi skal hjælpe kvinder som Asia Bibi. Men tager Danmark overhovedet imod flygtninge som hende for tiden?

Hvis de kommer her, og hvis vi ikke smider dem hjem til deres undertrykkere igen, baseret på én af de 100 stramninger (Nej, det er ikke en overdrivelse) den nuværende regering har foretaget i blinde.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 31, 2019, 07:56:30 am »
Den første bompetegning handlede om muhammad og den her tegning handler om kvinder kontra islam.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 31, 2019, 01:21:37 pm »
fedt:
Citér

Hvem er hun? Det lyder som en, der kunne have været med i De Nattergales julekalender.  :smile1:
Danmark muhammedanerfrit!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 31, 2019, 03:13:53 pm »
fedt:
Citér

Hvem er hun? Det lyder som en, der kunne have været med i De Nattergales julekalender.  :smile1:

Det var den tidligere direktør for kvinfo Nina Groes og her er noget af diskutionen
http://tv.tv2.dk/video/MlRCOFhFNHdFb182SE4zdUpLeUVDZkdUOGV1UzR5ZnE

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 31, 2019, 03:15:24 pm »

Har ikke set det interview, men jeg benægter ikke at der findes hyklere og folk med blinde øjne på venstrefløjen, men omvendt synes jeg også at højrefløjens forargelse er reserveret til når det er MUSLIMER der står for undertrykkelsen.

Men jeg vil gerne gå med til at islam pt. er den mest kvindeundertrykkende religion, og vi skal hjælpe dem der bliver ramt af dette. Men højrefløjen himler både op når man ikke gør noget for disse kvinder og når man gør:
http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8913.msg122479
Det var den tidligere direktør for kvinfo Nina Groes og her er noget af diskutionen
http://tv.tv2.dk/video/MlRCOFhFNHdFb182SE4zdUpLeUVDZkdUOGV1UzR5ZnE

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #13 Dato: Januar 31, 2019, 10:15:10 pm »
Midlerne er underordnede.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Februar 01, 2019, 07:23:06 am »
Anklager, jeg tror ikke, du har det godt .... :Cherna_29: