Forfatter Emne: Intet forbud imod billeder af Muhamed iht Koranen.  (Læst 1736 gange)

Offline Blue velvet (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Intet forbud imod billeder af Muhamed iht Koranen.
« Dato: Januar 26, 2015, 01:38:16 pm »
Muhams benytter således et løgnagtigt påskud for at angribe ytringsfriheden.

http://www.newsweek.com/koran-does-not-forbid-images-prophet-298298

Tigermanden & Andefar hopper altid på muslimernes " Taqiya "

"foregivelse", at forvirre, lyve og bedrage for at fremme Allahs sag. Er anbefalet i Sunna, men en pligt blandt Shia-muslimer.
Islam forbyder løgn, "men ikke, hvor det udtales til en muslims bedste" ("4.Conference of Academy of Islamic Reseach", Kairo1970). Dette kaldes taqija. Der må sværges falsk med hånden på Koranen, hvis situationen kræver det. (Eks. "Ikke uden min datter"). Sjældent indrømmes taqija, som formanden for "Islamic Student Organisation" Jahamir Abdallah 6.4.97: "Vi finder os ikke i at blive hundset med af ikke-troende. ... at muslimer får flere børn end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet, osv. kan I kun takke jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge". At indrømme taqija er dog imod metoden, da. den er et strategisk middel til at forvirre omgivelserne. Muslimfilosoffen Rassoul anbefaler i "Allahs letzte Botschaft...", at forvirre dialogpartneren udfra Koranens Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne forsøger at overliste Allah, men han vil overliste dem". Zeki Kocer, ansat af vort indenrigsministerium, bruger taqijametoden jævnfør Ûmet Necef ( JP 22.1.98),

Hurra for pladderhumanisterne!!!!!!

MMMMUUUUUUHHHHHHAAAAAAA............

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Intet forbud imod billeder af Muhamed iht Koranen.
« Svar #1 Dato: Januar 26, 2015, 01:43:07 pm »
Det er da velkendt, at man slet ikke må afbillede Profeten Muhammed. Og når nu de har det sådan med den side af sagen, ja hvem er vi da at begynde og lave alle mulige tegninger og malerier, når vi jo ved, at det gør dem kede af det? Nej, lad respekten herske. Vi er nemlig så heldige at bo i et land, hvor der er plads til os alle.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

MannerKA

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 26, 2015, 02:08:13 pm »
Citér
Vi er nemlig så heldige at bo i et land, hvor der er plads til os alle.

Neverland?

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: Januar 26, 2015, 02:11:26 pm »
Næh - det hedder såmænd danmark..
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Blue velvet vrøvler vistnok om mig
« Svar #4 Dato: Januar 26, 2015, 03:05:06 pm »
Jeg gider normalt ikke deltage i det der skriftsteds-vrøvleri, fordi jeg ikke er religiøs, men jeg gør en undtagelse.

Billedforbuddet er nævnt i Koranen 16:74

Det kan du læse om i Illustreret Videnskab her (og talrige andre steder):

http://illvid.dk/mennesket/hvorfor-er-der-billedforbud-i-joededom-og-islam
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Rollo

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 26, 2015, 10:09:07 pm »
Det er da velkendt, at man slet ikke må afbillede Profeten Muhammed.

Muslimernes middelalderlige billedforbud gælder naturligvis ikke moderne tænkende mennesker, uanset hvad der står eller ikke står i koranen.

Du har tidligere bedyret, at du "slet ikke er religiøs". Og nu skriver du, at "man slet ikke " afbilde Muhammed. Forventer du virkelig, at folk tager dig alvorligt?

Jeg har nu endnu en grund til at kalde dig internet-trold.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #6 Dato: Januar 26, 2015, 10:23:53 pm »
Det er da velkendt, at man slet ikke må afbillede Profeten Muhammed.

Muslimernes middelalderlige billedforbud gælder naturligvis ikke moderne tænkende mennesker, uanset hvad der står eller ikke står i koranen.

Du har tidligere bedyret, at du "slet ikke er religiøs". Og nu skriver du, at "man slet ikke " afbilde Muhammed. Forventer du virkelig, at folk tager dig alvorligt?

Jeg har nu endnu en grund til at kalde dig internet-trold.

Selvfølgelig er jeg som gæv kommunist slet ikke religiøs - og af samme grund har jeg naturligvis stor respekt for menneskers religionsfrihed. Problemer med at forholde dig til de grundliggende frihedsrettigheder her i landet???  :biggrin: :blum3:

Rollo

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 27, 2015, 09:51:24 pm »
Det er da velkendt, at man slet ikke afbillede Profeten Muhammed.

OG

Problemer med at forholde dig til de grundliggende frihedsrettigheder her i landet???

Du er en hykler og internet-trold.