Forfatter Emne: Hvad blev der af Je suis Charlie?  (Læst 228 gange)

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Hvad blev der af Je suis Charlie?
« Dato: Januar 19, 2019, 09:14:45 am »

Men på trods af den tilsyneladende ligegyldighed har noget ændret sig. Stadigt mere opfattes som blasfemisk, og tavsheden breder sig derfor. I løbet af de forgangne fire år er den islamiske totalitarisme vokset, så det i dag ikke kun er afbildning af profeten, der betragtes som blasfemisk; det er også fødevarer, forholdet mellem mænd og kvinder, og selv mild kritik af islam. Vi skal vænne os til tanken om, at terror nu har andre udtryk end uuddannede unge mænd med AK 47

https://www.trykkefrihed.dk/hvad-blev-der-af-je-uis-charlie.htm
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvad blev der af Je suis Charlie?
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2019, 10:38:02 am »
Jeg har den totalt modsatte opfattelse. Jeg synes det er blevet etableret at vi kan tegne hvad vi vil. "Je suis Charlie" cementerede at folk ikke accepterede at nogle få islamister skulle sætte tonen. Derudover favnede bevægelsen begge de politiske fløje, hvilket er unikt i de her dage. Der er ingen etablerede partier der idag ville finde på at sige at man selv er ude om terror hvis man tegner Muhammed. Der er INDIVIDER der kan finde på at sige det, hvilket artiklen misledende forsøger at gøre til en trend. Verden er stor, og der vil altid være enkelte mennesker udenfor pædagogisk rækkevidde, så vi kan desværre aldrig undgå enkelte mennesker med mærkelige holdninger, eller at nogen klan finde på at sende trusler.

Hvad jeg finder forstyrende er artiklens forsøg på tilsyneladende at omdefinere ordet "terror". Alle totalitære politiske bevægelser vil altid forsøge at kontrollere og omdefinere sproget så det passer ned i deres politiske ideologi. På venstrefløjen prøver man typisk at omdefinerer ordet "vold" til at omfatte når folk troller på internettet, og lignende manøvrer laver man på højrefløjen for at omfatte retorik der går imod deres politiske ideologi. Hvad hverken ventre eller højrefløjen tilsyneladende forstår er at man derved udvander de to udtryk. Hvis det er "vold" når nogen skriver "du er dum" til en fra enhedslisten, eller "terror" når nogen skriver "muslimerne skal også have lov til at være her", så betyder udtrykkende pludseligt meget lidt. Grunden til at "terror" som udtryk har så meget bid er fordi det beskriver noget ret specifikt og meget brutalt.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2019, 10:55:10 am »
Lidt enig med FEDT, islam trænger til en dukkert i meget koldt vand :bomb: :big_boss:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 19, 2019, 11:27:46 am »
Jeg har den totalt modsatte opfattelse. Jeg synes det er blevet etableret at vi kan tegne hvad vi vil.
Jamen så kan jeg roligt gå over i Voldensmose og tegne bombemuhammad på et cykelskur og inviterer selvfølgelig Paludan til happeningen.
GuBBi er jo selvfølgelig inviteret til happeningen, som vi kalder -> ytringsfriheden <-

« Senest Redigeret: Januar 19, 2019, 11:31:13 am af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2019, 02:43:07 am »
[/b]Jamen så kan jeg roligt gå over i Voldensmose og tegne bombemuhammad på et cykelskur og inviterer selvfølgelig Paludan til happeningen.
Gør det endelig!
I'm a Troll

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2019, 09:36:51 am »
Hører det ustandseligt fra de naive danskere -> Det er ærgerligt, at 5 muslimer skal ødelægge det, for alle de andre muslimer i Europa
Nu må vi se at finde de 5 muslimer og så skal de have en bøde, siger danskeren.

Ps. Ironi kan forekomme i indslaget

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34.4%
  • Country: 00
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2019, 10:04:23 am »
Hører det ustandseligt fra de naive danskere -> Det er ærgerligt, at 5 muslimer skal ødelægge det, for alle de andre muslimer i Europa

Nej, det er der nu ikke nogen der siger.

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    23.8%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2019, 10:17:01 am »
fedt:
Citér
Jamen så kan jeg roligt gå over i Voldensmose og tegne bombemuhammad på et cykelskur og inviterer selvfølgelig Paludan til happeningen.
GuBBi er jo selvfølgelig inviteret til happeningen, som vi kalder -> ytringsfriheden

Jeg tænker ikke, du kan gå rundt længe i det kvarter, hvis du lufter dine meninger om islam. Og i hvert fald ikke, hvis du medbringer Rasmus Paludan.

http://uriasposten.net/archives/98053

http://uriasposten.net/archives/98082

Men kampen fortsætter. Du skal selvfølgelig ikke tie.  :smile1:

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2019, 10:26:04 am »
Det var GuBBi der skrev -> Jeg har den totalt modsatte opfattelse. Jeg synes det er blevet etableret at vi kan tegne hvad vi vil.<-
Derfor fremkom min ironi med voldensmose.

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 20, 2019, 10:26:39 am »

Nej, det er der nu ikke nogen der siger.

Jo der er