Forfatter Emne: Nej, det er ikke 1. april i dag.  (Læst 582 gange)

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Nej, det er ikke 1. april i dag.
« Dato: Januar 14, 2019, 06:42:54 pm »
Men man skulle tro det, når man læser denne artikel.
En underviser i statistik på Biologisk Institut på Københavns Universitet fik ved et evalueringsmøde med sine studerende at vide, at det kan virke stødende på dem, der hverken føler sig som mand eller kvinde, når underviseren i undervisningsøjemed bruger statistiske opgørelser, der er baseret på kønnene, mand og kvinde.

Citat:
"Ifølge sin egen opgørelse har han brugt statistik på køn tre gange i løbet af semesteret. Han har brugt eksempler på, at antallet af venstrehåndede er forskelligt for mænd og kvinder. Han har bedt de studerende regne på antallet af mandelige og kvindelige chefer i forhold til deres kvalifikationsniveau for at undersøge, om der var tale om kønsdiskrimination. Og så har han bedt dem undersøge højden på mænd og kvinder på holdet for at se, om det er repræsentativt for samfundet. Det er blevet opfattet som stødende."

https://www.berlingske.dk/samfund/ku-lektor-vil-opgoere-statistik-i-farver-i-stedet-for-koen-da-det-kan

Man tror næppe sine egne øjne.
Det næste bliver vel, at Danmarks Statistik skal udarbejde statistikker baseret på et efterhånden tocifret antal forskellige kønsidentiteter, hvis ikke de vil risikere at komme til at støde navlepillende studerende.

I'm a Troll

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Nej, det er ikke 1. april i dag.
« Svar #1 Dato: Januar 14, 2019, 07:57:31 pm »
Mon ikke, vi alle sammen har læst nyheder i dag.

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 14, 2019, 10:08:15 pm »

Massey:

Det bliver altså temmelig svært at debattere, hvis man ikke må refererer til pressen!
//MTG

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 14, 2019, 10:32:16 pm »
Har først lige nu læst om det ... 
Man korser sig.
Og manden har så meget ret når han siger; citat fra artiklen i Politiken
https://politiken.dk/indland/uddannelse/art6968235/Lektor-i-biologi-kom-til-at-tale-om-mænd-og-kvinder.-Det-gør-han-ikke-igen
"at klagen over hans eksempler er et udtryk for en overdreven selvoptagethed og selvmanifestering, som ligger i tiden." Citat slut.

Der findes to køn, mænd og kvinder. Færdig.

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 15, 2019, 03:06:16 am »

Det ved jeg ikke. Tal for dig selv.

Men nu er der tilfældigvis en Kategori her på stedet, der hedder "Fra Medierne"med undertitlen: "Er der en artikel fra berlingeren vi andre bare MÅ se, har ekstra bladet overgået sig selv eller er der en spændende undersøgelse du vil linke til?"

Og det gjorde jeg så, linkede til Berlingerens artikel, der åbenbart ikke gemte sig bag betalingsmuren, og vel vidende, at jeg ikke linker til alskens artikler i aviserne hver og hver anden dag.

Men naturligvis er det uinteressant for dig, når det ikke handler om muslimer, der bliver krænkede over, at deres kønsidentitet ikke bliver tilgodeset.
I'm a Troll

Offline Lunavecchia (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 15, 2019, 03:11:14 am »
Har først lige nu læst om det ... 
Man korser sig.
Og manden har så meget ret når han siger; citat fra artiklen i Politiken
https://politiken.dk/indland/uddannelse/art6968235/Lektor-i-biologi-kom-til-at-tale-om-mænd-og-kvinder.-Det-gør-han-ikke-igen
"at klagen over hans eksempler er et udtryk for en overdreven selvoptagethed og selvmanifestering, som ligger i tiden." Citat slut.

Nu har jeg hørt det med, man korser man sig, når man er ateist  :big_grin:
Nå, jeg forstår, hvad du mener, og jeg selv korser mig også ind i mellem.

Det værste er godt nok, at man retter ind - hvad underviseren vist nok også fortryder, at han gjorde.

Jeg kan også kun tælle til to, når det handler om køn.
I'm a Troll

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 15, 2019, 09:36:52 am »

Massey:

Det bliver altså temmelig svært at debattere, hvis man ikke må refererer til pressen!

Det er ellers meget brugt her , at lukke debatter man finder uinteressant.
Jeg kunne selvfølgelig også have valgt at afspore med noget der ikke har en skide med emnet at gøre.

Tørresnoren

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 15, 2019, 10:34:56 am »

Nemlig..!  :yes:

(Hvorfor fanden ka' man ikke komme til at 'like' et indlæg?)  :mad:

- nå, men så får du da bare denne hér til amagerhylden:

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Ja ærgeligt at man ikk mere kan like,
« Svar #8 Dato: Januar 15, 2019, 11:27:19 am »
Kan man få den like-hånd i krydsfiner´?  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Tørresnoren

• Gæst
Sv: Ja ærgeligt at man ikk mere kan like,
« Svar #9 Dato: Januar 15, 2019, 11:56:16 am »
Kan man få den like-hånd i krydsfiner´?  :girl_smile:

Jeg kunne i hvert fald let finde på at fremstille en - bare med den lange finger strittende op i al sin ensomhed...  :yes:

- det kører i forvejen ikke for godt for debatten efterhånden, og jeg forstår da heller ikke hvordan det skulle sætte mere gang i aktiviteterne, at man nu ikke engang kan tilkendegive sin reaktion på et givent indlæg - uden at skulle skrive 'enig' eller lignende.. :negative:

- nå, men chefen har jo nok ment at der var en god grund til at fjerne dén indstilling..?  :ohmy:

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Ja ærgeligt at man ikk mere kan like,
« Svar #10 Dato: Januar 15, 2019, 12:02:34 pm »
Den får du liige en like for,  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 15, 2019, 07:46:11 pm »
Identitetspolitik er hvor tids svøbe.
Moderne kønspolitik er teater i absurditeter, hvor man helt fornægter åbenlyse biologiske sandheder. Det gode er at alle fornuftige mennesker kan se hvor langt ude de er, så deres magt er i den grad midlertidig, hvis bare vi tør demonstrere hvor lige glade vi er med deres ømskindethed. Hvis man er SÅ sårbar hører man ikke til på et sted for læring, og hvis man forsøger at bruge sin egen svaghed til at lukke munden på andre, bør man smides ud. Det her er mennesker for hvem målet aldrig er nået. De kan ikke tilfredsstilles. For i sidste ende gør de det fordi det føles godt for dem at have magt over andre mennesker, og de bruger deres egen påtagede svaghed som en måde til at udøve magt. Det er intet mindre end en fucking skændsel at de får lov. Jeg har intet tilovers for dem.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 15, 2019, 08:54:20 pm »
 :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny: :d_sunny:

Når nu vi ikke kan bruge like, får du 10 store sole for dit indlæg Gubbi.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 16, 2019, 11:26:47 am »
Ja det er sgu ærgerligt, at vi ikke har en brun tunge vi kan bruge som symbolik for en like.  :bad:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.8%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 16, 2019, 07:54:37 pm »
Identitetspolitik er hvor tids svøbe.
Moderne kønspolitik er teater i absurditeter, hvor man helt fornægter åbenlyse biologiske sandheder. Det gode er at alle fornuftige mennesker kan se hvor langt ude de er, så deres magt er i den grad midlertidig, hvis bare vi tør demonstrere hvor lige glade vi er med deres ømskindethed. Hvis man er SÅ sårbar hører man ikke til på et sted for læring, og hvis man forsøger at bruge sin egen svaghed til at lukke munden på andre, bør man smides ud. Det her er mennesker for hvem målet aldrig er nået. De kan ikke tilfredsstilles. For i sidste ende gør de det fordi det føles godt for dem at have magt over andre mennesker, og de bruger deres egen påtagede svaghed som en måde til at udøve magt. Det er intet mindre end en fucking skændsel at de får lov. Jeg har intet tilovers for dem.

Spørgsmålet er så, om biologisk køn også stemmer overens med det seksuelle køn. Jeg er helt enig i det absurde i artiklen, fordi det mere handler om at nogle skal føle sig krænket. Men hvis kønsidentitet også handler om mere end biologi, kan man jo godt forstille sig, at kønsidentiet kan være mere flydende. Jeg ser måske mere kønsidebatten som et forsøg på at skabe en kønsidentitet, fordi vedkommende måske i første omgang mangler en identitet eller selvforståelse. Det er heller ikke så underligt eftersom traditionelle kønsroller er blevet omformuleret og er knap så rigide. Det er muligt, at der virkelig er nogle, der hverken føler sig som mand eller kvinde uden at det handler om identitets"forvirring", men noget siger mig, at det ikke er dem, der føler sig stødt eller krænket. Og så skal man nok huske, at 99,5% af befolkningen kun føler sig som man eller kvinde.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvor-mange-koen-findes-der