Forfatter Emne: Konverter til kristendom og få asyl  (Læst 2540 gange)

Campanule

• Gæst
Konverter til kristendom og få asyl
« Dato: August 30, 2012, 10:19:24 am »
Hvis man har en tro og konverterer til en anden, så må man jo gå ud fra, at det er et oprigtigt ønske

Citér
Konverter til kristendommen, og bliv tildelt asyl. Det kan blive virkelighed for asylansøgere i Danmark, efter at Flygtningenævnet har lavet en kovending og genoptaget to afviste asylsager, skriver Politiken.

Principielle sager

Asylsagerne kan ifølge eksperter få principiel betydning, hvis nævnets afgørelse omstødes. Det drejer sig om to afghanere, der begge er konverteret fra islam til kristendom og er blevet døbt, mens de har været i Danmark.

I maj fik de afslag på asyl, selv om de hævder at risikere religiøs forfølgelse i Afghanistan, hvor frafaldne muslimer arresteres og risikerer dødsstraf.

Flygtningenævnet har indtil nu afvist, at de to afghanere kan opnå asyl. Nævnet fremhæver blandt andet, at de to mænd kan skjule deres nye tro i Afghanistan og derfor ikke risikerer forfølgelse.

Kritik fra UNHCR

Men afgørelsen fik FN's Flygtningehøjkommissariat, UNHCR, til at rejse kritik, hvorefter nævnet udsatte hjemsendelserne.

“Der vil være en mulighed for, at lignende sager vil kunne blive omgjort”
Jesper Lindholm, adjunkt
Omstøder nævnet afgørelsen i de genoptagne sager, vil det få principiel betydning for asylansøgere, der i Danmark konverterer til kristendommen, vurderer lektor i udlændingeret ved Syddansk Universitet Peter Starup.

Lignende sager kan omgøres

For dermed åbnes der for, at asylsager af samme karakter kan vurderes anderledes end hidtil. Det mener adjunkt i flygtningeret ved Aalborg Universitet Jesper Lindholm, som har arbejdet for UNHCR og har skrevet ph.d. om flygtningebeskyttelse i Danmark.

- Det vil danne præcedens, for så vil der ligge en afgørelse på området, man kan læne sig op ad. Der vil altså være en mulighed for, at lignende sager vil kunne blive omgjort, siger han

Jesper Lindholm understreger, at Flygtningenævnet dog stadig vil søge at afgøre sagerne individuelt, så elementer som ansøgerens troværdighed også indgår i bedømmelsen.

Justitsminister Morten Bødskov (S) ønsker ikke at kommentere sagen over for Politiken.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/08/30/0830073552.htm

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Konverter til kristendom og få asyl
« Svar #1 Dato: August 30, 2012, 03:40:50 pm »
Hvis man har en tro og konverterer til en anden, så må man jo gå ud fra, at det er et oprigtigt ønske

Nej, muslimer kan sagtens finde på at fupkonvertere for at komme til de vantroendes lande. Når de så har fået asyl, så kommer der islamiske boller på suppen, selvom de formelt er kristne. Det betyder islamisk opformering. De vil tvinge deres døtre til at gifte sig med muslimer.

Derfor bør en sådan måde at opnå asyl på, være bindende i 100 generationer, således at en kvindelig efterkommer ikke må have lov til at få afkom med en muslim. Så er der på med faldskærmen.

De skal ikke fuppe os som de plejer.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 30, 2012, 04:49:05 pm »
Så er det på med faldskærmen

Carlo
syntes du så også vi skal kaste dem udover haj fyldtfarvand.

religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Campanule

• Gæst
« Svar #3 Dato: August 30, 2012, 05:26:38 pm »
Jeg er måske lidt naiv, men jeg har svært ved at forestille mig, at de vil konvertere til kristendommen sådan uden videre med mindre de vil væk fra den religion, de ellers har

Men hvad kræver det egentlig at få lov til at konvertere til kristendommen? Skal man ud over at blive døbt så kunne fader vor, trosbekendelsen, gå til undevisning m.v.?

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 30, 2012, 10:54:52 pm »
Jeg kan se at fordommene trives i fuldt flor her. Der kan findes fupmagere her, men der kan ligså vel findes ærlige konvertitter her.

Hvem er vel i stand til at dømme i den sag. I den retsstat vi lever i er man uskyldig indtil det modsatte er bevist  Et forhold jeg altid har været stolt af.  :buba: :buba:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 30, 2012, 10:58:14 pm »
Men hvad kræver det egentlig at få lov til at konvertere til kristendommen? Skal man ud over at blive døbt så kunne fader vor, trosbekendelsen, gå til undevisning m.v.?

At være kristen indebærer ikke andet end at man erklærer sig som kristen. Hvis man f eks vil døbes ind i den danske folkekirke, vil jeg tro det indebærer noget indledende undervisning i hvad kristendommen går ud på. Intet andet.

Man kan også melde sig til diverse sekter, og så er det op til sekten hvad den kræver af en.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 31, 2012, 08:42:48 am »
Og det forhold skal vi bevare, Rudolf

Okay, Carlo - Så ved jeg da det