Forfatter Emne: Anklageren har lukket sin profil  (Læst 3054 gange)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Anklageren har lukket sin profil
« Svar #45 Dato: December 28, 2018, 05:57:43 pm »
Hvor der allerede efter hans femte indlæg bliver klaget over hans tone og personangreb.

Anklageren bruger nu sjældent dårlig tone og personangreb.

Men nissen flytter med. Både Reformskifteren og Snemanden er derovre. Anklagerens tilstedeværelse kan nok fyre op under Reformskifteren.

Jeg har selv en profil der, men ikke tænkt mig at benytte den.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: December 28, 2018, 06:03:03 pm »
Hvor der allerede efter hans femte indlæg bliver klaget over hans tone og personangreb.

Men nissen flytter med. Både Reformskifteren og Snemanden er derovre. Anklagerens tilstedeværelse kan nok fyre op under Reformskifteren.

Nej, det gør bestemt han ikke. Nogle skulle feje for deres egen dør.

Hvad Snemanden angår.... man kan vist kun sige tjaaa. Han har tidligere her kritiseret moderationen på Jubii i stærke vendinger, men det kan jo blive småt for enhver.
I'm a Troll

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    80.8%
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: December 28, 2018, 06:22:08 pm »
Man kan konstatere, at ingen ved med sikkerhed, hvem der stod bag. Det er en spekulation, at hans halvbror var en trussel, for det er ikke blevet bekræftet af højtstående afhoppere. En anden grund er, at han aldrig ville kunne komme til at lede Nordkorea af den årsag, at han ikke har nogen magtbase i Pyongyang og han er ret sikkert ukendt i landet. Lederen i Nordkorea kan ikke være leder, hvis han ikke har en magtbase. Det tog deres far tæt på 20 år at opbygge sådan en og Kim jong un en 5-7 år. Dog med hjælp.
Det kan da godt være, Nordkorea stod bag - det indrømmer jeg - men reelt ved ingen, hvad og hvem der stod bag.
Fra https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong-nam :
Citér
In a book released in 2012 titled My Father, Kim Jong Il, and Me by Japanese journalist Yōji Gomi who had interviewed Kim Jong-nam on numerous occasions, Kim Jong-nam said he expected the leadership of Kim Jong-un to fail, citing that he was too inexperienced and young. He also stated, "Without reforms, North Korea will collapse, and when such changes take place, the regime will collapse".[36]

According to South Korean intelligence sources, Kim Jong-un had issued a standing order to have his half-brother killed.[11] In 2012, there was another assassination attempt on Kim Jong-nam, who later that year sent a letter to his half-brother begging for his life.[11] In late 2012, he appeared in Singapore one year after leaving Macau.[37] He left Macau on suspicions that he was being targeted for assassination by Kim Jong-un; South Korean authorities had formerly indicted a North Korean agent, Kim Yong-su, who confessed to planning an attack on Kim Jong-nam in July 2010.[38]
At han derefter i 2017 bliver myrdet med nervegassen VX tyder jo voldsomt på, at Nordkoreas regering stod bag. Men så kan det vel næsten ikke være andre end Kim Jong-Un, der har givet ordren?

DOjo

• Gæst
« Svar #48 Dato: December 28, 2018, 08:09:56 pm »
So much excitement, det er ikke til at holde ud.

Jeg overlader det til de proffesionelle 24 timer debatører.

Sorry Carlo, jeg ved at du kommer til at savne mine Nietzsche sayings.

Jeg følget anklageren,.måske. :blum:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 28, 2018, 08:35:54 pm »
Det er da synd for Gubbi at I alle forlader Din-Debat (den ægte) og går over til konkurrenten.
  :Laie_cyclist:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    80.8%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: December 28, 2018, 08:44:35 pm »
Jeg har læst både reglerne og anmeldelserne derovrefra. De er ikke tiltalende. Så jeg tror, at jeg bliver her! 😊

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: December 28, 2018, 09:23:00 pm »
Det er da synd for Gubbi at I alle forlader Din-Debat (den ægte) og går over til konkurrenten.

Nej, det er der ikke mange der gør, for de kender rumlen fra SOL, og det er de fleste godt klar over. Plage ånderne følger med. Reformskifteren er der allerede.

Det er kun et spørgsmål om tid før Poul Jørgensen dukker op der. Fred være med ham. Men så kommer hans stalkere også.

Convex Earth

• Gæst
« Svar #52 Dato: December 29, 2018, 10:27:43 am »

Nej, det gør bestemt han ikke. Nogle skulle feje for deres egen dør.

Hvad Snemanden angår.... man kan vist kun sige tjaaa. Han har tidligere her kritiseret moderationen på Jubii i stærke vendinger, men det kan jo blive småt for enhver.

Når folk bliver trætte af Trollene og psykopaterne her i dette forum, så logger de af - og dette har jeg også lyst til at gøre!

Her i dette forum er der ingen moderation - alt er stort set tilladt, og det ødelægger ethvert forum.

Omvendt er det på Jubii debatten ikke medlemmerne som er skøre - her er det moderatorerne som fører en alt for hård linje overfor medlemmerne.

Jeg har selv fået slettet adskillige tråde og kommentarer og blev også på et tidspunkt smidt helt ud af forummet, på grund af deres alen lange regler som man skal overholde til punkt og prikke.

Så det er både galt med ingen moderation og alt for meget af det.

Som I ved, har jeg lavet min egen debatside, og jeg har forsøgt at gå en mellemvej, et frit forum med undtagelser som:

Dansk lovgivning skal dog overholdes.

Personangreb er ikke tilladt.

Trolleri er ikke tilladt.

Der må kun bringes lovlige billeder, videoer og musik videoer.

Så derfor skal jeg ikke hente mine medlemmer herfra af, for medlemmerne her ynder personangreb, spam og Trollerier i stor stil!

Og jeg kan stadig ikke forstå, at GuBBi tillader det, for det ødelægger hans side?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: December 29, 2018, 10:39:52 am »
Nordkorea er ikke interesseret i kommunisme af samme grund som Kina heller ikke er det.

Nemlig. De er blevet presset op i et hjørne, som de ikke kan komme ud af.

Og så er det kriseøkonomi. Enhver kapitalistisk økonomi griber til statsintervention under kriser. Det bedste eksempler på det, er Tysklands økonomi under verdenskrigene. Der kunne ikke produceres noget uden regimets indblanding.

Men også USA greb til omfattende statsintervention under 2. verdenskrig og fik enestående økonomisk vækst, så kom ikke og sig at planøkonomi ikke dur.

England fik planøkonomi under krigen, til arbejderbevægelsens jubel. England "vandt" krigen. Men da krigen sluttede kunne de ikke komme af med planøkonomien/stats-ejet & styret produktion igen. Arbejderbevægelsens interesser var for magtfulde.  En alvorlig krise kom i slutningen af 60'erne, med massive fallitter.

På nogenlunde samme grundlag, har udviklingen i Nordkorea fundet sted. Ikke fordi nordkoreanere, eller deres "ledere" er specielt dumme, grimme eller træske. Ingen kan styre den udvikling. Det er noget fra borgerligt-liberal tænkning.

Citér
Men hvad består kommunisme af for dig?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    80.8%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: December 29, 2018, 10:41:36 am »
@Convex Earth
Jeg kunne ikke være mere enig.

Afsporing af tråde burde ikke være tilladt.
Personangreb burde ikke være tilladt.
Lovovertrædelser burde ikke være tilladt.

Men på Jubii forummet kan man ikke engang oprette en bruger uden at tilføje et profilbillede, og masser af andre ting tillades heller ikke. Desuden er straffene selv ved mindre ting alt for hårde. Så der holder jeg mig fra.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: December 29, 2018, 10:46:44 am »
NS-regimet ville aldrig være kommet til magten, hvis ikke det havde været på grund af Wall-Street krakket i 1929. For indtil da var NS-partiet et meget lille parti, der kun havde meget få tilhængere. Men efter 1929 steg arbejdsløsheden og inflationen voldsomt, og de efterfølgende regeringer anede ikke, hvordan de skulle løse problemet. Der var nærmest valg hver tredie måned, hvilket jo også gjorde regeringerne handlingslammede. Så til sidst så befolkningen ikke anden mulighed end også at give NS-partiet og Hitler chancen. Dette løste så også problemerne med arbejdsløsheden og inflationen.

Ja, som jeg lige skrev. NS-regimet opstod af kræfter nedefra. Ikke ovenfra.

Citér
Men desværre undlod man at gøre NS-perioden tidsbegrænset og tillod endog Hitler at afskaffe demokratiet. Dette førte til katastrofen. Men havde man bare genindført demokratiet efter 3-4 år, så ville tingene jo have set helt anderledes ud.

Meningsløse tankelege igen.

Citér
.............................................Derfor har Kim været i stand til at bilde nordkoreanerne ind, at også Japan stadig er en ond fjende, selvom han jo påstår, at USA er hovedfjenden, der allerede har besat Sydkorea. Nordkoreanerne ser derfor ingen anden mulighed end at støtte Kim, fordi de i stort omfang har købt hans retorik om, at han er den eneste, der kan redde dem fra også at blive besat af de onde amerikanere ligesom Sydkorea.

Kim kan ikke ændre væsentligt på denne propaganda internt i Nordkorea uden at blive styrtet og miste hele sin magt. Men noget sådant tillader en mand som Kim ikke, når han endog har myrdet sin egen storebror bare for at få magten selv!

Skal vi nu lege flere tankelege? Og sidde som enevældige monarker og bestemme hvad folket har godt af?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    80.8%
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: December 29, 2018, 10:55:38 am »
Skal vi nu lege flere tankelege? Og sidde som enevældige monarker og bestemme hvad folket har godt af?
Nej, du påstår jo, at det altid er befolkningsflertallet, der bestemmer over diktatorerne, der derfor kun er folkets redskaber😁

Sådan er virkeligheden jo bare ikke.

Vestkystens Stjerne

• Gæst
Sv: Selveste Rudi på "det andet forum"
« Svar #57 Dato: December 29, 2018, 10:56:59 am »
Convex Earth:
Citér
Når folk bliver trætte af Trollene og psykopaterne her i dette forum ...

Mon ikke temmelig mange er det? Jeg ved ikke, om den såkaldte "Brovtebande" vil kendes ved at være trolls, og det er også ganske ligegyldigt, for de fungerer jo som sådan, når der er nogen, de mener skal holde kæft og helst smides ud. Det har vi set flere gange.

Citér
Her i dette forum er der ingen moderation - alt er stort set tilladt, og det ødelægger ethvert forum.
Nå, nu er han også udmeldt, men jeg svarer ham alligevel.
Jeg er kun halvt enig. Der mangler moderation, f.eks. når dem jeg nævnte før åbenlyst proklamerer (Carlo og Homofaber), at de er her for at afspore andres (læs: højreorienteredes) oplæg.
Stik modsat blev profilen DerRudi bannet for at svare en af dem igen med samme mønt (men bestemt ikke værre!) - da var der pludselig moderation, men efter min mening meget partisk.

Som et lille "pift" til denne hensygnende side: Selveste Rudi er debuteret derinde tidligt i dag med en kommentar om dobbeltdrabet i Marokko, og der må han åbenbart gerne skrive  :smile1:
Min spådom er, at flere herfra vil følge Convex Earth, Dodo, Anklageren m.fl. over på det andet forum.
Torsten Bonfils bemærkning om, at det er synd for GuBBi: Regner med, at han for en gangs skyld glemte at skrive ironi kan forekomme.   :big_grin:
« Senest Redigeret: December 29, 2018, 11:02:20 am af Vestkystens Stjerne »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: December 29, 2018, 12:05:29 pm »
Nej, du påstår jo, at det altid er befolkningsflertallet, der bestemmer over diktatorerne, der derfor kun er folkets redskaber😁

Nej, jeg "påstår" kun at det er kræfter nedefra, der betinger diktaturer og også demokratier. Også Løkke.

Du viste det jo selv i eksemplet med Tyskland og nogle af de betingelser der lå under NS-regimet. Prøv at anvende den metode på Nordkorea og lad være med at blande tankelege ind i billedet.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Selveste Rudi på "det andet forum"
« Svar #59 Dato: December 29, 2018, 12:08:50 pm »
Jeg er kun halvt enig. Der mangler moderation, f.eks. når dem jeg nævnte før åbenlyst proklamerer (Carlo og Homofaber), at de er her for at afspore andres (læs: højreorienteredes) oplæg.

Nej, vi er bare trætte af hele tiden at skulle have islam proppet ned i halsen. Vi er nogenlunde velorienterede mennesker og kan godt finde ud af at danne vore meninger om islam selv. Og islam interesserer os ikke synderligt.