Forfatter Emne: Anklageren har lukket sin profil  (Læst 2026 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Sv: Anklageren har lukket sin profil
« Svar #15 Dato: December 27, 2018, 10:47:15 pm »
Jeg var dog ikke enig med ham i, at Forsvareren er en troll - kværulant måske - men ikke nødvendigvis en troll.
[/quote]

Sådan cirka har jeg det også. Nu har jeg lige genlæst Forsvarerens indlæg igen. Og der ER personangreb. Det kan jeg godt forstå Anklageren blev sur over - og det blev ved.

Jeg er selv fuldstændigt immun overfor persongreb. Men kan godt se at de er ødelæggende for debatten. Og trættende.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.6%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 27, 2018, 11:01:36 pm »
Jeg kan af en eller anden grund ikke kopiere citater, så jeg gør det lige lidt grimt.

"Trump forsøgte selvfølgelig at få det til at se ud som om, at Kim havde mere respekt for Trump end for USA’s tidligere præsidenter, og at Kim derfor nu var parat til at bøje sig. Men dette stemmer naturligvis ikke. Jeg har aldrig troet på, at Kim reelt var parat til st forhandle fred med Sydkorea. For gjorde han dette, så ville han ikke have en chance for at fortsætte som Nordkoreas leder. I stedet ville Nordkoreas befolkning ønske ham hen, hvor peberet gror, og søge hen mod, Nordkorea bliver en del af Sydkorea.

Kim har da også allerede nu vist, at hans ønske om forsonlighed og nedrustning er særdeles begrænset. For joh, han vil da gerne reducere sine atomvåben - men “selvfølgelig” kun, hvis USA gør det samme! Der røg den aftale 😌"

Hvorfor vil du ikke tro på, at Nordkorea ønsker en fredsaftale? Det siger både de sydkoreanske og de amerikanske efterretninger og alle eksperter i Koreas historier siger det samme. Nordkorea vil få mere ud af en fredsaftale end de gør nu. En fredsaftale og endda diplomati med USA vil være det mest sikre for Nordkorea.

"Lad dig ikke narre af, at Kina underspiller sin rolle og betydning. For det gør Kina jo kun for at undgå, at vesten skal kræve, at Kina får Kim til at gå af, hvis ikke Kina vil udsættes for vestlige sanktioner.

Kina kan ikke kun lukke for olie, men jo også sende agenter ind i Nordkorea. Så hvis Kina ville have væltet Kim, så havde Kina gjort det forlængst. Men Kina er ikke en døjt interesseret i, at Nordkorea bliver indlemmet i Sydkorea og dermed kommer under USA’s indflydelse."

Nordkorea har eksisteret i 70 år. Kinas forhold til Nordkorea har været meget stormfuldt. Nordkorea var engang det mest udviklet land i østasien, når det kom til uddannelse og medicin. Det er derfor, der i Nordkorea er et stort antal koreanere med kinesisk baggrund. Kinesisk er også en del af det koreansk sprog i Nordkorea. Naturligvis er Kina ikke specielt interesseret i at se Nordkorea - selv om de ikke altid har været på talefod - gå i opløsning. Der er også Rusland, som er en skjult aktør, men dog en vigtig partner til Nordkorea.
Og så handler over 40 lande faktisk med Nordkorea i dag på trods af sanktioner.

Kina kan ikke sende agtenter ind i Nordkorea. Når det kommer til kontraspionage er Nordkorea et af de bedste lande. Amerikanske og Sydkoreanske tjenester har faktisk prøvet. Kina har slet ingen erfaring som Vesten har på det punkt.

"USA har også givet asyl til krigsforbrydere. Det samme ville Kina gøre alene af den grund, at Kina ikke ønsker at få ry for at svigte gamle venner!

Bryder Nordkorea sammen, så opdager dets befolkning jo, hvor meget Kim og hans familie har løjet for dem i rigtigt mange år og dermed holdt hele landet i armod. Dette vil de aldrig tilgive, men i stedet arrestere ham og muligvis endog henrette ham. Derfor må han være mere end almindelig dum, hvis ikke han har sikret sig et sted, hvor han kan flygte hen med sin familie og det meste af deres formue.
"

Der er bare ikke noget, der indikerer, at Kina ønsker at give asyl til Kim-familien. De vil måske gøre det til nogle få embedsmænd - dem der stadig er i live- men ikke Kim-familien. Du glemmer helt, at Kimilsungism er gået hen og blevet en integreret del af den Nordkoreanske kultur. Kim il Sung er stadig - måske ikke respekteret - men så anerkendt af det nordkoreanske folk. Man arresterer ikke barnebarnet til Kim il Sung. Det vil du vide, hvis du kendte til koreanske kultur.
1,8%

DOjo

• Gæst
« Svar #17 Dato: December 27, 2018, 11:05:30 pm »
Jeg var dog ikke enig med ham i, at Forsvareren er en troll - kværulant måske - men ikke nødvendigvis en troll.

Sådan cirka har jeg det også. Nu har jeg lige genlæst Forsvarerens indlæg igen. Og der ER personangreb. Det kan jeg godt forstå Anklageren blev sur over - og det blev ved.

Jeg er selv fuldstændigt immun overfor persongreb. Men kan godt se at de er ødelæggende for debatten. Og trættende.

[/quote]

Der er VM i dart.
Next up
MvG

Når det er sagt, so are thick walls good cover for decay.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 27, 2018, 11:24:13 pm »
To ting: I Fjernøsten er der traditionel underkastelseskultur. Derfor kan Nordkorea bestå. Fjernøstlig underkastelseskultur mærker jeg tydeligt i Thailand.

Det sidste i verden, Kina ønsker er uro. Enhver uro rammer ikke bare Kina, men hele Fjernøsten hårdt. Jeg var tæt på ædelstensmarkedet i Thailand og her rammes markedet hårdt af uro omkring Nordkorea.

Og der er masser af handel mellem Thailand og Nordkorea.

Her er Kim Jong Uns kone.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 27, 2018, 11:27:23 pm »
Der er VM i dart.
Next up
MvG

Tag nu hen på det alkoholambulatorium, som jeg tidligere har forslået dig.

DOjo

• Gæst
« Svar #20 Dato: December 27, 2018, 11:30:29 pm »
Der er VM i dart.
Next up
MvG

Tag nu hen på det alkoholambulatorium, som jeg tidligere har forslået dig.

Nietzsche.
Moralens  intolerance er en udtryk for menneskenes svaghed.
Red.
Forresten, dersom du nok ikke kender ham heder han Friedrich til fornavn.
« Senest Redigeret: December 28, 2018, 12:00:49 am af DOjo »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 28, 2018, 08:27:40 am »
Her er Kim Jong Uns kone.

Intet er for småt for antikommunisterne. Der gøres gældende at kommunisme dur ikke, fordi Kim Jong Uns kone har en Gucci-taske.

Hvor bliver Anti-rød af? Den oplysning må da lige være noget for ham.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: December 28, 2018, 09:33:00 am »
Du kan da ikk se om det er en Gucci-taske?  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: December 28, 2018, 09:47:14 am »
Du kan da ikk se om det er en Gucci-taske?  :girl_smile:

Nej, men der er andre billeder af hende, hvor nogen mener de kan se det. At dømme efter kommentarer på nettet. Mig interesser det ikke, men konstaterer bare, at nogen gange går folk op i det mest underlige.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: December 28, 2018, 09:53:02 am »
Hvorfor vil du ikke tro på, at Nordkorea ønsker en fredsaftale? Det siger både de sydkoreanske og de amerikanske efterretninger og alle eksperter i Koreas historier siger det samme. Nordkorea vil få mere ud af en fredsaftale end de gør nu. En fredsaftale og endda diplomati med USA vil være det mest sikre for Nordkorea.
Fordi politikere altid er parate til at ofre deres egne landes befolkninger, hvis det gavner dem selv, og Kim er ingen undtagelse. Tværtimod!

Hvis USA skal acceptere en fredsaftale fuldt ud, så kræver dette, at Nordkorea forhandler med Sydkorea om en genforening af de to lande. Men der er ingen plads til hverken Kim eller hans familie i et genforenet Korea. Et sådant Korea ville komme til hovedsageligt bare at være en udvidelse af Sydkorea, og både Kim og Kina ville ryge ud i mørket, da Korea så i stedet ville være allieret med USA.

Citér
Nordkorea har eksisteret i 70 år. Kinas forhold til Nordkorea har været meget stormfuldt. Nordkorea var engang det mest udviklet land i østasien, når det kom til uddannelse og medicin. Det er derfor, der i Nordkorea er et stort antal koreanere med kinesisk baggrund. Kinesisk er også en del af det koreansk sprog i Nordkorea. Naturligvis er Kina ikke specielt interesseret i at se Nordkorea - selv om de ikke altid har været på talefod - gå i opløsning. Der er også Rusland, som er en skjult aktør, men dog en vigtig partner til Nordkorea.
Og så handler over 40 lande faktisk med Nordkorea i dag på trods af sanktioner.

Kina kan ikke sende agtenter ind i Nordkorea. Når det kommer til kontraspionage er Nordkorea et af de bedste lande. Amerikanske og Sydkoreanske tjenester har faktisk prøvet. Kina har slet ingen erfaring som Vesten har på det punkt.
Nordkorea er allieret med både Rusland og Kina, hvor Sydkorea i stedet er allieret med USA. Sådan har det været lige siden, at Korea blev delt, og opdelingen skete langs den daværende våbenstilstandslinje, fordi ingen af parterne kunne komme videre. Der blev ikke engang sluttet fred, og Koreakrigen blev derfor aldrig officielt afsluttet. Parterne kunne kun enes om at afslutte de egentlige krigshandlinger.

Citér
Der er bare ikke noget, der indikerer, at Kina ønsker at give asyl til Kim-familien. De vil måske gøre det til nogle få embedsmænd - dem der stadig er i live- men ikke Kim-familien. Du glemmer helt, at Kimilsungism er gået hen og blevet en integreret del af den Nordkoreanske kultur. Kim il Sung er stadig - måske ikke respekteret - men så anerkendt af det nordkoreanske folk. Man arresterer ikke barnebarnet til Kim il Sung. Det vil du vide, hvis du kendte til koreanske kultur.
Hvis Nordkorea nærmest bliver en del af Sydkorea, så vil det jo være det samlede Korea og USA, der afgør, om Kim og andre fra familen skal arresteres. Dette vil de med garanti gå ind for. Om ikke af andre grunde så for at forhindre, at nogen forsøger at give Kim og hans familie magten tilbage.

Kina har ingen grund til ikke at give Kim og hans familie opholdstilladelse, hvis de flytter til Kina med en stor del af deres formue. For så bliver de jo oven i købet gode skatteydere. Desuden undgår Kina, at Kim under forhør begynder at fortælle om alle de hemmelige aftaler mellem Kina og Nordkorea gennem alle årene.

Jeg siger ikke, at Kim vil kunne stole på Kina under alle omstændigheder. Men i hans sted ville jeg dog stadig stole mere på Kina end på alternativet, der kun kunne være Rusland og Putin.

USA og Korea ville dog helt sikkert forlange Kim udleveret. Men de ville aldrig kunne få ham udleveret gratis. Kina ville stille modkrav som f. eks.:
1. En betaling på nogle milliarder dollars.
2. Løsladelse af en stribe navngivne kinesere fra amerikanske fængsler.
3. USA’s hjælp til at få udleveret kinesere, der er flygtet fra Kina til vesten, men eftersøgt af Kina.

Men hvis Kim allerede er trådt tilbage, er han ikke længere vigtig nok for USA til, at USA overhovedet vil overveje at opfylde sådanne krav. Derfor ville forhandlingerne om Kims udlevering fra Kina helt sikkert gå i stå, før de overhovedet var kommet igang.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 28, 2018, 10:51:52 am »
Tankelege. Tankelege. Tankelege. De vil altid være cirkelslutninger.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: December 28, 2018, 11:05:48 am »
Tankelege. Tankelege. Tankelege. De vil altid være cirkelslutninger.
Jeg har erfaret, at de fleste ikke kan følge mig i disse overvejelser. Men årsagen ser ud til at være, at de tager politikernes udtalelser langt mere for pålydende, end jeg gør. Så når politikere gør reklame for sig selv og lader som om, at de er parate til at ofre alt for deres befolkninger og endog dø for deres lands interesser, så tror folk oftest på politikerne. Men det gør jeg ikke, fordi jeg alt for ofte har set beviser på det modsatte:

1. Politikerne skraber til sig og laver skatteregler, der gavner dem selv, men ikke deres befolkninger.
2. Politikere laver propaganda, der får folk til at melde sig som soldater og evt. dø på slagmarken. Men politikerne holder sig i sikkerhed og deltager ikke selv i de krige, som de starter for at hytte egne interesser.
3. Under krige skåner politikerne hinanden og forsøger aldrig at dræbe modpartens ledende politikere. Årsagen er naturligvis, at ellers kunne modparten jo evt. sende dødspatruljer ind i deres lande udelukkende med det formål at dræbe dem selv. Så de undgår dette for altid selv st være i sikkerhed.

Politikere er karrierepolitikere, der altid sætter sig selv og deres karrierer først. Deres befolkninger kommer i anden række og kan endog evt. ofres i krige.

Men ingen er bedre til at fortælle positive løgne i taler end netop politikerne. For dette kan de allesammen næsten til fuldkommenhed!
« Senest Redigeret: December 28, 2018, 11:08:51 am af Forsvareren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: December 28, 2018, 11:29:33 am »
Jeg har erfaret, at de fleste ikke kan følge mig i disse overvejelser.

Jo, vi kan udmærket følge dig. Men for mig at se, er det bare tankelege, der fører til cirkelslutninger. Du kan komme til de konklusioner som du har lyst til.

Citér
1. Politikerne skraber til sig og laver skatteregler, der gavner dem selv, men ikke deres befolkninger.

Jeg ved det ikke. Ihvertfald er det en meget populær floskel. Tværtimod agerer politikere, i det store og hele, for deres lands interesser. Selv Korfotz Ulfelt har ment at han handlede til Danmarks bedste.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 28, 2018, 11:43:39 am »
Citér

Jeg ved det ikke. Ihvertfald er det en meget populær floskel. Tværtimod agerer politikere, i det store og hele, for deres lands interesser. Selv Korfotz Ulfelt har ment at han handlede til Danmarks bedste.
Politikerne er villige til at gøre alt for, at det skal se ud som om, at de agerer for deres lands interesser! Men i virkeligheden agerer de næsten udelukkende i egen interesse!

Hvorfor tror du f. eks., at det store flertal af danske politikere er tilhængere af Danmarks medlemskab af EU, når det højst er halvdelen af befolkningen, der via propaganda kan overtales til at gøre det samme? Selvfølgelig fordi det netop er politikerne, der får en masse nye karrieremuligheder i EU’s institutioner!

Hvorfor lyver politikere som Trump, Putin, Erdogan og Kim Jong-Un for deres egne befolkninger og laver censur, hvis de kan, for at undgå, at befolkningerne skal opdage sandheden? Selvfølgelig igen, fordi de udelukkende tænker på sig selv og deres egne politiske karrierer og derfor er ligeglade med befolkningernes liv og interesser!

Kim Jong-Un lod endog sin egen storebror myrde for at sikre sig magten. Senere opbyggede han sit lands atomvåben og “beviste” dermed, at dette var nødvendigt for at undgå, at USA, Sydkorea og Japan ville angribe Nordkorea. Men vi ved jo alle, at det var løgn, og at Nordkorea slet ikke havde noget at bruge atomvåben til. Så hvorfor brugte Kim så alle sit lands penge på unyttige atomvåben i stedet for at bruge pengene på at gavne befolkningen? Selvfølgelig for at overbevise den samme befolkning om USA’s og nabolandenes ondskab og dermed få befolkningens opbakning til at samle sig om kampen mod denne (imaginære) ydre fjende.

Men at tro, at Kim så blev så imponeret af Trump, at han pludselig ændrede hele sit lands politik af den grund, er mere naivt, end noget som helst andet, jeg har oplevet! 😁
« Senest Redigeret: December 28, 2018, 11:55:47 am af Forsvareren »

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: December 28, 2018, 11:56:50 am »
Det var da trist, han var god til at sætte gode emner op.