Det endelige fladjords bevis!?
Citat fra: Convex Earth efter December 25, 2018, 10:43:17 amDet endelige fladjords bevis!?Sig mig en gang... - HAVDE du ikke fået din egen private gummicelle af en tråd til alt dit fladjords-crap...? Og HAVDE du ikke også givet Chefen håndslag på at holde idiotien i den nævnte tråd - og således skåne os normale for dit galimatias...? http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8686.msg118767#msg118767
Hvad med at opbygge noget credit, før du begiver dig ud i en umulig opgave? Her gider man virkelig ikke at spilde sin tid, for man ved det er så banalt at tilbagevise påstandene. Du er en fladpande!
Fup selvfølgelig 😁Ellers kan man jo også “bevise”, at en bil eller et fly slet ikke kan bevæge sig med 100 km i timen med dig ombord. For så hurtigt kan du jo slet ikke løbe og ville derfor falde af! 😁Men det er interessant, hvor meget folk går op i at få videnskaben modificeret, så vores verdensbillede igen kan komme til at passe med det babyloniske verdensbillede, som Bibelen jo bygger på. Altså hvor himlen er forbeholdt Gud og englene, jordens overflade er forbeholdt menneskene og den onde og alle onde dæmoner hører til nedenunder jorden, hvorfor jorden jo må være flad.Fejlen i “beviset” er, at det bygger på den fejlagtige opfattelse, at hastighed er noget absolut. Men hastighed er i stedet noget relativt. Sidder du i en bil, der kører med 100 km i timen, er din hastighed i forhold til jordoverfladen ligeledes 100 km i timen. Men i forhold til bilen er den 0 km i timen. Så du sidder jo bare stille og slapper af. Kigger du så ud af vinduet og ser en modkørende bil passere ligeledes med 100 km i timen, så går det stærkt. For din hastighed i forhold til den modkørende bil er jo 200 km i timen.Men i “beviset” går man ud fra, at flyets hastighed i forhold til jordoverfladen og i forhold til verdensrummet er ens. Det er flyets hastighed selvfølgelig overhovedet ikke. Ud fra denne ukorrekte antagelse “beviser” man så, at jordens overflade må stå stille i forhold til verdensrummet, hvorfor jorden så naturligvis ikke kan rotere. Altså det rene fupbevis.Endelig bruger man også et trick for at vise “mærkelige” flyruter: Man viser flyruterne på todimensionale kort, hvor jorden er set fra siden og sammenligner dem med todimensionale kort, hvor jorden er set ovenfra med Nordpolen i centrum. Dette betyder, at ruterne ser mere realistiske ud på sidstnævnte kort. Men jo udelukkende, fordi man udelukkende kigger på flyruter på den nordlige halvkugle. Grunden til, at man ikke bruger kort, hvor jorden ses ovenfra i moderne praksis er jo, at den sydlige halvkugle kommer til at se fuldstændig vanvittigt forstørret ud på sådanne kort. Sydafrika, Australien og Sydpolen bliver gigantiske. Derfor ser vi jo også, at Sydpolen faktisk bliver så gigantisk, at den når hele vejen rundt og dermed bliver større end alle kontinenterne. Men dette modbevises jo let ved at kigge på flyruter, der går hen over Sydpolen.
Ja, det tydeligt at du ikke har forstået en pind af det hele, men det er jo heller ikke sikkert at du kan forstå tysk!
Jeg kan anbefale at du spørger en tyskkyndig og ser videoen en gang til, og måske forstår du så lidt af problematikken med en roterende jord og flyvninger imod roterings retningen!
Derfor flyves der over et fladt område på en flad jord!
Sjoveste jule-vittighed jeg har set længe. Godt forsøgt, men selv de mest troende jeg kender til læser nu biblen billedligt efter at have set de overvældende beviser for at jorden er rund.Jeg er glad for at kunne lege blærerøv, med mit beskedne fysik kendskab og citere at et objekt i bevægelse forbliver i bevægelse med mindre en ydre kraft virker på objektet (Newton). Eftersom flyvemaskinen starter med en hastighed, hvor den roterer med jorden er det noget ævl.Et tak til ham der har startet tråden for at give alle os andre mulighed for at lege eksperter og super vidende om fysik. Det fik mig til at have det bedre og føle mig helt klog.
Velkommen til den flade virkelighed!
Jeg hælder til B ...