Forfatter Emne: Vil Kina overtage Grønland?  (Læst 965 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Hvor dum kan man være?
« Svar #15 Dato: December 20, 2018, 10:04:23 pm »
Hvorfor skulle jeg dog det?? Men i modsætning til dig udelukker jeg heller ikke noget. Den slags forstår du jo bare ikke i din verden, som du kæmper for at gøre sort/hvid uden grålige nuancer 😊

Jeg har boet her i tyve år, så jeg baserer ikke mit kendskab til grønlandsk politik på en artikel i BBC  :smile1:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Sv: Vil Kina overtage Grønland?
« Svar #16 Dato: December 20, 2018, 10:12:15 pm »
Artiklen får Grønland til at fremstå som et U-land, synes jeg.
Men det kan da godt være, det lyder som en god idé at få Kina til at investere i veje og lufthavne, ..............................................

Veje? Hvor hen? Ned til havnen og ud til vandværket. Jo, der finde set ATV-spor mellem Quangerslusuaq og Sisimiut.

Lufthavne? Så er der billigere at bruge helikopter når der er en med en bullen finger der skal på skadestuen.

Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 20, 2018, 10:25:20 pm »
Artiklen får Grønland til at fremstå som et U-land, synes jeg.
Men det kan da godt være, det lyder som en god idé at få Kina til at investere i veje og lufthavne, ..............................................

Veje? Hvor hen? Ned til havnen og ud til vandværket. Jo, der finde set ATV-spor mellem Quangerslusuaq og Sisimiut.

Lufthavne? Så er der billigere at bruge helikopter når der er en med en bullen finger der skal på skadestuen.

Alene talen om at bygge længere veje på grønland vil få enhver der har set det til at grine og sige god fornøjelse.

Selv Sweitzerne der ellers er gode til den slags ville ryste på hovedet.

« Senest Redigeret: December 20, 2018, 10:27:37 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
Der er i dag 13 lufthavne og 46 helipads i Grønland
« Svar #18 Dato: December 20, 2018, 10:26:54 pm »
Der er lufthavne i alle byer. Landingsbanen er bare ikke lang nok til at tage en Airbus.

Selv i Qaanaaq med kun 600 indbyggere er der en lufthavn.

Lufthavnen i Qaanaaq.

Dash 8 i Qaanaaq

Der er 13 lufthavne og 46 helipads i Grønland, som kun har 55.000 indbyggere.

Anklageren

• Gæst
« Svar #19 Dato: December 20, 2018, 10:27:52 pm »
Alene talen om at bygge længere veje på grønland vil få enhver der har set det til at grine og sige god fornøjelse.

Hvor har du ret.

Det er LAAAANGT ude  :big_grin:

Anklageren

• Gæst
Hvad er det præcist man vil bygge?
« Svar #20 Dato: December 20, 2018, 10:50:46 pm »

Her er lufthavnen i Ilulissat, som den ser ud i dag.

Der er en asfaltlandingsbane på 845m x 30m.

Landingsbanen på 845 meter er ikke lang nok til en Airbus 330-200 med 278 sæder - og det vil man gerne have, at den bliver

Man vil have en ny landingsbane på 2.200 meter samt en udvidelse af bredden til 45 meter.

Så vil flyvepladsen kunne klassificeres som en ”offentlig IMC-flyveplads”, som vil kunne benyttes af mellem- og langdistancefly på oversøiske flyruter.

Der er 4.600 indbyggere i Ilulissat.

Hvis du undrer dig over, hvorfor byen ikke kan nøjes med en asfalteret landingsbane på 845 meter - må jeg indrømme - at det gør jeg somme tider også  :smile1:

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
Sv: Hvor dum kan man være?
« Svar #21 Dato: December 21, 2018, 11:46:46 am »
Hvorfor skulle jeg dog det?? Men i modsætning til dig udelukker jeg heller ikke noget. Den slags forstår du jo bare ikke i din verden, som du kæmper for at gøre sort/hvid uden grålige nuancer 😊

Jeg har boet her i tyve år, så jeg baserer ikke mit kendskab til grønlandsk politik på en artikel i BBC  :smile1:
Forskellen er, at du har skyklapper på og kun interesserer dig for Grønland. Min hovedinteresse er i stedet storpolitik og især Kinas planer, der ikke er nemme at finde ind til. USA (Trump) anklager nu pludselig Kina for alt muligt. Men hvor meget kød, der er på disse anklager, er svært at gennemskue. Der er dog ingen tvivl om, at Kina fortsat har planer om at investere og ekspandere i hele verden. I den sammenhæng er Grønland kun en mindre ting. Men ikke desto mindre noget, som også kan få betydning for Kina på længere sigt.

Anklageren

• Gæst
Vi er alle forskellige
« Svar #22 Dato: December 21, 2018, 12:10:24 pm »
Forskellen er, at du har skyklapper på og kun interesserer dig for Grønland. Min hovedinteresse er i stedet storpolitik og især Kinas planer, der ikke er nemme at finde ind til. USA (Trump) anklager nu pludselig Kina for alt muligt. Men hvor meget kød, der er på disse anklager, er svært at gennemskue. Der er dog ingen tvivl om, at Kina fortsat har planer om at investere og ekspandere i hele verden. I den sammenhæng er Grønland kun en mindre ting. Men ikke desto mindre noget, som også kan få betydning for Kina på længere sigt.

Trump og dig foretrækker gammeldags U-lande, der er taknemmelige for en skål ris.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
Sv: Vi er alle forskellige
« Svar #23 Dato: December 21, 2018, 12:15:29 pm »
Trump og dig foretrækker gammeldags U-lande, der er taknemmelige for en skål ris.
Hvorfor blander du nu pludselig din gode ven Trump ind i diskussionen?!??

Men OK. Du tror jo åbenbart, at Trump også stiller sig til rådighed, hvis Lars Løkke ikke kan beskytte dig og Grønland mod kineserne 😁 Det ville jeg nu ikke stole på. For Trump risikerer jo at ryge i fængsel 😉

Hvad spiser I på Grønland (udover is og sne)?

Anklageren

• Gæst
« Svar #24 Dato: December 21, 2018, 12:48:16 pm »
Hvorfor blander du nu pludselig din gode ven Trump ind i diskussionen?!??

Men OK. Du tror jo åbenbart, at Trump også stiller sig til rådighed, hvis Lars Løkke ikke kan beskytte dig og Grønland mod kineserne 😁 Det ville jeg nu ikke stole på. For Trump risikerer jo at ryge i fængsel 😉

Hvad spiser I på Grønland (udover is og sne)?

Det gør jeg, fordi du lige herover skriver: "USA (Trump) anklager nu pludselig Kina ..."  :smile1:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=9138.msg127417#msg127417

Det er ret indlysende, at hvis U-landene bliver lige så udviklede som resten af verden, så vil den vestlige verden ikke kunne bevare den militære overlegenhed.

Det modsætter Forsvareren og Trump sig.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 21, 2018, 12:58:31 pm »
Det er ret indlysende, at hvis U-landene bliver lige så udviklede som resten af verden, så vil den vestlige verden ikke kunne bevare den militære overlegenhed.
Det var du længe om at erkende! Hidtil har du påstået, at noget sådant aldrig kan ske.

Citér
Og igen beviser du, at du ikke er andet end en useriøs troll med dine bevidste fejlciteringer! Sandheden er vel “Det modsætter Anklageren og hans Trump-guru sig!”

Anklageren

• Gæst
« Svar #26 Dato: December 21, 2018, 01:13:22 pm »
Det var du længe om at erkende! Hidtil har du påstået, at noget sådant aldrig kan ske.

Aldrig i livet.

Fredelig handelssamkvem kan mere end noget andet forebygge krig, fordi det er til begges fordel.

Jeg anser derfor dig og Trump for at være krigeriske  :yes:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: December 21, 2018, 01:19:56 pm »

Der syntes at være en hel del misforståelser omkring Philippinerne og hvem der i virkeligheden er u-lande og hvem ikke, - håber det her kan rette lidt op på det.

Kom igen når i har en skyline som den her

Fest og farver og masser af busser

Sådan ser strandene ud, hvordan ser din ud ?

Desuden har Philippinerne mange andre ting at byde på, - hvordan ser din madamme ud ?

Man kan sommetider blive i tvivl om hvem der i virkeligheden er u-lande og hvem ikke ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 21, 2018, 01:29:29 pm »
Aldrig i livet.

Fredelig handelssamkvem kan mere end noget andet forebygge krig, fordi det er til begges fordel.
Hvilket du og Trump jo er imod med al jeres forkærlighed for handelskrige.
Citér
Jeg anser derfor dig og Trump for at være krigeriske  :yes:
Og jeg anser både Trump og dig for at være krigeriske med al jeres støtte til den yderste racistiske højrefløj!

Trump er en kriminel galning, og det er du måske også, siden du i sin tid blev forvist til Grønland?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: December 21, 2018, 01:30:32 pm »
Man kan sommetider blive i tvivl om hvem der i virkeligheden er u-lande og hvem ikke ?

Ja, det er meget rigtigt. Men det gælder ikke kun i relation til Filppinerne, men til hele verden. jeg ved det ikke, men det forekommer mig at der ikke er ret mange u-lande tilbage i verden. Også Somalia har høj økonomisk vækst.

Men har er noget der ser noget ulands-agtigt ud, men som er fra USA.

Vi kan godt selv læse nyheder!