Forfatter Emne: Den danske sang er en ung blond pige  (Læst 1210 gange)

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Den danske sang er en ung blond pige
« Svar #15 Dato: December 19, 2018, 02:47:03 pm »
Da ”Den danske sang” blev skrevet, var det blot fire år tidligere blevet en realitet, at Sønderjylland stemte sig hjem til Danmark, at grænsen blev flyttet fra Kongeåen til sin nuværende placering, og at mange familier igen kunne forenes i samme land.

Lyder også åndssvagt -> Den Danske sang er en ung brun neger<-   :JC_doubledown:
Lige netop! Og der er skrevet utallige "lejlighedssange", som er inspireret af en eller anden bestemt historisk begivenhed, hvor sproget bærer præg af, at sangen er skrevet i en anden tid. Men det gør jo ikke sangene dårligere, og det bør i al fald ikke afstedkomme, at de smides på møddingen, fordi en eller anden føler sig krænket.

Måske er manglende dannelse og kendskab til historien en årsag til, at mange af nutidens unge ikke kender baggrunden for sangene.
I'm a Troll

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 19, 2018, 02:50:20 pm »

Hvis spørgsmålet "Hvor kommer du så fra" kan føles krænkende, er der noget galt med hovedet på den der føler sig krænket.

Det er et af de mest almindelige spørgsmål når man taler med sine forskellige medrejsende under almindelige hyggesamtaler i lufthave, fly, på møder, messer og andre steder hvor rejsende af forskellige nationaliteter og kulturer mødes.

Jeg har aldrig selv følt det krænkende og heller aldrig oplevet nogen af mine medrejsende har gjort det, tværtimod er det som regel en helt naturlig del af samtalen hvor internationale mennesker mødes.

Det er da også et helt normalt spørgsmål at stille indenlands. Hvis jeg møder en jyde, er det naturligt for mig at spørge, hvor vedkommende kommer fra, og det er af interesse for personen, jeg spørger.
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
Der bliver godt nok skabt mange problemer på Internettet
« Svar #17 Dato: December 19, 2018, 03:13:46 pm »
Som om vi ikke har problemer nok i forvejen  :king2:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 19, 2018, 03:49:24 pm »
Vedkommende, der ikke følte sig inkluderet i sangen, er adopteret og opvokset her i  Danmark, så denne sag handler altså ikke om muslimer, så luk røven med jeres muslimævl!

Når det er sagt, har krænkelseskulturen taget overhånd, og den er helt gal, når man forsøger at tilgodese enhver, som måtte føle sig krænket over en eller anden bagatel.

Vedkommende, der ikke følte sig inkluderet i sangen, er adopteret og opvokset her i  Danmark, så denne sag handler altså ikke om muslimer,

Kan du lægge dokumentation ?

Jeg kan ikke se det beskrevet, i aviserne ?

Anklageren

• Gæst
« Svar #19 Dato: December 19, 2018, 04:07:48 pm »

Vedkommende, der ikke følte sig inkluderet i sangen, er adopteret og opvokset her i  Danmark, så denne sag handler altså ikke om muslimer,

Gider du da ikke skrive om sagen, hvis det ikke er en muslim?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: December 19, 2018, 04:17:57 pm »

Gider du da ikke skrive om sagen, hvis det ikke er en muslim?

Ved du hvad.. jeg har bemærket noget..  :blum: aviserne er begyndt at skrive "etnisk dansker" hvis der er sket noget kriminelt.
Det vil sige, at da de ikke må skive "anden etnisk herkomst" - med mindre de eftersøger forbryderne, så kan vi nu regne ud, at står der ikke  "etnisk dansker" - er det muslimerne,  og gerne i flok  :bad:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 19, 2018, 04:19:08 pm »
Vedkommende, der ikke følte sig inkluderet i sangen, er adopteret og opvokset her i  Danmark, så denne sag handler altså ikke om muslimer, så luk røven med jeres muslimævl!

Når det er sagt, har krænkelseskulturen taget overhånd, og den er helt gal, når man forsøger at tilgodese enhver, som måtte føle sig krænket over en eller anden bagatel.

Eftersom jeg ikke sidder med kvindens dåbsattest i hånden kan jeg ikke dokumentere det hug og stikfast.
Men jeg har læst det i avisen. Jeg kan ikke gøre for, at du ikke læser Politiken.

Jeg må hellere citere:
"Der er forskellige udlægninger af, hvad der egentlig skete, men ifølge Politikens oplysninger fik sangteksten en kvindelig forsker, der er adopteret og opvokset i Danmark, men hverken har lyst hår eller lys hudfarve til at føle sig ekskluderet."

https://politiken.dk/indland/uddannelse/art6927926/H%C3%B8jskolesang-fik-kvindelig-forsker-til-at-f%C3%B8le-sig-udenfor
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
Det er en sjov debat, fordi danskerne har kommunefarvet hår
« Svar #22 Dato: December 19, 2018, 04:41:03 pm »
Pigen i sangen er så nationalromantisk, at det kan give almindelige danske piger mindreværdskomplekser

Danskerne er ikke lyshårede, så jeg synes debatten er kørt af sporet - ihvertfald den del, som går på, at pigen i sangen er noget meget dansk.

Jeg har fundet et lidt ældre billede til at illustrere det, fra dengang der ikke var mange indvandrere - og hvor mange danske kvinder havde deres oprindelige hårfarve.

« Senest Redigeret: December 19, 2018, 04:56:34 pm af Anklageren »

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: December 19, 2018, 04:50:18 pm »
Danskerne har generelt haft lys hud og lyst hår, indtil de begyndte at finde partnere sydfra. Årsagen til den lyse hud og det lyse hår er forklaret meget grundigt på https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/derfor-ser-danskere-ud-som-de-gør

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Det er en sjov debat, fordi danskerne har kommunefarvet hår
« Svar #24 Dato: December 19, 2018, 04:57:58 pm »
Det er så nationalromantisk, at det kan give almindelige danske piger mindreværdskomplekser

Danskerne er ikke lyshårede, så jeg synes debatten er kørt af sporet - ihvertfald den del, som går på, at pigen i sangen er noget meget dansk.

Jeg har fundet et lidt ældre billede til at illustrere det, fra dengang der ikke var mange indvandrere - og hvor mange danske kvinder havde deres oprindelige hårfarve.

Jeg har lånt Gubbis 3D-briller.

Offline fedt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 19, 2018, 05:02:30 pm »

Dette har heller ikke noget med Islam at gøre, Studenterforeningen Front som holder øje med krænkelser på universiteter, og krænkelserne kan være alt fra for mange hvide mænd som undervisere til spørgsmålet "Hvor kommer du fra", som også føles krænkende.
[/quote]

Selvsamme ydmyghed synes dog ikke at plage en moderne lektor på RUC. Her bliver videnskaben rask væk spændt for den identitetspolitiske vogn med bevægelsens fornærmede, forudrettede angreb netop på den ’vestlige hvide heteroseksuelle mand’, som gør de unge veluddannede kvinder til ofre på lige fod med resten af verdens undertrykte minoriteter. Solidariteten rækker dog sjældent længere end til dem selv og deres selvpåtagne rolle som offer.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Anklageren

• Gæst
Du er racist
« Svar #26 Dato: December 19, 2018, 05:02:58 pm »
Danskerne har generelt haft lys hud og lyst hår, indtil de begyndte at finde partnere sydfra. Årsagen til den lyse hud og det lyse hår er forklaret meget grundigt på https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/derfor-ser-danskere-ud-som-de-gør

Det er racistisk at tro, at der har eksisteret en blåøjet og blond nordisk arketype.

I 1880'erne viste en statsstøttet, racebiologisk undersøgelse af over 200.000 danske skolebørn, at flertallet var kommunefarvede eller mørkhårede.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj%C3%A6l/2007-05-18/n%C3%A5r-videnskab-bliver-farlig

« Senest Redigeret: December 19, 2018, 05:17:27 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
« Svar #27 Dato: December 19, 2018, 05:04:45 pm »
Selvsamme ydmyghed synes dog ikke at plage en moderne lektor på RUC. Her bliver videnskaben rask væk spændt for den identitetspolitiske vogn med bevægelsens fornærmede, forudrettede angreb netop på den ’vestlige hvide heteroseksuelle mand’, som gør de unge veluddannede kvinder til ofre på lige fod med resten af verdens undertrykte minoriteter. Solidariteten rækker dog sjældent længere end til dem selv og deres selvpåtagne rolle som offer.

Det har de rigtig godt af, fordi de kalder negre for aber   :blum:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
Sv: Det er også noget sludder
« Svar #28 Dato: December 19, 2018, 05:19:12 pm »

I 1880'erne viste en statsstøttet, racebiologisk undersøgelse af over 200.000 danske skolebørn, at flertallet var kommunefarvede eller mørkhårede

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj%C3%A6l/2007-05-18/n%C3%A5r-videnskab-bliver-farlig
Som du kan se på https://da.m.wikipedia.org/wiki/Indvandring_til_Danmark var der masser af indvandring fra Tyskland, Polen og Holland allerede dengang! Faktisk var så stor en del af soldaterne tyske, at kommandosproget i den danske hær var tysk indtil 1772-1773, og så var der jo også kartoffeltyskerne, der blev inviteret til Danmark for at opdyrke den danske hede. Jeg kender faktisk en af deres efterkommere.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Du er racist
« Svar #29 Dato: December 19, 2018, 05:23:37 pm »
I 1880'erne viste en statsstøttet, racebiologisk undersøgelse af over 200.000 danske skolebørn, at flertallet var kommunefarvede eller mørkhårede.

Hvad betyder "kommunefarvet" egentlig? Er det ikke bare en variant af blond?

Jeg har lånt Gubbis 3D-briller.