Forfatter Emne: Tjekkiets parlament skal nu drøfte et forbud mod islam  (Læst 2701 gange)

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
Sv: Kan jeg få en ordentlig forklaring?
« Svar #45 Dato: December 19, 2018, 08:34:22 am »
Hvorfor skulle jeg så læse alle mulige tossede religionsbøger ? Hvad skulle jeg bruge det til ?
Fordi du er dum, uvidende og fyldt med fordomme!

Bibelen og Koranen indeholder begge omtrent de samme tvivlsomme ting. Nemlig “øje for øje” og “tand for tand” princippet. I Bibelen kan du finde det masser af steder i det gamle testamente, hvor der f. eks. står “Den hånd, der stjæler, skal du øjeblikkeligt hugge af. Du må ikke vise skånsel!” Det findes også med eksempler på dødsstraf: “Den, der ...., skal du øjeblikkeligt slå ihjel. Du må ikke vise skånsel!”

Jeg har diskuteret det med adskillige teologer. De henviser så bare til, at det først og fremmest står i det gamle testamente, som de så påstår kun skal opfattes symbolsk. Men dette er en moderne måde at komme uden om problemet med, at Bibelen bygger på det babylonske verdensbillede samt, at Moselovene blev givet til Moses af Gud. Desuden ser jøderne stadig det gamle testamente som det væsentlige!

Koranen har lignende ting, hvilket er vigtigt for at forstå, at muslimerne ikke bare vender den anden kind og lader sig ydmyge i jers hetz mod dem. I en anden tråd beskrev jeg, hvordan herboende kurdere er chokerede over, at deres børn bliver islamiserede og slutter sig til IS som reaktion på, at de danske politikere hetzer imod dem på grund af deres mellemøstlige udseende. For forældrene er oftest ikke muslimer, men har dog sympati for kurdernes frihedskamp, der foregår via PKK. Men PKK og IS er hinandens fjender! Børnene kan bare ikke lide PKK, der støtter USA i kampen mod IS, og børnene interesserer sig ikke et hak for Tyrkiet eller kurderne. De vil bare have hævn mod de vestlige politikere, der er skyld i at de selv bliver diskriminerede både i Danmark og i andre vestlige lande, selvom de er født her!

Islam har ikke den udbredelse selv i de muslimske lande, som de tror, ligesom kristendommen jo heller ikke har det her. Men indstillingen om at kæmpe igen i stedet for bare at vende den anden kind til er en del af deres kultur. Så dette gør de stadig selv efter, at de har mistet interessen for islam, og de kan endog søge tilbage til koranen i et forsøg på at få mod nok til at kæmpe mod jeres ondskab!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Tjekkiets parlament skal nu drøfte et forbud mod islam
« Svar #46 Dato: December 19, 2018, 09:07:29 am »
Her er et lysende eks. på at kristendom er godt og koranen noget shit  :yes:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Statens lykkelige slaver
« Svar #47 Dato: December 19, 2018, 09:20:47 am »
Vil det sige at i to går ind for direkte demokrati ?

Hvor omfattende skal det direkte demokrati så være? Kun de fingernemme emner? Skal et nyt stykke ventilgummi til pedelens trillebør oppe på skolen også være omfattet af direkte demokrati?

På den anden ende af skalaen: skal finansloven så ud til direkte demokratisk afstemning. Og skal de i så fald være loven som helhed, med Lindholm og det hele? Eller skal lovens enkelte punkter ud til afstemning? I begge tilfælde forudser jeg, at det vil tage 3000 år at få den vedtaget.

For ikke at regne skattelovene. For alle vil være imod at netop dem, skal betale skat.

Direkte demokrati med flere folkeafstemninger vil få mange flere til at interessere sig for den politik der føres, og føle at de er en del af et fællesskab og ikke bare en malkeko, der en gang hver fjerde år kan stemme på hvem der skal bestemme over ham.

Alle de emner der kan samle 50.000 underskrifter skal ud til bindende folkeafstemning, d.v.s. politikerne skal rette sig efter folkeafstemningen, - ikke blot debattere emnet som det jo er i dag.

Så kan pedellen samle 50.000 underskrifter på spørgsmålet om sit ventilgumme, - ja så skal det ud til bindende folkeafstemning, - hvor store tror du chancerne er for det ?

Emner der ikke kan samle interesse nok til 50.000 underskrifter afgøres af politikerne på vanlig vis.

En stor del af finansloven vil allerede være lagt over i folkeafstemningerne, idet folk naturligvis skal kende prisen for det de stemmer ja eller nej til.

F.eks. vil du være med til at betale 200 millioner i støtte til et projekt i Uganda ?, eller vil du være med til at betale 36 milliarder til integrationsindustrien, eller vil du hellere bruge dem på skoler og hospitaler ?

Selvfølgelig vil det være mere detaljeret og specificeret i oplysningen til befolkningen, og politikere fra alle fronter vil være på banen og sige for eller imod, så oplysningen inden en sådan afstemning vil være rimelig høj og interessen fra befolkningen større, idet det i højere grad vil gå op for dem hvilken betydning beslutningerne har for deres hverdag.

Det skal være befolkningen der skal bestemme hvad der skal ske, til hvilken pris og hvornår. Politikernes opgave er som "fagfolk" inden afstemningen at oplyse befolkningen om fordele og ulemper, og efter afstemningen at føre det befolkningen har besluttet ud i livet.

Politikerne har stjålet demokratiet ved også at bestemme hvad der skal ske, til hvilken pris og hvornår. Det er befolkningen der skal bestemme det.

Man lader jo heller ikke håndværkeren/"fagmanden" bestemme hvordan huset skal se ud, hvad det skal koste, hvor og hvornår det skal bygges. Det bestemmer ejeren, men han hyrer naturligvis fagfolk først til rådgivningen og bagefter til at udføre arbejdet professionelt og efter reglerne, når først ejeren har besluttet udseende, pris, sted og tidspunkt m.m.

Politikerne er fagfolkene der har taget røven på befolkningen og opkastet sig til også at være herrer over hvad, hvor, hvordan og hvornår  "huset" skal bygges, - i stedet for blot at være fagmanden/håndværkeren der først rådgiver og efter ejeren har besluttet sig, udfører det praktiske arbejde.

Politiker betyder tjener, - ikke herremand.

« Senest Redigeret: December 19, 2018, 10:34:43 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: December 19, 2018, 09:42:13 am »
Hvorfor skulle jeg så læse alle mulige tossede religionsbøger ? Hvad skulle jeg bruge det til ?
Fordi du er dum, uvidende og fyldt med fordomme!

Bibelen og Koranen indeholder begge omtrent de samme tvivlsomme ting. Nemlig “øje for øje” og “tand for tand” princippet. I Bibelen kan du finde det masser af steder i det gamle testamente, hvor der f. eks. står “Den hånd, der stjæler, skal du øjeblikkeligt hugge af. Du må ikke vise skånsel!” Det findes også med eksempler på dødsstraf: “Den, der ...., skal du øjeblikkeligt slå ihjel. Du må ikke vise skånsel!”

Jeg har diskuteret det med adskillige teologer. De henviser så bare til, at det først og fremmest står i det gamle testamente, som de så påstår kun skal opfattes symbolsk. Men dette er en moderne måde at komme uden om problemet med, at Bibelen bygger på det babylonske verdensbillede samt, at Moselovene blev givet til Moses af Gud. Desuden ser jøderne stadig det gamle testamente som det væsentlige!

Koranen har lignende ting, hvilket er vigtigt for at forstå, at muslimerne ikke bare vender den anden kind og lader sig ydmyge i jers hetz mod dem. I en anden tråd beskrev jeg, hvordan herboende kurdere er chokerede over, at deres børn bliver islamiserede og slutter sig til IS som reaktion på, at de danske politikere hetzer imod dem på grund af deres mellemøstlige udseende. For forældrene er oftest ikke muslimer, men har dog sympati for kurdernes frihedskamp, der foregår via PKK. Men PKK og IS er hinandens fjender! Børnene kan bare ikke lide PKK, der støtter USA i kampen mod IS, og børnene interesserer sig ikke et hak for Tyrkiet eller kurderne. De vil bare have hævn mod de vestlige politikere, der er skyld i at de selv bliver diskriminerede både i Danmark og i andre vestlige lande, selvom de er født her!

Islam har ikke den udbredelse selv i de muslimske lande, som de tror, ligesom kristendommen jo heller ikke har det her. Men indstillingen om at kæmpe igen i stedet for bare at vende den anden kind til er en del af deres kultur. Så dette gør de stadig selv efter, at de har mistet interessen for islam, og de kan endog søge tilbage til koranen i et forsøg på at få mod nok til at kæmpe mod jeres ondskab!

Jeg har snart skrevet det mange gange men den slags typer som dig fatter det ikke ... :ermm:

Det er da rigtigt at der står mange slemme ting i Biblen men de Kristne udfører eller efterlever jo ikke mere de påbud der står i Biblen ... Der er ingen der i dag får hugget højre hånd af for tyveri ... Øje for øje ... Dødsstraf for at have forladt troen ... Ægteskabsbrud, Osv ... Jeg kunne blive ved ... Vi er kommet videre men deet er der jo nogen der ikke er ... :ermm:

Nogen der stadig tager alt hvad der står i den "Hellige Bog" (Jeg kunne fristes til at skrive Lovbog) for gode varer og følger den bogstav for bogstav til sidste komma som man gjorde for 1400 År siden ... Det er det der er det farlige at disse Personer stadig opfører sig som stenaldermennesker i et moderne Samfund, det føre til konflikt og det har det som bekendt også gjort ... :ermm:

Så kan "Forsvareren" skrive det modsatte lige til han bliver gasblå i hovedet det ændrer ikke Fakts ... :ahappy:
« Senest Redigeret: December 19, 2018, 10:44:43 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 19, 2018, 12:09:12 pm »
Det er da rigtigt at der står mange slemme ting i Biblen men de Kristne udfører eller efterlever jo ikke mere de påbud der står i Biblen ... Der er ingen der i dag får hugget højre hånd af for tyveri ... Øje for øje ... Dødsstraf for at have forladt troen ... Ægteskabsbrud, Osv ... Jeg kunne blive ved ... Vi er kommet videre men deet er der jo nogen der ikke er ... :ermm:
Nej, som jeg skrev, er der ikke mange kristne, der stadig tager det gamle testamente bogstaveligt. Det gør jøderne derimod! Derfor hævner de også enhver protest fra palæstinenserne med bomber og ved at sprænge palæstinensiske huse i luften, hvilket du ville have vidst, hvis ikke du var for dum til at følge med og læse indenad!

Citér
Nogen der stadig tager alt hvad der står i den "Hellige Bog" (Jeg kunne fristes til at skrive Lovbog) for gode varer og følger den bogstav for bogstav til sidste komma som man gjorde for 1400 År siden ... Det er det der er det farlige at disse Personer stadig opfører sig som stenaldermennesker i et moderne Samfund, det føre til konflikt og det har det som bekendt også gjort ... :ermm:
Du vrøvler og kan åbenbart ikke engang selv finde ud af, om den “Hellige Bog” er Bibelen eller koranen?

Desuden er du jo åbenbart også så dum, at du tror, at f. eks. kristne irakere er fanatiske muslimer, selvom de ikke engang er opdraget med denne religion. Jo, der er stadig både fanatiske kristne og fanatiske muslimer. Bare ikke ret mange af dem. Skulle du mod forventing være i stand til at læse engelsk, så kan du læse om nogle fanatiske kristne terrorgrupper på https://www.salon.com/2015/04/07/6_modern_day_christian_terrorist_groups_our_media_conveniently_ignores_partner/

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Dum, uvidende og fyldt med fordomme! ... Det kan du sgu selv være ...
« Svar #50 Dato: December 19, 2018, 12:34:51 pm »
Fik jeg trådt over nogle ømme tæer der ?? ... :ahappy:

Det er da oplagt hvad der menes med den Hellige Bog ikke ?? Jeg kunne jo også have skåret det ud i pap for dig men du og dine er jo så islam forskrækkede at kommer man til at skrive det mindste der kan genere islam så trækker i jo "kortet" du ved, kortet eller er du for langsomt opfattende, dig der kalder dine Politiske modstandere for: Dumme, uvidende og fyldt med fordomme!

Pas på med det, det giver sommetider bagslag ... :ermm:
« Senest Redigeret: December 19, 2018, 12:50:15 pm af Debatsvinet »

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
Sv: Dum, uvidende og fyldt med fordomme! ... Det kan du sgu selv være ...
« Svar #51 Dato: December 19, 2018, 01:08:36 pm »
Fik jeg trådt over nogle ømme tæer der ?? ... :ahappy:
Næh, du udtrykte dig blot uforståeligt og ufatteligt stupidt.
Citér
Det er da oplagt hvad der menes med den Hellige Bog ikke ??
Ikke for en ateist som mig, der hverken tror på det ene eller det andet. Men du er vel fanatisk kristen? Så det kunne jo være Bibelen...

Citér
Jeg kunne jo også have skåret det ud i pap for dig men du og dine er jo så islam forskrækkede at kommer man til at skrive det mindste der kan genere islam så trækker i jo "kortet" du ved, kortet eller er du for langsomt opfattende, dig der kalder dine Politiske modstandere for: Dumme, uvidende og fyldt med fordomme!
Du vrøvler bare videre. Jeg er modstander af alle religioner. Dette betyder bare ikke, at jeg er imod religionsfrihed eller, at jeg som dig bliver fornærmet, fordi nogle ser ud som om, at de evt. kunne have en anden religion end kristendommen.

Fik du læst lidt om de 6 fanatiske kristne terrorbevægelser? Eller blev du bare fornærmet på din religions vegne?

Anklageren

• Gæst
Du har et håbløst romantisk syn på politik
« Svar #52 Dato: December 19, 2018, 01:42:28 pm »
Direkte demokrati med flere folkeafstemninger vil få mange flere til at interessere sig for den politik der føres, og føle at de er en del af et fællesskab og ikke bare en malkeko, der en gang hver fjerde år kan stemme på hvem der skal bestemme over ham.

Alle de emner der kan samle 50.000 underskrifter skal ud til bindende folkeafstemning, d.v.s. politikerne skal rette sig efter folkeafstemningen, - ikke blot debattere emnet som det jo er i dag.

Så kan pedellen samle 50.000 underskrifter på spørgsmålet om sit ventilgumme, - ja så skal det ud til bindende folkeafstemning, - hvor store tror du chancerne er for det ?

Emner der ikke kan samle interesse nok til 50.000 underskrifter afgøres af politikerne på vanlig vis.

En stor del af finansloven vil allerede være lagt over i folkeafstemningerne, idet folk naturligvis skal kende prisen for det de stemmer ja eller nej til.

F.eks. vil du være med til at betale 200 millioner i støtte til et projekt i Uganda ?, eller vil du være med til at betale 36 milliarder til integrationsindustrien, eller vil du hellere bruge dem på skoler og hospitaler ?

Selvfølgelig vil det være mere detaljeret og specificeret i oplysningen til befolkningen, og politikere fra alle fronter vil være på banen og sige for eller imod, så oplysningen inden en sådan afstemning vil være rimelig høj og interessen fra befolkningen større, idet det i højere grad vil gå op for dem hvilken betydning beslutningerne har for deres hverdag.

Det skal være befolkningen der skal bestemme hvad der skal ske, til hvilken pris og hvornår. Politikernes opgave er som "fagfolk" inden afstemningen at oplyse befolkningen om fordele og ulemper, og efter afstemningen at føre det befolkningen har besluttet ud i livet.

Politikerne har stjålet demokratiet ved også at bestemme hvad der skal ske, til hvilken pris og hvornår. Det er befolkningen der skal bestemme det.

Man lader jo heller ikke håndværkeren/"fagmanden" bestemme hvordan huset skal se ud, hvad det skal koste, hvor og hvornår det skal bygges. Det bestemmer ejeren, men han hyrer naturligvis fagfolk først til rådgivningen og bagefter til at udføre arbejdet professionelt og efter reglerne, når først ejeren har besluttet udseende, pris, sted og tidspunkt m.m.

Politikerne er fagfolkene der har taget røven på befolkningen og opkastet sig til også at være herrer over hvad, hvor, hvordan og hvornår  "huset" skal bygges, - i stedet for blot at være fagmanden/håndværkeren der først rådgiver og efter ejeren har besluttet sig, udfører det praktiske arbejde.

Politiker betyder tjener, - ikke herremand.

Hvis det havde været sådan, så havde vi vel haft lige så mange muslimer i Danmark, som de har i Schweiz.

Vi hører kun om de folkeafstemninger i Schweiz om indvandring, som islammodstanderne kan lide, men de har tabt afgørende.

Så er der også FAKE news, som ihvertfald ikke kan kaldes demokratisk.

Du udbreder selv FAKE news - bl.a. skriver du selv historien om dengang protestanterne i Ungarn bad osmannerne om hjælp mod katolikkerne, fordi katolikkerne brændte dem på bålet som kættere.

Vi ville få endnu flere løgne end vores politikere udbreder i dag - og løgn er vel ikke demokratisk?

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Forsvareren ... for hvad?? ...
« Svar #53 Dato: December 19, 2018, 02:01:15 pm »
En ateist der gør sig klog på Biblen ?? ... Det er sgu næsten for morsomt ...  :big_grin:

Jeg har skam ikke noget imod Religion ... Jeg har noget imod dem som gemmer sig bag Religionen for i ly af den at gennemtvinge deres agenda ... :ermm:

Nej jeg er ikke Religiøs, Folk må sgu tro på hvad de vil bare det ikke går ud over andre ... :ermm:

Anklageren

• Gæst
Det kan du ikke regne med
« Svar #54 Dato: December 19, 2018, 02:14:00 pm »
En ateist der gør sig klog på Biblen ?? ... Det er sgu næsten for morsomt ...  :big_grin:

Jeg har skam ikke noget imod Religion ... Jeg har noget imod dem som gemmer sig bag Religionen for i ly af den at gennemtvinge deres agenda ... :ermm:

Nej jeg er ikke Religiøs, Folk må sgu tro på hvad de vil bare det ikke går ud over andre ... :ermm:

Han er da bare en troll.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
Sv: Det kan du ikke regne med
« Svar #55 Dato: December 19, 2018, 02:32:55 pm »
Han er da bare en troll.
Ja, det kalder du jo alle, der ikke er enige med dig i din islamofobi og din skabs-DF-sympati 😁

Kan vi regne med, at du snart bliver kineser?
« Senest Redigeret: December 19, 2018, 02:43:41 pm af Forsvareren »

Anklageren

• Gæst
Nu er du en rigtig dygtig troll :-)
« Svar #56 Dato: December 19, 2018, 03:19:54 pm »
Han er da bare en troll.
Ja, det kalder du jo alle, der ikke er enige med dig i din islamofobi og din skabs-DF-sympati 😁

Kan vi regne med, at du snart bliver kineser?

Jeg har i årevis været træt af, at jeg hele tiden bliver beskyldt for at være muslim  :smile1:

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
Sv: Nu er du en rigtig dygtig troll :-)
« Svar #57 Dato: December 19, 2018, 03:35:55 pm »
Jeg har i årevis været træt af, at jeg hele tiden bliver beskyldt for at være muslim  :smile1:
Det er du jo ikke. Du påstår at tilhøre et stort politisk parti på midten og svinger mellem at forsvare noget af den muslimske indvandring og alligevel ønske den mere begrænset. Så dine politiske holdninger svinger lidt mellem midten og højrefløjen.

Desuden synes dine holdninger til import af arbejdskraft at være præget af venstrefløjen, der jo mener, at vi sagtens kan gå lidt ned i levestandard for at lægge mere pres på arbejdsgiverne og hjælpe miljøet.

Anklageren

• Gæst
« Svar #58 Dato: December 19, 2018, 03:37:42 pm »
Det er du jo ikke. Du påstår at tilhøre et stort politisk parti på midten og svinger mellem at forsvare noget af den muslimske indvandring og alligevel ønske den mere begrænset. Så dine politiske holdninger svinger lidt mellem midten og højrefløjen.

Desuden synes dine holdninger til import af arbejdskraft at være præget af venstrefløjen, der jo mener, at vi sagtens kan gå lidt ned i levestandard for at lægge mere pres på arbejdsgiverne og hjælpe miljøet.

Jeg kan forstå på det hele, at du har været her længe  :yes:

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    71.2%
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: December 19, 2018, 04:26:29 pm »
Jeg kan forstå på det hele, at du har været her længe  :yes:
Længe nok til at vide, at du jo også er en troll, der kan lide at fejlcitere folk med vilje 😉

Samt at du jo åbenbart ikke kan lide at diskutere grønlænderne og Grønlands fremtid 😉