Forfatter Emne: Johannes af Gud  (Læst 222 gange)

Anklageren

• Gæst
Johannes af Gud
« Dato: December 17, 2018, 11:50:14 pm »
Johannes af Gud er en berømt brasiliansk healer, som i fyrre år ved Guds hjælp har udført "psykiske operationer", som han sagde kunne helbrede sygdomme, herunder kræft.

Påstandene mod de Faria blev først opdaget i sidste uge, hvor flere personer gik på Globo tv-show for at fortælle om, at han havde været seksuelt voldelig mod dem eller deres pårørende.

Derefter blev myndighederne kontaktet af mere end 300 andre anklagere, herunder Farias voksne datter, Dalva Teixeira.

I et interview, der blev offentliggjort fredag ​​af det brasilianske blad Veja, sagde Teixeira, at han under misforståelse af mystiske behandlinger misbrugte og voldtog sin datter da hun var mellem 10 og 14 år gammel.

Hun sagde, at hendes far stoppede, da hun blev gravid af en af ​​hans medarbejdere. Teixeira sagde, at hun var blevet slået så voldsomt af sin far, at hun fik en abort.

"Min far er et monster," sagde hun.

Siden har han været på flugt, men har nu overgivet sig til politiet.

https://www.washingtonpost.com/world/the_americas/brazil-police-say-faith-healer-has-turned-himself-in/2018/12/16/bc1a3104-017b-11e9-958c-0a601226ff6b_story.html?noredirect=on&utm_term=.af3f8ceb6bb3

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Johannes af Gud
« Svar #1 Dato: December 17, 2018, 11:52:19 pm »
Johannes af Gud er en berømt brasiliansk healer, som i fyrre år ved Guds hjælp har udført "psykiske operationer", som han sagde kunne helbrede sygdomme, herunder kræft.

Påstandene mod de Faria blev først opdaget i sidste uge, hvor flere personer gik på Globo tv-show for at fortælle om, at han havde været seksuelt voldelig mod dem eller deres pårørende.

Derefter blev myndighederne kontaktet af mere end 300 andre anklagere, herunder Farias voksne datter, Dalva Teixeira.

I et interview, der blev offentliggjort fredag ​​af det brasilianske blad Veja, sagde Teixeira, at han under misforståelse af mystiske behandlinger misbrugte og voldtog sin datter da hun var mellem 10 og 14 år gammel.

Hun sagde, at hendes far stoppede, da hun blev gravid af en af ​​hans medarbejdere. Teixeira sagde, at hun var blevet slået så voldsomt af sin far, at hun fik en abort.

"Min far er et monster," sagde hun.

Siden har han været på flugt, men har nu overgivet sig til politiet.

https://www.washingtonpost.com/world/the_americas/brazil-police-say-faith-healer-has-turned-himself-in/2018/12/16/bc1a3104-017b-11e9-958c-0a601226ff6b_story.html?noredirect=on&utm_term=.af3f8ceb6bb3

SIKKERHEDSKOPIERET!!!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 18, 2018, 01:30:09 am »
Jeg har lånt Gubbis 3D-briller.

Offline Moses

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: il
  • Lad al synd blive tilgivet og alle slaver befriet
    • Vis profil
    • Find sandheden om verden.
« Svar #3 Dato: December 18, 2018, 12:20:18 pm »
Det er forfærdeligt at læse, at en som påråber sig en hellig kraft og promoverer sig som en der kan hjælpe desperate, har udnyttet folk som kom til ham.
Lad al synd blive tilgivet og alle slaver befriet!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 18, 2018, 12:37:41 pm »
Tirsdag den 18. december 2018.

Udsigt, der gælder til onsdag morgen, udsendt kl. 09.05

Overskyet og diset eller tåget vejr med lidt småregn ind imellem. Temp. op mellem 2 og 5 grader og let til jævn vind fra sydøst og syd.I aften først diset eller tåget, men ud på aftenen og i løbet af natten klarer det noget op. Temp. mellem 1 og 4 grader og vinden tiltager og bliver jævn til hård fra sydøst.

Jeg har lånt Gubbis 3D-briller.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 18, 2018, 04:40:03 pm »
Så religion er blevet anvendt til at gøre  mennesker ondt? Den havde jeg aldrig set komme...

Men jeg tror faktisk der er en sammenhæng mellem disse "healere" og det at være et forfærdeligt menneske. Det kræver et moralsk anløbent menneske for at påstå at de helbreder det ene og det andet, og tager desperate folks penge for det.

Ham her er slet ikke i samme liga som ham brasilianeren, men er endnu et godt eksempel på hvordan de er gribbe:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 18, 2018, 04:59:50 pm »
Så religion er blevet anvendt til at gøre  mennesker ondt? Den havde jeg aldrig set komme...

Men jeg tror faktisk der er en sammenhæng mellem disse "healere" og det at være et forfærdeligt menneske. Det kræver et moralsk anløbent menneske for at påstå at de helbreder det ene og det andet, og tager desperate folks penge for det.

Ham her er slet ikke i samme liga som ham brasilianeren, men er endnu et godt eksempel på hvordan de er gribbe:

Amerikanerne er helt vilde med den slags, ligeså med deres forskellige religioners mammuttempler og millionbudgetter, der findes iøvrigt en god gammel film om det, jeg kan ikke lige komme på navnet nu men den handler om en sådan ung præst der overtager faderens million-religion, men han er ret letlevende og giver menigheden en hel del problemer, en sjov film.

Jeg har den dybeste respekt for de healere og medicinmænd man møder og som nogen gange kan være eneste mulighed der hvor de moderne medicinske faciliteter ikke er nået helt frem endnu. Men det er heller ikke profitmagere i jakkesæt, men en gammel rynket kone med en stor forpjusket manke, rygende på et hjemmerullet tobaksblad og med en stor machete i bæltet.

De "healere" der optræder i de vestlige civiliserede lande har jeg den dybeste mistro til, det er klart kun profitmagere - men den slags hopper amerikanerne nok mere på end mange andre folkeslag.

Der findes en rigtig god gammel bog af Falk Rønne tror jeg det er, der hedder "Dr. Klapperslange", om en ung dansk medicinstuderende der rejser til sydamerika og lever som medicinmand med og for indianerne i urskoven i 32 år, han rejser rundt blandt stammerne og lærer sig deres medicinske urter og planter og deres ritualer, vaner og skikke.

Han regner selv med han har et halvt hundrede børn rundt om i urskoven, - så han har "healed" mange indianerpiger.

« Senest Redigeret: December 18, 2018, 05:11:01 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 18, 2018, 09:57:09 pm »

Anklageren

• Gæst