Forfatter Emne: Det forbudte emne  (Læst 342 gange)

Anklageren

• Gæst
Det forbudte emne
« Dato: December 14, 2018, 11:48:16 pm »
Jeg ved godt, der nogen, som ikke synes jeg skal skrive det her - men det giver ikke danskere ret til at opføre sig sådan, hvis det er værre at blive stenet i Iran.

Blandt unge mellem 16 og 24 år har hver tredje kvinde oplevet at være i et forhold, hvor deres grænser blev overskredet psykisk, mens hver femte har fået dem overtrådt fysisk. Tallene stammer fra Epinion og er bestilt af ligestillingsminister Karen Ellemann i forbindelse med kampagnen ’Vold kan forekomme’.

En kampagne der løber fra d. 5. december til d. 21. januar.

Det er ret mange, der bliver slået, skoldet eller sparket.

Jeg synes det er lidt svært at forstå, for der er nogen som elsker hinanden så meget, at de slår hinanden ihjel. Det kan godt være, det er forkert at kalde det kærlighed, men hvis det ikke er kærlighed, så ved jeg ikke, hvor jalousi kommer fra.

Tidligere drabschef ved Københavns Politi, Ove Dahl siger, "Der vil blive ved med at være omkring 50 drab om året i Danmark i gennemsnit. Sådan har det været i de 40 år, jeg har været i politiet. Det kan vi ikke ændre på. Jeg ved godt, det er lidt hårdt at sige, men sådan er det bare", siger Ove Dahl og peger på, at der altid vil være motiver til at begå drab.

"Jeg gætter på at op mod 45 af de 55 drab er såkaldte kontaktdrab. Det er nogen, der kender hinanden – familie, omgangskreds, venner, kolleger. Langt de fleste af kontaktdrabene skyldes jalousi."

https://www.bt.dk/krimi/klar-laest-antallet-af-drab-det-hoejeste-i-14-aar-det-kan-vi-ikke-aendre-paa

Kan du forstå, hvorfor mennesker opfører sig sådan, for det må da være begrænset, hvor meget glæde man får ud af at være voldelig imod den, man elsker?

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Det forbudte emne
« Svar #1 Dato: December 14, 2018, 11:50:41 pm »
SIKKERHEDSKOPIERET!!!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 14, 2018, 11:54:18 pm »
Jeg ved godt, der nogen, som ikke synes jeg skal skrive det her - men det giver ikke danskere ret til at opføre sig sådan, hvis det er værre at blive stenet i Iran.

Ja, jo, men jeg har det lidt med det, lige som med Anti-røds oversvømmede sommerhusejere. De kan bare lade være med at bygge huse hvor de bliver oversvømmet og kvinder kan bare lade være et indgå i forhold, som de ikke bryder sig om.
Du får ret og jeg får fred!

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 15, 2018, 12:13:48 am »

Ja, jo, men jeg har det lidt med det, lige som med Anti-røds oversvømmede sommerhusejere. De kan bare lade være med at bygge huse hvor de bliver oversvømmet og kvinder kan bare lade være et indgå i forhold, som de ikke bryder sig om.

Hvordan kan du mene, at kvinder bliver kvalt, fordi de ikke bryder sig om forholdet?

Du tænker måske på, at kvinden har været utro, men det behøver de da ikke at være, for at manden bliver jaloux.

Desuden er det da tit kvinderne, som er voldelige - og hvis det endelig skulle være, så tager kvinder sjældent skade af at blive brugt - i hvert fald ikke så meget, at der er grund til at aflive dem  :smile1:

« Senest Redigeret: December 15, 2018, 02:35:43 am af Anklageren »