Forfatter Emne: Hvem sagde Potemkin-kulisser?  (Læst 1421 gange)

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Hvem sagde Potemkin-kulisser?
« Svar #15 Dato: Januar 25, 2019, 09:20:35 am »
Jeg forstår ikke dem, der spiser pandekager med nutella. Der skal da syltetøj på.
Hvad synes I?
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.8%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Januar 25, 2019, 09:54:13 am »
Jeg forstår ikke dem, der spiser pandekager med nutella. Der skal da syltetøj på.
Hvad synes I?

Jeg falder ikke for provokationer. Det gør du, og tror alle andre også gør det.
Du er for nem.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Januar 25, 2019, 10:33:11 am »
Det er da dig der er nem, for du er her på DD, kun for at lave muslimske provokationer og vi kan alle huske -> ellers kommer jeg og 4 kammerater og ordner venligboerne, skrevet af dig i tidligere indlæg.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    48.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Januar 30, 2019, 05:43:30 am »
Når vi nu taler om potemkinkulisser, hvorfor er det så lige de tidligere sovjetstater altid har formået at bygge den slags? Togstationer, metroer osv. Det hele ligner noget, der er taget ud af et teater.

Ja, du få lige et billede af en metrostation i Moskva.

Og et mere, med prismelysekroner.

Det begyndte i Stalintiden og kulminerede i 60'erne. Motivet var, at man ville bringe kultur ud til folket. Det blev dog overlæsset. Men det er ingen potemkinkullise. Moskvas metro er fantastisk effektiv.

Du får ret og jeg får fred!

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    48.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Januar 30, 2019, 06:29:45 am »
Noget mærkeligt noget i russisk mentalitet, jeg har bemærket, både i forbindelse med russisk historie, men også hos russere jeg har mødt.

I historien møder man en mærkelig offervilje for landet. Nærmest som orientalsk kultur med underkastelse under herskeren. I krige, uha, de styrter sig i massevis, lige ind i maskingæverild. For fædrelandet.

Men også blandt folk jeg kendte, brød denne mentalitet ud i lys lue i forbindelse med ukrainekrisen. Russere der bor i Danmark som jeg mente var uddannede, kultiverede mennesker, viste en særdeles mørk side af sig, når det kom til spørgsmålet om Ukraine. De blev blodtørstige monstre i deres udtalelser. Og troede på Putin-styrets propaganda. Underligt: de bor her i et frit land. De har god økonomi og social sikkerhed. De har adgang til informationer.

Der stikker noget under: og det der ligger dybt i dem, er denne slavementalitet. Beskrevet godt i artikel her:

https://oleg-rudenko.blogspot.com/2019/01/the-roots-of-russian-slavery.html?fbclid=IwAR3RGS3kNbHSNNnYN0voZ8nXLLvBacwgec_lrOPuzmvY4Vfjkc1zaVhpy2A

Læs især afsnittet om kvindernes situation i det gamle Rusland. Den vigtigste betydning Lenins revolution havde, var at den satte kvinderne fri.

Når vi læser om kommunismen i Rusland, og især Stalin-tiden, undrer man sig over hvordan det kunne lade sig gøre. Når man læser artiklen, er det klart at der var arkaiske kræfter på spil. Ikke noget der kom ovenfra. Blodtørsten er indbygget i deres mentalitet.

Du får ret og jeg får fred!