Forfatter Emne: Hvordan kan man få Marokko til at modtage "Sam" Mansour?  (Læst 413 gange)

Klondyke Carl

• Gæst
Hvordan kan man få Marokko til at modtage "Sam" Mansour?
« Dato: December 11, 2018, 02:00:46 pm »
Der skrives i nogle medier om, at statsminister Løkke under sit Marokko-besøg i disse dage vil lufte idéen om, at landet modtager den islamistiske forbryder Said Mansour, som er født i Marokko (1960.) Det får han sikkert ikke en skid ud af - selv om Mansour ved domme for terroropfordringer er udvist fra Danmark for bestandig.

Lidt om Mansour, kalder sig "Sam" til fornavn nu, (formentlig i et forsøg på at hyggeliggøre sig selv i uvidende ikke-muslimers øjne.)

Han kom til Danmark i 1983 ved at blive familiesammenført med sin søster, og fik snart - tro mod arabisk skik - besvangret en dansk pige, som han blev gift med og fik yderligere tre børn med. Senere skilt. Langt senere er han forlovet med en ny dansk kvinde, der ligesom den første er konverteret til islam.

Tildelt dansk statsborgerskab i 1988 - efter fem år i Danmark.
Slutningen på en retssag 2003-2007 blev, at SM blev idømt flere års fængsel for tilskyndelse til terror. Var på det tidspunkt allerede for længst straffet for bl.a. ulovlig våbenbesiddelse. Løsladt allerede 5. marts 2009 (!), og det var ikke for 'god opførsel', som man engang sagde, når folk kom relativt hurtigt på fri fod.

12. februar 2014 varetægtsfængslet for nye opforddringer til terrorforbrydelser, bl.a. på facebook og hyldest på nettet af hellige krigere, herunder Osama bin- Laden. Han er dømt efter straffelovens § 114 om tilskyndelse til terror. Han har mistet sit danske statsborgerskab - men er stadig ikke blevet udvist, selv om dommene i 2007 og 2014 vitterlig indeholdt udvisning for bestandig.

I årene efter 1986, hvor han åbnede en boghandel i Istedgade i København, fik han tilnavnet "Boghandleren fra Brønshøj"; da butikken ikke lå i Brønshøj, formoder jeg, at han havde bopæl der på tidspunktet.

Og nu det stadigt aktuelle spørgsmål:

Hvordan kan Danmark komme af med den modbydelige forbryder? Hvordan få Marokko til at modtage Mansour, én af landets sønner?
Det burde være så lige til. Men....
« Senest Redigeret: December 11, 2018, 02:06:58 pm af Klondyke Carl »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Hvordan kan man få Marokko til at modtage "Sam" Mansour?
« Svar #1 Dato: December 11, 2018, 02:11:04 pm »
Hvorfor skulle Marokko ikke gå med til at få ham udleveret? Marokko har flere gange modtaget dømte islamister for at holde dem under kontrol og for at få informationer. Og hvis Løkke siger, at han har god dialog med marrokanerne, er der vel ingen grund til at tro, at det ikke er muligt.
'Gennem tastaturkrig (og Den Korte Avis) til sejr.'

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 11, 2018, 02:11:09 pm »
Lars Løkke Rasmussen er sikkert ikke dum nok til at vise Marokko et billede på sin mobil af Muhammedtegningerne, så han har da en chance.

Klondyke Carl

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 11, 2018, 02:31:21 pm »
Lars Løkke Rasmussen er sikkert ikke dum nok til at vise Marokko et billede på sin mobil af Muhammedtegningerne, så han har da en chance.

Jeg tror heller ikke Lars Løkke Rasmussen er ligefrem dum. Men han er bange for at støde muslimer.
Det blev man om ikke andet klar over, da der var en partilederrunde på tv aftenen efter den islamiske terror mod satirebladet Charlie Hebdo i begyndelsen af 2015. Han talte da om disse 'mørke kræfter', vi siden har hørt om igen og igen siden. Samtidig underdrev han - det må have været bevidst - antallet af muslimer i Danmark.

Den kujonagtige manér med ikke at ville nævne hverken islam eller muslimer ved navns nævnelse har gentaget sig mange gange siden, atter engang under en debat i Folketinget i sidste uge, hvor Marie Krarup (DF) harcelerede over det.

Et mandfolk på statsministerposten ville måske have en chance, burde have det. Men næppe Lars Løkke.

Anklageren

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 11, 2018, 02:37:08 pm »

Jeg tror heller ikke Lars Løkke Rasmussen er ligefrem dum. Men han er bange for at støde muslimer.
Det blev man om ikke andet klar over, da der var en partilederrunde på tv aftenen efter den islamiske terror mod satirebladet Charlie Hebdo i begyndelsen af 2015. Han talte da om disse 'mørke kræfter', vi siden har hørt om igen og igen siden. Samtidig underdrev han - det må have været bevidst - antallet af muslimer i Danmark.

Den kujonagtige manér med ikke at ville nævne hverken islam eller muslimer ved navns nævnelse har gentaget sig mange gange siden, atter engang under en debat i Folketinget i sidste uge, hvor Marie Krarup (DF) harcelerede over det.

Et mandfolk på statsministerposten ville måske have en chance, burde have det. Men næppe Lars Løkke.

Vil det sige, at du tror Danmarks statsminister kan true Marokko til at makke ret i stedet for at være diplomatisk?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 11, 2018, 02:55:54 pm »
Marokko vil meget sandsynligt torturere ham og derefter dødsdømme ham, hvis de tager imod ham. Derfor kan kan ikke udvises medmindre, at Lars Løkke kan få garanti for, at dette ikke vil ske.

Derudover er det pinligt for Danmark at udvise egne statsborgere. Sam Mansour kunne jo også nemt have undgået dette bare ved at have givet afkald på sit marokkanske statsborgerskab i tide. Han var dansk statsborger fra 1988 og indtil højesteret for første gang nogensinde fratog en dansk statsborger det danske statsborgerskab i 2016. Så han havde jo god tid til at give afkald på sit marokkanske statsborgerskab, som han alligevel ikke brugte mere.

Jeg finder det særdeles pinligt for Danmark, at vi nu forsøger at tørre interne problemer af på andre lande på den måde. At komme 34 år efter og påstå, at andre lande nu skal hjælpe os med at slippe af med en fejl, som vi begik SÅ mange år tilbage, da vi gav ham dansk statsborgerskab, er noget af det pinligligste, som jeg endnu har set den danske højrefløj rode sig ind i!

Klondyke Carl

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 11, 2018, 07:35:07 pm »

Vil det sige, at du tror Danmarks statsminister kan true Marokko til at makke ret i stedet for at være diplomatisk?

Nej, det vil det ikke sige - udsagnet er et af tusinder af vilde produkter fra din fantasi.
Der er stater, som modtager bistand fra Danmark, hvor det vil være oplagt at 'trykke dem' i forbindelse med at tage imod deres egne forbrydere. Men Marokko er vist ikke en sådan stat?

Diplomatisk?
Gad vide, om det er stilen fra dengang Ellemann-Jensen den Ældre og Tøger Seidenfaden lå og kravlede på deres knæ og sagde undskyld til araberne!

Summa summarum foreløbig: Personen Mansour skal UD af Danmark. Right now! Hvordan og hvor han lander, interesserer mig mindre.  :tommy:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 11, 2018, 07:42:44 pm »

Nej, det vil det ikke sige - udsagnet er et af tusinder af vilde produkter fra din fantasi.
Der er stater, som modtager bistand fra Danmark, hvor det vil være oplagt at 'trykke dem' i forbindelse med at tage imod deres egne forbrydere. Men Marokko er vist ikke en sådan stat?

Diplomatisk?
Gad vide, om det er stilen fra dengang Ellemann-Jensen den Ældre og Tøger Seidenfaden lå og kravlede på deres knæ og sagde undskyld til araberne!

Summa summarum foreløbig: Personen Mansour skal UD af Danmark. Right now! Hvordan og hvor han lander, interesserer mig mindre.  :tommy:

Hvorfor er du så ophidset, når ingen af os ved, hvad det ender med?
Det er da godt, at vi ikke har værre problemer at bruge så meget tid på.

Klondyke Carl

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 11, 2018, 07:51:07 pm »

Diplomatisk?

Hvorfor er du så ophidset, når ingen af os ved, hvad det ender med?
Det er da godt, at vi ikke har værre problemer at bruge så meget tid på.

Ved jo ikke, hvad der virker "ophidset" på en sart sjæl som dig.

Jeg ved derimod, at jeg har hadet terror-ophidseren Said Mansour, siden jeg hørte om ham første gang for snart mange år siden. Et land, der lader en person, der har tilskyndet til terror og i det hele taget optrådt som en fjende af det land, der - fejlagtigt - lukkede ham ind i 1983, er et land i forfald. Er et land, der, som meget andet viser, ikke har fortidens naturlige kraft i sig til at ville bevare landet for sit folk og til at rense sig for kryb, der vil ødelægge det indefra.

Han skulle have været sparket ud herfra for en årrække siden (senest efter 2007-dommen), og hvis han ville have haft sine konvertitkoner og ungerne med, så for mig gerne.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 11, 2018, 08:04:24 pm »

Ved jo ikke, hvad der virker "ophidset" på en sart sjæl som dig.

Jeg ved derimod, at jeg har hadet terror-ophidseren Said Mansour, siden jeg hørte om ham første gang for snart mange år siden. Et land, der lader en person, der har tilskyndet til terror og i det hele taget optrådt som en fjende af det land, der - fejlagtigt - lukkede ham ind i 1983, er et land i forfald. Er et land, der, som meget andet viser, ikke har fortidens naturlige kraft i sig til at ville bevare landet for sit folk og til at rense sig for kryb, der vil ødelægge det indefra.

Han skulle have været sparket ud herfra for en årrække siden (senest efter 2007-dommen), og hvis han ville have haft sine konvertitkoner og ungerne med, så for mig gerne.

Jeg er skam ikke sart. Said er da en skidt ting for Danmark og burde nok aldrig været kommet til landet, men så meget gider jeg nu ikke hidse mig op. Vi har også højrenationale her, der glæder sig over terror mod uskyldige, så der er mange ustabile personer ude i samfundet.

Klondyke Carl

• Gæst
« Svar #10 Dato: December 11, 2018, 08:08:38 pm »
Citér
Vi har også højrenationale her, der glæder sig over terror mod uskyldige...

Det kan jeg da ikke tro. Hvem skulle det dog være?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    19.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: December 11, 2018, 08:12:12 pm »
Citér

Licensnægteren.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: December 11, 2018, 08:26:27 pm »
Citér

Dig f. eks.?

Mansour kan ikke sendes tilbage til Marokko, fordi det menes, at han så vil blive tortureret og muligvis dødsdømt. Det er du selvfølgelig ligeglad med som racistisk højreekstremist. Men det er Lars Løkke ikke, fordi han ved, at det ville give ham store problemer, hvis der skete noget sådant.

Så Lars Løkke er rejst ned til Marokko for at tigge:
Citér
”Vil I ikke godt tage ham Mansour tilbage, som højesteret i Danmark har dømt skyldig i at opfordre til terror?”
Marokko: “ Jo selvfølgelig da! Men hvorfor fængsler i ham ikke bare selv i Danmark?”
Lars: “Det gjorde vi jo også. Men nu har han udsonet sin straf, og vi vil bare gerne af med ham.”
Marokko: “Nå. Men så bare kom med ham! Så skal vi nok sørge for, at han aldrig bliver et problem igen!”
Lars: “Hvad vil I da gøre med ham?”
Marokko: “Det skal vi nok finde ud af. Han kan jo f. eks. forsvinde sporløst!”
Lars: “Men kan I ikke bare garantere, at der ikke sker ham noget alvorligt?”
Marokko: “Ville du ikke gerne af med ham?!?”
Lars: “Jo, men han må ikke tortureres eller blive dødsdømt!”
Marokko: “Hvorfor dog ikke?!? Du sagde jo selv, at han er en skurk!”
Lars: “Sådan noget gør vi bare ikke i Danmark!”
Marokko: “Nå. Men det gør vi altså her, når nogen fortjener det! Vi kan da ikke have sådan en til bare at være på fri fod!”

Og så må lille Lars Løkke jo bare rejse hjem og berette, at han ikke kunne få Marokko til at garantere for Mansour’s sikkerhed, selvom han tiggede. Ak, Ak. Hvor er det dog synd for ham! 😉

« Senest Redigeret: December 11, 2018, 08:33:41 pm af Forsvareren »

Anklageren

• Gæst
Vær nu lidt realistisk
« Svar #13 Dato: December 11, 2018, 09:37:33 pm »

Diplomatisk?

Danmark kan ikke bare efterlade uønskede borgere i det internationale afsnit af en lufthavn i fremmede lande, og så skynde sig at flyve hjem igen.

Det vil ikke gå lang tid før fly fra Københavns Lufthavn havde svært ved at få landingstilladelse ude i den store verden.

Det er nødvendigt, at man har en form for aftale, og andre lande er heller ikke vilde med at hænge på uønskede borgere - specielt ikke kriminelle.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.2%
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 12, 2018, 01:01:02 am »
Citér

Licensnægteren.

Og Anti-rød hvis de står i vejen.

Men Licensnægtrens fede ven fra Charlottesville er lige blevet idømt 419 års fængsel.