Forfatter Emne: Udryddelse, gift, udryddelse, gift  (Læst 304 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Udryddelse, gift, udryddelse, gift
« Dato: December 14, 2018, 06:54:27 pm »
Afvekslende med blæselampe.

Ork, jeg har altid hørt det. Og det er normalt. Når folk ser eller erfarer et eller andet der rør sig, det være sig et insekt, så er rygmarvsreaktionerne der med det samme. Udryd! Det eneste der holder dem tilbage er overvejelser om det er ulejligheden værd i forhold til "genen". Lovgivning og skadevirkning holder dem ikke tilbage. Der var set Skovmår i området hvor jeg kommer. Og da var overvejelserne hvordan man fik dem udryddet, trods de har været totalfredet siden 1931. Hæhæ, i samme område er der mange grænsekontrolfreaks - på grund af de mange ULOVLIGHEDR der begås uden grænsekontrol.

Og, uha, Hugorme der har været fredet siden 1981.

Men jeg er med i en gruppe på Facebook om insekter og smådyr. Tænkt for venner af nævnte. Men der kommer folk ind og poster mobilfotos, der ligner Ægyptens 11. plage. Og spørger om hvad det er for et og hvordan man udrydder det.

Selv nogen der har skadedyrs"kontrol" som erhverv, har meldt sig ind i gruppen.

Vi er et par stykker i gruppen der maner til besindighed, men forgæves. "Tænk dog på vore børn!".

Et sidespring/afsporing. Jer der kørte i bil 60'erne bemærkede sikkert at engang var bilers forruder altid smattet til med insekter konstant om sommeren. Selvom bilernes hastigheder var meget lavere dengang. I dag er det meget sjældent man skal ud og tørre insekter af forruden, selvpm man kører meget længere. Det giver et fingerpeg om faunaens tilbagegang.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Anklageren

• Gæst
Det er vigtigt, at emnet behandles på basis af fakta
« Svar #1 Dato: December 14, 2018, 07:08:21 pm »
Det kan siges ganske sikkert, at mangel på levesteder er en væsentlig årsag til mange arters tilbagegang, ligesom også brug af pesticider i jordbruget er det.

En del insekters levesteder er trængte, for eksempel blomsterrige overdrev, heder og skovlysninger. Det er usikkert, om tilbagegangen af insekter i naturområder kan tilskrives brug af pesticider.

DOjo

• Gæst
Sv: Det er vigtigt, at emnet behandles på basis af fakta
« Svar #2 Dato: December 14, 2018, 08:12:31 pm »
Det kan siges ganske sikkert, at mangel på levesteder er en væsentlig årsag til mange arters tilbagegang, ligesom også brug af pesticider i jordbruget er det.

En del insekters levesteder er trængte, for eksempel blomsterrige overdrev, heder og skovlysninger. Det er usikkert, om tilbagegangen af insekter i naturområder kan tilskrives brug af pesticider.

Fine indlæg.
Nu ved jeg om vores egne vandboring som ligger midt in en af de store natur områder, og den er lukket her for to måneder siden pga pesticider.

Så næste år skal alt vand købes eller medbringes når der spilles golf. :negative: