Forfatter Emne: Danmark har den laveste middellevealder i Vesteuropa  (Læst 1056 gange)

Anklageren

• Gæst
Danmark har den laveste middellevealder i Vesteuropa
« Dato: December 09, 2018, 09:23:21 am »
I 1960 lå Danmark i top i hele verden som nummer 4, men siden er det bare gået ned af bakke.

Spanioler kan forvente at blive 83 år, mens danskere kun kan forvente at leve, til de er 80,9 år.

Nu er vi altså også blevet overhalet af portugiserne.

Det kan skyldes nedskæringer i sundhedssektoren, dårlig livsstil, svage gener eller en kombination af de tre dele.

Det er næppe indvandringen, som er årsagen, for indvandrerne vil hellere til andre lande i Vesteuropa.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
Sv: Danmark har den laveste middellevealder i Vesteuropa
« Svar #1 Dato: December 09, 2018, 10:05:16 am »
Ifølge https://videnskab.dk/krop-sundhed/danmark-er-blandt-de-lande-i-europa-hvor-faerrest-bliver-gamle ser årsagen ud til at være usund livsstil og især rygning.

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 09, 2018, 10:21:43 am »
Rygning spiller sikkert en stor rolle, men der er andre ting, der har betydning for levealderen.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
Amina blev tvangsgift i Pakistan. Nu kæmper hun for Dansk Folkeparti
« Svar #3 Dato: December 09, 2018, 10:32:14 am »
Amina Sardar fra Gladsaxe er muslim med afghanske rødder. Men hun er også aktiv i Dansk Folkeparti, hvor hun blandt andet kæmper mod islamisering via sine populære videoopslag på facebook. ditOverblik har mødt Amina til en snak om hendes vej ind i politik.

”Jeg har valgt Dansk Folkeparti på grund at partiets værdier, som er at bevare dansk kultur og danske traditioner. Danmark er mit hjem, mit land, jeg føler mig dansk, jeg føler mig knyttet til danske værdier og til dansk kultur, og jeg gøre alt for at bevare det,” sagde Amina Sardar.

Siden har Amina altid følt sig velkommen i Dansk Folkeparti. ”For det er et parti helt uden racisme,” siger hun. Til gengæld har hun fået temmelig voldsomme reaktioner fra andre. Værst, da hun holdt et møde med Dansk Folkepartis udlændingeordfører Martin Henriksen på Christiansborg. Martin Henriksen lagde et foto op på sin facebookside, hvor han skrev at ”I dag har jeg haft besøg af Amina Sardar. Amina er medlem af Dansk Folkeparti bl.a. p.g.a. vores udlændingepolitik. Tak for en god snak og et godt møde”. Det gav voldsomme reaktioner – både på facebook og i Aminas lokalområde.

”De første reaktioner kom efter 40 minutter. Nogle skrev, at jeg var vantro, havde solgt min sjæl, var blevet ramt af Stockholmsyndromet (psykologisk lidelse, hvor ofre for kidnapning udvikler en relation til deres kidnapper, red.). Nede i mit lokale center blev der råbt DF’er efter mig. Det ramte mig hårdt lige den dag. Mit hjerte bankede. Martin havde ikke skrevet at jeg var muslim. Alligevel var der allerede nogen, der lavede den kobling. Så jeg tænkte, ’hvem er det lige, der er fordomsfuld her’,” fortæller Amina.

“Religion skal holdes privat”

Du er selv muslim. Hvilken rolle skal religion spille i det danske samfund, synes du?

”Ingen hvis det står til mig. Eller: Danmark er et sekulært land. Vi har religion, men det fylder ikke i offentligheden. Du ser det ikke, og sådan skal det være”.

Men vi har religionsfrihed. Du skal vel som muslim have lov at praktisere din religion?

”Det kan jeg gøre indenfor hjemmets fire vægge. Ja, jeg har en religion. Jeg er muslim. Jeg tror på en gud. Men det er en privat sag. Jeg går ikke rundt og fortæller til andre, hvordan de skal leve deres liv. Jeg går ikke rundt med tørklæde eller beder i det offentlige rum. Hvorfor skal muslimer gør det? Det hører sig ikke til i Danmark. Vi skal ikke have minareter, der kalder til bøn, eller religiøse symboler på gaden”.

Noget meget beklageligt, som jeg oplever meget i Danmark, er, at nogle muslimer er i fuld gang med at ændre vores land, i hvert fald forsøger de. Her synes jeg, de burde tage hjem og ændre det land, de kommer fra, og ikke Danmark,” sagde Amina.

“Danmark giver mig muligheder til konstant at udvikle mig og frihed til at være mig selv og følge mine drømme. Som dansk borger er jeg stolt af kunne leve som en selvstændig kvinde, hvor jeg kan træffe mine valg selv uden at blive påvirket af den muslimske kultur. Jeg ser frem til at kunne bidrag med den viden, jeg har om den muslimske kultur og religion for at standse de mennesker, som udnytter og misbruger Danmarks gavmildhed og rummelighed, hvilke har stået på alt for længe, og nu skal det stoppes”.

Du kan se Aminas seneste video her, hvor hun taler om DF’s årsmøde og tørklæder.

https://www.facebook.com/michael.widriksen/videos/1846076688779291/UzpfSTc0MjU1ODQxOToxMDE1NjgxOTI2NDcxMzQyMA/

https://ditoverblik.dk/amina-blev-tvangsgift-i-pakistan-som-23-aarig-nu-kaemper-hun-for-dansk-folkeparti/

« Senest Redigeret: December 09, 2018, 10:44:17 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 09, 2018, 10:38:40 am »
Vi er ikke i top-20, hvad rygning angår ifølge https://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/world-according-to-tobacco-consumption/ Men vi lider jo åbenbart stadig under det forhold, at de ældre tidligere var storryger. Det, der trækker ned på vores middellevetid, ser ikke ud til at være spædbørnsdødelighed eller høj dødelighed blandt unge. Men derimod, at dødeligheden blandt ældre stadig er alt for høj.

Anklageren

• Gæst
DF er faldet godt til på Christiansborg
« Svar #5 Dato: December 09, 2018, 11:23:57 am »
Amina Sardar fra Gladsaxe er muslim med afghanske rødder. Men hun er også aktiv i Dansk Folkeparti, hvor hun blandt andet kæmper mod islamisering via sine populære videoopslag på facebook. ditOverblik har mødt Amina til en snak om hendes vej ind i politik.

Dansk Folkeparti har også stemt i folketingssalen for, at titusinder og atter titusinder er blevet danske statsborgere  :smile1:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
DR’S ADREES HUSSEIN ABDULLAH ER EN PARASIT FYLDT MED LØGN
« Svar #6 Dato: December 09, 2018, 11:56:33 am »

I dagens statsejede public service bliver de modvillige licensydere der har tilladt sig den frækhed at købe et fjernsyn, en computer eller en mobiltelefon fortalt af Danmarks Radio, at parasit og landsforrræder Adrees Hussein Abdullah som de forsørger, bliver forfulgt af ISIL.

Adrees Hussein Abdullah beklager sig over, at danskerne er racister og at han egentlig ikke vil være her, men at han bliver nødt til det, fordi ISIL vil slå ham ihjel i hans hjemby Aleppo. Virkeligheden er, at ISIL ikke har været tilstede i Aleppo i over to år.

https://syrienblog.net/2018/12/08/adrees-hussein-abdullah-er-en-parasit-fyldt-med-loegn/

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 09, 2018, 12:18:57 pm »
Phil, hvad har den racistiske løgnehistorie med danskernes middellevealder at gøre??

DOjo

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 09, 2018, 12:27:11 pm »
Uden at være helt sikker er jeg temmeligt overbevist om at vores tilbage gående trend kan kobles til plastik.
Vi var en af de første som misbrugte masterialet, ergo.

Anklageren

• Gæst
Flygtninge strømmene er stilnet af
« Svar #9 Dato: December 09, 2018, 12:30:35 pm »
Jeg springer lige over small talk, og koncentrerer mig om det væsentlige:

Virkeligheden er, at ISIL ikke har været tilstede i Aleppo i over to år.

Islamisk Stat er færdige - terroren er stærkt på retur

Det har vi gjort godt, og nu er vi på rette spor igen  :smile1:

Anklageren

• Gæst
« Svar #10 Dato: December 09, 2018, 12:38:29 pm »
Uden at være helt sikker er jeg temmeligt overbevist om at vores tilbage gående trend kan kobles til plastik.

Hvad bygger du det på?

DOjo

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 09, 2018, 12:46:58 pm »
Citat fra: DOjo
link=topic=9076.msg126101#msg126101 date=1544354831

Hvad bygger du det på?

Polyetylens kvælende greb in vores liv.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: December 09, 2018, 01:37:58 pm »
Vores trend er ikke tilbagegående. Tværtimod er middellevealderen steget støt i alle årene, siden den var 72,5 år i 1960. Men vi har også haft en middellevetid, der var 1-2 år kortere end Norges og Sveriges i alle årene. Endnu værre var det i perioden 1995-2010, hvor middellevetiden endog var 2-3 år kortere end i vore skandinaviske nabolande. Også sammenlignet med resten af Europa ligger vi i bund. For hvor vi i gennemsnit kun bliver lige over 80 år gamle, så bliver f. eks. franskmændene godt 83 år gamle i gennemsnit.

Men din teori om plastik lyder som en bortforklaring af, at du selv er ryger 😉

DOjo

• Gæst
« Svar #13 Dato: December 09, 2018, 02:14:04 pm »
Vores trend er ikke tilbagegående. Tværtimod er middellevealderen steget støt i alle årene, siden den var 72,5 år i 1960. Men vi har også haft en middellevetid, der var 1-2 år kortere end Norges og Sveriges i alle årene. Endnu værre var det i perioden 1995-2010, hvor middellevetiden endog var 2-3 år kortere end i vore skandinaviske nabolande. Også sammenlignet med resten af Europa ligger vi i bund. For hvor vi i gennemsnit kun bliver lige over 80 år gamle, så bliver f. eks. franskmændene godt 83 år gamle i gennemsnit.

Men din teori om plastik lyder som en bortforklaring af, at du selv er ryger 😉

Jeg er ikke helt klar over hvad rygning har at gøre med plastic.
Og det kan godt være jeg tager fejl.
Faktisk vil jeg foretrække at være forkert på den påstand.

Men det vrimler med påstande  og artikler om at plastic er en tikkende bombe under vores samfund.

Jeg kan dog konstatere at få er bekymret,  mængder af plastik som er i kontakt med vores mad og drikkevarer bliver bare større hver dag.

Jeg prøver at undgå stoffet, selvom dette er vanskelig.
Du må gøre som du vil, også ryge, bare ikke i vores hus.

Edit.
Der er naturligt andre faktorer med i spillet, såsom rygning, sprit og stoffer, og muligt vaccinationer som syndere.
« Senest Redigeret: December 09, 2018, 02:58:55 pm af DOjo »

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 09, 2018, 03:24:43 pm »
Fra https://videnskab.dk/krop-sundhed/danmark-er-blandt-de-lande-i-europa-hvor-faerrest-bliver-gamle :
Citér
”Forskerne mener, at fattigdom kan forklare de lave tal i blandt andet Portugal og Sydspanien, men den forklaring passer dårligt på Danmark. Her er det mere sandsynligt, at usund livsstil har en betydning for, at vi ikke lever så længe.

Den forklaring køber professor Knud Juel fra Statens Institut for Folkesundhed. Han har ikke været med i studiet, men forsker blandt andet i middellevetid. Ifølge Knud Juel er særligt én ting synderen bag de nedslående tal:

»I Danmark har man røget rigtig meget. Specielt danske kvinder har røget meget længere tid end kvinder i sydeuropæiske lande, og det efterslæb ser vi nu,« forklarer Knud Juel.

Dette kan måske også være grunden til, at Danmark ikke ligger så lavt i 2001-tallene, som vi gør, når man ser på 2011.