Forfatter Emne: DE GULE VESTE I DANMARK, - og resten af europa  (Læst 1839 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Phil bliver ret ensom på barrikaderne
« Svar #45 Dato: December 09, 2018, 06:01:16 pm »
Vi må håbe det breder sig.

Men tåregassen er klar og danskerne har tidligere lånt vogne med vandkanoner af tysk politi. Og kan gøre det igen.

Også er der gummikugler, som er meget effektivt mod den slags. Dem ved jeg ikke om dansk politi har endnu.  Men de kan hurtigt få dem, så det ikke breder sig.

- og der kan skaffes plads i fængslerne til de voldelige terroristtyper  :yes:

Ikke at danskerne vil deltage :smile1:
Der er lang vej endnu for dem, men de kan skabe en hulens ravage. God ide at holde fænglserne i beredskab.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: DE GULE VESTE I DANMARK, - og resten af europa
« Svar #46 Dato: December 09, 2018, 07:23:00 pm »
Jeg har set en hel del interviews med franskmænd idag på diverse udenlandske TV-kanaler. De seneste afgifter på brændstof vil Macron åbenbart nu stille i bero. Men de var kun toppen af isbjerget. For der er også tidligere kommet masser af forringelser af arbejderklassens og middelklassens økonomi, mens de rige bare er blevet friholdt. Dette vil de ikke finde sig i mere, fordi alle deres penge nu går til faste udgifter. Macron kan få særdeles svært ved at samle Frankrig igen.

Men de økonomiske eksperter ser de gule vestes opstand som en økonomisk katastrofe for Frankrig, der allerede har mistet et milliardbeløb i euro.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: December 09, 2018, 07:57:09 pm »
Hæhæ, med hensy til detat demonstrere: vi havde tidligere debatkarlen Webhamster herinde. Han var ret til højre, men havde både viden og humor. Han var befalingsmand ved FN's fredsbevarende styrk i Kosovo.

Han fortalte at han engang styrede sin pansrede mandskabsvogn, med 105 kilometer i timen, direkte mod en flok demonstrerende serbere i Kosovo. Han fortalte ikke om det hjalp, men den lokale Jomfru Marie har nok modtaget mange taksigelser efterfølgende.

Måske en ide til at få De Gule Veste til at makke ret?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: December 09, 2018, 08:03:08 pm »
Jeg har set en hel del interviews med franskmænd idag på diverse udenlandske TV-kanaler. De seneste afgifter på brændstof vil Macron åbenbart nu stille i bero. Men de var kun toppen af isbjerget. For der er også tidligere kommet masser af forringelser af arbejderklassens og middelklassens økonomi, mens de rige bare er blevet friholdt. Dette vil de ikke finde sig i mere, fordi alle deres penge nu går til faste udgifter.

Det er sikkert rigtigt. Men demonstrationer er under højreorienterede paroler. Demonstrationerne rettes ikke mod Frankrigs priviligerede. Hvis FRankrige regering giver efter, vil det starte en nedadgående spiral, for snart vil der komme flere demonstrationer med krav om mere fra statens side.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 09, 2018, 11:48:25 pm »
På de dansksprogede social medier er der jubel, over at De Gule Veste protester over masseindvandringen. Nu får de den, venligboerne, der har inviteret dem og borgerkrigen kommer. Det passer bare ikke. Jeg har ikke set indvandringen nævnt som tema i forbindelse med protesterne.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: December 10, 2018, 08:59:06 am »
Jeg så interviews med nogle af de gule veste i Frankrig, og de var særdeles glade for, at så mange solidarisk havde bakket op. For de havde været nervøse for, om folk ikke bare var egoistiske og usolidariske. Men i stedet havde det vist sig, at de mødte solidarisk op i stort antal og på tværs af religionerne.

Så franskmændene ligner ikke det egoistiske og racistiske Danmark.

Klondyke Carl

• Gæst
« Svar #51 Dato: December 10, 2018, 09:54:36 am »
Davs Tiger.
Sikke en masse plads at have at brede sig på, nu stort set samtlige profiler med hjerte for Danmark er enten smidt ud eller er gået selv.

Men hvordan går det så med den næsten enerådende brovtebande?
Tjah, lidt vejr-statistik, lidt lovprisninger af islam blandet op med den sædvanlige gang vrøvl og drengepral om pigeerobringer.

Så det går jo rigtig flot!  :bad:  :JC_doubledown:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: December 10, 2018, 10:49:19 am »
Davs Klondyke dengse. Har du fået det forkerte ben først ud af sengen idag? Eller er du bare sur, fordi du blev sat af drengeholdet i fodbold, fordi en eller anden indvandrer spiller meget bedre end dig? 😉

Som ateist nærer jeg ikke panisk angst for andre religioner, ligesom I skvattede skabskristne religiøse jo gør, og jeg går heller ikke ind for, at Danmark skal melde sig ud af Europa for at blive et døende samfund af pensionister, hvor hverken børn eller indvandrere er velkomne, sådan som I jo gør. At I hellere vil besættes af Putins Rusland end være en del af Europa, er jeg heller ikke enig i

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: December 10, 2018, 11:28:15 pm »
I dag har præsident Macron holdt en tale til folket, hvor han kommer med en række indrømmelser til demonstranterne. Indrømmelserne indebærer allesammen flere offentlige udgifter. Men hvordan skal det financieres? Øget statsunderskud, som der ikke kan findes dækning for. Eneste betaler er Euroen, som så vil blive undergravet. Dvs andre EU-borgere skal betale for at franskmændene kan fortsætte med at have det sjovt.

I forvejen kæmper EU med at Italien, som pønser på at vedtage en finanslov med underskud.

Der er nok glæde hos den højrefløj, der modstander af EU.
« Senest Redigeret: December 10, 2018, 11:41:10 pm af Carlo »

Anklageren

• Gæst
« Svar #54 Dato: December 11, 2018, 01:39:34 am »
Davs Tiger.
Sikke en masse plads at have at brede sig på, nu stort set samtlige profiler med hjerte for Danmark er enten smidt ud eller er gået selv.

Tjah, lidt vejr-statistik, lidt lovprisninger af islam blandet op med den sædvanlige gang vrøvl og drengepral om pigeerobringer.

Op mod 10.000 demonstrerede på Rådhuspladsen for menneskerettighederne, og der var demonstrationer i 6 byer.

Derimod floppede opfordringen til at demonstere i gule veste totalt. Det er bare op ad bakke for nationalisterne, som er glade når de samler 50  :smile1:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: December 11, 2018, 03:48:24 am »
Davs Tiger.

Jamen, hvad vil du gerne have? I Brovtebanden keder vi os lidt og er meget åbne for nye input til debat. Kom med det.

I Brovtebanden er vi da også meget fædrelandskærlige. Og vi tørster over forandringer. Men ikke forandringer der indebærer butiksplyndringer.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: December 16, 2018, 11:18:48 pm »
Jeg funderer også lidt over om fænomenet de gule veste, ikke også lidt er udkantsfrankrig der brækker ud? Måske sådan er udviklingen i hele verden.

Det er håbløst at være udkantsfranskmand. Og myndighederne kan ikke gøre ret meget ved det. Og slet ikke finde en varig løsning, der kan gå imod udviklingen.

Mon ikke Pegida-demonstrationerne i Tyskland er gjort af lidt samme stof?

I stedet for at forsøge at gå imod udviklingen, skulle de franske myndigheder bruge ressourderne på at bygge nogle store højhuskvarterer til at huse dem, med al service for hånden.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: December 16, 2018, 11:25:48 pm »
Så, nu er freden også forbi i Ungarn. Tidligere har der været voldelige demonstrationer. I dag var den fredelig.

https://www.tagesschau.de/ausland/ungarn-proteste-119.html

I Belgien har der været voldelige demonstrationer mod migrationspakten. Tjaeeeee........... demonstrationer startet med fake news og konspirationsteorier.
« Senest Redigeret: December 16, 2018, 11:27:51 pm af Carlo »