Forfatter Emne: Før forespørgselsdebatten om 'den ubetydelige' migrationsaftale  (Læst 433 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Før forespørgselsdebatten om 'den ubetydelige' migrationsaftale
« Svar #30 Dato: December 05, 2018, 06:50:49 pm »
Prut!

Jeg savner den gamle PU, der kunne debattere så jorden skælvede. Hvad blev der af ham?
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: December 05, 2018, 07:15:46 pm »

Meningen med en politisk model som to-akse-modellen er at forsøge at reducere noget komplekst til noget, man kan gabe over. Der findes jo også andre, som er mere avanceret, men lige den jeg har vist er både simpel og funktionel. Og som jeg sagde, den var bare taget et sted fra og stammer fra 2009. Du lægger dig for meget fast på detaljer og glemmer helheden. Den forklarer jo, hvorfor et parti kan være venstreorienteret (eller ligge i midte) og samtid være værdimæssigt højreorienteret.
Når jeg ikke er enig med dig i dette, så skyldes det, at dit todimensionale skema jo ikke bruges i debatten. Man siger ikke ”DF ligger i bunden af det politiske skema og i midten”, men derimod ”DF ligger på den yderste højrefløj og endnu længere ude end regeringen”, hvilket jo er misvisende.

Det ved jeg nu ikke. Det kommer vel an på, hvem der debatterer. To-akse-modellen er jo velkendt i samfundsteorien og den er beskrevet i bøgerne. Flere debattører her på siden har brugt den i over 12-13 år.
Det er jo et problem i debatten, at der findes partier, der ikke helt kan placeres, men det skyldes jo, at samfundet er blevet mere komplekst. Engang var det fordelingspolitikken, der var det primære, men værdipolitikken begyndte at få langt mere betydning. Det komplicerer jo den traditionelle opdeling mellem højre og venstre, men det kan man jo ikke bare lave om på, og derfor må man jo finde en model, der kan forklare udviklingen. Det synes jeg den gør meget godt.

Jeg er i øvrigt også uenig i din retorik, når du kalder DF for nazister eller at de går ind for et hvidt samfund. Det er muligt at nogle af deres vælgere gør, men de mere ekstreme højrenationale finder man ikke i det parlamentariske system.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: December 05, 2018, 07:30:57 pm »
Jeg er i øvrigt også uenig i din retorik, når du kalder DF for nazister eller at de går ind for et hvidt samfund. Det er muligt at nogle af deres vælgere gør, men de mere ekstreme højrenationale finder man ikke i det parlamentariske system.
Det forstår jeg godt. For DF er ikke et nazistisk parti. Det er vi helt enige om!

Problemet er imidlertid, at ting ændrer sig. Samt at meget af det, som vi ser, er spil for galleriet. Dette gælder også debatten idag. For selv DF’erne er ikke nervøse bare, fordi regeringen accepterer FN’s migrationsaftale, der jo på ingen måde er bindende. Men DF blev alligevel nødt til at kritisere aftalen for et syns skyld. For ellers havde DF jo udsendt signaler, der ville have forvirret deres vælgere, og som desuden omgående ville være blevet udnyttet af Nye Borgerlige til at stjæle stemmer fra DF.

DF er på ingen måde et naziparti og vil heller ikke blive det medmindre, at DF og lignende partier pludselig får meget stor fremgang. Men forestil dig en situation, hvor DF sammen med Nye Borgerlige og 1-2 lignende partier har fået flertal i Folketinget og kan danne regering. Nu vil disse partier være nødt til at konkurrere indbyrdes om, hvem der kan bruge den allerhårdeste retorik over for både muslimer og andre ikke-vestlige indvandrere. Hvis DF ikke ønsker at begå selvmord i den situation, så vil DF ganske enkelt være nødt til at foreslå, at alle ikke-vestlige indvandrere mister deres arbejdstilladelser og anbringes i lejre, indtil de evt kan sendes ud af landet. Og så vil jeg påstå, at der ikke længere vil være nogen grund til ikke bare at kalde DF et naziparti. Selvfølgelig kan du påstå, at DF nok hellere vil begå selvmord end dette. Men det tror jeg nu ikke på!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hvad skal man kalde de rigtige nazister, hvis man beskylder hvermand for det?
« Svar #33 Dato: December 05, 2018, 08:05:28 pm »

Det forstår jeg godt. For DF er ikke et nazistisk parti. Det er vi helt enige om!

Det er ellers ikke mange dage siden du kaldte DF et nazistisk parti.

Du argumenterede med, at DF vil anbringe muslimer i lejre, og at DF fører en hetz - og jeg skrev, at der skal mere til at være nazist.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8961.msg124178#msg124178

Sagen er, at der er mange andre end nazister, der har lavet lejre og som har ført en hetz imod minoriteter.

For at være nazist, så skal racetænkning være en væsentlig del af ideologien.

DF er direkte modstandere af racetænkning og taler altid om kultur og religion.

Nazister går også ind for førerprincippet og er demokratimodstandere.

Det passer heller ikke på DF.

- eller på Nye Borgerlige i øvrigt.

Så stop dog nazibeskyldningerne imod nogen som ikke er nazister, selvom de snakker om udvisninger og lejre.

Du gør det virkelig svært for vi andre, som går ind for menneskerettighederne, hvis vi mistænkes for at være i båd med dig.

« Senest Redigeret: December 05, 2018, 08:06:59 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #34 Dato: December 05, 2018, 08:22:12 pm »
Hehe. Sikke som der trolles.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
Sv: Hvad skal man kalde de rigtige nazister, hvis man beskylder hvermand for det?
« Svar #35 Dato: December 05, 2018, 08:34:09 pm »
Det er ellers ikke mange dage siden du kaldte DF et nazistisk parti.

Du argumenterede med, at DF vil anbringe muslimer i lejre, og at DF fører en hetz - og jeg skrev, at der skal mere til at være nazist.
Enig. Men jeg talte om fremtiden og ikke situationen på kort sigt, som er det eneste, du vil forholde dig til.

Citér
Sagen er, at der er mange andre end nazister, der har lavet lejre og som har ført en hetz imod minoriteter.
Det ved jeg nu ikke. Men det afhænger selvfølgelig af, hvad du mener med hetz?

Citér
For at være nazist, så skal racetænkning være en væsentlig del af ideologien.

DF er direkte modstandere af racetænkning og taler altid om kultur og religion.
Her er jeg ikke helt enig. Men du tager jo altid alting bogstaveligt og glemmer efter min opfattelse her, at DF er et populistisk parti! DF tillader i øjeblikket ikke nazister i partiet, fordi DF jo udmærket ved, at de ville miste de fleste af deres stemmer, hvis de gjorde det. Desuden adskiller DF sig fra lignende partier i udlandet ved, at DF er kommet ind i varmen hos regeringen som et anerkendt støtteparti. Dette vil DF ikke miste. Så derfor nedtoner DF de mere racistiske og provokerende udtalelser. Men vil DF stadig gøre dette, hvis den politiske situation ændrer sig, og DF i stedet bliver truet af fremgangsrige partier, der bruger skarpere retorik, end DF selv gør? Jeg tvivler.

Citér
Nazister går også ind for førerprincippet og er demokratimodstandere.

Det passer heller ikke på DF.
DF respekterer ikke grundloven eller dens racismeparagraf. Trump ville helt sikkert også afskaffe demokatiet i USA og udnævne sig selv til præsident på livstid, hvis han kunne. Hvis DF blev stærk nok til at kunne afskaffe demokratiet i Danmark og forbyde alle andre partiet, så tror jeg ligeledes, at de ville gøre det. Men dette er jo ikke aktuelt og bliver det forhåbentligt heller ikke.

Citér
Så stop dog nazibeskyldningerne imod nogen som ikke er nazister, selvom de snakker om udvisninger og lejre.
DF og andre af denne type partier er farlige, fordi de ikke respekterer demokratiets spilleregler eller andre spilleregler. Der er ingen tvivl om, at de vil fortsætte hetzen mod alle indvandrere af ikke vestlig etnicitet, og f. eks. Ungarn viser jo allerede, at denne type partier er parate til at gå meget langt, hvis de får tilstrækkelig med magt, - hvad DF derfor forhåbentlig ikke gør i Danmark. Men at udelukke det helt kan vi jo desværre ikke. For se bare på det tyske AfD, der allerede har erobret flertallet i flere stater i det tidligere Østtyskland! Både DF og AfD er gigantiske trusler, hvis der kommer regeringer (f. eks. socialdemokratiske), der tillader endnu mere indvandring.

Citér
Du gør det virkelig svært for vi andre, som går ind for menneskerettighederne, hvis vi mistænkes for at være i båd med dig.
Du ville være enig med mig, hvis den situation, som jeg frygter, opstår. Det tror du så åbenbart ikke på, og jeg kan da kun håbe på, at tiden vil give dig ret. Men jeg har stadig svært ved at se, hvad der skal stoppe de populistiske partier fra at blive endnu stærkere i hele Europa (og måske endog også i USA?).

Desuden er der allerede ting i debatten, der skræmmer mig. F. eks. udtrykker både DF og regeringen, at flygtninge skal sendes tilbage i stedet for at blive integrerede. Men vi ved jo alle, at det kan tage adskillige årtier, før noget sådant bliver muligt. Så betyder dette, at flygtninge nu skal kunne sendes tilbage efter at have været her i 50-70 år? Skal de så bare tilbringe hele deres liv i en flygtningelejr?
« Senest Redigeret: December 05, 2018, 08:48:02 pm af Forsvareren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: December 05, 2018, 09:00:05 pm »
Jeg lever i nuet, og ønsker ikke at profeter skal have indflydelse på dansk politik.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: December 05, 2018, 09:59:38 pm »
Jeg lever i nuet, og ønsker ikke at profeter skal have indflydelse på dansk politik.
Selvfølgelig skal de ikke det. Men ligesom det i firmaer fører til stor risiko for konkurs, hvis firmaet kun tænker højest en måned frem i håb om, at salg og eksport bare vil vokse af sig selv, så er det også farligt for os vælgere at gøre det samme. Kunne nazisternes magtovertagelse i Tyskland og dens konsekvenser være forudset? Kunne fascisternes magtovertagelse i Italien, Spanien og Portugal være forudset og forhindret? Spanien og Portugal var på en måde de værste eksempler. For netop fordi Franco og Salazar til Hitlers irritation undlod at gå ind i krigen på tysk side, så fik Franco og Salazar lov til at blive siddende, indtil Franco døde i 1975, og det fascistiske diktatur i Portugal holdt lige så længe. Men skulle dette så ifølge DF betyde, at de politiske flygtninge fra begyndelsen af 1930’erne skulle sidde i flygtningelejr uden at have et liv, indtil det i 1975 viste sig, at de nok nu godt kunne sendes tilbage? Ville du selv have været tilfreds med et sådant liv, hvis du havde måttet flygte fra Danmark for at have gjort modstand mod et vellykket fascistisk militærkup?

Indfører man denne regel om, at flygtninge da bare skal vente i årtier på, at der evt skal komme en anden regering i deres hjemlande, så vil rigtigt mange flygtninge jo formentlig vælge at begå selvmord. Er du ond nok til at ønske dette for dem?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du går den ekstreme højrefløjs ærinde
« Svar #38 Dato: December 05, 2018, 10:28:22 pm »
Selvfølgelig skal de ikke det. Men ligesom det i firmaer fører til stor risiko for konkurs, hvis firmaet kun tænker højest en måned frem i håb om, at salg og eksport bare vil vokse af sig selv ...

Jeg forsøger skam på at kigge en måned frem

- og man er mega-sær, hvis man tror på, at en nazistisk magtovertagelse ligger og lurer i en overskuelig fremtid
  :tatice_03:

« Senest Redigeret: December 05, 2018, 10:35:48 pm af Anklageren »

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: December 05, 2018, 10:38:55 pm »
Ja, DF ligger til at gå en ubetydelighed tilbage, men til gengæld kommer Nye Borgerlige ind. Jeg er dig ikke uenig i, at der skal ske et eller andet, hvis sådanne partier skal opnå mindst 50% af stemmerne i Danmark. Men dette betyder jo ikke, at vi kan være sikre på, at det aldrig vil ske. Tværtimod kan de pludselig gå meget frem på rigtig kort tid. Årsagerne kan være:
1. EU udvikler sig til Europas Forenede Stater inden 2025 sådan, som Tyskland og Frankrig planlægger, og regeringen ønsker, at vi skal være med.
2. Der kommer flere illegale flygtninge til Danmark, og vi får besvær med at komme af med dem igen.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Der er ellers mange nazister i Danmark i denne meningsmåling
« Svar #40 Dato: December 05, 2018, 10:48:07 pm »
Selvfølgelig skal de ikke det. Men ligesom det i firmaer fører til stor risiko for konkurs, hvis firmaet kun tænker højest en måned frem i håb om, at salg og eksport bare vil vokse af sig selv ...

Jeg forsøger skam på at kigge en måned frem

- og man er mega-sær, hvis man tror på, at en nazistisk magtovertagelse ligger og lurer i en overskuelig fremtid
  :tatice_03:

Hvis man er en Antifatosse eller en anden gakket tosse, så kan man se på det foto at langt de fleste danskere ønsker en nazistisk indvandringspolitik. Nazisterne i A, DF, V, C og NB har massivt flertal til at føre en nazitisk indvandringspolitik. Jeg tror at vi godt kan blive enige om at man er gakket hvis man tror på det :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2:
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg debatterer vist med tosser
« Svar #41 Dato: December 05, 2018, 10:58:07 pm »
 :big_grin:

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: Jeg debatterer vist med tosser
« Svar #42 Dato: December 05, 2018, 11:01:41 pm »
:big_grin:
Meget kan jeg sige om dig, men tror godt vi kan blive enige om at der ikke kommer et nazistisk samfund hvis DF og NB får over 50% tilsammen. Helt gakket er du trodsalt heller ikke.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Fremmedfjendsk er ikke det samme som nazisme
« Svar #43 Dato: December 06, 2018, 02:33:26 am »

Citér
Det ved jeg nu ikke. Men det afhænger selvfølgelig af, hvad du mener med hetz?

Jeg kom lige til at tænke på, at jeg for ikke længe siden lavede et oplæg om stammen på den lille indiske ø North Sentinel Island 25 kilometer vest for Andamanerne i havet mellem Indien og Myanmar.

De har levet uden kontakt med omverdenen i 60.000 år, og er fjendtligsindede overfor fremmede

De dræbte for nylig en amerikansk missionær, som gik i land på øen, med bue og pil.

Det ville være meget mærkeligt at kalde dem nazister.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: December 06, 2018, 03:05:34 am »
Jeg har ikke helt styr på den aftale, for der er andre dele af den. Nemlig at man vil reducere muligheden for at flytte sociale ydelser mellem landene. Men nu bliver udlandsdanskerne tossede, fordi det vil også ramme dem.

Så flæber de som nogle små pattebørn. De sidder i udlandet og er sure på Danmark, for det ene og det andet. Typisk at her betaler man skat. Men så regner de med at de bare kan tage til Danmark, når de ikke længere kan gå og spille Fandango i udlandet, og er sure over at nu kan der blive problemer med at få adgang til gratis danske sundhedsydelser og folkepension.

Det er nemlig sådan at en elendig tigger i Danmark eller Tyskland, kan være konge i Thailand f eks. Den mest patetiske af dem, er en gut der har været på ventepenge fra Forsvaret og har slået sig ned med en 30 år yngre donna i Ukraine. Han er så grim at danske kvinder må sky ham. I Ukraine render han rundt i en dansk militæruniform og ser betydningsfuld ud, i de lokales øjne. Men nu er det slut med ventepengene, og lille mand hvad nu? Ingen danske overførselsmidler til ham, og kun folkepensionens grundbeløb, når han bliver 67. Og vender han tilbage til Danmark, så er der integrationsydelse. Og jeg støder på flere af dem, som har skidt i deres egen rede. Og hvem skal have skylden? Det kniber undertiden med at gribe i egne barm, så selvfølgelig skal muslimerne have skylden og han vil have startet 3. verdenskrig.

Selv ideen om et europæisk socialt marked, hænger sammen med ideen om arbejdskraftens frie bevægelighed, som der var princip om i den første Rom-traktat i 1957. Med gode erfaringer i Kul- & Stålunionen fra 1951 og med dårlige erfaringer i Anden Verdenskrig.
« Senest Redigeret: December 06, 2018, 03:07:15 am af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."