@Carlo: det er jo ikke mig, der lokker private oplysninger ud af folk! Det er derimod MIG, der tager kampen op imod de trolls, der forsøger at oute og doxxe folk. Hermed er jeg på den side, hvor vi bekæmper ondsindet trolleri. DU, Carlo, har derimod ALDRIG taget afstand fra. f.eks. Tigermanden - når denne f.eks. har stalket Anklageren groft. Så det er mig - og ikke dig - der er på den rigtige side her!
Citat fra: Carlo efter December 05, 2018, 11:45:17 amLyjse, det har du skrevet SÅ mange gange. Vi har fattet hvad du mener, så hold op!Carlo, hvad er din holdning til Tigermanden egentlig?Tror du han er ægte? Altså hvad han udgiver sig for?ELLER tror du han er en troll?
Lyjse, det har du skrevet SÅ mange gange. Vi har fattet hvad du mener, så hold op!
Jeg ignorerer ham. Så behøver jeg ikke sidde og tænke mere over det og kan koncentere mig om en masse andre ting. Du burde prøve det samme.
Så forstår jeg bedre Det var altså ikke i Danmark.
Men jeg husker til gengæld - at nogen troede, jorden gik under juleaften kl. 12 midnat .. Orthon-bevægelsenhttps://politiken.dk/kultur/art5423605/Religionshistoriker-Orthon-bev%C3%A6gelsen-var-et-spejl-af-tidenI 1967 mente Orthon-bevægelsen, at Jorden udslettes af atomkrig senest juledag.
2 ud af 3 danskere definerer stadig sig selv som kristne. Jøderne så tilbagekomsten til Israel som et klart tegn på, at den sande Messias (i modsætning til den falske Jesus) nu ville komme og få alle kristne og alle muslimer til at erkende, at de havde taget fejl og tilslutte sig jødedommen. Der har været mange profetier blandt jøderne om, hvornår dette ville ske. Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.Dommedag har især været forudset blandt de kristne. Men også datoen for dette har måttet udsættes på grund af udeblivelse. I øjeblikket er datoen i 2019. Se mere på https://www.dr.dk/nyheder/udland/profet-jordens-undergang-er-udsat-til-2019Se også meget mere om emnet på https://www.religion.dk Jeg er selv ateist. Men de store religioner betyder stadig enormt meget for enormt mange mennesker overalt på jorden!
Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.
Du skriver: CitérMen datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.Jo Messias kom, men jøderne ville ikke tro, han var Guds søn ( Gud i kød ) derfor venter de stadig forgæves...
Nu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.
Citat fra: lyjse efter December 06, 2018, 11:20:10 amNu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.Jo, Jehovas Vidner er kristne. Det eneste kriterium, det kan afgøres ud fra, så er det, hvad det selv mener.Hvor mange år har vi nu haft den kørende, Lyjse? 15 år?
Citat fra: Carlo efter December 06, 2018, 12:20:57 pmCitat fra: lyjse efter December 06, 2018, 11:20:10 amNu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.Jo, Jehovas Vidner er kristne. Det eneste kriterium, det kan afgøres ud fra, så er det, hvad det selv mener.Hvor mange år har vi nu haft den kørende, Lyjse? 15 år?Jeg begyndte at debattere i 2008, men blev senere inviteret ind på Sol debatten, af Sveland.Men vi kan da blive enige om, at være uenige
Kristne forudser ikke dommedag, da Jesus har sagt: 1 Thess 5 v1 Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2 For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten" Nu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.
Det er langt fra kun Jehovas vidner, der tror på Bibelen, hvori der er adskillige referencer til dommedag. Se https://www.kristendom.dk/indføring/hvad-står-der-i-bibelen-om-dommedag