Forfatter Emne: Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad ...  (Læst 422 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad ...
« Svar #15 Dato: December 05, 2018, 11:56:15 am »

@Carlo: det er jo ikke mig, der lokker private oplysninger ud af folk! Det er derimod MIG, der tager kampen op imod de trolls, der forsøger at oute og doxxe folk. Hermed er jeg på den side, hvor vi bekæmper ondsindet trolleri. DU, Carlo, har derimod ALDRIG taget afstand fra. f.eks. Tigermanden - når denne f.eks. har stalket Anklageren groft. Så det er mig - og ikke dig - der er på den rigtige side her! :yes:

Du er naiv, hvis du tror, du kan bekæmpe trolls. Du er lige så irriterende som trolls, fordi du er med til at holde dem i gang med alle dine teorier. Hvad får du ud af det. Det skaber bare en masse støj på debatten. Jeg kan godt forstå, at anklageren føler det irriterende, når Tigermanden har irriteret ham, men Anklageren hopper i med begge ben og svarer igen.
Det er jo underligt, for alt den snak om trolls kom først efter alle dem fra SOL begyndte at skrive her. Tigermanden, Albert, Poul. Men trolls følger jo med, fordi folk bider på krogen.

Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 05, 2018, 11:58:03 am »
Lyjse, det har du skrevet SÅ mange gange. Vi har fattet hvad du mener, så hold op!

Carlo, hvad er din holdning til Tigermanden egentlig?

Tror du han er ægte? Altså hvad han udgiver sig for?

ELLER tror du han er en troll?

Jeg ignorerer ham. Så behøver jeg ikke sidde og tænke mere over det og kan koncentere mig om en masse andre ting. Du burde prøve det samme.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 05, 2018, 02:26:05 pm »
Jeg ignorerer ham. Så behøver jeg ikke sidde og tænke mere over det og kan koncentere mig om en masse andre ting. Du burde prøve det samme.

Ja, men det hele med Tigermanden er komplet udramatisk. Han er bare en der har set lyset i islam. Komplet harmløst. Mak er en anden der har set lyset, men han er nærmest sød.

Nu er du ikke så gammel at de kender post-hippie-tiden i starten af 70'erne. Da vrimlede det med folk der så lyset i alskens politiske-, guru-, og Jesusbevægelser. Og så skulle vi andre bare høre.

Den værste jeg hørte om, var en der var gået så amok i Jesus, at han havde dannet sin egen enmandsbevægelse "Bankrøvere for Jesus". Da han blev stående uden for banken med sit udbytte og mente at Helligånden var med ham, kom politiet og kunne ikke se nogen Helligånd der.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 05, 2018, 10:03:40 pm »
Carlo, dem har jeg aldrig hørt om, så jeg googlede

https://www.religion.dk/leksikon/jesusbev%C3%A6gelsen

Jesusbevægelsen

Folkelig kristen vækkelse som begyndte blandt unge amerikanere, og som kulminerede i begyndelsen af 1970'erne inden for hippiekulturen, særligt i Californien. Man opfattede Jesus som "ren kærlighed" og dyrkede et spontant fællesskab med Jesus som centrum uden kirkens faste strukturer. Som sådan var bevægelsen en del af hippiernes protest mod det bestående samfund.

Citat slut

Så forstår jeg bedre  :big_grin: Det var altså ikke i Danmark.
Men jeg husker til gengæld - at nogen troede, jorden gik under juleaften kl. 12 midnat ..  Orthon-bevægelsen

https://politiken.dk/kultur/art5423605/Religionshistoriker-Orthon-bev%C3%A6gelsen-var-et-spejl-af-tiden

I 1967 mente Orthon-bevægelsen, at Jorden udslettes af atomkrig senest juledag.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 06, 2018, 03:23:30 am »
Så forstår jeg bedre  :big_grin: Det var altså ikke i Danmark.

Jo, det var i Danmark. Men det var en enmandsbevægelse.

Der var en masse trafik, med Jesus mig her, og Jesus mig der og Jesus mig allevegne, dengang i starten af 70'erne.

Citér
Men jeg husker til gengæld - at nogen troede, jorden gik under juleaften kl. 12 midnat ..  Orthon-bevægelsen

https://politiken.dk/kultur/art5423605/Religionshistoriker-Orthon-bev%C3%A6gelsen-var-et-spejl-af-tiden

I 1967 mente Orthon-bevægelsen, at Jorden udslettes af atomkrig senest juledag.

Ja, de havde bygget bunkere ned ved Borup.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: December 06, 2018, 10:45:16 am »
2 ud af 3 danskere definerer stadig sig selv som kristne.

Jøderne så tilbagekomsten til Israel som et klart tegn på, at den sande Messias (i modsætning til den falske Jesus) nu ville komme og få alle kristne og alle muslimer til at erkende, at de havde taget fejl og tilslutte sig jødedommen. Der har været mange profetier blandt jøderne om, hvornår dette ville ske. Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.

Dommedag har især været forudset blandt de kristne. Men også datoen for dette har måttet udsættes på grund af udeblivelse. I øjeblikket er datoen i 2019. Se mere på https://www.dr.dk/nyheder/udland/profet-jordens-undergang-er-udsat-til-2019

Se også meget mere om emnet på https://www.religion.dk Jeg er selv ateist. Men de store religioner betyder stadig enormt meget for enormt mange mennesker overalt på jorden!

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 06, 2018, 11:20:10 am »
2 ud af 3 danskere definerer stadig sig selv som kristne.

Jøderne så tilbagekomsten til Israel som et klart tegn på, at den sande Messias (i modsætning til den falske Jesus) nu ville komme og få alle kristne og alle muslimer til at erkende, at de havde taget fejl og tilslutte sig jødedommen. Der har været mange profetier blandt jøderne om, hvornår dette ville ske. Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.

Dommedag har især været forudset blandt de kristne. Men også datoen for dette har måttet udsættes på grund af udeblivelse. I øjeblikket er datoen i 2019. Se mere på https://www.dr.dk/nyheder/udland/profet-jordens-undergang-er-udsat-til-2019

Se også meget mere om emnet på https://www.religion.dk Jeg er selv ateist. Men de store religioner betyder stadig enormt meget for enormt mange mennesker overalt på jorden!

Kristne forudser ikke dommedag, da Jesus har sagt: 1 Thess 5  v1  Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2  For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten"

Nu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.

Du skriver:
Citér
Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.

Jo Messias kom, men jøderne ville ikke tro, han var Guds søn ( Gud i kød )  derfor venter de stadig forgæves...

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: December 06, 2018, 11:48:25 am »
Du skriver:
Citér
Men datoen har hele tiden måttet udsættes, fordi Messias udeblev, da man troede, at han ville komme.

Jo Messias kom, men jøderne ville ikke tro, han var Guds søn ( Gud i kød )  derfor venter de stadig forgæves...
For jøderne var forudsigelsen, at Messias ville komme som en konge, der ville føre Israel til storhed. Da Jesus i stedet kom i skikkelse af en pjaltet tigger og påstod, at han alligevel var Messias, nægtede jøderne at anerkende ham og dømte ham derfor til døden på korset, da de anså ham for at være en ondskabsfuld bedrager, der kun var ude på at fratage jøderne alt håb. Denne indstilling har jøderne ikke ændret, og de forbereder sig derfor på, at den sande Messias skal komme og lede Israel til storhed, ved at lave nye bosættelser og udvide Israels territorium.

Så jøderne vil aldrig anerkende Jesus som andet end en bedrager. For de kristne er han derimod Guds søn. Muslimerne ligger midt imellem, da de anerkender Jesus som en stor profet, men ikke som Guds søn.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: December 06, 2018, 12:20:57 pm »
Nu ved jeg godt, at jehovas vidner kalder sig kristne, og at de har spået dommedag, vist flere gange.... men de er ikke kristne, for de tror ikke på, at Jesus er Gud.

Jo, Jehovas Vidner er kristne. Det eneste kriterium, det kan afgøres ud fra, så er det, hvad det selv mener.

Hvor mange år har vi nu haft den kørende, Lyjse? 15 år?

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: December 06, 2018, 03:11:31 pm »

Jo, Jehovas Vidner er kristne. Det eneste kriterium, det kan afgøres ud fra, så er det, hvad det selv mener.

Jeg begyndte at debattere i 2008, men blev senere  inviteret ind på Sol debatten, af Sveland.

Men vi kan da blive enige om, at være uenige  :big_grin:

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 06, 2018, 03:17:16 pm »
Lyjse, det har du skrevet SÅ mange gange. Vi har fattet hvad du mener, så hold op!

Du kan kun, tale for dig selv Carlo. som du kan se, har krybdyret ikke fattet, noget som helst ! Det er et svar til ham :bee:
« Senest Redigeret: December 06, 2018, 03:25:04 pm af lyjse »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: December 06, 2018, 03:27:30 pm »

Jeg begyndte at debattere i 2008, men blev senere  inviteret ind på Sol debatten, af Sveland.

Men vi kan da blive enige om, at være uenige  :big_grin:

Nå, men efter tretten år, må du så kunne sige, hvad en kristen er, hvis det ikke er en kristen.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: December 06, 2018, 04:04:29 pm »

Efter en masse slagsmål og råb og skrigen blev kirkefædrene først enig om, at Jesus og Gud er en og samme. Det skete næsten 350-400 år efter Jesus blev født. Hvorfor skulle der gå så lang tid og hvorfor var de så uenige. Det må også være rimeligt at antage, at det ikke var alle, der var enig i den nikæanske trosbekendelse, men derfor var de alligevel kristne.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 06, 2018, 04:21:55 pm »
Kristne forudser ikke dommedag, da Jesus har sagt: 1 Thess 5  v1  Om tider og timer har I ikke brug for, brødre, at der skrives til jer. v2  For I ved selv ganske nøje, at Herrens dag kommer som en tyv om natten"

Det er langt fra kun Jehovas vidner, der tror på Bibelen, hvori der er adskillige referencer til dommedag. Se https://www.kristendom.dk/indføring/hvad-står-der-i-bibelen-om-dommedag

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: December 06, 2018, 09:31:33 pm »
Forsvareren

Citér
Det er langt fra kun Jehovas vidner, der tror på Bibelen, hvori der er adskillige referencer til dommedag. Se https://www.kristendom.dk/indføring/hvad-står-der-i-bibelen-om-dommedag

Hvad der står om dommedag... jeg ved ikke rigtigt, hvad du mener   :smile1:

Desværre, siden blev ikke fundet (404)
Vi beklager, men prøv eventuelt at lede i vores søgemaskine eller gå tilbage til siden, du kom fra.
Du kan også forsøge at finde en artikel gennem vores artikel arkiv indeks.

______

Ja, der står om Jesus genkomst, og de ting der vil ske, før han kommer  F.eks. Lukas 21  v8  Han svarede: »Se til, at I ikke bliver ført vild. For der skal komme mange i mit navn og sige: Det er mig! og: Tiden er nær! Følg dem ikke!
v9  Og når I hører om krig og oprør, så lad jer ikke skræmme. For det skal ske først, men enden er der ikke straks.«
v10  Da sagde han til dem: »Folk skal rejse sig imod folk, og land imod land. v11  Der skal komme store jordskælv, og sted efter sted skal der komme hungersnød og pest; der vil ske forfærdelige ting og vise sig store tegn fra himlen. Citat slut

Alt det, er jo sket, og sker - men ingen kender dagen, og Jesus sagde: Matt.6  v34  Så vær da ikke bekymrede for dagen i morgen; dagen i morgen skal bekymre sig for det, der hører den til. Hver dag har nok i sin plage.  :smile1:

« Senest Redigeret: December 06, 2018, 09:35:11 pm af lyjse »