Forfatter Emne: Internet trolls er narcissister, sadister og psykopater  (Læst 264 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
Internet trolls er narcissister, sadister og psykopater
« Dato: December 01, 2018, 01:01:54 pm »
Dem har vi jo nogen stykker af, herinde på Din Debat ... og nogen af dem, vil tørre deres fingre af, på uskyldige debattører. I øjeblikket ser vi hvordan Mak bliver angrebet - han har ærligt fortalt om sit liv, i ca. et par år - nu har han fået det godt, og så  hagler det ned over ham, med anklager  :bad:

https://berithsiegumfeldt.dk/internet-trolls-er-narcissister-sadister-og-psykopater/

Internet trolls er et synonym for personer, der generer dig online med nedladende og ondskabsfulde kommentarer.

Internet trolls huserer især på de sociale medier som Facebook,YouTube, Instagram og Tvitter, som er offentlige tilgængelige. Internet trolls popper typisk op og blander sig i diskussioner, som de ikke er inviteret med i. De skriver provokerende og ubehagelige kommentarer, som ofte retter sig personligt mod afsenderen.
Er du debattør, blog- eller artikelforfatter, har du muligvis også oplevet, at en eller flere trolde har trampet ind over dine skrevne ord. Nogle internet trolls er endog så energiske, at de bruger tid på at formulere personlige og væmmelige hade-mails, som de sender til dig.

Udover at skrive frastødende kommentarer, tager nogle internet trolls tingene et niveau højere op og spreder falske rygter og beskyldninger om enkeltpersoner i offentlige online fora.
Rygtespredningen har til formål at ødelægge dit ry og omdømme. Denne form for trolling kaldes cyber-bullying.

De gør det bare for at gøre det, og fordi det giver dem nydelse at ydmyge og nedgøre andre. Dog er der en tydelig sammenhæng mellem graden af din popularitet og på, hvor meget du bliver trollet. Jo mere populær du er, jo mere vil troldene lange ud efter dig.

Citat slut

Er Mak beskrevet her ?

NEJ, det er hans plageånder !

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Internet trolls er narcissister, sadister og psykopater
« Svar #1 Dato: December 01, 2018, 01:12:46 pm »
Rigtigt Lyjse. Hvad sker der omkring os. Vi har Informationsmotorvejen lige ved hånden. Men vi bruger den ikke til at få mere viden, men til at køre ud på, og lave trafikkaos.Jeg er heldigvis immun. Det preller fuldstændigt af på mig. Også bliver jeg glad for at jeg ikke har det behov.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 01, 2018, 02:25:14 pm »
LOL, Lyjse og Carlo fastholder stadig, at Mak er ægte.

Enten er de naive.

Eller også er de begge trolls og har derfor en klar agenda med at forsvare trolls og mistænkeliggøre dem, der italesætter problemet med trolls.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
For at ramme roma'erne, har regeringen indført en lov, så danske hjemløse som sover på gaden bliver forfulgt, og politiet kan jage dem ud af deres egen by.

- og hvem protesterer imod den lov? Ingen her!

I et næstekærligt samfund ville der være herberger, hvor hjemløse kan overnatte og få en skål suppe.

Det er altså ikke Danmark.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
For at ramme roma'erne, har regeringen indført en lov, så danske hjemløse som sover på gaden bliver forfulgt, og politiet kan jage dem ud af deres egen by.

I et næstekærligt samfund ville der være herberger, hvor hjemløse kan overnatte og få en skål suppe.

Skriver du det sludder, for at høste lidt empati.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Et samfund er ikke bedre end, hvordan det behandler sine tabere
« Svar #5 Dato: December 01, 2018, 03:28:10 pm »

For dig er næstekærlighed noget sludder  :yes:

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil

Hvor har du det fra? Det stemmer ikke helt med oplysningerne på https://www.sfi.dk/temaer/hjemloeshed/ og på http://www.husforbi.dk/undervisning/hvad-er-en-hjemloes/

Offline ChatGirl

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Ingen bliver klogere af kun at lytte til dem selv!
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 01, 2018, 04:42:24 pm »
jeg læser tit med på sidelinjen herinde men gider mega sjældent kommentere, for set udefra er det her en vuggestue, hvor de samme sidder og smider mudder i hovedet på hinanden.. cool nok at man kan have det sjovt med det men det er ligsom ligefrem ikke det som får nye mennesker til at gide deltage og hvorfor skulle de, for det er altså ikke nyt at beskyldninger om at den nye er fake eller den samme som en anden dukker op - de beskyldninger har været kutyme i de år jeg har læst med herinde.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 01, 2018, 05:43:35 pm »
Det er noget specielt for dette forum, at nye bliver beskyldt forvat være fakes og de samme som nogen af de andre brugere. For i alle andre forummer er det imod forumreglerne at lave falske konties, og man bliver banned for at gøre det.

Trolls, der lyver og fordrejer det, som man har skrevet til ukendelighed, og beskylder de ægte brugere for at være trolls i stedet for dem selv, er derimod et problem, der findes i de fleste fora. For moderatorerne tillader dem de fleste steder, selvom jeg ikke forstår hvorfor? Jeg har vist kun været i et enkelt forum, hvor moderatorerne i stedet banner dem.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hjemløse er tvunget til at sove på gaden
« Svar #9 Dato: December 01, 2018, 06:30:46 pm »
Antallet af pladser på forsorgshjem og herberger har været konstant i mange år, men antallet af hjemløse er steget.

Det har medført, at lidt over halvdelen (53 %) sidste år måtte afvise en eller flere gange om ugen pga. pladsmangel.

https://sl.dk/media/7794/socialpaedagogernes-forsorgshjemsundersoegelse-rapport-2017.pdf

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 01, 2018, 06:42:23 pm »
Hmm.
Jeg mener at der bestemt findes gode og informative indlaeg, og gode debatorer.
Du skal maske blive lidt laengere og fokusere pa det positive.
De findes, og selv nogle brokkehoveder kommer med guldkorn.

jeg læser tit med på sidelinjen herinde men gider mega sjældent kommentere, for set udefra er det her en vuggestue, hvor de samme sidder og smider mudder i hovedet på hinanden.. cool nok at man kan have det sjovt med det men det er ligsom ligefrem ikke det som får nye mennesker til at gide deltage og hvorfor skulle de, for det er altså ikke nyt at beskyldninger om at den nye er fake eller den samme som en anden dukker op - de beskyldninger har været kutyme i de år jeg har læst med herinde.
« Senest Redigeret: December 01, 2018, 06:47:59 pm af DOjo »

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 01, 2018, 09:06:23 pm »
Den seriøse debat er der langt imellem herinde. Jeg er her mest for underholdningens skyld. Fordi nu har man lært de forskellige debattører at kende gennem flere år (også fra SOL´en) og så er det da skam nogle gange underholdende at...

- se Anklageren tale med sig selv 16/7/365 (han sover jo nok i de otte af timerne)
- Carlo skrive "hvad rager det os", "det må vi fundere lidt over" eller "tror du virkelig at du kan finde nogle proselytter herinde?"
- TORSKen med sine mange ironiske og rammende oneliners
- Genuine Troll tale Anklageren efter munden konstant
- Tørresnoren gør sig morsom på andres bekostning
- Trollerik give den som alle krøngerne og imitere PJ
- Licensnægteren og PU ihærdigt forsvare de nationalistiske værdier
- Albert berette sidste nyt fra Fælleden og Brønshøj
- Blue Velvet tale om Ankagleren, "Carlos Klam" og om danske kvinder der får den i grotten af muhammz
- GuBBi give den som fornuftens og videnskabens talerør, mens han desperat forsøger at ophøje niveauet på en debat, som mest af alt er en trolle-rolle debat.
- CONVEX EARTH drille med alle sine enslydende Fladjordstråde og gang på gang - forgæves - forsøge at lokke folk ind på sit seneste nye forum

Hmm.
Jeg mener at der bestemt findes gode og informative indlaeg, og gode debatorer.
Du skal maske blive lidt laengere og fokusere pa det positive.
De findes, og selv nogle brokkehoveder kommer med guldkorn.

« Senest Redigeret: December 01, 2018, 09:10:33 pm af Reptil Formskifter »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
Sv: Et samfund er ikke bedre end, hvordan det behandler sine tabere
« Svar #12 Dato: December 01, 2018, 09:06:46 pm »

For dig er næstekærlighed noget sludder  :yes:

Har tit fortalt, hvem jeg har hjulpet i kolonihaven; men det kan du godt huske, du laver selvfølgelig en løgnehistorie der passer i dit kram og fordrejer det.

Har lige læst en tråd, hvor du diskuterer med Phil forpokker hvor du lyver og snakker udenom
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hvor er du ringe
« Svar #13 Dato: December 01, 2018, 09:58:01 pm »

Har tit fortalt, hvem jeg har hjulpet i kolonihaven; men det kan du godt huske, du laver selvfølgelig en løgnehistorie der passer i dit kram og fordrejer det.

Har lige læst en tråd, hvor du diskuterer med Phil forpokker hvor du lyver og snakker udenom

- men du tør ikke engang røbe, hvad din løgnehistorie drejer sig om  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
Sv: Hvor er du ringe
« Svar #14 Dato: December 01, 2018, 10:36:01 pm »

- men du tør ikke engang røbe, hvad din løgnehistorie drejer sig om  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Og nu reagerer du ligesom tigermanden og serverer endnu en løgn, på den troller agtige mådeDu skriver som en taber og fordrejer alt fra dem du ikke kan klare. Vi andre er nogle båtnakker, der tror vi skriver med en seriøs profil og så er det bare en troll
« Senest Redigeret: December 01, 2018, 10:37:54 pm af fedt »