Forfatter Emne: Problemer med Lindholm-Lösung  (Læst 2456 gange)

Anklageren

• Gæst
Ikke den mindste undskyldning kan du komme med
« Svar #30 Dato: December 01, 2018, 09:27:27 pm »
Du skriver grimme ting, men kan du sige undskyld?

Erik må nøjes med integrationsydelse efter rejse: "Jeg troede, at jeg var dansker"

Erik Anker Munk regnede med at kunne få kontanthjælp efter et udlandsophold - han tog fejl.

Erik Anker Munk håber, at pengene rækker til hele måneden. Han har nemlig måttet spænde livremmen ind, efter at han havnede på integrationsydelse fremfor den kontanthjælp, som han ellers havde regnet med at få.

Efter længere tids rundrejse i verden vendte Erik Anker Munk tilbage til sit hjem på Bornholm og søgte Bornholms Regionskommune om at få kontanthjælp. Men det blev vurderet, at bornholmeren havde været for lang tid i udlandet, og derfor skulle han i stedet have den såkaldte integrationsydelse.

- Det er chokerende at få sådan en besked, for jeg troede jo, at jeg var dansker, siger han.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/erik-maa-noejes-med-integrationsydelse-efter-rejse-jeg-troede-jeg-var

Reglerne er ikke ændret

https://www.borger.dk/arbejde-dagpenge-ferie/Dagpenge-kontanthjaelp-og-sygedagpenge/Kontanthjaelp/Integrationsydelse

Lavere integrationsydelse rammer danskere mere end flygtninge

Som et punkt i regeringens plan skal det såkaldte dansktillæg som modtagere af integrationsydelsen i dag får, hvis de taler sproget laves om til en danskbonus, skriver Politiken mandag.

Det betyder, at der ikke længere vil være en månedlig udbetaling på omkring 1500 kroner, men et engangsbeløb på 6000 kroner.

Ændringen fra tillæg til bonus betyder også, at det kun er personer omfattet af et integrationsprogram, der kan få pengene udbetalt, og det udelukker danske statsborgere.

- En dansk statsborger, som vender hjem fra et udlandsophold og modtager integrationsydelse, vil ikke kunne modtage en danskbonus, da vedkommende ikke deltager i et integrationsprogram med danskundervisning, bekræfter Finansministeriet over for Politiken.

Man kan være berettiget til at få Integrationsydelse, hvis man har opholdt sig i Danmark i mindre end syv ud af de seneste otte år uanset hvor man stammer fra.

Integrationsydelsen gælder således også for etniske danskere, som har opholdt sig i udlandet.

Du skriver:

Enlige forsørgere får fremover 2000 kroner mindre i ydelse om måneden, og det er hovedsagelig danskere.

Så selv om danskere kunne komme i denne gruppe, vil det langt fra være "hovedsagelig danskere"

Samtidig står der udtrykkelig:

Formålsbestemmelsen i integrationsloven sætter rammerne for integrationspolitikken og favner
alle udlændinge med ophold i Danmark.

Hvordan en dansker pludselig skulle kunne blive "udlænding" blot fordi han har boet nogle år i udlandet og ikke skiftet statsborgerskab, står for mig som lidt af en gåde.

Jeg hørte for nogle år siden om et tilfælde som du beskriver, men den regel er vist blevet ændret siden, det er i hvert fald længe siden jeg har hørt om noget lignende.

« Senest Redigeret: December 01, 2018, 09:30:55 pm af Anklageren »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Problemer med Lindholm-Lösung
« Svar #31 Dato: December 01, 2018, 10:46:28 pm »
Så finder anklageren lige et enkelt tilfælde og så forlanger idioten en undskyldning  :big_grin:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Anklageren

• Gæst
Hvor dum kan man være?
« Svar #32 Dato: December 02, 2018, 12:12:23 am »
Så finder anklageren lige et enkelt tilfælde og så forlanger idioten en undskyldning  :big_grin:

Hvor dum er man, hvis man tror, der kun er vendt en enkelt dansker tilbage efter mere end et års ophold i udlandet.

Så dum er Phil ihvertfald ikke, for han har også været udenfor gadekæret i Vollsmosen.

Evalu

• Gæst
« Svar #33 Dato: December 02, 2018, 07:43:20 am »

Det drejer sig ikke kun om et enkelt tilfælde.  Reglerne rammer også danskere.

Min søn arbejdede 2 år i udlandet og var udsat for det samme.  Han fik integrationsydelse i perioden fra han vendte hjem og til han fik job her i landet.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Hvor dum kan man være?
« Svar #34 Dato: December 02, 2018, 09:17:05 am »

Hvor dum er man, hvis man tror, der kun er vendt en enkelt dansker tilbage efter mere end et års ophold i udlandet.

Så dum er Phil ihvertfald ikke, for han har også været udenfor gadekæret i Vollsmosen.

Så nu vil troller være ven med Phil, er troller ved at være venneløs?
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: December 02, 2018, 09:17:31 am »

Det drejer sig ikke kun om et enkelt tilfælde.  Reglerne rammer også danskere.

Min søn arbejdede 2 år i udlandet og var udsat for det samme.  Han fik integrationsydelse i perioden fra han vendte hjem og til han fik job her i landet.

Selv om det er enkelttilfælde, - ligesom når velintegrerede skolepiger udvises, mens man giver kriminelle voldsforbrydere, der er efterlyst for forbrydelser der giver dødsstraf i andre lande, frihed til at fortsætte deres forbydelser i danmark, - viser det bare hvad det er for noget makværk politikerne laver fordi de ikke tør kalde en spade for en spade og adressere det virkelige problem.

Det er så også det NB vil lave om på.

Men at det virkelig skulle ramme flere danskere end flygtninge må I længere ud på landet med.

Selvfølgelig burde danskere slet ikke kunne havne på "integrationsydelse", - hvad nu når det i stedet hedder "selvforsørgelse og hjemsendelses ydelse" - skal de så sendes hjem ? - hjem til hvor ?

Ligeså med politikernes "integrations vurdering" hvor det tydeligvis slet ikke er integrationspotentialet der vurderes, men alt muligt andet - og med resultater der lige så godt og måske mere retfærdigt kunne afgøres af et lykkehjul.

Samtidig sætter politikerne pensionalderen op for alle andre end sig selv, samtidig med de forgylder sig selv med store pensioner og andre frynsegoder. Det er et andet af problemerne med det repræsentative demokrati.

Det viser igen at Direkte demokrati, hvor politikerne skal rette sig efter folkets flertal og ikke omvendt  selvfølgelig er at foretrække, frem for det makværk vi ser de danske levebrøds og pamper-politikerne præstere i dag.

« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:24:02 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
Snak om enkelttilfælde?
« Svar #36 Dato: December 02, 2018, 12:50:24 pm »
Hvis en dansker opholder sig i udlandet i mere end et år, og flytter tilbage, så går der syv år inden han kan få fuld kontanthjælp.

Derfor er det ikke kun nogen få tilfælde.

Det er kun Phil, som har skrevet om, at det rammer flest danskere - for det tror jeg ikke, det gør.

Æresdrab
Det er noget andet med hensyn til enlige mødre.

I Mellemøsten strider det imod familiens ære, hvis en kvinde vælger at være enlig og får børn.

Der er ganske vist få æresdrab i Danmark, men der kan godt være social kontrol alligevel. Derfor tror jeg ikke, der er mange enlige mødre på kontanthjælp med rod i Mellemøsten.

Det var ihvertfald, hvad jeg tænkte.

Vi kender det jo godt fra Danmark. For en menneskealder siden var det en skam at være enlig mor - en falden kvinde - så der var ikke mange enlige mødre dengang.

« Senest Redigeret: December 02, 2018, 01:40:23 pm af Anklageren »

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.4%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Snak om enkelttilfælde?
« Svar #37 Dato: December 02, 2018, 04:30:28 pm »
Derfor tror jeg ikke, der er mange enlige mødre på kontanthjælp med rod i Mellemøsten.

Det er sikkert korrekt.

På den anden side, så må krisecentrene gøre et stort arbejde, for at tage imod alle de kvinder som flygter fordi deres eksmand er en voldsperker.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.4%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #38 Dato: December 02, 2018, 08:19:15 pm »
https://politiken.dk/indland/art6882434/Asyl-%C3%B8en-Lindholm-er-dyrere-end-samtlige-klimatiltag-smittefarlig-og-et-juridisk-problem

Det bliver smukkere og smukkere. Et pragteksempel på inkompetent, symbolpolitisk venstrehåndsarbejde.

Anklageren

• Gæst
« Svar #39 Dato: December 02, 2018, 08:23:59 pm »
https://politiken.dk/indland/art6882434/Asyl-%C3%B8en-Lindholm-er-dyrere-end-samtlige-klimatiltag-smittefarlig-og-et-juridisk-problem

Det bliver smukkere og smukkere. Et pragteksempel på inkompetent, symbolpolitisk venstrehåndsarbejde.

Du må være misundelig - for DF kan bare køre det show og oven i købet få mange tilhængere på det.

- og DF bliver kun stærkere af at blive angrebet for det  :yes:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: December 02, 2018, 09:50:09 pm »
Finansloven gav nogle DF-forslag, som her den øde ø, som nu skal bebos af det fremmede affald.

Jeg tror det bliver en super dårlig løsning, for når politiet ankommer med færgen, så står en flok perkere på øen, og skal den modsatte vej, inkluderet de sortsmuskere, som startede balladen, der sendte ordensmagten til Lindholm.

Havnen på Sjælland og nærområdet vil sikkert få problemer. Jeg tænker med gru, hvordan den lokale købmand bliver et tagselv-bord for muggierne.

Og hvordan kommer færgen ikke til at ligne efter 20 overfarter?

Det jeg håber, er at en borgergruppe dannes, som forhindrer undermenneskerne i at komme fra borde når færgerne ankommer til ( Kalvehave havn på Sjælland?)

Min mening er, at de slet ikke, må forlade øen !!

Til gengæld skal de aktiveres, de skal lave deres egen mad, og de skal selv gøre rent - dyrke deres egne grøntsager - dyrke motion, og kunne se TV om aftenen.

http://navisen.dk/blog/indsatte-bygger-legepladser-og-dyrker-okologiske-grontsager/

Men....

På Lindholm vil der I følge dansk folkeparti hverken blive aktiviteter, mulighed for at lave mad eller for at se tv og i Kalvehave frygter de hvad opholdet på øen gør ved de udviste

https://www.tveast.dk/artikel/naboerne-til-nyt-udrejsecenter-er-bekymrede-jeg-overvejer-saette-pigtraad-op

Der er ikke noget at sige til, at Borgere frygter økuller, fangeoprør og færgekapringer

Det kan kun gå galt  :dash2:

Her er jeg ikke eng, med DF
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 09:51:59 pm af lyjse »

Anklageren

• Gæst
« Svar #41 Dato: December 02, 2018, 10:02:18 pm »
Der er ikke noget at sige til, at Borgere frygter økuller, fangeoprør og færgekapringer

Det kan kun gå galt  :dash2:

Her er jeg ikke eng, med DF

Du har ikke forstået det, for de kan bare tage færgen over om morgenen, og det tager kun 20 minutter - omtrent som at køre med bybus.

Der får man ikke ø-kuller af,

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: December 02, 2018, 10:13:38 pm »
Nu har begejstringens rus lagt sig, over det formidable forslag. Men så er nogen der holder hovedet koldt, der begynder at regne på, hvad det vil koste at bruge Lindholm. Så skal gamle fru Jensen sidde i lortebleer endnu længere.

Det forslag bliver aldrig til noget, når først midlerne til financiering skal findes.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Anklageren

• Gæst
Regeringens opholdskrav er stadig unfair
« Svar #43 Dato: December 13, 2018, 02:04:58 pm »
Man kan være berettiget til at få Integrationsydelse, hvis man har opholdt sig i Danmark i mindre end syv ud af de seneste otte år uanset hvor man stammer fra.

Integrationsydelsen gælder således også for etniske danskere, som har opholdt sig i udlandet.

Du skriver:

Enlige forsørgere får fremover 2000 kroner mindre i ydelse om måneden, og det er hovedsagelig danskere.

Så selv om danskere kunne komme i denne gruppe, vil det langt fra være "hovedsagelig danskere"

Jeg har forklaret hvorfor - så nu må du forklare, hvorfor du tror på, at der er mange enlige muslimske kvinder med børn.

Nu har regeringen lavet et ændret lovforslag på grund af vores kritik.

Det ændrede lovforslag er stadig unfair, og rammer fortsat cirka 20 procent af de danske a-kassemedlemmer.

Liuwana Hæklund på 36 styrkede karrieren med et ophold i Japan og mistede dagpengeretten. Regeringens ændrede lovforslag betyder, at hun fortsat har ret til supplerende dagpenge.

Med ændringerne forventer Beskæftigelsesministeriet, at færre danske statsborgere bliver ramt af loven. Tidligere var knap 40 procent af de ramte danske a-kassemedlemmer. Med ændringerne falder det til omkring 20 procent.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/liuwana-blev-reddet-paa-maalstregen-men-regeringens-opholdskrav-er-stadig-unfair

20 procent er stadigvæk for mange

Det der sker i disse år er, at man ødelægger velfærdssamfundet for danskerne - og bruger muslimundskyldningen for at få det til at glide ned i befolkningen  :bad:

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.4%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Regeringens opholdskrav er stadig unfair
« Svar #44 Dato: December 13, 2018, 02:35:03 pm »
Lovgivning bør ikke være farveblind. Alt for tit går de velmenende love ud over vesterlændinge. Perkerne skal nok finde et smuthul i lovgivningen, for sociallovgivningen står som appendix i Koranen.