Forfatter Emne: Finansloven er klar  (Læst 97 gange)

Murke-baronessen

• Gæst
Finansloven er klar
« Dato: November 30, 2018, 05:45:40 pm »
Så er finansloven for 2019 på plads. Kom hjem ved 15:30-tiden og blev helt overrasket over, at partierne nåede det til weekenden.

Har ikke overblik over tingene, men det lyder som noget af det rigtige, det med at få mere gang i hjemsendelser og at den gamle ide med at isolere tålt ophold-personerne på en ø (Lindholm) indgår.
Og hvis loft over familiesammenføringer er reelt, kan det måske også være til gavn.

At høre et tv-indslag med RV-formand Morten Østergaard gav mig en fornemmelse af, at vi måske har fået en af de bedre finanslove  :yes:
Hvis de såkaldte "brovtere" herinde begynder på samme vis, må der være noget godt i den.
Jeg så lige, at DF fejrer finansloven med bajere og citronmåne-kager.  :big_grin:
« Senest Redigeret: November 30, 2018, 05:48:16 pm af Murke-baronessen »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Finansloven er klar
« Svar #1 Dato: November 30, 2018, 07:45:08 pm »
Ophævelse af retskrav på permanent bolig til flygtninge.
Integrationsydelsen sænkes 2000 kr, er lidt mere af det positive.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 30, 2018, 09:23:16 pm »

Har ikke overblik over tingene, men det lyder som noget af det rigtige, det med at få mere gang i hjemsendelser og at den gamle ide med at isolere tålt ophold-personerne på en ø (Lindholm) indgår.

Michael Seiding Larsen fra Venstre som er viceborgmester i Vordingborg er ikke enig i, at "tålt ophold-personerne" er isolerede, og siger:

"Der bliver meldepligt ligesom på Kærshovedgård. Hvad folk laver i mellemtiden, det ved man jo ikke, så jeg forstår udmærket, at lokalbefolkningen er bekymrede over de nye gæster, der kommer. Det skal man tage seriøst og overveje endnu engang".

Det er Venstre og DF som er ansvarlige for den indvandrerpolitik, som vi har haft de sidste 18 år, så vi kender det jo i forvejen.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: 00
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #3 Dato: November 30, 2018, 09:31:28 pm »

Michael Seiding Larsen fra Venstre som er viceborgmester i Vordingborg er ikke enig i, at "tålt ophold-personerne" er isolerede, og siger:

"Der bliver meldepligt ligesom på Kærshovedgård. Hvad folk laver i mellemtiden, det ved man jo ikke, så jeg forstår udmærket, at lokalbefolkningen er bekymrede over de nye gæster, der kommer. Det skal man tage seriøst og overveje endnu engang".

Det er Venstre og DF som er ansvarlige for den indvandrerpolitik, som vi har haft de sidste 18 år, så vi kender det jo i forvejen.

Det eneste positive er, at de befinder sig mange timers transport derfra, hvor jeg bor.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 30, 2018, 09:40:17 pm »

Det eneste positive er, at de befinder sig mange timers transport derfra, hvor jeg bor.

Det bliver ikke gratis, men de har tilsyneladende penge nok til formålet.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor