Forfatter Emne: TrumpsTra la la tråden  (Læst 3244 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Trumps tumbling ?
« Svar #75 Dato: December 24, 2018, 03:40:12 am »

For demokraterne er det åbenbart kun et spørgsmål om hvad man kalder det.

The rendering and Trump's omission of the word "wall" comes as Democrats have signaled more likely cooperation in approving money for "fencing" rather than a "wall."

Så nu skal det åbenbart hedde en "Steel Slat Barrier" for at demokraterne kan gå ind for det.

Prototyperne:

Trump er besat af muren: "I will build a great, great wall on our southern border, and I will have Mexico pay for that wall. Mark my words".

Du tror måske, at Trump er intelligent og at han vil være i stand til at være fleksibel - men mange tror, at Trump er en frikadelle, der vil have et mindesmærke, og at USA's interesser kommer i 2. række.

Trump er ikke åben for, at ny teknologi nogen steder vil være smartede end en mur - eller at den ikke skal bygges for at imponere, hvor den skal bygges.

- jeg kan huske dengang du påstod - at Trump ville lave sygesikring til alle amerikanere fordi Trump sagde det - men han er fuldstændig uberegnelig.

Jeg nævner det ikke for at klandre dig, men for at minde dig om, at han tit lyver.

DOjo

• Gæst
« Svar #76 Dato: December 24, 2018, 10:12:23 am »
Så kom der lidt gang i butikken igen.

General Mattis er væk, 6 dage senere end jeg regnede med, men to måneder før tid.

Det sjove er at han bliver erstatted af en mand uden erfaring, dog med en interessant baggrund.

Den nye forretnings mand Patrick Shananan kommer fra Boeing, og helt tilfældigt var med in den 1 milliard dollar forsøg om at bygge et ny mur langs den Amerikanske grænse med
Mexico in 2006.

For at han virkeligt passer ind in Trumps regering burde den Skotte være lidt småt korrupt.

Tiden må vise, og imens bliver det spændende hvad der sker med Trumps financielle rådgiver Mnunich som lige har ordnet den financielle sektor via twitter  :dash2:
« Senest Redigeret: December 24, 2018, 08:01:03 pm af DOjo »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #77 Dato: December 25, 2018, 04:40:58 pm »
Det vil ikke være svært at få frivillige, patrioter og veteraner til at bevogte muren helt frivilligt og gratis, de tilbud har allerede været der.

Hvem skal så betale for alle de "frivillige, patrioter og veteraner"? For de skal vel også have Kærgården på brødet?
Du får ret og jeg får fred!

DOjo

• Gæst
« Svar #78 Dato: December 25, 2018, 05:35:04 pm »
Det vil ikke være svært at få frivillige, patrioter og veteraner til at bevogte muren helt frivilligt og gratis, de tilbud har allerede været der.

Hvem skal så betale for alle de "frivillige, patrioter og veteraner"? For de skal vel også have Kærgården på brødet?

Nu har du self forklaret at du ikke er særligt godt til Engelsk, så må jeg jeg påtage mig ansvaret for ikke været dygtigt nok til at forklare at tråden handler om Trumps fald fra pinden og alle relaterende nyheder.

Jeg prøver at behandle alle tråder jeg svarer ind på samme måde.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #79 Dato: December 25, 2018, 06:26:09 pm »

"frivillig og gratis" betyder at de selv betaler hvad det koster og gør det i deres fritid.
U.S.A. har mange af den slags private halvmilitære grupperinger/foreninger, og det har Rusland og mange af østlandene også. Der kalder de sig "pionerer" det tror jeg godt du ved.
De har både militært udstyr, pansrede køretøjer, droner og nogle steder endog tanks. Det er en hobby for dem, som de alligevel bruger det meste af deres fritid og penge på, lige som andre også bruger tid og penge på deres hobby.
Desuden modtager mange af de paramilitære sponsorater og støtte fra firmaer, venner, bekendte og sympatisører, og i U.S.A. ville sponsoraterne strømme ind til dem i den situation.
Jeg kender til et par af de Amerikanske og har mødt en enkelt gruppe af de russiske med deres køretøjer, og de havde både pansrede og armerede køretøjer. De er pionerer/patrioter/frihedskæmpere, kald det hvad du vil, og de gør det hver især af idealisme og kærlighed til deres respektive lande, og ikke for penge.
Nogle af dem er lejesoldater eller arbejder for vagt og sikkerheds firmaer når de er "på arbejde", men der er også alle mulige andre mennesker der har interessen, tiden og muligheden med.
Jeg tror også mange af visegrad landene, ja selv danmark kunne skaffe frivillige til den opgave.
Danmark har godt nok ikke den slags paramilitære organisationer som mange andre lande har, men har SIAD eller NMR eller hvem det nu var, ikke allerede tilbudt at hjælpe med at bevogte den dansk/tyske grænse, det mener jeg at have set en gang ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

DOjo

• Gæst
« Svar #80 Dato: December 25, 2018, 06:50:52 pm »

"frivillig og gratis" betyder at de selv betaler hvad det koster og gør det i deres fritid.
U.S.A. har mange af den slags private halvmilitære grupperinger/foreninger, og det har Rusland og mange af østlandene også. Der kalder de sig "pionerer" det tror jeg godt du ved.
De har både militært udstyr, pansrede køretøjer, droner og nogle steder endog tanks. Det er en hobby for dem, som de alligevel bruger det meste af deres fritid og penge på, lige som andre også bruger tid og penge på deres hobby.
Desuden modtager mange af de paramilitære sponsorater og støtte fra firmaer, venner, bekendte og sympatisører, og i U.S.A. ville sponsoraterne strømme ind til dem i den situation.
Jeg kender til et par af de Amerikanske og har mødt en enkelt gruppe af de russiske med deres køretøjer, og de havde både pansrede og armerede køretøjer. De er pionerer/patrioter/frihedskæmpere, kald det hvad du vil, og de gør det hver især af idealisme og kærlighed til deres respektive lande, og ikke for penge.
Nogle af dem er lejesoldater eller arbejder for vagt og sikkerheds firmaer når de er "på arbejde", men der er også alle mulige andre mennesker der har interessen, tiden og muligheden med.
Jeg tror også mange af visegrad landene, ja selv danmark kunne skaffe frivillige til den opgave.
Danmark har godt nok ikke den slags paramilitære organisationer som mange andre lande har, men har SIAD eller NMR eller hvem det nu var, ikke allerede tilbudt at hjælpe med at bevogte den dansk/tyske grænse, det mener jeg at have set en gang ?

Flot Phil
Men nu hvor kun ganske få augurker kommer fra Mors må vi nøjes med blåbær fra Israel.
Når det er saft så bliver det ikke til sirup og bananer vokser jo på træer som kun kommer op en gange per år.
Har du været i Island, så må du være bekendt med at de producerer helt op to 700 ton bananer per år.
Men ikke ret mange egetræer.
Jeg har aldrig set Bananatræ møbler, har du.

Anklageren

• Gæst
Míllioner af amerikanere lever i Mexico
« Svar #81 Dato: December 25, 2018, 06:51:21 pm »
- også mange andre steder i verden.

Er det ikke på tide, at amerikanerne pisser hjem til sig selv?

DOjo

• Gæst
Sv: Míllioner af amerikanere lever i Mexico
« Svar #82 Dato: December 25, 2018, 06:54:23 pm »

Hvad har du nu imod cheese burgere.
Man kan vel ikke altid spise lokalt, der vokser trods alt ikke ret mange træer nordpå.

Anklageren

• Gæst
« Svar #83 Dato: December 25, 2018, 07:06:53 pm »

Man kan vel ikke altid spise lokalt, der vokser trods alt ikke ret mange træer nordpå.

McDonalds er ikke på top 10 listen over noget, jeg savner  :smile1:

DOjo

• Gæst
« Svar #84 Dato: December 25, 2018, 07:09:56 pm »

McDonalds er ikke på top 10 listen over noget, jeg savner  :smile1:

Nej.
Men det er vel hellere ikke noget du fisker for deroppe.

Anklageren

• Gæst
Dow Jones indekset styrtdykker ligefrem på New Yorks børs
« Svar #85 Dato: December 25, 2018, 07:20:52 pm »
Alene i går 24. december faldt the Dow 2,9 procent, fordi Trump angriber den amerikanske centralbank (nationalbank) på Twitter.

Det er det største fald på børsen i julen nogen sinde.

Wall Street har også haft den værste uge siden finanskrisen i 2008

https://www.politico.com/story/2018/12/24/dow-jones-stock-trump-christmas-fed-1074817

BBC skriver, at det tegner til, at New Yorks børs vil få det største fald den sidste måned siden verdenskrisen i 1931.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-46675051

Trump tog æren for stigende kurser på børsen, dengang det gik fremad - og kan du gætte, om han også tager skylden?

:smile1:

DOjo

• Gæst
Sv: Dow Jones indekset styrtdykker ligefrem på New Yorks børs
« Svar #86 Dato: December 25, 2018, 07:25:29 pm »
Alene i går 24. december faldt the Dow 2,9 procent, fordi Trump angriber den amerikanske centralbank (nationalbank) på Twitter.

Det er det største fald på børsen i julen nogen sinde.

Wall Street har også haft den værste uge siden finanskrisen i 2008

https://www.politico.com/story/2018/12/24/dow-jones-stock-trump-christmas-fed-1074817

BBC skriver, at det tegner til, at New Yorks børs vil få det største fald den sidste måned siden verdenskrisen i 1931.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-46675051

Trump tog æren for stigende kurser på børsen, dengang det gik fremad - og kan du gætte, om han også tager skylden?

Det kan jeg godt gætte mig til.

Som den gamle Skottisk vits, folket som godt kan lide en praktikal joke.
De gider bare ikke at det er dem som skal lede landet, de kan ikke tåle modvindt.
 :yes:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: December 25, 2018, 07:29:32 pm »

Jeg overvejer: mon vi ikke kunne bidrage Trump med noget her fra DD? Anti-rød kunne vi sende derover for finde på en undskyldning for Trump. Og Phil kunne fortælle de lavintelligente amerikanere at det gør forrygende godt, for der er massser af våben i omløb.

DOjo

• Gæst
« Svar #88 Dato: December 25, 2018, 07:43:39 pm »

Jeg overvejer: mon vi ikke kunne bidrage Trump med noget her fra DD? Anti-rød kunne vi sende derover for finde på en undskyldning for Trump. Og Phil kunne fortælle de lavintelligente amerikanere at det gør forrygende godt, for der er massser af våben i omløb.

Nu synes jeg ikke at de mange Amerikaner som er til at finde på de mange af deres debatsider er dumt, men jeg er enig ind at de bruger for mange penge på deres våben.

Og jeg frygter den næste mass skyderi.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #89 Dato: December 25, 2018, 07:48:05 pm »
Nu synes jeg ikke at de mange Amerikaner som er til at finde på de mange af deres debatsider er dumt, men jeg er enig ind at de bruger for mange penge på deres våben.

Svært at afgøre om de ligefrem er dumme, men de har ringe viden.