Forfatter Emne: TrumpsTra la la tråden  (Læst 3286 gange)

DOjo

• Gæst
Sv: I Phils ånd viser jeg alle meningsmålinger der har været fra alle kilder
« Svar #60 Dato: December 21, 2018, 06:47:38 pm »
Her er alle målinger af Trumps approval sat ind fra den dag, han blev præsident.

Der er ikke udeladt nogen, så der er mange hundrede målinger

Du kan se hver eneste af de hundreder af måling her:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Alle målingerne er derefter sat ind i en graf.

Det ses tydeligt - at der ikke har været en eneste dag, hvor Trump har været populær blandt amerikanerne.

Er det nu jeg skal snakke om Dutertes og Assads super høje approval rating? Og Løkkes og Marcons super lave approval rating  :blum: :blum: :blum: :blum:

Nej.
Det er lige med fake news du kommer med.

DOjo

• Gæst
Sv: Trumps tumbling ?
« Svar #61 Dato: December 21, 2018, 07:29:10 pm »
Ikke siden 1932 har en siddende president haft så et dårligt december måned, altså målet på Trumps største succes, the Stockmarket.

Nu er der stadigvæk flere timer tilbage på aktie markedet, så måske kommer der nogen gode nyheder, men omvendt skal vi skrue tiden tilbage til 551 BC f'ør en leder af verdens største magt har haft så et dårligt stime på aktie markedet.

Så Julius Ceasar var måske ikke så ringe.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: December 22, 2018, 01:50:47 am »
At USA skulle have haft over 40 % reduktion i CO2 udslip? Fuldstændig usandsynligt.

Kilden er også et olieslskab, som har interesse i at sælge mere olie.
Du får ret og jeg får fred!

Anklageren

• Gæst
Jeg har ikke rigtig gidet beskæftige mig med det
« Svar #63 Dato: December 22, 2018, 02:36:58 am »
Alle der påstår, at CO2 udledningen er faldet under Trump er selvfølgelig de rene amatører  :smile1:

Han kan jo ikke have nået at påvirke udledningen af nogen som helst praktisk betydning endnu.

Der tydeligvis ikke sket et imponerende fald i USA's CO2 udledning

Denne kurve er ikke lavet af et olieselskab, men af de amerikanske miljømyndigheder.

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

DOjo

• Gæst
Sv: Jeg har ikke rigtig gidet beskæftige mig med det
« Svar #64 Dato: December 22, 2018, 03:54:17 pm »
Alle der påstår, at CO2 udledningen er faldet under Trump er selvfølgelig de rene amatører  :smile1:

Han kan jo ikke have nået at påvirke udledningen af nogen som helst praktisk betydning endnu.

Der tydeligvis ikke sket et imponerende fald i USA's CO2 udledning

Denne kurve er ikke lavet af et olieselskab, men af de amerikanske miljømyndigheder.

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

Trump er den rene disaster for miljøet.
Bare vendt på den næste Keystone pipeline disaster

Anklageren

• Gæst
Så lukkede Trump sin administration ned og senatet er taget på juleferie
« Svar #65 Dato: December 23, 2018, 01:39:46 am »
Der er ingen tegn på at Trump får finansieret sin mur.

Senatet mødes igen 27. december.

Oprindelig var der 1,6 mia. $  til grænsesikring på finansloven, men det nægtede Trump at underskrive.

Nu er der kun $1,3 mia. $  til at bygge et hegn i det sidste kompromisforslag.

Trump har sat sig i hovedet, at det skal være en betonmur i stedet for et stålhegn, men der er foreløbig ingen tegn på, at han får den bygget.

Nu er der jo gået to år, og der er kun bygget nogen prototyper  :smile1:

Var Trump så naiv, at han troede, præsidenten bestemmer alene?

Efter nytår bliver det sværere fordi Demokraterne kan blokere alt.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
Krigsveteran har indsamlet 91 mio. kr. til Trumps grænsemur
« Svar #66 Dato: December 23, 2018, 09:45:55 am »

Oprindelig var der 1,6 mia. $  til grænsesikring på finansloven, men det nægtede Trump at underskrive.

Trump har sat sig i hovedet, at det skal være en betonmur i stedet for et stålhegn, men der er foreløbig ingen tegn på, at han får den bygget.

Det kan være svært for andre at forstå de amerikanske vets og deres pionerånd, men den afspejles her.

Det er ikke kun Trump der gerne vil have den mur.

Kampagnen: "Vi - folket - vil betale for muren" - blev igangsat tidligere på ugen, men har allerede lørdag eftermiddag dansk tid indsamlet mere end 14 mio. dollars (som svarer til 91 mio. kr.) fra mere end 230.000 forskellige personer.

Det er en stigning fra fredag, hvor beløbet ifølge New York Times lå på 13 mio. dollars (altså 85 mio. kr.)

På GoFundMe-siden foreslår han, at de 63 mio. mennesker, der stemte på Trump, skal donere 80 dollars hver, hvilket vil give mere end 5 mia. dollars (32 mia. kr.). Det er ifølge Kolfage beløbet, som Trump skal bruge til muren.

https://finans.dk/politik/ECE11092149/krigsveteran-har-indsamlet-91-mio-kr-til-trumps-graensemur/?articleId=11092149%20target=&ctxref=ext

https://www.nytimes.com/2018/12/21/us/gofundme-wall-border-border-mexico.html

« Senest Redigeret: December 23, 2018, 09:50:46 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
Forstå sagen ordentlig
« Svar #67 Dato: December 23, 2018, 10:04:39 am »

Det kan være svært for andre at forstå de amerikanske vets og deres pionerånd, men den afspejles her.

Kampagnen: "Vi - folket - vil betale for muren" - blev igangsat tidligere på ugen, men har allerede lørdag eftermiddag dansk tid indsamlet mere end 14 mio. dollars (som svarer til 91 mio. kr.) fra mere end 230.000 forskellige personer.

Muren koster 25.000 millioner dollars, så der er godt nok lang vej endnu :smile1:

Demokraterne vil have et hegn man kan kigge igennem, men det vil Trump ikke - fordi han har lovet vælgerne en mur af beton.

Her er et hegn i Ungarn, og i Israel har de også stålhegn, og det fungerer.

Et stålhegn er billigere, så Trump kan bygge meget hegn for de 1,6 milliarder dollars, som demokraterne gik med til i første omgang.

USA har en kæmpestor statsgæld - og Trump har allerede hævet budgettet til nye højder med stigninger i militærbudgettet.

« Senest Redigeret: December 23, 2018, 10:06:39 am af Anklageren »

DOjo

• Gæst
Sv: Krigsveteran har indsamlet 91 mio. kr. til Trumps grænsemur
« Svar #68 Dato: December 23, 2018, 10:24:39 am »

Det er en stigning fra fredag, hvor beløbet ifølge New York Times lå på 13 mio. dollars (altså 85 mio. kr.)

På GoFundMe-siden foreslår han, at de 63 mio. mennesker, der stemte på Trump, skal donere 80 dollars hver, hvilket vil give mere end 5 mia. dollars (32 mia. kr.). Det er ifølge Kolfage beløbet, som Trump skal bruge til muren.

https://finans.dk/politik/ECE11092149/krigsveteran-har-indsamlet-91-mio-kr-til-trumps-graensemur/?articleId=11092149%20target=&ctxref=ext

https://www.nytimes.com/2018/12/21/us/gofundme-wall-border-border-mexico.html

Du drømmer Phil.

Go fund wall har indsamlet nok til 2 kilometer på de nemme stækninger.

Rundom San Diego klarer man 100 meter for beløbet.

Men hvad man glemmer.
Dems 1.4 milliard dollar, er kun den årlige udgift til personalet, og samlet arbejder der lidt over 21000 mennesker på og med projektet.

Og det er vel at forstå med den nuværende wall.
Pronoser for den 3600 kilometer lange strækning er en fordobling af årlige omkostninger.
En storebældsbro per år, og nu ved de fleste Amirikaner nok hvem der betaler gildet.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
Sv: Forstå sagen ordentlig
« Svar #69 Dato: December 23, 2018, 10:26:58 am »

Muren koster 25.000 millioner dollars, så der er godt nok lang vej endnu :smile1:

Demokraterne vil have et hegn man kan kigge igennem, men det vil Trump ikke - fordi han har lovet vælgerne en mur af beton.

Her er et hegn i Ungarn, og i Israel har de også stålhegn, og det fungerer.

Et stålhegn er billigere, så Trump kan bygge meget hegn for de 1,6 milliarder dollars, som demokraterne gik med til i første omgang.

USA har en kæmpestor statsgæld - og Trump har allerede hævet budgettet til nye højder med stigninger i militærbudgettet.

Har du et link hvor Trump lover muren skal laves af beton ?

Nogle af prototyperne var af beton som man ikke kunne kigge igennem, men de fleste af prototyperne kan man kigge igennem, - det kan man også på de udvidelser af muren der allerede er lavet, det er kun i toppen de har en plade som man ikke kan kravle på.

Flere steder er de allerede i fuld gang med at bygge og udvide muren, forstærke den med barbed wire o.s.v. og alle steder kan man kigge gennem den - jeg har ikke set nogen steder de bygger muren af beton, men det har du måske ?

Den "mur" de bygger på billedet her kan man også kigge igennem, alt andet ville vel også være strategisk tåbeligt.

« Senest Redigeret: December 23, 2018, 10:28:47 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
« Svar #70 Dato: December 23, 2018, 10:41:52 am »

Her er prototyperne, og jeg kan ikke se nogen, man kan kigge igennem

Jeg har Googlet, og fundet et citat, som jeg har oversat: "Demokraterne siger højt og tydeligt, at de ikke ønsker at bygge en betonmur - men vi bygger ikke en betonmur, vi bygger kunstnerisk designet stålplader, så du let kan se igennem det", har Trump tweeted i tirsdags.

https://globalnews.ca/news/4788094/trump-steel-slats-border-wall-name/

Det er så noget nyt.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #71 Dato: December 23, 2018, 10:49:26 am »

Jeg har Googlet, og fundet et citat, som jeg har oversat: "Demokraterne siger højt og tydeligt, at de ikke ønsker at bygge en betonmur - men vi bygger ikke en betonmur, vi bygger kunstnerisk designet stålplader, så du let kan se igennem det", har Trump tweeted i tirsdags.

Det er så noget nyt.

Det er ikke særlig nyt, - den mur har været diskuteret længe, også længe før Trump blev præsident.

Jeg kan ikke se nogen steder de i dag bygger mure man ikke kan kigge igennem, og de bygger som du kan se på livet løs. De er åbenbart blevet klogere siden.

Du skriver ud fra manglende kendskab til de amerikanske vets og pionerånden.

Det vil ikke være svært at få frivillige, patrioter og veteraner til at bevogte muren helt frivilligt og gratis, de tilbud har allerede været der.

« Senest Redigeret: December 23, 2018, 11:08:45 am af Phil »

Anklageren

• Gæst
« Svar #72 Dato: December 23, 2018, 11:07:58 am »

Det er så noget nyt.

Det er ikke særlig nyt, - den mur har været diskuteret længe, også længe før Trump blev præsident.

Jeg kan ikke se nogen steder de i dag bygger mure man ikke kan kigge igennem, og de bygger som du kan se på livet løs. De er åbenbart blevet klogere siden.

Det vil ikke være svært at få frivillige og veteraner til at bevogte muren helt frivilligt og gratis, de tilbud har allerede været der.

Det som er noget nyt er, at Trump ikke kræver en betonmur.

Et grænsehegn hedder et "border fence".

"Wall" er en mur eller en væg.

Jeg er udmærket klar over, at man har bygget grænseværn de sidste tyve år i USA.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #73 Dato: December 23, 2018, 11:24:42 am »

Det er så noget nyt.

Det vil ikke være svært at få frivillige og veteraner til at bevogte muren helt frivilligt og gratis, de tilbud har allerede været der.

Det som er noget nyt er, at Trump ikke kræver en betonmur.

Et grænsehegn hedder et "border fence".

"Wall" er en mur eller en væg.

Jeg er udmærket klar over, at man har bygget grænseværn de sidste tyve år i USA.

For demokraterne er det åbenbart kun et spørgsmål om hvad man kalder det.

The rendering and Trump's omission of the word "wall" comes as Democrats have signaled more likely cooperation in approving money for "fencing" rather than a "wall."

Så nu skal det åbenbart hedde en "Steel Slat Barrier" for at demokraterne kan gå ind for det.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    54%
    • Vis profil
« Svar #74 Dato: December 23, 2018, 11:44:55 am »
Jeg læste lige det bedste argument, som jeg har set, for muren. Det kom fra en texaner, der ejede jord i det område, hvor muren evt skal bygges: “Jeg går ind for muren. For den er jo ikke permanent, men vil kun eksistere, indtil folk kommer til fornuft!”

Så han håber altså at få en masse penge for sin jord. Men at muren hurtigt forsvinder igen, så den ikke kommer til at stå i vejen for ham ret længe 😁