Forfatter Emne: TrumpsTra la la tråden  (Læst 2389 gange)

DOjo

• Gæst
Sv: Trumps tumbling ?
« Svar #30 Dato: December 19, 2018, 07:44:29 pm »

Flere problemer for Trump, nu hvor Michael Flynn risikerer fængsel i op til 5 år.
Her en udtagelse fra dommeren, og den er kold og kontant.

Dommeren.
“All along you were an unregistered agent of a foreign country, while serving as the national security adviser to the president of the United States!” he said. “Arguably, that undermines everything this flag over here stands for. Arguably, you sold your country out!”

Og nu er Trump ikke kun sur, Melanie Trump mener at vi er for hård mod manden, og at det går ud over hans helbredt.
Mon ikke vi snart skal samle penge ind til manden

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: December 19, 2018, 08:08:06 pm »
Han forsøger jo nu at få folk til at snakke om noget andet med sin overraskende beslutning om at trække de amerikanske styrker ud af Syrien.

DOjo

• Gæst
« Svar #32 Dato: December 19, 2018, 08:20:50 pm »
Han forsøger jo nu at få folk til at snakke om noget andet med sin overraskende beslutning om at trække de amerikanske styrker ud af Syrien.

Det kommer ikke bag på mig, nogen vil sikker falde på den der dødsløber om Syrien.
 :dash2:

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: December 19, 2018, 10:23:36 pm »
Så indtar IS snart deres positioner igen,  :girl_sad:
Fake profil, :girl_blum2:

Anklageren

• Gæst
Han er bare så sur for tiden
« Svar #34 Dato: December 19, 2018, 11:09:36 pm »

DOjo

• Gæst
« Svar #35 Dato: December 20, 2018, 12:38:53 am »
Så indtar IS snart deres positioner igen,  :girl_sad:

Så simpelt er det vel næppe.

Anklageren

• Gæst
To nyopdagede arter er opkaldt efter Trump
« Svar #36 Dato: December 20, 2018, 02:12:11 am »
Dermophis donaldtrumpi

Den sidste som er opkaldt efter præsidenten er en ormepadde, der er fundet i Panama, som er opkaldt efter Trump, fordi den er i fare for at uddø på grund af den globale opvarmning.

Der er også et møl, som blev opkaldt efter Trump, da den blev fundet sidste år

Adults of Neopalpa species. a–f N. neonata g–j N. donaldtrumpi sp. n. N. neonata: a holotype ♂ EMEC82306 (CA: Santa Catalina Island) b paratype ♂ EMEC342305 (Mexico: Baja California Sur) c ♀ CNCLEP00077350 (CA: Santa Cruz Island) d ♀ EMEC407544 (CA: Santa Cruz Island) e ♂ LAC- MENT326744 (CA: San Bernardino County) f ♀ EMEC408849 (CA: Modoc County); N. donaldtrumpi sp. n.: g Holotype ♂ UCBMEP0201628 (CA: Imperial County) h Paratype ♀ UCBMEP0201482 (CA: Imperial County) i Paratype ♂ UCBMEP0201629 (CA: Imperial County) j Paratype ♂ EMEC408498 (Mexico: Baja California Sur). For detailed specimen data see Suppl. material 1. Scale bar 2 mm. 

Møllet blev opkaldt after Trump, fordi det har nogen skæl på hovedet, der minder om Trumps paryk

DOjo

• Gæst
Sv: To nyopdagede arter er opkaldt efter Trump
« Svar #37 Dato: December 20, 2018, 11:28:54 am »
Nu mangler vi bare at en døende gletsjer bliver omdøbt efter Trump, mon ikke der er en par som er på vej ud.

Dermophis donaldtrumpi

Den sidste som er opkaldt efter præsidenten er en ormepadde, der er fundet i Panama, som er opkaldt efter Trump, fordi den er i fare for at uddø på grund af den globale opvarmning.

Der er også et møl, som blev opkaldt efter Trump, da den blev fundet sidste år

Adults of Neopalpa species. a–f N. neonata g–j N. donaldtrumpi sp. n. N. neonata: a holotype ♂ EMEC82306 (CA: Santa Catalina Island) b paratype ♂ EMEC342305 (Mexico: Baja California Sur) c ♀ CNCLEP00077350 (CA: Santa Cruz Island) d ♀ EMEC407544 (CA: Santa Cruz Island) e ♂ LAC- MENT326744 (CA: San Bernardino County) f ♀ EMEC408849 (CA: Modoc County); N. donaldtrumpi sp. n.: g Holotype ♂ UCBMEP0201628 (CA: Imperial County) h Paratype ♀ UCBMEP0201482 (CA: Imperial County) i Paratype ♂ UCBMEP0201629 (CA: Imperial County) j Paratype ♂ EMEC408498 (Mexico: Baja California Sur). For detailed specimen data see Suppl. material 1. Scale bar 2 mm. 

Møllet blev opkaldt after Trump, fordi det har nogen skæl på hovedet, der minder om Trumps paryk

DOjo

• Gæst
« Svar #38 Dato: December 20, 2018, 05:59:49 pm »
Interessant udvikling
En af Trumps største speciale, the Stockmarket er banket tilbage til tiden, før Trump kom til magten som golfer in Chief.
De hele virker som det rene chaos over there, men det er også en af mandens specielle dicipliner.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: December 20, 2018, 06:34:18 pm »
Interessant udvikling
En af Trumps største speciale, the Stockmarket er banket tilbage til tiden, før Trump kom til magten som golfer in Chief.
De hele virker som det rene chaos over there, men det er også en af mandens specielle dicipliner.

Det er der så delte meninger om kan jeg se

Trods massiv kritik har Donald Trump haft succes

1. HØJESTERET: På mindre end to år har Donald Trump udnævnt to konservative højesteretsdommere.

2. NORDKOREA: resultatet er indtil videre en dialog mellem det nordkoreanske diktatur og USA, som hverken Barack Obama eller George W. Bush kunne gøre efter. Desuden har dialogen mellem Jong-un og Trump ført til historiske møder mellem Nord- og Sydkorea.

3. AKTIEMARKEDET: Trods sidste uges uventede nedtur er Dow Jones-aktiemarkedet siden Trumps tiltrædelse vokset fra godt 18.000 til 26.000.

4. ARBEJDSLØSHEDEN: Ifølge amerikansk statistik har arbejdsløsheden nået det laveste punkt i godt 40 år, 3,7 procent på nationalt plan.

7. SKATTEREFORM: Med republikansk flertal i både Senatet og Repræsentanternes Hus fik Donald Trump og hans regering i foråret en stor skattereform vedtaget.

8. IMMIGRATION: Siden Donald Trump blev præsident, er den ulovlige immigration over den mexicansk-amerikanske grænse ifølge avisen USA Today faldet med 41 pct.

https://www.bt.dk/udland/trods-massiv-kritik-har-donald-trump-haft-succes

Her er Trumps fem største politiske sejre
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-12-05-her-er-trumps-fem-stoerste-politiske-sejre

Trump ryster succeser ud på stribe
https://24nyt.dk/trump-ryster-succeser-ud-paa-stribe/

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

DOjo

• Gæst
« Svar #40 Dato: December 20, 2018, 07:21:00 pm »
Interessant udvikling

1. HØJESTERET: På mindre end to år har Donald Trump udnævnt to konservative højesteretsdommere.

2. NORDKOREA: resultatet er indtil videre en dialog mellem det nordkoreanske diktatur og USA, som hverken Barack Obama eller George W. Bush kunne gøre efter. Desuden har dialogen mellem Jong-un og Trump ført til historiske møder mellem Nord- og Sydkorea.

3. AKTIEMARKEDET: Trods sidste uges uventede nedtur er Dow Jones-aktiemarkedet siden Trumps tiltrædelse vokset fra godt 18.000 til 26.000.

4. ARBEJDSLØSHEDEN: Ifølge amerikansk statistik har arbejdsløsheden nået det laveste punkt i godt 40 år, 3,7 procent på nationalt plan.

7. SKATTEREFORM: Med republikansk flertal i både Senatet og Repræsentanternes Hus fik Donald Trump og hans regering i foråret en stor skattereform vedtaget.

8. IMMIGRATION: Siden Donald Trump blev præsident, er den ulovlige immigration over den mexicansk-amerikanske grænse ifølge avisen USA Today faldet med 41 pct.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-12-05-her-er-trumps-fem-stoerste-politiske-sejre

Phil, du er jo meget klogere end jeg er, og det respekterer jeg.

Dog mener jeg at du lige lovligt smører det tykt på.

I punkt A har du ret, Reps har udnævnt under massivt protest fra Dems i en flertals regering hele to konservative højesteret dommere, dog verserer der sager imod Kavanaugh.

Punkt to.
Nord Korea har så sent som i dag offentliggjort at der ingen dialog er før USA nedruster deres Atomvåben.

Punkt 3
Da Trump kom til magten var DOW ikke som du skriver på 18.000 men på 19.864.09

Punkt 4

Ligenu ligger arbejdsløsheden på 3.8, og ikke på 3.7 ca et forskel på 3.5 million mennesker

Dit punkt 7

Trumps skattereform fik hans vælgertilslutning til at gå fra 46% til nu ca 39% HUGE succes

Punkt 8

Stik modsat din 41% mindre, er der kommet over 200% flere illegale indvandre in i landet .
https://en.wikipedia.org/wiki/Illegal_immigration_to_the_United_States

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: December 20, 2018, 07:35:19 pm »
Som det ses på https://www.bbc.com/news/business-42748243 er det i ikke ringe omfang lykkedes Trump at gøre de rige rigere og de fattige fattigere.

Der er dog væsentlige negative sider også:
1. Underskuddet på betalingsbalancen og USA’s gæld er steget ret voldsomt.
2. Putin har opnået langt større indflydelse under Trump og allerede idag rost tilbagetrækningen fra Syrien, der øger både Putins, Irans og Tyrkiets indflydelse i området.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    39.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: December 20, 2018, 07:36:51 pm »

Siden 1985 har USA kalkuleret med, at styret i Nordkorea ville bryde sammen. Derfor har USA's politik altid været, at det ikke er dem, der tager det første skridt. Allerede i 90'erne sagde amerikanske efterretningstjenester, at hvis Nordkorea blev en atommagt ville det være svært at kontrollere Nordkorea, men så længe, de kun var i udviklingsfasen, kunne man kontrollere dem med sanktioner eller løfte om økonomisk støtte. Det virkede også.
Men nu er Nordkora en atommagt og kan sikkert ramme USA. Nordkorea ønsker en fredsaftale, men det vil USA ikke gå med til, hvis Nordkorea ikke nedruster. En nedrustning efter USA's krav betyder, at det skal være kompelt, irreversibel og verficerbar. Det kan Nordkorea ikke, selv hvis de ville.
Hvis ikke Trump får en fredsaftale med Nordkorea, har han rent faktisk ikke opnået andet end at give Nordkorea lidt rampelys. Jeg har lige hørt, at Nordkoea har sagt officielt, at de ikke vil opgive deres atomvåben, hvis ikke USA trækker sig først. Spørgsmålet er, hvordan Trump vil håndtere sådan en udmelding? Det er en situation, hvor han kun kan tabe. De foregående præsidenter har været kloge nok til at lytte til deres eksperter og rådgivere - Trump troede han var smartere end Nordkorea. Det var dumt.

Der er mange, der har rost Trump, men det er Kim, der har fået mest ud af det. Der er også en anden grund til, at det ikke er sket før. Clinton, Bush og Obama havde andre udfordringer. Bush havde krigen i Afghanistan og Iraq. Clinton havde Jugoslavien og Obama libyen og fokus på Bin Laden. Især det, at Obama var ham, der fik fat på Bin Laden, glemmer Trump-tilhængerne, når de roser ham for at "få et møde med Nordkorea" som der endnu ikke er kommet noget ud af.

Om medier er for hårde ved Trump - tja, måske. Har han haft en positiv virkning på USA - det vil jeg lade amerikanerne om at afgøre og ikke danske fans af Trump.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: December 20, 2018, 07:52:03 pm »
Interessant udvikling

I punkt A har du ret, Reps har udnævnt under massivt protest fra Dems i en flertals regering hele to konservative højesteret dommere, dog verserer der sager imod Kavanaugh.

Punkt to.
Nord Korea har så sent som i dag offentliggjort at der ingen dialog er før USA nedruster deres Atomvåben.

Punkt 3

Punkt 4

Ligenu ligger arbejdsløsheden på 3.8, og ikke på 3.7 ca et forskel på 3.5 million mennesker

Dit punkt 7

Trumps skattereform fik hans vælgertilslutning til at gå fra 46% til nu ca 39% HUGE succes

Punkt 8

Stik modsat din 41% mindre, er der kommet over 200% flere illegale indvandre in i landet .

Nu er det så ikke mine tal noget af det, og nogle af dem ændrer sig nok hele tiden, - jeg påpegede bare at jeres meget korte og egentlig ret intetsigende syn på Trump ikke er de eneste og at man nok bør orientere sig lidt bredere.

Om medier er for hårde ved Trump - tja, måske. Har han haft en positiv virkning på USA - det vil jeg lade amerikanerne om at afgøre og ikke danske modstandere af Trump.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

DOjo

• Gæst
« Svar #44 Dato: December 20, 2018, 08:03:00 pm »
Interessant udvikling

Punkt to.

Punkt 3

Punkt 4

Dit punkt 7

Punkt 8

Nu er det så ikke mine tal noget af det, og nogle af dem ændrer sig nok hele tiden, - jeg påpegede bare at jeres meget korte og egentlig ret intetsigende syn på Trump ikke er de eneste og at man nok bør orientere sig lidt bredere.

Om medier er for hårde ved Trump - tja, måske. Har han haft en positiv virkning på USA - det vil jeg lade amerikanerne om at afgøre og ikke danske modstandere af Trump.

Dejligt med forskelige synspunkter  :yes:

Jeg kender hellere ikke sandheden
Jeg forholder mig til tre aviser jeg abonnerer på

New York times
Washington post
Sacramento Bee

Hvor får du dine kilder fra