Forfatter Emne: Facebook?  (Læst 605 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Twitter er ikke størst nogen steder i verden
« Svar #30 Dato: November 30, 2018, 04:35:53 pm »

Facebook er amerikansk, og det største sociale medie i alle vestlige lande

https://en.wikipedia.org/wiki/Facebook#/media/File:Most_popular_social_networking_sites_by_country.svg

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Friluftsbøssen

• Gæst
Sv: Facebook?
« Svar #31 Dato: December 01, 2018, 01:45:22 am »
Kun blinde naive får bruger fjæsbogen. Det er et redskab for totalitær overvågning og mindcontrol.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: December 01, 2018, 02:57:13 am »
Spørgsmålet er, hvem der er den mest blinde og naive.
I'm a Troll

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #33 Dato: December 01, 2018, 04:26:29 am »

Ok. Jeg kan fornemme at du selv bruger fjæsbogen. Siden du går i forsvarsposition. Du er godt klar over, at USA' s efterretningstjeneste ejer og gemmer alt, du poster på fjæsen? Selv dine ferie- og familiebilleder opbevarer de.

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: December 01, 2018, 07:18:07 am »

Det vidste jeg ikke.
Takker for info, det er soremne godt med lidt backup. :big_grin:

Ok. Jeg kan fornemme at du selv bruger fjæsbogen. Siden du går i forsvarsposition. Du er godt klar over, at USA' s efterretningstjeneste ejer og gemmer alt, du poster på fjæsen? Selv dine ferie- og familiebilleder opbevarer de.

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: December 01, 2018, 09:50:55 am »
Jeg bruger ikke fjæsbogen, da det er et overvågningsværktøj for CIA og NSA.

Uha da det lyder grimt, og hvorfor tror du så at de ikke sidder her på en helt åben side? :smile1:

Forskellen er, at herinde skal du hverken opgive dit navn eller poste billeder af dit fjæs, hvad du jo skal på FJÆSbogen.

Nej, det tager du fuldstændig fejl af!

Det er sådan nu, at du kan poste et anonymt navn og et anonymt billede af dig - det behøver ikke være et personbillede!

Det eneste der skal være rigtig er din opgivne mailadresse!

Jeg har flere medlemmer på mine FB grupper, som har anonyme billeder, og du kan heller ikke se om det opgivne navn er sandt eller ej!

Jorden er konveks og flad

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: December 01, 2018, 09:53:38 am »
Jeg deler amerikanernes skepsis, hvad Facebook angår, selvom det dog ikke får mig til at elske Twitter, ligesom de jo gør. Især irriterer det mig også, at masser af online spil absolut vil kobles på Facebook. Så hvis jeg skulle bevare min anonymitet i spillene, skulle jeg jo have flere Facebook konties, da min familie absolut ikke skal blandes ind i mine spil. Desuden er Facebook dødirriterende, fordi den hele tiden foreslår, at jeg skal være Facebook ven med mine kusiners arbejdskolleger og min nevøs og nieces gamle skolekammerater. Så Facebook bruger jeg stortset kun til engang imellem at se, hvad min familie har lagt ud på Facebook.

Men hvorfor dog overhovedet overveje at lave en Facebook gruppe, når det jo er 10 gange bedre bare at lave et forum vha et af gratisværktøjerne til dette og anbringe forummet på en gratis server? For der har man jo kontrol over tingene, hvilket man slet ikke har på Facebook.

Ja, men det er jo netop det jeg har gjort udenfor FB!

http://dinedebatter.forumotion.eu/

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: December 01, 2018, 09:58:59 am »

Jeg tror du antager things uden at du know hvordan de virker.

Forst, Fb er keampe stort i USA og mange andre lander inklusive EU.

Twitter er ogsa kaempestort i samme.

Med de er to forskellige ting.
Fb is sharing, likes, fun og sma grupper mest

Twitter som navnet siger er for tweets og man kan,folge og ogsa kommentere dem.

De er begge unik, plus flere andre som instagram, som er mere til billeder.

Personligt synes jeg fb er fint, men bliver ogsa hurtigt uoverskueligt, sa jeg bruger fb ofte, men mest til mine born og fam.

Fb og twitter er redskaber som man skal bruges fornuftigt.

Jeg deler amerikanernes skepsis, hvad Facebook angår, selvom det dog ikke får mig til at elske Twitter, ligesom de jo gør. Især irriterer det mig også, at masser af online spil absolut vil kobles på Facebook. Så hvis jeg skulle bevare min anonymitet i spillene, skulle jeg jo have flere Facebook konties, da min familie absolut ikke skal blandes ind i mine spil. Desuden er Facebook dødirriterende, fordi den hele tiden foreslår, at jeg skal være Facebook ven med mine kusiners arbejdskolleger og min nevøs og nieces gamle skolekammerater. Så Facebook bruger jeg stortset kun til engang imellem at se, hvad min familie har lagt ud på Facebook.

Men hvorfor dog overhovedet overveje at lave en Facebook gruppe, når det jo er 10 gange bedre bare at lave et forum vha et af gratisværktøjerne til dette og anbringe forummet på en gratis server? For der har man jo kontrol over tingene, hvilket man slet ikke har på Facebook.

Ja selvfølgelig er FB også ok!

Det er ihvertfald nemt at lave en gruppe og invitere folk derind!

De åbenlyse fordele er selvfølgelig, at man kan vælge mellem 3 forskellige visninger af gruppen!

Åben gruppe
Privat gruppe
Hemmelig gruppe

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: December 01, 2018, 10:16:53 am »

Fordi facebook er et større medie end hvad man kan lave med gratis værktøjer på en gratis server. Facebook har jo overtaget debatsiderne. Det er også nemmere at sortere useriøse trolls væk, hvis man opretter en gruppe, fordi folk ikke har den samme grad af anonymitet på facebook som de for eksempel har her. Men selv debatgrupper på facebook er også ved at dø ud. Debatten er ved at blive overtaget af de mange samfundsdebattører og debatten sker mere på deres sider. Der er jo simpelthen flere fordele ved facebook. Siden her er jo oversvømme med folk, der kun taler om muslimer til trods for, at ingen kender dem. Det er som at være nede på bodegaen. På facebook er er rent faktisk folk med kenskab til de ting, de taler om. For eksempel Mathias Søgaard, der er en af de bedste Afrika-eksperter i Danmark. På siden her har vi bare folk, der poster "nyheder" fra Den Korte Avis.

Ja det er klart at FB har vundet vedr. sociale medier, når der sidder mindst 3,5 millioner danskere på det!

Og ja det er også rigtigt, at det er nemt at administrere en gruppe på FB!

I vore dage kan man sagtens være anonym på FB også!

Jeg kan ikke konstatere at debatgrupper er ved at dø ud - der findes ekstrem mange grupper om debat af enhver art!

Jeg har feks kørende gruppe om:

Flad jord / kugle jord
Billede og video gruppe
Samfundsdebat
Nye Borgerlige

Men det er rigtigt, at mange gerne vil snakke om indvandringen til Danmark, som af mange betragtes som det største samfunds problem vi har i vore dage!

Som igen hænger sammen med at vores samfund er under en stor kulturforandring i  disse år!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: December 01, 2018, 12:59:49 pm »

Det er et falskt argument, for NSA gemmer også alt muligt andet.

Hvis du taler i telefon, gemmer de det. Hvis du bruger en computer, som er på nettet, gemmer de det.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: December 01, 2018, 02:46:47 pm »
Du er godt klar over, at USA' s efterretningstjeneste ejer og gemmer alt, du poster på fjæsen?

USA ejer ikke Facebook.
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: December 01, 2018, 04:28:51 pm »
Du er godt klar over, at USA' s efterretningstjeneste ejer og gemmer alt, du poster på fjæsen?

USA ejer ikke Facebook.
“Facebook, Inc. is an American online social media and social networking service company based in Menlo Park, California. Its website was launched on February 4, 2004, by Mark Zuckerberg, along with fellow Harvard College students and roommates Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz and Chris Hughes.”

Så Facebook er ejet og vedligeholdt fra en adresse i Kalifornien, USA.

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: December 01, 2018, 06:13:56 pm »

USA ejer ikke Facebook.
“Facebook, Inc. is an American online social media and social networking service company based in Menlo Park, California. Its website was launched on February 4, 2004, by Mark Zuckerberg, along with fellow Harvard College students and roommates Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz and Chris Hughes.”

Ja, det er Mark Zuckerberg som ejer Facebook og ikke USA.  :smile1:
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: December 01, 2018, 06:26:30 pm »

USA ejer ikke Facebook.

Ja, det er Mark Zuckerberg som ejer Facebook og ikke USA.  :smile1:

Rigtigt Me.
Men dog, fb is a public ejet fortagende.
Og rig som Zuckerberg er, sa ejer han mindre end 30 % af fb.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: December 01, 2018, 07:05:53 pm »
Uanset hvem der ejer Facebook eller ej, har jeg svært ved at forestille mig, at man skulle blive overvåget mindre, når man lægger den ene video efter den anden ud på YouTube, som er ejet af Google.
I'm a Troll