Forfatter Emne: Facebook?  (Læst 604 gange)

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Facebook?
« Svar #15 Dato: November 29, 2018, 09:34:52 pm »
Jeg har da også knaldet ud i hovedet på Carlo og har haft lyst til at give ham en stribe sheriffstjerner pga. hans flabethed. Carlo er en ældre herre, der har sin egen stil og resten gider han ikke huske på i længere tid. Carlo elsker også at provokere, med hans egen version af sandheden og en sort / hvid kommunistisk verdensorden som forbillede.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: November 29, 2018, 10:40:25 pm »
Man kunne godt godt få den tro, at du ikke kan lide Carlo  :smile1:

Jeg kender ikke manden irl. Måske er han en anden end han udgiver sig for. Måske er Carlo-personligheden fake.

Nu har jeg kendt Carlo i mange år og selv uden mine evner som tidligere agent for CIA og alle mine hemmelige missioner for MI6, er det nemt at finde ud af, at Carlo er ægte nok.
Selv min mor kan finde ud af det.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 29, 2018, 10:56:13 pm »

Jeg kender ikke manden irl. Måske er han en anden end han udgiver sig for. Måske er Carlo-personligheden fake.

Nu har jeg kendt Carlo i mange år og selv uden mine evner som tidligere agent for CIA og alle mine hemmelige missioner for MI6, er det nemt at finde ud af, at Carlo er ægte nok.

Muligheder:

1. Carlo er måske ægte, men har en trollerpersonlighed, som han får afløb for fra alternative profiler.
2. Carlo er måske ægte, men nogen efterligner ham bare herinde. Efteraberen er nemlig ret god til det.
3. Carlo er ægte og ærlig, men i så fald er han i mine øjne naiv, hvis han i alvor tror at Tigermanden og Mak er ægte personligheder og er seriøse. Men måske er Carlo bare ved at blive halvgammel og småsenil. Det er jo en ærlig sag.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 29, 2018, 11:07:38 pm »

Muligheder:

1. Carlo er måske ægte, men har en trollerpersonlighed, som han får afløb for fra alternative profiler.
2. Carlo er måske ægte, men nogen efterligner ham bare herinde. Efteraberen er nemlig ret god til det.
3. Carlo er ægte og ærlig, men i så fald er han i mine øjne naiv, hvis han i alvor tror at Tigermanden og Mak er ægte personligheder og er seriøse. Men måske er Carlo bare ved at blive halvgammel og småsenil. Det er jo en ærlig sag.

Mulighed 4. Måske Carlo bare ikke gider bruge tid på profilgætteri.
Jeg gider det heller ikke. Jeg ignorerer folk som Tigermanden, for jeg gider ikke hidse mig op over det. Jeg er her for at debattere. Ikke gætte mig til, hvem der står bag hvilken profil.

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: November 30, 2018, 10:03:06 am »
Jeg bruger ikke fjæsbogen, da det er et overvågningsværktøj for CIA og NSA.

Uha da det lyder grimt, og hvorfor tror du så at de ikke sidder her på en helt åben side? :smile1:
Jorden er konveks og flad

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: November 30, 2018, 10:04:15 am »
Ham Zuckerberg, har mere magt end mange andre statsledere, ca.2.2miliarder brugere. Heldigvis dropper den Amerikanske ungdom, fjæsensbog; men så kommer der nok en anden.

Aha - så du er altså ikke bange for Facebook! :big_grin:

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: November 30, 2018, 10:07:45 am »
....................................... da jeg ved at han har en profil på FB!

Har du nu været inde og snage i andre brugeres privatliv igen? FØJ! Jeg troede det kun var Formskifteren der gjorde sådan noget.

Det er sjovt, som du altid er den første til at angribe dem, der italesætter trolls på forum.

Jeg begynder at mistænke, at du er ham, der står bag alle de karikerede trolls. Fordi du er altid den, der hurtigst angriber dem, der udstiller trolls. Og du har aldrig selv angrebet eller italesat trolls. Det virker søgt, at du altid forsvarer Tigermanden, da du som snart den eneste herinde bliver ved med at insistere på hans ægthed. Ligesom du altid er den første til at kommentere bifaldende/positivt på Mak´s indlæg.

Jeg tror at du sagtens kunne være identisk med supertrollen herinde. Måske er du, Carlo, manden bag dem - altså manden bag Tigermanden, Mak m.fl.. Eller også er din profil, Carlo, også en trollprofil (en karikatur på en kommunist).

Du er også, modsat Anklageren, selv åbenlyst anti-muslim. Så du har, modsat Anklageren, et åbenlyst motiv for at oprette Tigermanden (da han jo udstiller muslimer). Jeg tror, at det er mere sandsynligt, at DU, Carlo, er Tigermanden end at Anklageren er det. :yes:

Ja, det er da et godt bud du her kommer med! :smile1:

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #22 Dato: November 30, 2018, 10:54:33 am »
Jeg bruger ikke fjæsbogen, da det er et overvågningsværktøj for CIA og NSA.

Uha da det lyder grimt, og hvorfor tror du så at de ikke sidder her på en helt åben side? :smile1:

Forskellen er, at herinde skal du hverken opgive dit navn eller poste billeder af dit fjæs, hvad du jo skal på FJÆSbogen.

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: November 30, 2018, 12:22:03 pm »
Jeg deler amerikanernes skepsis, hvad Facebook angår, selvom det dog ikke får mig til at elske Twitter, ligesom de jo gør. Især irriterer det mig også, at masser af online spil absolut vil kobles på Facebook. Så hvis jeg skulle bevare min anonymitet i spillene, skulle jeg jo have flere Facebook konties, da min familie absolut ikke skal blandes ind i mine spil. Desuden er Facebook dødirriterende, fordi den hele tiden foreslår, at jeg skal være Facebook ven med mine kusiners arbejdskolleger og min nevøs og nieces gamle skolekammerater. Så Facebook bruger jeg stortset kun til engang imellem at se, hvad min familie har lagt ud på Facebook.

Men hvorfor dog overhovedet overveje at lave en Facebook gruppe, når det jo er 10 gange bedre bare at lave et forum vha et af gratisværktøjerne til dette og anbringe forummet på en gratis server? For der har man jo kontrol over tingene, hvilket man slet ikke har på Facebook.

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: November 30, 2018, 01:05:15 pm »

Jeg tror du antager things uden at du know hvordan de virker.

Forst, Fb er keampe stort i USA og mange andre lander inklusive EU.

Twitter er ogsa kaempestort i samme.

Med de er to forskellige ting.
Fb is sharing, likes, fun og sma grupper mest

Twitter som navnet siger er for tweets og man kan,folge og ogsa kommentere dem.

De er begge unik, plus flere andre som instagram, som er mere til billeder.

Personligt synes jeg fb er fint, men bliver ogsa hurtigt uoverskueligt, sa jeg bruger fb ofte, men mest til mine born og fam.

Fb og twitter er redskaber som man skal bruges fornuftigt.

Jeg deler amerikanernes skepsis, hvad Facebook angår, selvom det dog ikke får mig til at elske Twitter, ligesom de jo gør. Især irriterer det mig også, at masser af online spil absolut vil kobles på Facebook. Så hvis jeg skulle bevare min anonymitet i spillene, skulle jeg jo have flere Facebook konties, da min familie absolut ikke skal blandes ind i mine spil. Desuden er Facebook dødirriterende, fordi den hele tiden foreslår, at jeg skal være Facebook ven med mine kusiners arbejdskolleger og min nevøs og nieces gamle skolekammerater. Så Facebook bruger jeg stortset kun til engang imellem at se, hvad min familie har lagt ud på Facebook.

Men hvorfor dog overhovedet overveje at lave en Facebook gruppe, når det jo er 10 gange bedre bare at lave et forum vha et af gratisværktøjerne til dette og anbringe forummet på en gratis server? For der har man jo kontrol over tingene, hvilket man slet ikke har på Facebook.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.4%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: November 30, 2018, 01:20:08 pm »

Fordi facebook er et større medie end hvad man kan lave med gratis værktøjer på en gratis server. Facebook har jo overtaget debatsiderne. Det er også nemmere at sortere useriøse trolls væk, hvis man opretter en gruppe, fordi folk ikke har den samme grad af anonymitet på facebook som de for eksempel har her. Men selv debatgrupper på facebook er også ved at dø ud. Debatten er ved at blive overtaget af de mange samfundsdebattører og debatten sker mere på deres sider. Der er jo simpelthen flere fordele ved facebook. Siden her er jo oversvømme med folk, der kun taler om muslimer til trods for, at ingen kender dem. Det er som at være nede på bodegaen. På facebook er er rent faktisk folk med kenskab til de ting, de taler om. For eksempel Mathias Søgaard, der er en af de bedste Afrika-eksperter i Danmark. På siden her har vi bare folk, der poster "nyheder" fra Den Korte Avis.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: November 30, 2018, 01:30:34 pm »

Forskellen er, at herinde skal du hverken opgive dit navn eller poste billeder af dit fjæs, hvad du jo skal på FJÆSbogen.
Hvem siger, du skal opgive dit navn og poste billeder af dit fjæs på Facebook?

Du kan da opgive et hvilket som helst navn og sætte et billede på af en hund eller en blomst eller noget helt tredje.
Man kan såmænd også sagtens have flere profiler, hvis man vil adskille sin familie fra spillevenner eller andre.

Det vigtigste er, at man bruger sin sunde fornuft - hvis man er i besiddelse af en sådan - og lader være med at klikke på alt muligt crab.
I'm a Troll

Offline Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    38.8%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: November 30, 2018, 03:11:38 pm »

Jeg har været med i store engelsksprogede fora, og deltagerne der bruger næsten ikke Facebook! Til gengæld bruger de næsten alle Twitter!

Dette er også blev nævnt flere gange i medierne. Så det er bestemt ikke nogen tilfældighed, at Trump bruger Twitter, hvorimod vores egne politikere næsten altid bruger Facebook i stedet for!

Landene er meget forskellige, og det overraskede mig også, da det fornylig blev nævnt på ZDF, at de fleste unge tyskere stadig betaler med kontanter i stedet for at betale med kort eller MobilePay. De nævnte også, at der er 10 gange så mange elektroniske betalinger i England, som der er i Tyskland. Desuden var der interviews med butiksindehavere, der slet ikke modtog elektroniske betalinger, fordi det jo ikke kunne betale sig at installere muligheden, når næsten alle tyskere stadig foretrækker kontanter. Personligt gider jeg derimod ikke kontanter og forstår derfor ikke tyskerne.

Hvad Facebook/Twitter angår bryder jeg mig ikke om nogen af delene, fordi Facebook er for svær at indstille, så man har styr på, hvem der kan indlæse ens indlæg, og fordi Facebook er alt for aggressiv i reklamerne for sig selv. Samt fordi tweets ikke er nogen god måde at debattere på. Men europæerne foretrækker generelt Facebook, hvorimod amerikanerne klart foretrækker Twitter.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #28 Dato: November 30, 2018, 03:14:11 pm »

Jeg har været med i store engelsksprogede fora, og deltagerne der bruger næsten ikke Facebook! Til gengæld bruger de næsten alle Twitter!

Dette er også blev nævnt flere gange i medierne. Så det er bestemt ikke nogen tilfældighed, at Trump bruger Twitter, hvorimod vores egne politikere næsten altid bruger Facebook i stedet for!

Landene er meget forskellige, og det overraskede mig også, da det fornylig blev nævnt på ZDF, at de fleste unge tyskere stadig betaler med kontanter i stedet for at betale med kort eller MobilePay. De nævnte også, at der er 10 gange så mange elektroniske betalinger i England, som der er i Tyskland. Desuden var der interviews med butiksindehavere, der slet ikke modtog elektroniske betalinger, fordi det jo ikke kunne betale sig at installere muligheden, når næsten alle tyskere stadig foretrækker kontanter. Personligt gider jeg derimod ikke kontanter og forstår derfor ikke tyskerne.

Hvad Facebook/Twitter angår bryder jeg mig ikke om nogen af delene, fordi Facebook er for svær at indstille, så man har styr på, hvem der kan indlæse ens indlæg, og fordi Facebook er alt for aggressiv i reklamerne for sig selv. Samt fordi tweets ikke er nogen god måde at debattere på. Men europæerne foretrækker generelt Facebook, hvorimod amerikanerne klart foretrækker Twitter.

Jeg kan ikke være Forsvareren, som Anklageren antyder.

Fordi jeg betaler KUN med kontanter. :yes:

I øvrigt tror jeg, at grunden til, at tyskerne i højere grad bruger kontanter, er, at i Tyskland har der været et oprør imod den internationale bankmafia, der styrer verden. Derfor er mange tyskere bevidste om at man bør bruge kontante penge fremfor betalingskort, hvis man vil ramme bankmafiaen.
« Senest Redigeret: November 30, 2018, 03:15:48 pm af Reptil Formskifter »

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: November 30, 2018, 03:36:10 pm »
Hmm, jeg ved slet ikke hvor du far dine tal fra, men de forkert.

Meget grovt bruger 70% af Amerikaner fb.
Ca. 35 % instagram og maske 24 % Twitter.

Fb bliver brugt mest af de ungere.

Jeg kan ikke være Forsvareren, som Anklageren antyder.

Fordi jeg betaler KUN med kontanter. :yes:

I øvrigt tror jeg, at grunden til, at tyskerne i højere grad bruger kontanter, er, at i Tyskland har der været et oprør imod den internationale bankmafia, der styrer verden. Derfor er mange tyskere bevidste om at man bør bruge kontante penge fremfor betalingskort, hvis man vil ramme bankmafiaen.