Forfatter Emne: En sand historie og et fremtidig scenarie!?  (Læst 171 gange)

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
En sand historie og et fremtidig scenarie!?
« Dato: November 28, 2018, 09:45:04 am »

https://denkorteavis.dk/2018/nu-er-det-svaert-at-genkende-en-dansker-lidt-over-20-000-boern-af-ikke-vestlige-efterkommere-er-nu-registret-med-dansk-oprindelse/

I 1759 kom den danske konge Frederik den Femte til at invitere tyskere til Danmark via annoncer i tyske aviser!

Ideen med dette var at de skulle opdyrke heden, og det første til at de kom i tusindvis, endda helt nede fra Sydtyskland!

De fandt ud af at kartofler kunne dyrkes på heden, og heraf kommer navnet "kartoffeltyskere"!

De første kom i 1759/60 med kone og børn, og de gik 1300 km herop fra en landsby i Sydtyskland!

Imidlertid tog det 200 år for tyske indvandrere at blive integreret i Danmark!

Ligesom muslimerne i vore dage, giftede tyskerne sig med hinanden, og opbyggede deres egne samfund på heden!

Først i begyndelsen af 1900 tallet, giftede en kartoffeltysker sig med en etnisk dansker, men dette blev ikke vel modtaget, og vedkommende fik at vide at hvis han gjorde det, skulle han aldrig mere sætte sine ben på gården hvor han boede!

Dette er årsagen til at der i dag optræder tyske navne som Agricola, Betzer, Bitsch, Bräuner og andre, og som i dag er etniske danskere!

Dette fører os frem til nutidens masseindvandring af særlig muslimer, som heller ikke vil integreres og som lever i parallelsamfund med deres egne regler!

Når der skulle gå 200 år for tyskere, som kom fra den samme kristne tro, hvor lang tid vil der så gå for muslimerne, som kommer fra Islam, Koranen og Sharialovene, at lade sig integrere i et kristent og demokratisk samfunds system?

Mon ikke 200 år er lavt sat, når man betænker at de i forvejen er 1400 år bagud i forhold til den tro de fik af Muhammed i år 600?

Din mening?
Jorden er konveks og flad

Murke-baronessen

• Gæst
Sv: En sand historie og et fremtidig scenarie!?
« Svar #1 Dato: November 28, 2018, 09:57:50 am »
God pointe med "kartoffeltyskerne"  :smile1: - og hvad angår islam, er det vist med al blodig tydelighed, at dens tilhængere aldrig, ALDRIG nogensinde ville kunne leve i fred og fordragelighed med landets oprindelige beboere.

De lever i parallelsamfund, fordi de ikke kan lide vores samfund og vores levevis. De foragter os; det kommer ofte frem i deres indbyrdes samtaler - husk TV2s dokumentarfilm med skjult kamera. De vil dominere. Det skriver de selv på deres bannere, når de demonstrerer i vestlige lande.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #2 Dato: November 28, 2018, 10:15:10 am »
I 1521 inviterede Kong Christian den 2. nogle nederlandske bønder til Amager for at opdyrke jorden og føre landbrug efter nederlandsk model. Dem nedstammer jeg fra. Og det tog dem ca. 300 år, før de for alvor var integreret. De første 200-300 år giftede de sig med hinanden (med få undtagelser) og talte nederlandsk og levede som et lille samfund i samfundet. Ja, når jeg slægtsforsker, kan jeg se, at min oldefar (født 1883, så vidt jeg husker), havde flere søskende, som havde nederlandske navne. Så selv på min oldefars tid (omkring 1900), gjorde de en masse for at holde de nederlandske traditioner i hævd. Og da jeg var dreng og besøgte mine bedsteforældre, fik jeg da også flere gange fortalt historien om, at "vi nedstammer fra Holland". Så det var noget, de nærmest var stolte af.

Så det er ikke første gang, at det har været svært at integrere indvandrere. Dog kan man sige, at disse hollændere trods alt opførte sig noget bedre og bidrog mere til samfundet end mange af nutidens indvandrere gør. De snyltede f.eks. ikke på danskerne. Alligevel var de ikke altid populære på Amager, fordi de skubbede jo de lokale danske bønder ud og overtog deres pladser som opdyrkere af jorden på Amager.

Min egen familie er i dag meget dansk, fordi i 1908 flyttede min oldefar fra Amager og til Jylland og derefter blev det nederlandske blod jo tyndet ud. Selvom jeg kender til den nederlandske historie, har jeg aldrig følt mig som hverken hollænder eller belgier (nogle af dem var fra Holland, andre fra Belgien, regner man nemlig med). Men jeg ved, at på Amager bor der stadig familier (som er mere eller mindre beslægtede med mig), som holder de nederlandske traditioner i hævd. Selv i dag, 500 år efter at de første nederlandske bønder kom til Danmark.

Men i dag er disse nederlændere velintegrerede. Men det tog også 300-400 år!

Det er naturligt at tro, at det vil tage mindst lige så lang tid med muslimerne, da de jo kulturelt er os langt mere anderledes end nederlændingene var/er!

Lidt dansk kultur har nederlændingene da bidraget med. Dirch Passer og Mærsk-Mckinney Møller nedstammer f.eks. også fra disse nederlændinge (så langt ude er jeg også i slægt med dém).
« Senest Redigeret: November 28, 2018, 10:22:30 am af Reptil Formskifter »

Murke-baronessen

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 28, 2018, 10:21:42 am »
Det er naturligt at tro, at det vil tage mindst lige så lang tid med muslimerne, da de jo kulturelt er os langt mere anderledes end nederlændingene
var/er!

Kan du give mig én, bare én eneste grund til, at tilrejsende muslimer fra Mellemøsten og Afrika absolut skal være i Danmark/Norden?

« Senest Redigeret: November 28, 2018, 10:23:18 am af Murke-baronessen »

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #4 Dato: November 28, 2018, 10:24:39 am »
Kan du give mig én, bare én eneste grund til, at tilrejsende muslimer fra Mellemøsten og Afrika absolut skal være i Danmark/Norden?

Det mener jeg heller ikke, at de skal.

Jeg kan dog gå med til at give MIDLERTIDIGT ophold til nogle få. Dem, hvor det kan påvises uden tvivl, at de er truede i deres hjemlande. Men så skal de også rejse hjem igen, lige så snart der er blevet fred igen (hvis der er krig).

Dog har jeg et problem med, at vi i Nordeuropa skal tage imod dem, når nu de ikke vil have noget med dem at gøre i f.eks. Saudi Arabien og Qatar. Og hvad med Polen? De har vist heller ikke ret mange muslimer. Hvorfor skal VI tage dem, hvis Polen ikke skal?

Jeg forstår ikke, hvorfor de skal bosætte sig permanent i Danmark. Der er alt for mange, der får dansk statsborgerskab.
« Senest Redigeret: November 28, 2018, 10:26:32 am af Reptil Formskifter »

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 30, 2018, 10:13:51 am »
God pointe med "kartoffeltyskerne"  :smile1: - og hvad angår islam, er det vist med al blodig tydelighed, at dens tilhængere aldrig, ALDRIG nogensinde ville kunne leve i fred og fordragelighed med landets oprindelige beboere.

De lever i parallelsamfund, fordi de ikke kan lide vores samfund og vores levevis. De foragter os; det kommer ofte frem i deres indbyrdes samtaler - husk TV2s dokumentarfilm med skjult kamera. De vil dominere. Det skriver de selv på deres bannere, når de demonstrerer i vestlige lande.

Enig! - desværre har politikerne eller de fleste af dem ikke opdaget det endnu, hvad der er muslimernes egentlige agenda! :smile1:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 30, 2018, 03:06:30 pm »

I 1759 kom den danske konge Frederik den Femte til at invitere tyskere til Danmark via annoncer i tyske aviser!

Ideen med dette var at de skulle opdyrke heden, og det første til at de kom i tusindvis, endda helt nede fra Sydtyskland!

De fandt ud af at kartofler kunne dyrkes på heden, og heraf kommer navnet "kartoffeltyskere"!

De første kom i 1759/60 med kone og børn, og de gik 1300 km herop fra en landsby i Sydtyskland!

Ligesom muslimerne i vore dage, giftede tyskerne sig med hinanden, og opbyggede deres egne samfund på heden!

Først i begyndelsen af 1900 tallet, giftede en kartoffeltysker sig med en etnisk dansker, men dette blev ikke vel modtaget, og vedkommende fik at vide at hvis han gjorde det, skulle han aldrig mere sætte sine ben på gården hvor han boede!

Dette er årsagen til at der i dag optræder tyske navne som Agricola, Betzer, Bitsch, Bräuner og andre, og som i dag er etniske danskere!

God historie, men ikke helt sand.

Der kom ikke i tusindvis af tyskere til Alheden, som nævnt.
Der kom tusind, skriver EET tusind.
Af disse 1000, rejste en del hjem inden for få år, så der i 1768 kun var 240 tilbage af de oprindelige 1000 personer.

Der gik nu knap så mange år som nævnt, førend nogle af de tyske indvandrere giftede sig med danskere.
At de imidlertid levede en del år i deres eget samfund, der der flere gode forklaringer på. Dels var betingelsen for statens side, at de blev, hvor de var i deres eget sogn, Frederiks sogn som blev oprettet for kolonisterne.
Dels var beboerne i de omkringliggende sogne omfattet af Stavnsbåndet, som først gradvist blev ophævet efter 1789, og dermed kunne de unge mænd ikke uden tilladelse forlade det gods, de hørte ind under. De helt store godser i de nærliggende sogne var Krabbesholm og Hald Gods.

I øvrigt fandt jeg efter 5 minutters research en vielse i 1851 i Frederiks sogn mellem en mand udefra, Lars Christian Pedersen af Horsens der gifter sig med enken Elisabeth Philbert https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=162094#162094,27235895

Ser man på Folketællingen i 1845, som er den første folketælling, hvor fødesogn angives, fremgår det, at en del af sognets beboere er født udensogns, endda en gårdmandskone Karen Marie Thøgersdatter, som er født i Thorning sogn - og jeg kunne sikkert finde flere, hvis jeg gad.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=6843#6843,162816

Så alt i alt omgås du sandheden temmelig lemfældigt, for ikke at sige at du er fuld af løgn.

I'm a Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 02, 2018, 10:44:29 am »

God historie, men ikke helt sand.

Der kom ikke i tusindvis af tyskere til Alheden, som nævnt.
Der kom tusind, skriver EET tusind.
Af disse 1000, rejste en del hjem inden for få år, så der i 1768 kun var 240 tilbage af de oprindelige 1000 personer.

Der gik nu knap så mange år som nævnt, førend nogle af de tyske indvandrere giftede sig med danskere.
At de imidlertid levede en del år i deres eget samfund, der der flere gode forklaringer på. Dels var betingelsen for statens side, at de blev, hvor de var i deres eget sogn, Frederiks sogn som blev oprettet for kolonisterne.
Dels var beboerne i de omkringliggende sogne omfattet af Stavnsbåndet, som først gradvist blev ophævet efter 1789, og dermed kunne de unge mænd ikke uden tilladelse forlade det gods, de hørte ind under. De helt store godser i de nærliggende sogne var Krabbesholm og Hald Gods.

I øvrigt fandt jeg efter 5 minutters research en vielse i 1851 i Frederiks sogn mellem en mand udefra, Lars Christian Pedersen af Horsens der gifter sig med enken Elisabeth Philbert https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=162094#162094,27235895

Ser man på Folketællingen i 1845, som er den første folketælling, hvor fødesogn angives, fremgår det, at en del af sognets beboere er født udensogns, endda en gårdmandskone Karen Marie Thøgersdatter, som er født i Thorning sogn - og jeg kunne sikkert finde flere, hvis jeg gad.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=6843#6843,162816

Så alt i alt omgås du sandheden temmelig lemfældigt, for ikke at sige at du er fuld af løgn.

Ok! - men jeg fik inspirationen til tråden fra ældrebladet!

Det er rigtigt at mange rejste videre til Rusland, og jeg tør ikke spå om man havde helt styr på antallet af indvandrere!

Her er nogen der blev hængende:

http://kartoffeltysker.dk/Pages/vismr.asp?id=55&returpage=vismr.asp&single=1

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 02, 2018, 03:06:23 pm »
Du kan tro, man havde styr på folk; både indvandrere og dansk fødte. Der var i øvrigt mange "indvandrere" dengang. Hæren bestod eksempelvis overvejende af gevorbne soldater (lejesoldater), tyskere blandt andet, og kommandosproget i hæren var naturligvis tysk. Mange af disse blev i landet, når deres kontrakt udløb.

Hvad Alhedens indvandrere angår, blev de underlagt samme betingelser som alle andre fæstebønder i landet, så de måtte blive, hvor de var, og kunne lige som alle andre være i besiddelse af gyldigt rejsepas, hvis de forlod kolonierne.

Et udsnit af de regler, de var underlagt kan ses her.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17148159#188555,31875764
I'm a Troll