Forfatter Emne: 4.537 vil forsøge at blive danske statsborgere  (Læst 530 gange)

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
Sv: 4.537 vil forsøge at blive danske statsborgere
« Svar #45 Dato: December 06, 2018, 07:02:45 am »
Det er en myte, at indfødsretsprøven er vanskelig at bestå. Tværtimod. Man skal kunne besvare nogle få spørgsmål om danske forhold, men man har modtaget undervisning i spørgsmålene inden testen, så den viser intet om ansøgerens viden om Danmark. At lære en bog på 150 sider udenad. Mener vi virkelig, at det er tilstrækkeligt til at få tildelt dansk statsborgerskab. Ja

https://24nyt.dk/klumme-danske-statsborgerskaber-kastes-i-grams/

Poppop.
Den er mindre vanskeligt end den har været før.
Jeg har også læst at den er mere rimeligt og alsidigt siden DF ikke har haft muligheder at bestemme.

Denne test er også meget i forhold til F.eks. den Engelske test, her fik jeg kun 18 ud af 40 tror jeg.

Men testen giver stadigvæk ingen mening eller bidrager til det Danske samfund når en består testen.

For min skyldt kunne resten F.eks. inholde viden om hvorfor Danskere er så meget imod udlændinger, også specifike  race, bare Forklar tydeligt hvorfor.

Så har man lært noget man kan bruge ude i vore verden.
Eller kunne testen forklare at alle skal være ekstremt forsigtigt når lyset springer på grønt og man skal krydse gaden, det kan redde deres liv og spare staten mange penge.
Forklar dem om faren for at ryge og drinke, stoffer og ludomani.
Dise 4 er de dyreste poster i vores helse systemet, staten kunne spare milliarder.

Jeg kunne blive ved, så det gør jeg ikke.
 :yes:

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #46 Dato: December 06, 2018, 10:12:13 am »
Jeg synes, at det er nogle forkerte kriterier, der lægges vægt på, når man skal afgøre, hvem der er egnede til at få dansk statsborgerskab.

Paratviden mener jeg ikke bør være et afgørende kriterium - allerhøjest ét af kriterierne. Fordi viden kan man altid tilegne sig. F.eks. kiksede jeg en del spørgsmål, fordi jeg - mener jeg selv - har været for mange år væk fra skolebænken, så derfor er min viden blevet hullet efter årtier uden at modtage undervisning. Men med et hurtigt kursus ville den viden jo hurtigt kunne blive genopfrisket/opdateret, så om jeg får 30 eller 38 rigtige i denne test, siger jo intet om min evne til at begå mig i Danmark. Den siger kun noget om, hvor meget paratviden jeg har tilegnet mig og/eller hvor meget af denne jeg husker. GuBBi skrev f.eks, at han fik 39 rigtige. Det giver god mening, dersom han siger, at han studerer på Universitetet. Dermed må hans paratviden jo naturligvis være mere opdateret end tilfældet er for én, der ikke har modtaget undervisning i 20-30-40 år.

Jeg synes, det er vigtigere at lægge vægt på folks moralske og etiske tankegang og holdninger. Jeg er mere interesseret i, om en person respekterer danske værdier end om han kan huske nogle årstal eller nogle begivenheder i en test. Derfor ville jeg hellere selv lægge vægt på, om en person accepterer ytringsfriheden, accepterer ligestilling mellem kønnene, accepterer homoseksuelle, accepterer at vi lever i et værdsligt samfund, accepterer at Islam ikke kan herske i Danmark o.s.v. Det mener jeg er mere væsentligt, end om personen tilfældigvis har tilegnet sig tilstrækkelig viden til at bestå denne test. F.eks. kunne en udemokratisk Shariatilhænger sagtens trænes op til at bestå testen. Men derfor behøver han jo alligevel ikke være egnet til at være dansk statsborger.
« Senest Redigeret: December 06, 2018, 10:30:10 am af Reptil Formskifter »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: December 06, 2018, 12:33:09 pm »
SÅ! lagde I mærke til det? Her skrev Reformskifteren endelig noget der er et debatindlæg.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #48 Dato: December 06, 2018, 12:36:15 pm »
SÅ! lagde I mærke til det? Her skrev Reformskifteren endelig noget der er et debatindlæg.

Det gør jeg da tit, men så plejer du jo at sabotere det med dine HVAD RAGER DET OS eller NØJ, HVOR SPÆNDENDE. DET MÅ VI HØRE NOGET MERE OM. :yes:

Og de senere dage har jeg ganske rigtigt lavet en del trollindlæg. Men det har jo for 90% vedkommende været drilleri af DIG, fordi du mener, jeg ikke kan score. :blum:

Offline DOjo

• Fuld medlem
  • Activity:
    16.6%
  • Country: gt
  • EU borger
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 06, 2018, 12:51:59 pm »
Jeg synes, at det er nogle forkerte kriterier, der lægges vægt på, når man skal afgøre, hvem der er egnede til at få dansk statsborgerskab.

Paratviden mener jeg ikke bør være et afgørende kriterium - allerhøjest ét af kriterierne. Fordi viden kan man altid tilegne sig. F.eks. kiksede jeg en del spørgsmål, fordi jeg - mener jeg selv - har været for mange år væk fra skolebænken, så derfor er min viden blevet hullet efter årtier uden at modtage undervisning. Men med et hurtigt kursus ville den viden jo hurtigt kunne blive genopfrisket/opdateret, så om jeg får 30 eller 38 rigtige i denne test, siger jo intet om min evne til at begå mig i Danmark. Den siger kun noget om, hvor meget paratviden jeg har tilegnet mig og/eller hvor meget af denne jeg husker. GuBBi skrev f.eks, at han fik 39 rigtige. Det giver god mening, dersom han siger, at han studerer på Universitetet. Dermed må hans paratviden jo naturligvis være mere opdateret end tilfældet er for én, der ikke har modtaget undervisning i 20-30-40 år.

Jeg synes, det er vigtigere at lægge vægt på folks moralske og etiske tankegang og holdninger. Jeg er mere interesseret i, om en person respekterer danske værdier end om han kan huske nogle årstal eller nogle begivenheder i en test. Derfor ville jeg hellere selv lægge vægt på, om en person accepterer ytringsfriheden, accepterer ligestilling mellem kønnene, accepterer homoseksuelle, accepterer at vi lever i et værdsligt samfund, accepterer at Islam ikke kan herske i Danmark o.s.v. Det mener jeg er mere væsentligt, end om personen tilfældigvis har tilegnet sig tilstrækkelig viden til at bestå denne test. F.eks. kunne en udemokratisk Shariatilhænger sagtens trænes op til at bestå testen. Men derfor behøver han jo alligevel ikke være egnet til at være dansk statsborger.

Jeg synes du har nogen fornuftige tanker. Dem skal du bare blive ved med at overføre til papir, eller den her medie.

Yes, Danskertesten er en forhindring, ikke et bidrag til samfundet, og dem som klarer testen har stort set taget pis på de fleste politikere.

På Engelsk siger man tid at de godt kan lide en praktikal joke, bare at de ikke skulle sidde i regeringen.

Betingelse for at kunne få statsborgerskab skulle være undersøgelse om man kan klare sig i samfundet, og at man kunne forsørge en eventuelt familie medlem som ønskes sammenført.

Faktisk er det stort ser den måde det forgår i Canada, og Greencard ordningen.

Ud med de praktikal jokes i vores regering, og ind med dem som er villigt til at bære socialt ansvar for deres vælgere.

Ind med en ordning, hvor alle levensbrod politikere skal gøre samfund tjeneste i 3 år før de får tilladelse på Cristiansborg.

Så får vi måske mere fornuft og mindre spild i regeringen, og et mere retfærdigt system.

« Senest Redigeret: December 06, 2018, 12:54:44 pm af DOjo »