Forfatter Emne: 4.537 vil forsøge at blive danske statsborgere  (Læst 1534 gange)

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: 4.537 vil forsøge at blive danske statsborgere
« Svar #30 Dato: November 30, 2018, 01:19:35 pm »
Kan I selv bestå indfødsretsprøven? Det er slet ikke let! Men prøv på https://www.indfodsretsprove.dk/gratis-prove

39/40!

Missede den om vindmølleparken.

EDIT: Er iøvrigt overbevist om at der er en fejl i prøven. Første gang Damark er nævnt er IKKE på Jellingestenen. Det er bare første gang navnet optræder indenfor Danmarks grænser. Der er et par ældre udenlandske tekster der nævner landet.
« Senest Redigeret: November 30, 2018, 01:24:43 pm af GuBBi »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: November 30, 2018, 01:33:25 pm »
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at tage den nye indfødsretprøve endnu, men det undrer mig ikke, hvis der skulle være faktuelle fejl i den. Det har der vist været stort set hver eneste gang.
I'm a Troll

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: November 30, 2018, 05:02:19 pm »
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at tage den nye indfødsretprøve endnu, men det undrer mig ikke, hvis der skulle være faktuelle fejl i den. Det har der vist været stort set hver eneste gang.

Gør det ikke, - Hvis du ikk består står Støjkvinden klar til at smide dig ud af landet,  :girl_impossible:

:girl_blum2:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: November 30, 2018, 05:37:51 pm »

Gør det ikke, - Hvis du ikk består står Støjkvinden klar til at smide dig ud af landet,  :girl_impossible:

:girl_blum2:
Måske kan jeg slippe med at bleve sendt ud på en øde ø sammen med alle andre på tålt ophold  :big_grin:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udviste-kriminelle-udlaendinge-sendes-til-oede-oe-i-stege-bugt
I'm a Troll

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: November 30, 2018, 08:07:18 pm »
Kan I selv bestå indfødsretsprøven? Det er slet ikke let! Men prøv på https://www.indfodsretsprove.dk/gratis-prove

39/40!

EDIT: Er iøvrigt overbevist om at der er en fejl i prøven. Første gang Danmark er nævnt er IKKE på Jellingestenen. Det er bare første gang navnet optræder indenfor Danmarks grænser. Der er et par ældre udenlandske tekster der nævner landet.

Det er også misvisende at svaret er Bornholm, når det ligger væsentlig tættere på Møn.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: December 01, 2018, 03:12:17 am »

39/40!

EDIT: Er iøvrigt overbevist om at der er en fejl i prøven. Første gang Damark er nævnt er IKKE på Jellingestenen. Det er bare første gang navnet optræder indenfor Danmarks grænser. Der er et par ældre udenlandske tekster der nævner landet.

Jeg fik 37/40
Men jeg fik nok ikke de samme spørgsmål, som dig. Der var intet om vindmølleparken eller Jellingstenen.
Jeg husker ikke alle tre spørgsmål, jeg svarede forkert på, men et af dem var, hvornår Kristendommen blev indført i Danmark, hvor jeg vaklede mellem Middelalderen og Vikingetiden. Jeg svarede Middelalderen, hvilket selvfølgelig var forkert.
I'm a Troll

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: December 01, 2018, 03:23:42 am »
Nu ved jeg med sikkerhed, at det er forskellige spørgsmål, man bliver præsenteret for, når man tager testen, selv om nogle af dem ligner hinanden, blot med lidt forskel i formuleringen.
Den første test tog jeg på dr.dk, og den anden på tv2.dk - hvor jeg i øvrigt kun lige klarede den med 32 rigtige.
I'm a Troll

DOjo

• Gæst
« Svar #37 Dato: December 01, 2018, 07:33:05 am »
Jeg fandt sporgsmalene for forste gang nogenlunde rimelige, though lili smulle regional i to tilfealde.

Fik 30 ud af 40 og det var jeg imponeret over da jeg svarede en af dem forkert, men kunne ikke rette det.

Anklageren

• Gæst
« Svar #38 Dato: December 01, 2018, 11:52:13 am »
Jeg fik 37/40
Men jeg fik nok ikke de samme spørgsmål, som dig. Der var intet om vindmølleparken eller Jellingstenen.
Jeg husker ikke alle tre spørgsmål, jeg svarede forkert på, men et af dem var, hvornår Kristendommen blev indført i Danmark, hvor jeg vaklede mellem Middelalderen og Vikingetiden. Jeg svarede Middelalderen, hvilket selvfølgelig var forkert.

Det kan da diskuteres. Hvem siger, at Jellinge stenene har patent på sandheden?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: December 01, 2018, 11:46:29 pm »
Jeg fandt sporgsmalene for forste gang nogenlunde rimelige, though lili smulle regional i to tilfealde.

Fik 30 ud af 40 og det var jeg imponeret over da jeg svarede en af dem forkert, men kunne ikke rette det.
Det er jo stadigvæk dumpet, da man skal have mindst 32 rigtige for at bestå 😉

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #40 Dato: December 02, 2018, 12:22:33 am »
I den test, jeg tog, var der da intet om vindmølleparken. Sikker på at man får samme spørgsmål?

Jeg fik kun 30 ud af 40 rigtige. De andre år har jeg fået mindst 35-36 rigtige. Den her var meget sværere end den plejer at være.

Og så var der en masse spørgsmål om årstal, som jeg af gode grunde ikke kan huske, fordi jeg ikke har gået i skole i mange mange år. Hvordan skulle jeg kunne huske alle de årstal?  Altså jeg kan da ikke huske, om kristendommen blev indført i 1400-tallet, 1500-tallet eller 1600-tallet. Og hvilken forskel gør det, om jeg kan huske det? Jeg skal ikke bruge den viden til noget i dagligdagen. Og jeg er ikke selv kristen he he. Jeg vidste heller ikke, at de fleste danskere var bønder i vikingetiden. Det giver da mere mening, at de skulle have været jægere, da vikingerne rejste rundt og var på jagt konstant og også virkede som ret primitive typer (jægere, mordere). Jeg troede at landbruget først for alvor vandt indpas senere, måske omkring Middelalderen. Men det er sådan noget, man har svært ved at huske, når man ikke har haft historie i årtier :) - Jeg vidste heller ikke, at det var tyrkere, pakistanere og jugoslavere, der kom til Danmark i 60´erne. Jeg kan huske, at der var krise i Ungarn dengang (russisk invasion), så derfor gættede jeg på Ungarn, Polen og Italien. Italien var jo også ret fattig i 60´erne og det samme med Polen. Jeg troede først, at tyrkerne kom i 70´erne. Jeg vidste ikke, at man har pligt til at oplyse navn, adresse og bopæl, hvis man bliver anholdt af politiet. Jeg troede faktisk, at man havde ret til at holde kæft. Men da jeg ikke er kriminel, hvor skulle jeg så vide det fra? :D. Sankt Hans, er det Johannes Døberen, man fejrer? Hvorfor hedder det så Sankt HANS og ikke Sankt JOHANNES??? Jeg anede ikke, at de i EU sidder sammen efter politisk overbevisning. Det virker ulogisk, fordi partierne i Danmark hedder jo noget andet end de hedder i de andre lande. Så f.eks. i Tyskland er der ikke noget, der hedder Radikale Venstre. Derfor tippede jeg, at de nok sad i grupper efter regionalt tilhørsforhold. Men åbenbart ikke?!

Synes der var mange tricky spørgsmål.

Jeg må hellere hive mit pas over, da jeg ikke er værdig til at være dansker. Hvor skal jeg dog flytte hen?

Jeg har det: Reptilernes hjemplanet :p

Resultatet ser således ud. Bemærk at jeg i snit kun brugte 16 sekunder pr. spørgsmål. Jeg burde måske have brugt mere tid på dem, jeg var i tvivl om. Men hvis man ikke husker det præcist alligevel, vil ens gæt sikkert ikke blive bedre af at vente 30 sekunder i stedet for 16. Og dog. Jeg tror måske jeg havde fået et par stykker mere rigtigt, hvis jeg havde tænkt mig lidt mere om på et par af spørgsmålene. Men nu er det ret sent (midnat), så jeg måtte gå spørgsmålene hurtigt igennem, for jeg skal snart i seng...:

********************************************************************************************************

Ikke bestået.

Du har svaret rigtigt på 30 spørgsmål ud af 40 på 11 minutter og 7 sekund, hvilket betyder 0 minutter og 16 sekunder per spørgsmål.

I de rigtige prøver har du cirka 1 minut og 12 sekunder per spørgsmål.

DANSK HISTORIE:: Du har svaret rigtigt på 5  spørgsmål ud af 9
TEMAOPSLAG:: Du har svaret rigtigt på 8  spørgsmål ud af 10
DET DANSKE DEMOKRATI:: Du har svaret rigtigt på 5  spørgsmål ud af 7
DET DANSKE VELFÆRDSSAMFUND:: Du har svaret rigtigt på 6  spørgsmål ud af 7
DANMARK OG OMVERDENEN:: Du har svaret rigtigt på 1  spørgsmål ud af 2
AKTUELLE SPØRGSMÅL:: Du har svaret rigtigt på 5  spørgsmål ud af 5

- Som det ses var jeg svagest i historie. Det er fordi det ikke er til at huske alle de årstal, når man ikke har gået i skole i mange årtier.

Dem, der tager prøven, modtager vel undervisning først. Så deres viden vil være i friskere erindring, vil jeg formode.
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 12:32:07 am af Reptil Formskifter »

DOjo

• Gæst
« Svar #41 Dato: December 02, 2018, 12:46:04 am »

Det er jog kun for sjovt jeg deltager.
Alene det at jeg er/har været udenfor landet i mere end 5 måneder i år diskvalificerer mig.
Jeg kan som pensionist hellere ikke se fordele med at blive Dansker.

Som det er kan jeg vælge imellem 3 lande, hvis jeg skulle vælge.

Og helt ærligt så ved jeg ikke hvor.
Tiden må vise hvor.

Synes bare sjovt at prøve den test, og forresten dumpede jeg ogsa den Engelske version.

Jeg er bare lidt imellem de hele, og selveste skattevæsnet har det fint med mig.

Hr Rudi/juhu  kunne ikke få ram på mig, jeg er for gammelt nu.

Men 30 svar, synes jeg nu var godt.   :smile1:

Det er jo stadigvæk dumpet, da man skal have mindst 32 rigtige for at bestå 😉
« Senest Redigeret: December 02, 2018, 12:48:26 am af DOjo »

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #42 Dato: December 02, 2018, 01:01:59 am »
Ja da, DOjo, det var da fint nok at du fik 30, da du jo vist er hollænder, er du ikke? Jeg fik også kun 30 he he (lidt svagt).

Men det er også fint nok med mig, at jeg ikke kan beholde mit danske statsborgerskab. Mit pas udløber nemlig om en måned og så slipper jeg da skam for at forlænge det. Så flytter jeg til Mars og bor der sammen med mine reptilvenner.

DOjo

• Gæst
« Svar #43 Dato: December 02, 2018, 01:25:45 am »

God tur.
Mit, udløber ikke, hverken her, i Holland eller Canada.
 :MG_216:

Ja da, DOjo, det var da fint nok at du fik 30, da du jo vist er hollænder, er du ikke? Jeg fik også kun 30 he he (lidt svagt).

Men det er også fint nok med mig, at jeg ikke kan beholde mit danske statsborgerskab. Mit pas udløber nemlig om en måned og så slipper jeg da skam for at forlænge det. Så flytter jeg til Mars og bor der sammen med mine reptilvenner.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: December 05, 2018, 09:19:28 am »
Det er en myte, at indfødsretsprøven er vanskelig at bestå. Tværtimod. Man skal kunne besvare nogle få spørgsmål om danske forhold, men man har modtaget undervisning i spørgsmålene inden testen, så den viser intet om ansøgerens viden om Danmark. At lære en bog på 150 sider udenad. Mener vi virkelig, at det er tilstrækkeligt til at få tildelt dansk statsborgerskab. Ja

https://24nyt.dk/klumme-danske-statsborgerskaber-kastes-i-grams/

Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende