Forfatter Emne: Anklager flytter fokus fra islam - jeg flytter lige  (Læst 147 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
Anklager flytter fokus fra islam - jeg flytter lige
« Dato: November 24, 2018, 03:51:16 pm »

Anklageren

« Svar #31 Dato: November 23, 2018, 11:10:08 pm »

Citat fra: lyjse efter November 23, 2018, 10:59:35 pm

Citér
Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad kulør folk har, HVIS de vil opføre sig ordentligt !!

Anklageren

Citér
Du har den middelalderlige opfattelse, at dæmoner lurer på dig, og det er ikke en rationel måde at anskue problemet på.

Jeg må sige, jeg er lidt stolt over, at de indlæg jeg skriver -  de sætter da deres "spor"  - hos hr. anklager  :big_grin:

Nu handlede tråden om islam, og selvom det tydeligt, at der bor en "djævel" i den religion, så var det ikke emnet, og slet ikke et svar, på det jeg skrev !

Jeg gik ind i en debat med politisk ukorrekt, for over et år siden, men tænk - det kan Anklageren huske  :big_grin:

Jeg er ikke bange for dæmoner, men at de findes, er jeg ikke i tvivl om, det er videnskaben heller ikke:

https://videnskab.dk/kultur-samfund/spogelser-hjemsoger-fladskaermen

Hver femte dansker kan have oplevet et 'spøgelse'

Læs f.eks.

Spøgelser hjemsøger fladskærmen

Før jeg fyldte 42 år, havde jeg aldrig i mit liv, hverken tænkt på, eller oplevet noget, som kunne kaldes "spøgelser" - jeg kalder dem dæmoner.

Jeg tror ikke på genfærd, men jeg tror på, at der er en åndelig verden = åndsmagter.

Hvad vi har oplevet, efter vi købte et hus, for mange år siden, det kunne der skrives en bog om.

I begyndelsen blev jeg bare frustreret og irriteret, når de ting skete, efter et par år -  var der en, der sagde til mig, at jeg skulle lægge hvidløg rundt om huset.... det gjorde jeg ikke, men der gik det op for mig, hvad det var, der foregik.

Efter 7 år flyttede vi, men "nissen" flyttede med.

Det sidste vi oplevede var, for ca. et år siden.
Min mand sad i sin stol i stuen, og jeg stod ved siden af, og børstede hundens pels.

Pludselig lød der et brag, ude i køkkenet - det var den midterste skuffe, i køkkenbordet, der fløj ud, og landede på gulvet, med alt indhold, ud over det hele ( ret nyt køkken, med "lås" på skufferne ) og den stakkels hund, blev jo forskrækket  :connie_08:
Vi oplever også, at fjernsynet hyler - selvom det er slukket på kontakten - jeg vågnede mange gange, kl. 12 om natten, ved en hyletone - stod op. og så at kl. var 12.
Nu oplever min mand, at det hyler kl. 3 om natten  :hyper:

Da vi ikke har samme adr. opholder jeg mig ikke, på hans adr. hver nat, men han valgte at købe et nyt TV, og jeg fik det gamle, der hylede kl. 12 - det hyler ikke hos mig, men det nye hyler altså kl. 3  :big_grin:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Tilbage til sand fokus
« Svar #1 Dato: November 24, 2018, 04:07:27 pm »
Jamen Lyjse - hvis du opfatter muslimer som besatte af Satan og hans dæmoner, så skal jeg vel ikke lade som du ikke gør det?

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Tilbage til sand fokus
« Svar #2 Dato: November 24, 2018, 08:04:33 pm »
Jamen Lyjse - hvis du opfatter muslimer som besatte af Satan og hans dæmoner, så skal jeg vel ikke lade som du ikke gør det?

Vi tager lige en runde teologi.

Gud er en treenighed, bestående af Faderen, sønnen og Helligånden.

Guds opponent er Satan, som er en syv-enighed sammensat af syv forskellige personligheder. Ærkedemonerne. Disse er f eks Molok, Belzebul, Appolo, Svantevit, Tezcatlopoca/Huītzilōpōchtli, Shiva og Allah.

Disse syv ærkedæmoner besvangrede engang syv muslimske kvinder med tørklæde. Derfra stammer muslimerne, og nu har du beviset. Og det kan vi se for vore egne øjne, hvem der er deres ophav.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er lige så middelalderlig som muslimerne
« Svar #3 Dato: November 24, 2018, 08:16:01 pm »
Jeg håber ikke vore F16'er begynder at skyde efter dæmoner   :tatice_03:

Guds opponent er Satan, som er en syv-enighed sammensat af syv forskellige personligheder. Ærkedemonerne. Disse er f eks Molok, Belzebul, Appolo, Svantevit, Tezcatlopoca/Huītzilōpōchtli, Shiva og Allah.

Disse syv ærkedæmoner besvangrede engang syv muslimske kvinder med tørklæde. Derfra stammer muslimerne, og nu har du beviset. Og det kan vi se for vore egne øjne, hvem der er deres ophav.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
Sv: Tilbage til sand fokus
« Svar #4 Dato: November 24, 2018, 09:54:18 pm »

Anklager, prøv at sætte dig ind i emnet, har du klikket på det link jeg lagde ? Næ... du vrøvler bare - det var derfor jeg flyttede emnet, i håb om, at du bare kunne fatte lidt.. men det kan man jo ikke forvente, af dig.

Citér
Skal man tro folks egne beretninger, kan nutidens spøgelser finde på at hjemsøge enhver dansk familie - rig eller fattig, hos mand eller kvinde, ung eller ældre. De laver gammel, dansk mad i barneværelset, spiller tuba, ryger cigarer eller kaster marmorkugler ud over gulvet på den renoverede førstesal.

Og så elsker spøgelserne tilsyneladende at pille ved vores elektriske luksusvarer. Deres vantro ofre fortæller om underlige lyde på mobilen, om at fjernsynet skifter kanal af sig selv, eller om at cd-afspilleren spiller den samme sang igen, selvom ejeren lige har slukket for hele anlægget.

Alle de ondskabsfulde og intimiderende drillerier tvinger selv veluddannede akademikere ud i tilsyneladende tåbelige handlinger for at uddrive de gespenster, de ellers ikke tror på. Dem vender vi tilbage til.

Carlo

Den var meget god  :ROFL:

Du kender sikkert Bibelen bedre end mig, der er jo ingen - der har terpet den for mig, til bevidstløshed  :big_grin:

Jeg husker dog:

v12  Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Ef.B.6

Jeg ser mig selv som modig, for jeg ved udmærket, at nogen ( udover Anklageren ) vil gøre grin med det, jeg fortæller.

Jeg henviste til - hvad Videnskaben skriver, og hvis ellers debattørene ikke er bange for, at læse de sider, vil de måske se i øjnene, at der er mere mellem himmel og jord, end de tør indrømme !

Jeg er ikke bange, om skufferne bliver revet ud af skabene, eller 3 lamper springer samtidig, eller fjernsynet slukker eller tænder -  hyler, når det er slukket på kontakten, eller hatten på øverste hylde, pludselig flyver sig en tur, jeg har ikke søgt psykolog eller clairvoyanter -  og jeg har aldrig spist en nervepille  :blum:

Bliver det for irriterende, jager jeg dem væk, i Jesu navn.

« Senest Redigeret: November 24, 2018, 09:58:04 pm af lyjse »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Virtuelle forsøg: Spøgelser og ånder bliver skabt af vores hjerne
« Svar #5 Dato: November 24, 2018, 11:12:02 pm »
Hej Lyjse

Jeg bruger det samme medie, som du har brugt, og det handler om virtuelle forsøg.

Danskledet forsøg med Virtual Reality giver en forklaring på, hvorfor nogle mennesker ser spøgelser, ånder og guder.

Man sender mennesker ind i kontrollerede omgivelser i Virtual Reality og beder dem sige til, hver gang de opdager et væsen i den virtuelle verden.

Forskningsleder Marc Andersen fra Aarhus Universitet udtænkte dog en ekstra krølle på forsøget:

Den ene halvdel af deltagerne (gruppe 1) fik at vide, at de med 95 procent sandsynlighed ville møde en skabning eller flere på deres tur gennem en Virtual Reality-skov.
Den anden halvdel af deltagerne (gruppe 2) fik at vide, at der kun var 5 procents sandsynlighed for at møde væsner på skovturen.
Resultatet af forsøget er slående: Deltagerne i gruppe 1 så dobbelt så mange væsner som deltagerne i gruppe 2.

Resultatet er specielt interessant, fordi ingen væsner reelt var til stede i Virtual Reality hos nogle af grupperne.

Deltagerne blev derfor sendt endnu en tur gennem Virtual Reality-skoven, denne gang mens den var indhyllet i tåge.

Igen fik den ene gruppe at vide, at der var 95 procent sandsynlighed for at møde væsner, mens den anden gruppe fik at vide, at sandsynligheden var nede på 5 procent.

De dårlige forhold fik ganske rigtigt deltagerne i begge grupper til at se endnu flere væsner.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/virtual-reality-indikerer-overnaturlige-vaesner-bliver-skabt-af-vores-hjerne

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    86%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Anklager flytter fokus fra islam - jeg flytter lige
« Svar #6 Dato: November 24, 2018, 11:17:54 pm »
Ja, DR3 havde nogle udsendelser om sådan noget, som jeg dog ikke fik set. De hed "Fcukr med din hjerne".
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Tåge
« Svar #7 Dato: November 25, 2018, 12:06:49 am »
Jeg sejler somme tider i tåge.

I starten mens jeg boede her, havde jeg bare en håndholdt GPS, og den brugte jeg kun i yderste nødstilfælde.

Engang gik den i stykker, som sådan noget jo gør på et tidspunkt, og jeg sejlede i flere dage i tæt tåge. Jeg blev også træt, men det er nødvendigt at koncentrere sig hele tiden, for båden synker, hvis man sejler på et skær, så man kan ikke hvile, mens man sejler.

Alting ser uvirkelig ud i tåge, så selv steder, man har sejlet mange gange, kan man ikke genkende. Så begynder man at se ting, som ikke er der, når man bliver træt - det hele bliver uvirkeligt.

Nu bruger jeg en iPad som kortplotter med iSailor, og så er der ikke de samme problemer ved at sejle i tåge.

Det er ligesom det virtuelle univers i forsøget.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: November 25, 2018, 07:32:51 am »
I har misforstået mig, jeg har aldrig set et spøgelse, hverken i tåge, eler ved højlys dag  :big_grin:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Der er mere mellem himmel og jord ...
« Svar #9 Dato: November 25, 2018, 08:27:21 am »
Vi har 5 sanser, og derfor kan vi sanse omverdenen, men de sanser er mangelfulde. Nogen dyr kan se ultraviolet lys, og en slange kan hugge og ramme en mus i belravende mørke, fordi den kan sanse varmestråling.

Vi kan forbedre vores sanser ved at bygge instrumenter, og har opdaget radiostråling osv.

Vores sanser har begrænsninger, og der kan godt være noget, som eksisterer, men som vi ikke kan sanse.

Jeg synes bare, at man må tage fejl, hvis man begynder at forestille sig, hvad der kan eksistere, som man ikke kan sanse.

Især hvis man begynder at tillægge "det ukendte" egenskaber, som man ikke har en jordisk chance for at kontrollere.

Derfor tror jeg ikke på dæmoner eller på spøgelser. Det tror du måske at jeg gør alligevel, hvis jeg tror på at der er mere mellem himmel og jord, end vi mennesker forstår.

Hvordan skal jeg forklare det?

Jeg opfatter Reptil Formskifter, når han forsøger at træne sit altseende øje - ligesom en, der forsøger at lokke nordlyset frem ved at fløjte  :smile1:

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 25, 2018, 08:48:28 am »
Anklager, du tør ikke, erkende, at når en skuffe kan flyve ud fra skabet, og lande midt på køkkengulvet - uden nogen er tilstede i køkkenet -  må der være en forklaring. Jeg vil gerne have din ?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hvilken skuffe?
« Svar #11 Dato: November 25, 2018, 09:19:08 am »
Anklager, du tør ikke, erkende, at når en skuffe kan flyve ud fra skabet, og lande midt på køkkengulvet - uden nogen er tilstede i køkkenet -  må der være en forklaring. Jeg vil gerne have din ?

Jeg har skam oplevet noget, som jeg ikke kan forklare. Mere end en gang.

En af gangene var, da jeg gik på seminariet. Vi sad nogen elever og læreren i et rum og skulle se en video. Så begyndte det at banke, og videoen var meget mærkelig. På TV'et kom der billeder som ikke var på videoen, og som heller ikke var en TV udsendelse.

Læreren og jeg gik rundt og åbnede skabe, hvor vi synes vi kunne høre at lyden kom fra, og vi gik ind i de tilstødende rum for at se, om der var noget på den anden side af muren. Der var intet-

Det blev ved med at banke i lang tid. En blev bange og sagde, nu vil jeg ud.

Til sidst holdt det op, og i samme øjeblik blev videoen normal igen.

Vi oplevede alle det samme.

Jeg kan tænke, at det var en bankeånd, men sådan er jeg ikke indrettet. Jeg finder ikke nogen forklaring, for jeg kan godt leve med, at jeg ikke ved det.

Skulle det være en ånd?

Jeg ved det ikke.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 25, 2018, 09:23:08 am »

Der er masser af ting i hele universet vi endnu ikke kan forklare videnskabeligt og logisk.

Men at begynde at opdigte alle mulige og umulige spøgelser og søforklaringer på noget, i stedet for at sige at det ved vi endnu ikke, er temmelig tåbeligt.
Som en der absolut skal have et halmstrå at klamre sig til, uanset hvor realistisk det er.

Også fordi matematikken tilbageviser en "guds" eksistens, - der er simpelthen ikke plads til "ham/hende"

2x2 = 4

2x2xG = alt andet end 4

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.