Forfatter Emne: Hej Gubbi  (Læst 362 gange)

Anklageren

• Gæst
Hej Gubbi
« Dato: November 21, 2018, 11:39:34 pm »
Nu mangler der omkring 50 "gæster" i forhold til, hvor mange der var lige før sammenbruddet.

Hvordan vil "robottilhængerne" forklare det?
« Senest Redigeret: November 21, 2018, 11:49:50 pm af Anklageren »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hej Gubbi
« Svar #1 Dato: November 22, 2018, 01:54:57 am »
Antallet er tilfældigt og udenfor min kontrol, og hverken du eller jeg kender de algoritmer de bruger. Jeg hæfter mig ved at der allerede i minutterne efter jeg fik siden op og køre igen var et tocifret antal gæster, hvilket passer meget godt ind i min overbevisning som"robottilhænger".

Hæfter mig desuden ved at jeg har en oversigt over hvad gæsterne kigger på på siden (Altså hvilke tråde de besøger). Og det er satme en blandet landhandel af ældgamle og nye tråde. Har også sporet en del af de IP'er de har anvendt og har kun fundet udenlandske (Der er ikke så mange menneskegæster på forummet så sent som jeg skriver). De fleste er amerikanske. Desuden skifter forsvinder IP'erne ret hurtigt igen. En typisk IP lige nu (kl. 2 om natten) er fra USA, er på siden i et minut eller to hvor den kigger på tråde fra 2015 eller lignende, og forsvinder så igen. Det er absolut en spider.

Så som "robottilhænger" er jeg faktisk kun blevet bekræftet i min overbevisning.

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: November 22, 2018, 01:59:48 am »
Antallet er tilfældigt og udenfor min kontrol, og hverken du eller jeg kender de algoritmer de bruger. Jeg hæfter mig ved at der allerede i minutterne efter jeg fik siden op og køre igen var et tocifret antal gæster, hvilket passer meget godt ind i min overbevisning som"robottilhænger".

Hæfter mig desuden ved at jeg har en oversigt over hvad gæsterne kigger på på siden (Altså hvilke tråde de besøger). Og det er satme en blandet landhandel af ældgamle og nye tråde. Har også sporet en del af de IP'er de har anvendt og har kun fundet udenlandske (Der er ikke så mange menneskegæster på forummet så sent som jeg skriver). De fleste er amerikanske. Desuden skifter forsvinder IP'erne ret hurtigt igen. En typisk IP lige nu (kl. 2 om natten) er fra USA, er på siden i et minut eller to hvor den kigger på tråde fra 2015 eller lignende, og forsvinder så igen. Det er absolut en spider.

Så som "robottilhænger" er jeg faktisk kun blevet bekræftet i min overbevisning.

Du ved bare ikke ret meget om det - men man behøver måske heller ikke at bygge sine konklusioner på fakta i din verden  :blum:

« Senest Redigeret: November 22, 2018, 02:07:19 am af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
Da fire søgemaskiner fik Folketingets nye hjemmeside til at gå ned
« Svar #3 Dato: November 22, 2018, 03:21:00 am »
I 2009 fik Folketinget en ny hjemmeside, og kort efter starten oplevede brugerne lange svartider.

"Vi er inde og kigge på det og kan se, at der er fire søgerobotter inde og crawle hele sitet", sagde it-udviklingschefen i Folketinget, Liselotte Astrup.

Liselotte Astrup sagde dengang, at Folketingets hjemmeside indeholder et stort antal meget store dokumenter, som giver problemer, når de bliver gennemtrawlet af en søgerobot første gang.

https://www.version2.dk/artikel/soegerobotter-kvalte-folketingets-nye-hjemmeside-12398

Hvis 4 robotter kan få Folketingets hjemmeside til at gå ned - hvor mange robotter skal der så til for at få Din-debats server til at gå ned?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 22, 2018, 06:17:12 am »
Du ved bare ikke ret meget om det - men man behøver måske heller ikke at bygge sine konklusioner på fakta i din verden  :blum:

Så har du noget at gå op i, i de lange polarnætter. Men glæd dig. Der kommer igen en tid, hvor du kan komme ud på jagt og fiske og nyde det skønne Grønland. Så glemmer du alt det her.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 22, 2018, 09:28:17 am »

Alle de observationer jeg har kunnet lave matcher min hypotese, mens ingen af dem matcher din. Det er fakta.

I 2009 fik Folketinget en ny hjemmeside, og kort efter starten oplevede brugerne lange svartider.

"Vi er inde og kigge på det og kan se, at der er fire søgerobotter inde og crawle hele sitet", sagde it-udviklingschefen i Folketinget, Liselotte Astrup.

Liselotte Astrup sagde dengang, at Folketingets hjemmeside indeholder et stort antal meget store dokumenter, som giver problemer, når de bliver gennemtrawlet af en søgerobot første gang.

https://www.version2.dk/artikel/soegerobotter-kvalte-folketingets-nye-hjemmeside-12398

Hvis 4 robotter kan få Folketingets hjemmeside til at gå ned - hvor mange robotter skal der så til for at få Din-debats server til at gå ned?

Uden at kende detaljerne vil jeg antage at folketinget.dk har mere og andet indhold end denne side. Specielt kan jeg forestille mig at PDF filer der skal indekseres vil være hårdt for serveren, mens ren tekst på et forum ikke trækker nær så meget. Men der kan også sagtens være andre faktorer involveret.

Tog lige endnu en stikprøve nu her af 5 forskellige gæster på siden.
2 kiggede på indlæg fra 2015
1 fra 2016
1 fra 2017
og en fra 2018 (marts)

Efter et minut havde tre af dem forladt siden.

Sporede også IP'erne. 3 kom fra USA og 2 fra Frankrig.

Så medmindre franskmænd og amerikanere ynder at besøge den her side i hobetal, men primært gamle tråde og kun 1 minut ad gangen (Så indser de måske at de ikke kan dansk), så er flertallet af de gæster i de fleste perioder altså bots.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 22, 2018, 09:39:28 am »
Tror også mest på at de fleste gæster er bots (selvfølgelig ikke alle, men de fleste, ja). Det bygger jeg på, at få dage før, siden crashede, var der en aften, hvor der pludselig kom over 500 gæster på. Det virkede mistænkeligt. Og jeg bemærkede, at de også sad og læste ret gamle tråde, hvilket virkede ret robot-agtigt. Mennesker starter som regel med at kigge de nye tråde igennem. Jeg sad nemlig og havde selv gravet en gammel tråd frem, fordi der var et bestemt emne, jeg ville tage op igen og da jeg ikke fandt tråden på side 1, bladrede jeg om på side 2 og 3 og fandt den. Og jeg studsede over, at mens jeg sad og skrev i den gamle tråd, stod der, at der var 7 gæster i tråden. Da vidste jeg, at de måtte være bots, fordi det virkede for usandsynligt, at vi ville være 7 gæster plus mig selv, der sad og læste en tråd, der var røget helt tilbage til side 2-3! Når jeg siger "side 2 eller 3", så er det imaginære sider, fordi der er jo kun én forside med de nyeste emner. Men det svarer til, at jeg skulle have været tilbage til side 2 eller 3 for at finde den gamle tråd (som jeg så fandt via min egen indlægsoversigt).

Men for Anklageren er debat en slags krig og derfor får man da skam ham aldrig nogensinde til at indrømme, hvis han tager fejl. :blum:
« Senest Redigeret: November 22, 2018, 09:42:44 am af Reptil Formskifter »

Anklageren

• Gæst
Hvis det er Fakta, saa benægter a Fakta
« Svar #7 Dato: November 22, 2018, 10:23:28 am »

Alle de observationer jeg har kunnet lave matcher min hypotese, mens ingen af dem matcher din. Det er fakta.

Med til din forestillingsverden hører, at robotterne crawler hele Din-Debats hjemmeside hver gang.

Citat af Gubbi: "Det er altså al tekst, i alle tråde, der indekseres. Jeg har ikke et overblik over hvor meget data der er tale om. Vi taler nok mange gigabytes, men tror ikke vi taler terabytes (endnu)."

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8713.msg122375#msg122375

Hvis den måde, du anskuer problematikken på, holder vand - så følger det logisk at robotterne også crawler andre sites på den samme måde.

Alligevel var der kun tre robotter, som lagde Folketingets site ned i løbet af flere timer (det tog kun så lang tid, fordi serveren blev overbelastet og fik lange svartider).

Altså - hvis dine forestillinger holder, så havde Folketingets server besøg af netop tre robotter i løbet af flere timer.

Hvordan kan det dog matche, at Din-Debats server konstant har besøg af et tocifret antal robotter?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
Sv: Hvis det er Fakta, saa benægter a Fakta
« Svar #8 Dato: November 22, 2018, 12:44:04 pm »

Med til din forestillingsverden hører, at robotterne crawler hele Din-Debats hjemmeside hver gang.

Citat af Gubbi: "Det er altså al tekst, i alle tråde, der indekseres. Jeg har ikke et overblik over hvor meget data der er tale om. Vi taler nok mange gigabytes, men tror ikke vi taler terabytes (endnu)."

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8713.msg122375#msg122375

Hvis den måde, du anskuer problematikken på, holder vand - så følger det logisk at robotterne også crawler andre sites på den samme måde.

Alligevel var der kun tre robotter, som lagde Folketingets site ned i løbet af flere timer (det tog kun så lang tid, fordi serveren blev overbelastet og fik lange svartider).

Altså - hvis dine forestillinger holder, så havde Folketingets server besøg af netop tre robotter i løbet af flere timer.

Hvordan kan det dog matche, at Din-Debats server konstant har besøg af et tocifret antal robotter?

Jeg har ikke lavet nogen påstande om at hver eneste bot går hele siden igennem. Jeg har påstået at hele siden er indekseret, men det kan sagtens være gjort over længere tid og af flere bots. Har læst mig til at der er flere forskellige typer af bots med forskellige opgaver, så
Det hører med til historien at en del bots der går sider igennem også følger links til andre sider, så en bot kunne potentielt også besøge siden fordi den er ved at gå en anden hjemmeside igennem og der er et link til en specifik tråd her.

Men efter hvad jeg har set er jeg fuldkommen overbevist om at der ER tale om bots. Så interessant er gamle tråde på den her side bare ikke for amerikanere og franskmænd.

Der er naturligvis også mennesker der besøger siden, hvilket jeg kan se lige nu på at nogle danske IP addresser går igennem et par tråde på forsiden. Men udenlandske IP'er på gamle tråde, i meget kort tid ad gangen, er helt utvivlsomt bots.

Anklageren

• Gæst
Sv: Hvis det er Fakta, saa benægter a Fakta
« Svar #9 Dato: November 22, 2018, 01:40:55 pm »

Men efter hvad jeg har set er jeg fuldkommen overbevist om at der ER tale om bots. Så interessant er gamle tråde på den her side bare ikke for amerikanere og franskmænd.

Nu faldt jeg lige over det her, men jeg synes, at du laver mange antagelser, når du tænker.

Jeg tror, at mange gæster slet ikke er interesseret i det de finder, så antagelsen om at gæster er interesserede holder næppe vand.

Jeg tror, at de fleste gæster hurtigt forlader siten igen. Nogen dage mere end andre - alt efter hvor triviel debatten er.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #10 Dato: November 22, 2018, 06:12:34 pm »
Så Anklageren mener seriøst, at det er mennesker af kød og blod, der fra USA og Frankrig direkte går ind på gamle debatter fra 2015 og 2016 og kigger i et kort øjeblik og så forsvinder igen?

Så må jeg sige, at Anklageren virkeligt viser, hvor stædig han er. Man får ham aldrig til at indrømme, når han tager fejl he he he he  he he he he

Anklageren

• Gæst
Hvor er du da fjollet
« Svar #11 Dato: November 22, 2018, 06:56:39 pm »
Så Anklageren mener seriøst, at det er mennesker af kød og blod, der fra USA og Frankrig direkte går ind på gamle debatter fra 2015 og 2016 og kigger i et kort øjeblik og så forsvinder igen?

Så må jeg sige, at Anklageren virkeligt viser, hvor stædig han er. Man får ham aldrig til at indrømme, når han tager fejl he he he he  he he he he

Det har jeg ikke udtalt mig om - men det er tydeligt, at Gubbi ikke ved særlig meget om det, og du gør da slet ikke  :smile1:

Du var selv dum nok til at påstå, at der pludselig kom en sværm på 500 robotter en dag - og så er vi ude i det helt tåbelige   :tatice_03:

Anklageren

• Gæst
Der er ingen reel erstatning for viden
« Svar #12 Dato: November 22, 2018, 08:06:08 pm »
Google Analytics er gratis Gubbi - og du skal bare tilmelde dig, tilføje en sporingskode på siderne, og i løbet af nogle timer kan du begynde at se data om Din-Debat (Google Analytics sporer og indsamler data om brugerne).

Så ved du mere om, hvem der besøger siten.

Friluftsbøssen

• Gæst
Sv: Hvor er du da fjollet
« Svar #13 Dato: November 22, 2018, 08:22:49 pm »

Det har jeg ikke udtalt mig om - men det er tydeligt, at Gubbi ikke ved særlig meget om det, og du gør da slet ikke  :smile1:

Du var selv dum nok til at påstå, at der pludselig kom en sværm på 500 robotter en dag - og så er vi ude i det helt tåbelige   :tatice_03:

Jeg er ikke ekspert på området, korrekt.

Men jeg bruger min sunde fornuft. Og den siger mig, at det næppe er mennesker af kød og blod, som er indloggede fra USA og Frankrig i et kort øjeblik og "læser" ældgamle debatemner, som er 2-3 år gamle!

Nå, så du tror seriøst på, at det var 500 mennesker, der pludselig var online den aften? Hvor skulle DE dog komme fra?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    17%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Der er ingen reel erstatning for viden
« Svar #14 Dato: November 22, 2018, 09:07:32 pm »
Google Analytics er gratis Gubbi - og du skal bare tilmelde dig, tilføje en sporingskode på siderne, og i løbet af nogle timer kan du begynde at se data om Din-Debat (Google Analytics sporer og indsamler data om brugerne).

Så ved du mere om, hvem der besøger siten.

Nu skal jeg hjælpe
https://support.google.com/analytics/answer/1009692?hl=da
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende