Forfatter Emne: Opdatering af GuBBi?  (Læst 304 gange)

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Opdatering af GuBBi?
« Svar #15 Dato: November 22, 2018, 05:07:41 pm »
Ja, jeg synes også at du skal overveje at få det gjort på et tidspunkt!

Jeg har ihvertfald slettet min "ikke sikker" side, fordi folk ikke var interesseret i en side som ikke er sikker at logge på, samt bot og andre problemer med den!

Det er helt vildt selvmodsigende, fordi Gubbis site er en succes - og det er din site slet ikke.

Nu har jeg gennem længere tid spurgt folk på flere medier også på facebook, om de ville være med til at opbygge min side, men efter at have set denne "ikke sikker" meddelelse foroven på siden, har de bare nøjes med at kigge på uden tilmelding!

Hertil kommer selvfølgelig det meget væsentlige, at min side ikke figurerer på Google søgemaskine som denne side jo gør!

En side kommer som regel kun på Google søgemaskine, når man selv ejer den med navn og adresse oplysning på nettet!

Og da jeg i modsætning til GuBBi ønsker at være anonym, får en sådan hjemmeside nok aldrig succes!

Derfor lukkede jeg min ned! :yes:

Jeg tror du havde gode nok intentioner med din debatside. Men de ting, der gjorde, at jeg ikke benyttede den, var:

1. Der var ingen brugere derinde, bortset fra et par stykker. Du kan argumentere for, at hvis jeg var kommet derind, kunne vi have lavet det til et bedre forum, da jeg skriver mange indlæg. Men folkene fra din-debat gider alligevel ikke konspirationsteorier og så kunne vi to have siddet og skrevet om flad jord o.s.v. helt alene. :blum:

2. Du nævner selv, at du gerne vil være anonym. Det har jeg stor forståelse for. Men det er også samtidig et problem, hvis du vil have gang i forummet, at du insisterer på at være anonym, mens du - som ejer af siden - kan se alle folks mail- og ip-adresser. Det kræver, at folk har tillid til dig. Hvilket er svært, når du netop er anonym. Selvom jeg nu tror du er ganske harmløs, selvom du har en lille drillepind i dig. :yes:

3. Jeg var på to andre fora i forvejen, hvor jeg egentlig følte, at der var okay ytringsfrihed. Så syntes jeg ikke, at jeg behøvede et tredje. Nu hvor SOL i mellemtiden er lukket, kunne jeg måske have været mere motiveret for at komme derind, for nu er der kun din-debat tilbage. Og det troede vi jo også næsten var ved at gå nedenom og hjem her for et par uger siden.

1. Ja, der manglede kun et par stykker mere, til at komme igang med en debat om alt muligt!
Konspirations teorier var kun én kategori - der var også alle mulige andre kategorier for debat!

2. Ja, det er rigtigt at det er svært at starte et anonymt forum! - Jeg er selvfølgelig fuldstændig ligeglad med folks mail- og ip-adresser, og de måtte selvfølgelig gerne se mine, hvis de bad om det!

3. Ja, det er rigtigt at din-debat og mit debatforum har og havde fuld ytringsfrihed indenfor lovens rammer, og alle ved hvad det er i ytringsfriheds paragrafferne i dansk lovgivning!

Og ja, der findes ikke ret mange overhovedet nogen udover denne side, hvor der er ytringsfrihed, for alle andre steder er siderne reguleret af en hel masse interne regler som man skal overholde til punkt og prikke - og gør man det ikke bliver det slettet eller man ryger helt ud af siden af administratorer og moderatorer!
Jorden er konveks og flad

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #16 Dato: November 22, 2018, 05:59:18 pm »
Problemet med mange debatfora er, at moderatorerne de fleste steder mangler situationsfornemmelse og humor. De kan ikke altid skelne mellem fis og alvor og så banner de folk i ét væk bare fordi man laver lidt sjov. GuBBi har i det mindste lidt humor og er ikke så nærtagende. Det samme var tilfældet på SOL, hvor man også kunne lave lidt sjov i gaden.

Jeg tror, at det at være moderator er så kedeligt, at det tiltrækker folk, der godt kan lide at have lidt magt. Måske folk, der aldrig fik opfyldt drømmen om at blive politibetjente eller overlærere. Og så kompenserer de ved at puste sig op i en politimands-agtig rolle som moderator. Hvor de elsker at vise, hvem der bestemmer. Elsker at sanktionere og moderere. Fordi det at være moderator er så røvkedeligt, tiltrækker det ganske naturligt mennesker med politimands-genet. Og det er mennesker, der elsker at bestemme og have magten. Og som regel kan de ikke håndtere, at man svarer dem igen eller kritiserer dem.

Det er lidt de samme typer, der bliver fodbolddommere. Folk, der aldrig blev politimænd, men godt kan lide at bestemme og tale lidt ned til folk. :yes:

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: November 23, 2018, 10:52:36 am »
Problemet med mange debatfora er, at moderatorerne de fleste steder mangler situationsfornemmelse og humor. De kan ikke altid skelne mellem fis og alvor og så banner de folk i ét væk bare fordi man laver lidt sjov. GuBBi har i det mindste lidt humor og er ikke så nærtagende. Det samme var tilfældet på SOL, hvor man også kunne lave lidt sjov i gaden.

Jeg tror, at det at være moderator er så kedeligt, at det tiltrækker folk, der godt kan lide at have lidt magt. Måske folk, der aldrig fik opfyldt drømmen om at blive politibetjente eller overlærere. Og så kompenserer de ved at puste sig op i en politimands-agtig rolle som moderator. Hvor de elsker at vise, hvem der bestemmer. Elsker at sanktionere og moderere. Fordi det at være moderator er så røvkedeligt, tiltrækker det ganske naturligt mennesker med politimands-genet. Og det er mennesker, der elsker at bestemme og have magten. Og som regel kan de ikke håndtere, at man svarer dem igen eller kritiserer dem.

Det er lidt de samme typer, der bliver fodbolddommere. Folk, der aldrig blev politimænd, men godt kan lide at bestemme og tale lidt ned til folk. :yes:

Ja da, sådan er det ihvertfald på Jubii debatten, hvor moderator ikke bestiller andet end at ødelægge den!

Helt sikkert, den gamle sol var god, altså før de ødelagde den med en vanvittig opdatering med reklamer og andet pjat.

Til sidst lukkede de den ned, med begrundelsen at den ikke var tidssvarende, og nu er der kun mail tilbage på den.

Ak-ja!
Jorden er konveks og flad

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #18 Dato: November 23, 2018, 11:42:04 am »
Ja da, sådan er det ihvertfald på Jubii debatten, hvor moderator ikke bestiller andet end at ødelægge den!

Helt sikkert, den gamle sol var god, altså før de ødelagde den med en vanvittig opdatering med reklamer og andet pjat.

Til sidst lukkede de den ned, med begrundelsen at den ikke var tidssvarende, og nu er der kun mail tilbage på den.

Ak-ja!

Ja, i hvert fald enkelte af moderatorerne på Jubii debatten virker til at have storhedsvanvid. Wannabe-politibetjente. :hyper:

SOL fungerede glimrende før "opdateringen". Hvad den opdatering skulle gøre godt for, tror jeg ikke der er nogen, der endnu har kunnet gennemskue. Deres "opdatering" kørte sitet i sænk! Det var et meget godt eksempel på, hvad der sker, når et site er drevet af arrogante mennesker, der ikke lytter til kritik. ALLE derinde var utilfredse med opdateringen - og alligevel SKULLE den køres igennem for enhver pris. Meget arrogant. Og det endte da også med at koste SOL livet som debatforum. Deraf kan man lære, at man skal lytte til kritik i stedet for at gennemføre noget hen over hovederne på brugerne. :yes:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: November 23, 2018, 02:20:12 pm »
Det samme skete med EDBpriser.dk det blev også smadret med opdateringer. Der stor forskel på programører og hvad de får i løn.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende