Nu har jeg ikke meget kendskab til hverken kontanthjælp eller dagpenge, men kontanthjælp er vel ikke en gratis ydelse, når alle, incl. kontanthjælpsmodtageren betaler ind til den ?Desuden vil jeg da ikke kalde det en "forsikring" hvis betingelserne kan ændre sig hen ad vejen.Ved en forsikring har man en fast aftale der ikke kan ændre sig så længe forsikringen løber.
Begge er vel til midlertidig forsørgelse, hvor km så køre lidt mere på frihjul, alt efter kommune selvfølgelig og jobparat eller aktiveringsparat. Pengemæssigt er det jo næsten det samme.
Jeg synes ikke man skal jagte de arbejdsløse, nu hvor der er så mange uden arbejde. Hvis der var meget få arbejdsløse og industrien og andre erhverv stod og manglede folk, så var situationen en anden, så kunne man godt tillade sig at prikke folk på skulderen og bede dem om at søge arbejde. Men sådan er situationen ikke.
jeg gider ikke arbejdedet har jeg aldrig gjortog har heller aldrig fået noget fra det offentlige.
Citat fra: hanne efter Januar 21, 2015, 11:05:06 pmjeg gider ikke arbejdedet har jeg aldrig gjortog har heller aldrig fået noget fra det offentlige.Mon ikke du bare mener at du ikke gider arbejde for andre ?For så har jeg det helt på samme måde.Jeg gider godt at arbejde for mig selv, men hvorfor skulle jeg dog arbejde for andre ?Det er jo bare at spilde sin tid og samtidig forære fortjenesten væk.