Forfatter Emne: Soldatertiden glemmer man aldrig  (Læst 1085 gange)

Offline Albert Johansen (OP)

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
Soldatertiden glemmer man aldrig
« Dato: Januar 05, 2015, 08:14:52 am »
Ja, uha hvor vi lavede megen spas og tant dengang, det var rigtig en periode med fut i, hvor tætte venskaber blev knyttet og hvor drenge blev til mænd. Ja, mange af drengene fra dengang ser jeg da stadig ved diverse komsammen-arrangementer, og det er i sig selv både godt og skønt. Vi drillede sergenterne, når vi kunne slippe af sted med det, men det var harmløst. En dag blev Bjarne og Tom snuppet i at sutte hinandens pikke, og så var der ikke nogen, der ville tale med dem længere. Det var skræmmende at se dem lide under den sociale udstødelse. Det var noget, der påvirkede dem dybt, og den ene af dem røg senere ud i et misbrug. Det var jo tresserne. Så klappede man klogeligt nok i om egne lyster, selvom jeg da her mange år efter godt kan erkende, at jeg selv var blevet betjent af de to herrer ved flere lejligheder. Det kan jeg nok skrive, I aner jo ej, hvem vi er. Det var jo bare drengestreger. 

Kærlig hilsen Albert Johansen

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Soldatertiden glemmer man aldrig
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2015, 12:00:06 pm »

Lyder som om du ikke har oplevet særlig meget siden ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
« Svar #2 Dato: Januar 05, 2015, 01:09:21 pm »
Kære Phil, det er en antagelse, som du ej har megen hold i.

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
« Svar #3 Dato: Januar 21, 2015, 12:56:41 am »
Jeg glemmer aldrig dengang da jeg som ung mand aftjente min værnepligt. Vi skulle lære at kaste med håndgranater, og Wiggo – også kaldet ”Flæskestegen” – panikkende, da han skulle til at kaste. Vi andre fløj mod jorden, da vi indså, hvad der var ved at ske. Jeg glemmer aldrig udtrykket i hans øjne – han var i en anden verden, det er helt sikkert. Jeg ved ikke, hvor mange sekunder sådan noget djævelskab er om at sprænge, men længe nok til at man kan nå at smide skidtet fra sig. Javel-ja – sikke vi råbte af ham for at får ham til at komme til sig selv. Det virkede ikke. Det var én, der trak tårer. Jeg kan love jer for at han skreg hele vejen op til infirmeriet. Og vi andre fik så lov til at rende rundt og samle kødstumper op resten af dagen, og så var den tirsdag ødelagt. Kun få af os spiste noget dén aften, og de der gjorde fik vist det hele op igen med det samme. Akke-ja, hvor er det mange år siden. Hvad fanden - vi var unge, vi troede, vi kunne gå på vandet..

« Senest Redigeret: Januar 21, 2015, 12:58:16 am af Albert Johansen »