Forfatter Emne: Vejlukning  (Læst 1229 gange)

Offline Olga_K (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Vejlukning
« Dato: Oktober 22, 2018, 09:58:06 pm »
https://www.bt.dk/samfund/landmand-lukker-offentlig-vej-i-protest

Er det bare mig, eller har den kommune ekstremt lidt styr på Vejloven? Hvis Højesteret kan komme frem til, at ekspropriationen er Grundlovsstridig og dermed ikke for almenvellet, så er der nogen kommunale ingeniører/landinspektører, der kan klokket gevaldigt i det ...

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Vejlukning
« Svar #1 Dato: Oktober 22, 2018, 10:00:57 pm »
Som jeg har forstået sagen er problemet faktisk at de fik bygget vejen uden først at få lavet en ordenlig ekspropriering. Så indtil det er sket ligger den vej på hans grund, og han er i sin gode ret til at blokere den.

Offline Olga_K (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 22, 2018, 10:03:59 pm »
Som jeg har forstået sagen er problemet faktisk at de fik bygget vejen uden først at få lavet en ordenlig ekspropriering. Så indtil det er sket ligger den vej på hans grund, og han er i sin gode ret til at blokere den.

Ja, det er lidt mærkeligt, at Vejen (!) Kommune lægger sig op ad Bane Danmarks ekspropriation til banen ... igen, jeg synes at det virker som om de ikke helt har tjek på det  :smile1:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 23, 2018, 02:47:30 am »

Ja, det er lidt mærkeligt, at Vejen (!) Kommune lægger sig op ad Bane Danmarks ekspropriation til banen ... igen, jeg synes at det virker som om de ikke helt har tjek på det  :smile1:

Enig, de burde have røde ører i Vejen Kommune, men det ser ikke ud til at være tilfældet.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-22-landmand-lukker-offentlig-vej-i-protest-mod-ulovlig-overtagelse-af-hans-jord
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
Vejen Kommune har fået lang tid til at reagere
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2018, 06:42:38 pm »

Dette skilt hængte der længe, for det hængte der i hvert fald allerede den 9. oktober.

https://www.tvsyd.dk/artikel/vejen-kommune-vil-goere-goere-omstridt-vej-lovlig

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 23, 2018, 10:11:28 pm »
Virkelig en skidt sag for Vejen. Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke finder en løsning, men sådan er det når den store ser det som sin ret at tryne den lille.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.4%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 23, 2018, 11:58:06 pm »
Jeg forstår ikke hvorfor og hvordan man kan ignorer højsteret. Det er vel et brud på straffeloven?
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 24, 2018, 01:36:23 pm »
Jeg forstår ikke hvorfor og hvordan man kan ignorer højsteret. Det er vel et brud på straffeloven?

Så har de noget at gå op i der ude på landet. Ellers ville de dø af kedsomhed. Intet kan være for småt til at hidse op.

Du skulle bare se min svigerinde.
Du får ret og jeg får fred!

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 24, 2018, 10:21:42 pm »

Så har de noget at gå op i der ude på landet. Ellers ville de dø af kedsomhed. Intet kan være for småt til at hidse op.

Du skulle bare se min svigerinde.

Så du mener at når kommunen stjæler éns værdier så er det bare en fis i en hornlygte. En sand kommunist.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 25, 2018, 12:01:24 am »
Så du mener at når kommunen stjæler éns værdier så er det bare en fis i en hornlygte. En sand kommunist.

Kommunen stjæler fra nogen og andre stjæler fra kommunen. Alle tilegner sig fra andre.

Jeg er da ligeglad og lader andre være i fred. Selv Anklagernes kones dusk.

Du er selv altid så utilfreds. Hvorfor?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 25, 2018, 12:30:00 pm »
Så blev tråden afsporet igen
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 25, 2018, 10:20:30 pm »

Kommunen stjæler fra nogen og andre stjæler fra kommunen. Alle tilegner sig fra andre.

Jeg er da ligeglad og lader andre være i fred. Selv Anklagernes kones dusk.

Du er selv altid så utilfreds. Hvorfor?

Hvem stjæler fra kommunen? Manden har højesterets dom på at kommunen har stjålet fra ham, men de nægter højesterets dom. Det er da en fuldstændig tilsidesættelse af retssikkerheden. Kommunen viser netop med sin handling at man ikke behøver følge lovgivningen. Med andre ord fortæller de deres egne borgere mellem linjerne at det er ok at snyde.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 25, 2018, 11:18:20 pm »
Hvem stjæler fra kommunen? Manden har højesterets dom på at kommunen har stjålet fra ham, men de nægter højesterets dom. Det er da en fuldstændig tilsidesættelse af retssikkerheden. Kommunen viser netop med sin handling at man ikke behøver følge lovgivningen. Med andre ord fortæller de deres egne borgere mellem linjerne at det er ok at snyde.

Ork, en bunke grus og nogle knipper halm, er da ikke alverden at gå op i.

Men hvorfor er du altid så utilfreds?

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 26, 2018, 06:45:57 pm »

Ork, en bunke grus og nogle knipper halm, er da ikke alverden at gå op i.

Men hvorfor er du altid så utilfreds?

Jeg er skam ikke utilfreds med hverken grus eller halmen. Det bakker jeg fuldt ud op om.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 26, 2018, 08:19:49 pm »
Jeg er skam ikke utilfreds med hverken grus eller halmen. Det bakker jeg fuldt ud op om.

Fortsæt med det. Så er du glad.