Forfatter Emne: Ikke ældre end 45  (Læst 413 gange)

Evalu

• Gæst
Ikke ældre end 45
« Dato: Oktober 24, 2018, 11:20:33 pm »
Os på debatten, der har rundet de 50, kender det: Selvom kroppen bliver ældre, så føler man sig ikke ældre.
Jeg er 62, og ja ryggen gør ondt efter en arbejdsdag, spejlene er blevet lidt ondskabsfulde, og ens jævnaldrende ser forbavsende gamle ud; men indeni føles alderen ikke.

Nu har et studie vist, at det er helt naturligt,

https://www.bt.dk/videnskab/selvom-vi-er-vel-forbi-45-aar-foeler-vi-os-aldrig-aeldre

Årsagen skulle være, at vi biologisk ikke er skabt til at blive ældre end ca 45 år; men på grund af udviklingen stiger levealderen, uden at "sindet" følger med.

Det er en rar tanke, at vi har udsigt til at blive gamle uden at føle os gamle - og så må vi bare blæse på omgivelsernes forventning om hvordan gamle bør opføre sig. :smile1:

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Ikke ældre end 45
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2018, 08:56:43 pm »
Ja, det er bemærkelsesværdigt, at ens jævnaldrende ser meget gamle ud ... når man selv er både ung og sprød  :almirena_04:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2018, 09:09:55 pm »
Mit job er fysisk, og jeg kan godt mærke at jeg ikke er helt ung længere. Det med den mentale alder lyder helt korrekt.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2018, 11:30:11 pm »
Det giver god mening. Af sind er jeg præcist den samme, som da jeg var 16 år gammel. Og når jeg drømmer, er jeg næsten altid teenager eller i starten af tyverne. Det må være fordi, jeg inderst inde ikke accepterer at være en halvgammel mand ha ha

Det kan dog nogle gange være frustrerende at have et ungdommeligt sind og så konstatere, at kroppen ikke helt følger med længere. Da jeg var 15, løb jeg 100 meter på 12,5 sekunder. I dag tager det mig nærmere 20 sekunder! Da jeg var teenager, var jeg også fodboldmålmand og jeg smed mig rundt som en gal efter bolden og det gjorde ALDRIG ondt. I dag, hvis jeg prøver at lege målmand, så gør det ondt ligeså snart jeg bare smider mig det mindste efter bolden! Ja, jeg er bestemt blevet ældre!! :angry: - Men hellere være en ung mand fanget i an halvgammel krop end at være en gammel stivnakke, der er lige så gammel i hovedet som i kroppen! Jeg har dog i det mindste stadig bevaret mit ungdommelige åbne sind. Hvor jeg synes, at mange på min alder er ret satte og konforme. Hele tiden tænker som de andre og efterligner de andre. Og bare følger konventionerne. Der tør jeg stadig være min egen og følge mit inderste jeg.

I øvrigt har jeg hørt fra en person, der har forstand på det spirituelle, at når man dør og kun er ånd, så er man ca. som da man var 20 år gammel. Altså ens "spøgelse" (eller hedder det æterlegeme - er ikke skråsikkker!) fremtræder, som hvis man var omkring 20 år gammel.
« Senest Redigeret: Oktober 25, 2018, 11:35:42 pm af Reptil Formskifter »