Forfatter Emne: Lad dig ikke narre af falske påstande  (Læst 403 gange)

Anklageren

• Gæst
Lad dig ikke narre af falske påstande
« Dato: Oktober 24, 2018, 02:26:39 pm »
PU er inde på, at kulturel relativisme er hvad menneskerettighederne bygger på: Alle kulturer er lige gode!

Det er en meget falsk påstand

Jeg kan lige så godt foregribe begivenhederne, fordi jeg tror, at PU vil komme ind på islam.

Muslimske lande overtræder i høj grad menneskerettighederne, og da FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne blev vedtaget i 1948 undlod Saudi Arabien at stemme (og det er der gode grunde til, for Saudi Arabien var udmærket klar over, at menneskerettighederne slet ikke handlede om at beskytte deres kultur).

Det er f.eks. indlysende, at hvis kvinder er undertrykte af kulturelle årsager - så er det en overtrædelse af menneskerettighederne. Kun en tåbe vil påstå, at menneskerettighederne handler om at beskytte retten til at stene utro kvinder.

De to ting: menneskerettigheder og "kulturrettigheder" - er slet ikke det samme - så lad jer ikke narre af falske påstande, som vi møder så tit.

« Senest Redigeret: Oktober 24, 2018, 03:59:16 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
Det er ærgerligt, at PU blev mundlam
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2018, 03:56:25 pm »
Det er ellers et godt emne - for vi hører jo hele tiden, at menneskerettighederne beskytter kulturer.

Jeg skulle nok have lagt forsigtigt ud, som jeg somme tider gør, før jeg slår til  :smile1:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Lad dig ikke narre af falske påstande
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2018, 04:48:29 pm »
Alle kulturer har lov til at søge asyl.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2018, 04:51:35 pm »
Min samfundsfagslærer har muligvis været lidt for progressiv. Men nu har jeg da fået genlæst rettighederne, med min kommentar. Så mangler jeg blot at læse om FN's formål og principper, for at vide klar besked.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 24, 2018, 05:06:23 pm »
Man kan også sige, at menneskerettighederne beskytter individets frihed til at leve sit liv uafhængig af kultur eller normer. Det er lidt sjovt, at lande, som de nationale kalder for shitholes, taberlande, lav-iq-lande, ofte vægter kulturel beskyttelse (ofte konservative værdier) på bekostning af individets frihed, men den slags lande vil passe bedre til dem end de frie vestlige lande. Det er jo ironisk. Det er også svært, for ikke at sige umuligt, på den dene side at ville forsvare konservative normer i et land og samtid forsvare individets ret. Man kan jo ikke sige, at hor er forkert og skal straffes, fordi det ødelægger vores kultur/religion, men hor alligevel til højre og venstre.
Spørgsmålet rejser også et etisk/filosofisk dilemma, men det er en anden ting måske.

Anklageren

• Gæst
« Svar #5 Dato: Oktober 24, 2018, 05:56:53 pm »
Alle kulturer har lov til at søge asyl.

Nej da - det er mennesker, der har lov til at søge asyl - ikke kulturer.

Anklageren

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 24, 2018, 06:03:46 pm »
"Det er Kongens og Landets Høvdingers Embede at overvaage Domme og gøre Ret og frelse dem, der tvinges med Vold, saasom Enker og værgeløse, Børn, Pilgrimme og Udlændinge og fattige - dem overgaar der mest vold - og ikke lade slette Mennesker, der ikke vil forbedre sig, leve i sit Land; thi idet han straffer og dræber Ugerningsmænd, da er han Guds tjener og Landets vogter."

Det skriver  Valdemar Sejr til den 10. marts 1241 i Vordingborg i Jyske lovs fortale.

Det er en markering af, at menneskerettigheder hverken er en FN-ting eller noget moderne

De vigtigste menneskerettigheder står jo også i Grundloven fra 1849, og vi kan da godt komme ind på, hvordan de endte der.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 24, 2018, 09:56:57 pm »
Muslimske lande overtræder i høj grad menneskerettighederne, og da FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne blev vedtaget i 1948 undlod Saudi Arabien at stemme (og det er der gode grunde til, for Saudi Arabien var udmærket klar over, at menneskerettighederne slet ikke handlede om at beskytte deres kultur).

Saudi Arabien afskaffede først slaveriet i 1961.

Anklageren

• Gæst
Menneskerettighederne angriber tværtimod kulturer
« Svar #8 Dato: Oktober 24, 2018, 10:12:26 pm »

FN'S VERDENSERKLÆRING OM MENNESKERETTIGHEDERNE Artikel 4.
Ingen må holdes i slaveri eller trældom; slaveri og slavehandel under alle former skal være forbudt.

I det her tilfælde ændrede menneskerettighederne Saudi Arabiens kultur - men det er meget svært at få Saudi Arabien til at overholde menneskerettighederne.

Saudi Arabien kan altid håbe på, at PU kommer dem til hjælp, og får menneskerettighederne afskaffet   :wacko:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Menneskerettighederne angriber tværtimod kulturer
« Svar #9 Dato: Oktober 24, 2018, 10:27:05 pm »
Saudi Arabien kan altid håbe på, at PU kommer dem til hjælp, og får menneskerettighederne afskaffet   :wacko:

Så er det godt dit gamle jas  :big_grin:

Vi skal ikke afskaffe fornuftige frihedsrettigheder her i Vesten, men FN's MR skal revideres, og tekstreduceres. Når Vesten interagerer med resten af verdenen, så skal vi erkende at det vigtigste for os er geopolitik, og ikke hvordan disse lande har tænkt sig at indrette sig. Vi skal være kyniske mht, hvordan vi når vore mål, heraf er fred og stabilitet vigtigt.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 24, 2018, 10:34:02 pm »

Jaa, på papiret men se så her -->> Gæstearbejdere lever som slaver i Saudiarabien,

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi-263g9Z_eAhXDpIsKHS-iA9gQFjAAegQICRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.dr.dk%2Fnyheder%2Fudland%2Fgaestearbejdere-lever-som-slaver-i-saudi-arabien&usg=AOvVaw0koxMguC98NOPAYqti7r5D
Fake profil, :girl_blum2:

Anklageren

• Gæst
FN'S VERDENSERKLÆRING OM MENNESKERETTIGHEDERNE artikel 19
« Svar #11 Dato: Oktober 24, 2018, 10:39:27 pm »
Artikel 19
Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse uden indblanding og til at søge, modtage og meddele oplysning og tanker ved et hvilket som helst meddelelsesmiddel og uanset landegrænser.

Kina er at af de lande, som Amnesty International kritiserer meget for krænkelser af menneskerettighederne

KINA SLÅR HÅRDT NED PÅ UDENLANDSKE JOURNALISTER
Det er i strid med løftet om øget pressefrihed, Kina gav i forbindelse med OL i Beijing i 2008, at internationale journalister bliver banket af det kinesiske politi, når de møder op for at dække demonstrationer. De kinesiske myndigheder frygter, at demonstrationerne i Mellemøsten breder sig til Kina, og forbyder derfor journalister at dække områder, der kan være samlested for demonstrationer.

https://amnesty.dk/nyhedsliste/arkiv-2012/kina-slaar-haardt-ned-paa-udenlandske-journalister

« Senest Redigeret: Oktober 24, 2018, 10:44:33 pm af Anklageren »

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #12 Dato: Oktober 24, 2018, 10:54:45 pm »
Kina vil blive et kaos, hvis liberaldemokratiske reformer bliver forsøgt indført. Men hvis det gavner os, så hvorfor ikke?

Anklageren

• Gæst
FN'S VERDENSERKLÆRING OM MENNESKERETTIGHEDERNE artikel 13
« Svar #13 Dato: Oktober 24, 2018, 11:03:19 pm »
Artikel 13.
1. Enhver har ret til at bevæge sig frit og til frit at vælge opholdssted inden for hver stats grænser.
2. Enhver har ret til at forlade et hvilket som helst land, herunder sit eget, og til at vende tilbage til sit eget land.

Artikel 13 er f.eks. et angreb på lande som Iran, der ikke vil lade deres egne statsborgere indrejse, hvis de bliver udvist fra Danmark.