Forfatter Emne: Nu triller det igen  (Læst 3113 gange)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Nu er den høj igen ...
« Svar #15 Dato: Oktober 24, 2018, 10:09:29 pm »
Jeg hader også bærbare - jeg har kun haft en, fordi det var et krav på studiet. Jeg har dog haft et par, der mest blev brugt som filservere.
Jeg har altid været til stationær med atx, og fordi jeg i en periode kørte meget med FreeBSD og Gentoo, havde jeg også en del diske og havde brug for et mere alsidigt kabinet. Jeg anskaffede en Q6600 i 2008 og den kørte faktisk glimrende indtil 2014. Grafikkortet og rammen var grundent til, der skulle skiftes. I den forbindelse fik jeg nyt kabinet - de gamle var jo et rent helvede med ledninger og det var ikke til at komme til. Jeg blev lidt høj af de nye kabinetter, der havde skjult kabelføring på bagsiden, hvor man rent faktisk kunne montere det hele både elegant og funktionelt.

Høj ?? ... Der gemte sig måske andet end elektronik inde i det kabinet ?? ... :w00t:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Nu triller det igen
« Svar #16 Dato: Oktober 24, 2018, 10:10:51 pm »
Tillykke

- men hvis du er gået fra en tablet, så må alt jo føles som paradis  :big_grin:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Nu er den høj igen ...
« Svar #17 Dato: Oktober 24, 2018, 11:19:13 pm »
Jeg hader også bærbare - jeg har kun haft en, fordi det var et krav på studiet. Jeg har dog haft et par, der mest blev brugt som filservere.
Jeg har altid været til stationær med atx, og fordi jeg i en periode kørte meget med FreeBSD og Gentoo, havde jeg også en del diske og havde brug for et mere alsidigt kabinet. Jeg anskaffede en Q6600 i 2008 og den kørte faktisk glimrende indtil 2014. Grafikkortet og rammen var grundent til, der skulle skiftes. I den forbindelse fik jeg nyt kabinet - de gamle var jo et rent helvede med ledninger og det var ikke til at komme til. Jeg blev lidt høj af de nye kabinetter, der havde skjult kabelføring på bagsiden, hvor man rent faktisk kunne montere det hele både elegant og funktionelt.

Høj ?? ... Der gemte sig måske andet end elektronik inde i det kabinet ?? ... :w00t:

Det var mine stiletter *host*.
Vi har vel alle vores små hemmeligheder.  :smile1:

Anklageren

• Gæst
« Svar #18 Dato: Oktober 24, 2018, 11:28:51 pm »
Og jeg sidder bare ved gammel HP med Windows 7 Professional i et stort kabinet. Jeg kan ikke huske hvor gammel den er, men i hvert fald mere end fem år gammel. jeg ønsker mig ikke en ny, for den dækker fint mit behov.

Jeg har godt nok også en Apple Notebook, men den bruger jeg kun, når jeg rejser. Så har jeg en iPad, og den bruger jeg som kortplotter i min båd, men ellers sjældent. Den er meget velegnet som kortplotter med iSailor. Det er smart, at man kan dreje søkortet eller skalere med to fingre og kortet over Grønland er godt.

Jeg skulle jo nødig sejle på et af de mange skær.

« Senest Redigeret: Oktober 25, 2018, 12:16:18 am af Anklageren »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Oktober 25, 2018, 11:22:35 am »
Windows7 er stadigvæk det mest populære styresystem i Asien og Afrika og det bekymrer ikke, at HillBill ikke understøtter efter 2020. At bruge Win7 i dag, svarer til at gå en tur på Blågårds plads  kl. 3 om natten og råbe muslimer er nogle møjsvin.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    69%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Den triller videre derudaf,
« Svar #20 Dato: Oktober 25, 2018, 11:34:40 pm »
nogen vil synes det er mærkeligt at jeg skriver om den gl laptop men bare imponeret over at den har holdt så lang tid og stadig kører, måske opgraderer jeg til win 10   :girl_wink:

Imponerende at den har holdt i så lang tid.

Men for mig er de små tastaturer og mus på bærbare ikke til at holde ud. Så skal man også have USB mus og tastatur. Ikke noget der giver høj' Woman Acceptance Factor'.

https://da.wikipedia.org/wiki/Woman_acceptance_factor
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    69%
    • Vis profil
Sv: Den triller videre derudaf,
« Svar #21 Dato: Oktober 26, 2018, 10:10:15 am »
Så er de rigtigt. De bærbare har høj 'Women Acceptance Factor'.

« Senest Redigeret: Oktober 26, 2018, 10:15:21 am af Carlo »

Anklageren

• Gæst
« Svar #22 Dato: Oktober 26, 2018, 01:57:43 pm »
Windows7 er stadigvæk det mest populære styresystem i Asien og Afrika og det bekymrer ikke, at HillBill ikke understøtter efter 2020. At bruge Win7 i dag, svarer til at gå en tur på Blågårds plads  kl. 3 om natten og råbe muslimer er nogle møjsvin.

Hvis man baserer sin computersikkerhed på Microsoft, så er man under alle omstændigheder til rotterne.

Anklageren

• Gæst
Microsofts programmer har altid udgjort en sikkerhedsrisiko
« Svar #23 Dato: Oktober 26, 2018, 02:16:40 pm »
Hvis Microsoft skal vælge imellem at implementere en funktion, som de kan tjene penge på - selvom det udgør en sikkerhedsrisiko - så vælger de pengene.

F.eks. bruger rigtig mange Microsofts kontorpakke især Word.

Meget tidligt valgte Microsoft at implementere makroer i kontorpakken - selvom det for 999 ud af 1000 ikke er smart at indbygge muligheden for at køre scripts på computeren. De 999 opdager nok ikke engang, at det er muligt at køre scripts i Word - eller hvad det går ud på - men de betaler for at få risikoen, selvom de ikke har brug for funktionen.

Det er bare et eksempel, og det er jo værre, når der skal indbygges muligheder i kernel.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    69%
    • Vis profil
Sv: Microsofts programmer har altid udgjort en sikkerhedsrisiko
« Svar #24 Dato: Oktober 26, 2018, 08:55:05 pm »
Hvis Microsoft skal vælge imellem at implementere en funktion, som de kan tjene penge på - selvom det udgør en sikkerhedsrisiko - så vælger de pengene.

I hele mit computer og internetliv har jeg aldrig interesseret mig synderligt for sikkerhed. Og har kun haft et eneste virusangreb. Som til gengæld var fælt. De havde gjort deres hjemmearbejde så godt at den umuliggjorde system roll-back. Så der var bare formatering og nyinstallation.

Hæhæ, tidligere blev jeg tit spurgt om råds med computer. Så hjalp jeg en iraner, der syntes der var noget galt. Folk havde fortalt ham at det var på grund af virus. Så hvad gør en vaks mand? Installerer antivirus. Jeg tror jeg fandt otte anti-virus-programmer på hans 'puter.

Og hans søster var endnu mere fucked up. Hun havde købt en computer, med super høj 'Women Acceptance Factor' for 8 000 kroner. Der var bare den lille hage ved det, at den ikke virkede. Jeg kæmpede ellers mange timer på at få den op at stå

F.eks. bruger rigtig mange Microsofts kontorpakke især Word.

Meget tidligt valgte Microsoft at implementere makroer i kontorpakken - selvom det for 999 ud af 1000 ikke er smart at indbygge muligheden for at køre scripts på computeren. De 999 opdager nok ikke engang, at det er muligt at køre scripts i Word - eller hvad det går ud på - men de betaler for at få risikoen, selvom de ikke har brug for funktionen.

Det er bare et eksempel, og det er jo værre, når der skal indbygges muligheder i kernel.
[/quote]

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    69%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: November 01, 2018, 01:46:26 am »
Men så er både Delicious og X-marks døde, mens jeg har været væk. Hele min samling af bogmærker er død og borte.

De er muligvis mirroret et eller andet sted, men hvordan finder man frem til dem?

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: November 01, 2018, 08:30:37 am »
For mig er en bærbar det helt perfekte valg. Jeg er afsted på arbejde 6 måneder om året og der VIL jeg have en bærbar til surfning og leg (ser lidt film og spiller lidt spil). Det fungerer godt når man ind imellem har lidt fritid. Hjemme kunne jeg da godt have en stationær stående, men jeg havde det på et tidspunkt og efter jeg købte en bærbar så stoppede jeg praktisk taget med at bruge den stationære selv om den ikke var særlig gammel. Ja, den stationære er måske lidt bedre som arbejdsstation, men en bærbar giver så mange flere muligheder.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: November 01, 2018, 08:39:28 am »

Jeg har da brugt Windows 7 i flere år nu der har da aldrig været noget, jeg har dog altid brugt McAfee eller Bullgard antivirus pogrammer ...

Men nu er jeg jo heller aldrig inde på de mere "skumle" sider ...  :logik:
« Senest Redigeret: November 01, 2018, 08:41:22 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: November 01, 2018, 09:15:05 am »

Jeg har da brugt Windows 7 i flere år nu der har da aldrig været noget, jeg har dog altid brugt McAfee eller Bullgard antivirus pogrammer ...

Du kan få Win10 til at ligne Win7, hvis der er der skoen trykker. Win10 er det bedste af Microsofts styresystemer og jeg har prøvet dem alle.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Anklageren

• Gæst
« Svar #29 Dato: November 01, 2018, 09:16:34 am »

Nemlig. Der er nogen hjemmesider, man skal undgå at besøge.

Det vigtigste er, at man har en fornuftig adfærd, og det dækker også over, at man ikke åbner det, hvis man har nogen kammerater, der sender sjove ting fra nettet f.eks. en julehilsen.

Du vinder ikke en million eller noget andet ude på nettet, så lad være med at reagere overhovedet - og der er heller ikke smukke piger, du ikke kender, som skriver til dig.

Lad være med at klikke på noget i en mail, som du ikke ved, hvad er. Slet mails fra nogen du ikke kender til og svar aldrig på dem osv. osv.

Du er sandsynligvis administrator på din computer, så hvis en ondsindet person kan få dig til at klikke på noget som lokker - så er der fri adgang til det hele.