Forfatter Emne: Nu triller det igen  (Læst 2472 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Nu triller det igen
« Svar #30 Dato: November 01, 2018, 09:37:36 am »
Du kan få Win10 til at ligne Win7, hvis der er der skoen trykker. Win10 er det bedste af Microsofts styresystemer og jeg har prøvet dem alle.

Det er rigtigt. Man kan få Win10 til at køre godt på en langsom computer.

Når Win10 kan det, så øger man sandsynligheden for, at styresystemet bliver ved med at køre godt på en hurtig computer.

- men lad være med at have tillid til, at Microsoft sørger for din sikkerhed. Det er at sætte ræven til at vogte høns. Microsofts styresystemer har altid være virusbefængte. Det er ligegyldigt, om man tror årsagen er, at ondsindet kode er designet til Microsofts styresystemer - for det rammer lige hårdt.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: November 01, 2018, 10:43:59 am »
Sådan er det med alle styresystemer, dem der har fabrikeret styresystemet, kan også beherske det igennem "bagdøre"
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.4%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: November 01, 2018, 12:36:40 pm »
Jeg vil til enhver tid vælge Windows, hvis jeg skulle vælge det mest sikre system til desktopbrug hvis man har en fornuftig adfærd. Sikkerhedsmodellen i Windows er milevidt i forhold til andre systemer. Sikkerhedsmodellen i Linux-bareret systemer er ikke blevet ændret meget siden 90'erne. Hvis nogen skulle sidde ved et Linuxsystem så prøve at skrive $xinput test <keyboard id> i et terminalvindue. Prøv så bagefter at åbne et andet vindue og bruge su eller sudo eller bare et eller andet, der kræver at man indtaster sit password til root. Man kan se alle tastaturkoder også i vinduer, hvor man har root privilegier. Man kan med lethed lave et lille program, der opsnapper kodeordet til root og så er der fri adgang til at kompromittere det hele. Problemet er, at der ikke er nogen isolation mellem processer i X serveren. Det har man i det mindste forsøgt at løse i Windows.
Men Windows er blevet for stort og kompliceret. Der er jo ingen grund til, at min musedriver skal eksekveres i kernelmode. Det bliver alle drivere og drivere til mus, tastatur, printer, usb-enheder er noget venstrehåndsarbejde.
I et UNIX system som Gentoo kunne jeg for et par år siden barbere størrelsen på kernen ned til 2-3 megabyte. I Windows fylder den sikkert flere hundrede megabyte i dag, selv om den har været større. Men det er noget skidt.
Men da jeg gik på Ingeniørhøjskolen, hvor vi alle havde vores bærbare med Win 2k, var alle inficeret af orme og vira. Standardopsætningen var en katastrofe, fordi der var så mange processer, der lyttede på port connection. Det gjorde det nemt for ondsindet kode at få adgang. Det er heldigvis også blevet bedre i dag.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.4%
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: December 13, 2018, 04:03:09 am »
Men så skal jeg jeg have et headset der er egnet til mine døve ører. Det skal fuldstændigt lukke lyde ude. Men mit jackstik er optaget af højtalere. Så jeg må have noget til USB. Det skal ikke bruges til andet end at snakke i Messenger, så ingen krav til lydkvalitet.

https://www.av-cables.dk/usb-headset/usb-headset-sort.html

Men det er til USB. Meget vel, men det jeg ikke begriber er hvordan man kan få lyd ud gennem USB. Sidder der en lille nisse inde i NUC'en der konstaterer at nu er der sat et headset i stikket og ved at der skal sendes lyd ud genem stikket?
Du får ret og jeg får fred!

Anklageren

• Gæst
« Svar #34 Dato: December 13, 2018, 12:36:59 pm »
Men så skal jeg jeg have et headset der er egnet til mine døve ører. Det skal fuldstændigt lukke lyde ude. Men mit jackstik er optaget af højtalere. Så jeg må have noget til USB. Det skal ikke bruges til andet end at snakke i Messenger, så ingen krav til lydkvalitet.

https://www.av-cables.dk/usb-headset/usb-headset-sort.html

Men det er til USB. Meget vel, men det jeg ikke begriber er hvordan man kan få lyd ud gennem USB. Sidder der en lille nisse inde i NUC'en der konstaterer at nu er der sat et headset i stikket og ved at der skal sendes lyd ud genem stikket?

Der er en driver i USB'en, som automatisk bliver installeret, når man putter den i stikket - og man kan også få trådløse USB-adaptere (WIFI).

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: December 13, 2018, 12:39:34 pm »
Må indrømme, at jeg foretrækker tablets. Derfor har jeg både en iPad Air 2 med 128 gb og en Samsung Galaxy Tab S2 med 64 gb, og jeg bruger slet ikke min bærbare Windows computer mere. For tablets er bare meget mere handy, og man kan tage dem med overalt.

Det eneste, der kunne få mig til at købe en ny PC, er, hvis jeg skulle få lyst til at spille nye Windows spil. Så ville jeg nok foretrække en stationær. Men det sker nok ikke lige med det samme ☺️