Forfatter Emne: Nu triller det igen  (Læst 1663 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
Nu triller det igen
« Dato: Oktober 24, 2018, 01:06:10 pm »
Det er som at få hældt en sten ud af skoen ............

Det sidste års til har alt mit computing været på en Android Tablet. Smart i en nødløsning, men ikke til at holde ud, med det bøvl og de begrænsninger det indebærer.

Men nu er jeg oppe at køre igen, med en NUC.

https://www.dustinhome.dk/product/5011087135/nuc-i7-8650u-250gb-m2-ssd16gb-bundle-kita

Hele computeren, med bundkort, processesor, RAM og to harddiske, er bygget ind i en kasse på 13 X 13 X 6 centimeter. Skærm ar forbundet med HDMI og øvrigt er med USB. Strømforsyningen er på 65 watt.

Jeg kan nemlig ikke FORDRAGE bærbare computer. De bærebare er populære p gr a høj' Wife Acceptance Factor'. Kvinder kan ikke li' 'alle de ledninger'. Hæhæ, den eneste ledning man sparer, er skærmkablet. For man skal jo også have et ordentlige tastatur og en mu s til en bærbar.

Og når en bærbar får fejl, er der ofte ikke andet at gøre end at smide den ud. På en Desktop kan man ofte skifte den defekte del. Det har jeg f eks selv gjort med bundkort.

Noget andet der irriterer mig ved bærbare: De skal jo være så flade som muligt. Også processor og dens køling. Det medfører at stort strømforbrug til ineffektiv køling. Den lille kølemølle pisker rundt efter ingenting. Det problem er jeg ud over med en NUC, og strømforsyning på 65 Watt.

Så jeg sidder jeg og vænner mig baglæns til Windows-verdenen. Ikke ilde.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Nu triller det igen
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2018, 01:13:03 pm »
Har du virkelig behov for sådanet monster? Jeg tænker at du kunne få en ganske stabil maskine i samme størrelse til nogle tusser mindre? Men jeg kender naturligvis ikke dit behov
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #2 Dato: Oktober 24, 2018, 01:20:52 pm »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2018, 01:31:23 pm »
Har du virkelig behov for sådanet monster? Jeg tænker at du kunne få en ganske stabil maskine i samme størrelse til nogle tusser mindre? Men jeg kender naturligvis ikke dit behov

Når jeg alligevel har pungen oppe, vil jeg ikke have noget der er for skrabet. Den model jeg fik er med RAM og en m2-harddisc. Der er plads i kabinettet til en SSD-disk-

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #4 Dato: Oktober 24, 2018, 01:35:47 pm »
Tillykke med den.  :smile1:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 24, 2018, 03:38:51 pm »
Den er nuttet.
Jeg har lånt Gubbis 3D-briller.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #6 Dato: Oktober 24, 2018, 03:47:32 pm »
Hvorfor koster den 2.000 kroner mindre hos PROSHOP?

https://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/Intel-NUC-NUC7i7DNHE/2657603

Jeg har oplevet at samme forhandler sætter prisen op, hvis man kigger flere gange på dets hjemmeside. Algoritmerne ved præcis hvor forelsket man er i deres produkter.  Om det er tilfældet her, er jo svært at sige da det er en anden forhandler.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.4%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 24, 2018, 04:37:17 pm »

Jeg har oplevet at samme forhandler sætter prisen op, hvis man kigger flere gange på dets hjemmeside. Algoritmerne ved præcis hvor forelsket man er i deres produkter.  Om det er tilfældet her, er jo svært at sige da det er en anden forhandler.

Det ser ud til at være de samme maskiner; men på den anklageren linker til, er der Displayport og ikke på Carlos link. Mystisk
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 24, 2018, 04:52:42 pm »

Det ser ud til at være de samme maskiner; men på den anklageren linker til, er der Displayport og ikke på Carlos link. Mystisk

Måske fordi jeg købte den samlet, med RAM og HD.

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Den triller videre derudaf,
« Svar #9 Dato: Oktober 24, 2018, 04:54:17 pm »

Hele computeren, med bundkort, processesor, RAM og to harddiske, er bygget ind i en kasse på 13 X 13 X 6 centimeter. Skærm ar forbundet med HDMI og øvrigt er med USB. Strømforsyningen er på 65 watt.

Jeg kan nemlig ikke FORDRAGE bærbare computer. De bærebare er populære p gr a høj' Wife Acceptance Factor'. Kvinder kan ikke li' 'alle de ledninger'. Hæhæ, den eneste ledning man sparer, er skærmkablet. For man skal jo også have et ordentlige tastatur og en mu s til en bærbar.

Og når en bærbar får fejl, er der ofte ikke andet at gøre end at smide den ud. På en Desktop kan man ofte skifte den defekte del. Det har jeg f eks selv gjort med bundkort.

Noget andet der irriterer mig ved bærbare: De skal jo være så flade som muligt. Også processor og dens køling. Det medfører at stort strømforbrug til ineffektiv køling. Den lille kølemølle pisker rundt efter ingenting. Det problem er jeg ud over med en NUC, og strømforsyning på 65 Watt.

Så jeg sidder jeg og vænner mig baglæns til Windows-verdenen. Ikke ilde.

Jeg er os til (blær)bare pc´ere, Har en gl HP Pavillion fra (hold dig fast) 2008

Man må sige den har holdt godt, ikk?

Dengang kørte den vista men fik en ven til at lægge win 7 ind, den var forud for sin tid dengang, læg mærke til fingeraftryksskanneren og indbygget fjernbetjening man kan trække ud, `hele´350 gb  (gab!) harddisk, 5-1 kortlæser men kostede os hele 9000kr i 2008,  :girl_smile:

nogen vil synes det er mærkeligt at jeg skriver om den gl laptop men bare imponeret over at den har holdt så lang tid og stadig kører, måske opgraderer jeg til win 10   :girl_wink:

Og service, nej, en gang imellem skiller min ven den ad og blæser den igennem med trykluft, det kan være en støvet affære,  :girl_sad:
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2018, 05:08:24 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Den skal vel også snart have skiftet harddisk ...
« Svar #10 Dato: Oktober 24, 2018, 05:05:01 pm »
Danmarks Tekniske Museum har vel flere gange tilbudt at købe den ?? ...  :LaieA_005:

Hov... Håndsvinget er da ikke med på billedet ... :w00t:
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2018, 05:11:43 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    18.8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 24, 2018, 05:36:31 pm »
Jeg hader også bærbare - jeg har kun haft en, fordi det var et krav på studiet. Jeg har dog haft et par, der mest blev brugt som filservere.
Jeg har altid været til stationær med atx, og fordi jeg i en periode kørte meget med FreeBSD og Gentoo, havde jeg også en del diske og havde brug for et mere alsidigt kabinet. Jeg anskaffede en Q6600 i 2008 og den kørte faktisk glimrende indtil 2014. Grafikkortet og rammen var grundent til, der skulle skiftes. I den forbindelse fik jeg nyt kabinet - de gamle var jo et rent helvede med ledninger og det var ikke til at komme til. Jeg blev lidt høj af de nye kabinetter, der havde skjult kabelføring på bagsiden, hvor man rent faktisk kunne montere det hele både elegant og funktionelt.
'Gennem tastaturkrig (og Den Korte Avis) til sejr.'

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 24, 2018, 06:31:56 pm »

Måske fordi jeg købte den samlet, med RAM og HD.

Nnåå ved dit link står der Pakkepris med Intel NUC I7-8650U samt 970 Evo NVMe SSD fra Samsung og 16 GB DDR4-hukommelse fra Corsair.
Men underligt med Displayporten.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.8%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 24, 2018, 06:46:34 pm »
Jeg glemte at nævne at tingesten absolut ikke er for spillefolket. Den har ikke synderlig grafikkapacitet.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 24, 2018, 06:58:36 pm »
Jeg glemte at nævne at tingesten absolut ikke er for spillefolket. Den har ikke synderlig grafikkapacitet.

Ja havde set det onboard gfx 620, men ville ikke nævne ordet spillemaskine, da mange ikke spiller.

Har du set på samle prisen hvis du havde bygget selv?
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2018, 07:00:09 pm af fedt »