Forfatter Emne: Flygtningebørn i Danmark klarer sig markant bedre end for 20 år siden  (Læst 1291 gange)

Anklageren

• Gæst
Jeg har ventet på, at nogen skulle skrive om den dårlige nyhed for DinDebats skribenter - at når det kommer til job og uddannelse, klarer flygtningebørn sig faktisk stort set lige så godt som danskfødte børn, viser ny omfattende undersøgelse.

Det er blevet politisk ukorrekt at skrive noget positivt om flygtninge - men jeg tør - hvor andre holder kæft og skjuler sandheden, fordi de bliver mobbet.

Den nye undersøgelse er omfattende: Den ser på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005, og sammenligner dem med jævnaldrende indvandrere, efterkommere og danskfødte i samme periode – i alt er over én million personer blevet fulgt via tal fra Danmarks Statistik. Studiet har været gennem peer review og er netop udgivet i tidsskriftet Journal of Ethnic and Migration Studies.

I 1997 var cirka hver fjerde flygtning, der var ankommet til Danmark som barn, uden job og uden uddannelse, når de blev mellem 20 og 22 år gamle.

Men siden er det gået stærkt, og allerede i 2014 stod under hver tiende flygtningebarn i Danmark uden arbejde og uden uddannelse, da de var i begyndelsen af 20’erne. Det er næsten på niveau med danskfødte børn.

- Det er et meget markant fald, siger Christopher Jamil de Montgomery til Information. Han er ph.d.-studerende på Institut for Folkesundhedsvidenskab og hovedforfatter på den nye undersøgelse.

Jeg har citeret fra: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-19-flygtningeboern-i-danmark-klarer-sig-markant-bedre-end-for-20-aar-siden

« Senest Redigeret: Oktober 23, 2018, 12:06:48 pm af Anklageren »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Flygtningebørn i Danmark klarer sig markant bedre end for 20 år siden
« Svar #1 Dato: Oktober 23, 2018, 12:19:44 pm »
I den nye undersøgelse har forskerne taget højde for flygtningefamiliernes oprindelsesland, flygtningebørnenes alder ved ankomsten og forældrenes behov for psykiatrisk behandling.

Har de så udeladt at tælle dem med som har psykisk syge forældre eller som kommer fra bestemte lande?
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 23, 2018, 12:25:46 pm »
I den nye undersøgelse har forskerne taget højde for flygtningefamiliernes oprindelsesland, flygtningebørnenes alder ved ankomsten og forældrenes behov for psykiatrisk behandling.

Har de så udeladt at tælle dem med som har psykisk syge forældre eller som kommer fra bestemte lande?

Hvad er det, som du har svært ved at forstå ved: at undersøgelsen ser på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005?

Ordet "samtlige" er da ikke et fremmedord  :smile1:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 23, 2018, 12:45:03 pm »
Men det er da velnok godt at flere "flygtningebørn" presser en dansker ud på overførselsindkomst i stedet for selv at være på overførselsindkomst.
cuckelicuck

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2018, 12:51:24 pm »
Hvad er det, som du har svært ved at forstå ved: at undersøgelsen ser på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005?

Det er jo ikke 'samtlige' når de har 'taget højde for' noget.
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
« Svar #5 Dato: Oktober 23, 2018, 12:52:48 pm »
Men det er da velnok godt at flere "flygtningebørn" presser en dansker ud på overførselsindkomst i stedet for selv at være på overførselsindkomst.

I perioder med arbejdsløshed gør de da det, men lige nu er der mangel på arbejdskraft mange steder - og i sådan en periode med mangel på arbejdskraft - må det være en økonomisk fordel.

I øvrigt koster flygtningene da noget, og hvis du har svært ved at klare dig, så kan jeg godt forstå, at du bliver misundelig  :yes:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 23, 2018, 01:06:07 pm »

Det er jo ikke 'samtlige' når de har 'taget højde for' noget.

De har nok heller ikke taget højde for at danske børn klarer sig langt dårligere og tjener langt mindre mange år frem i tiden hvis de har gået i en klasse med mere end tre muslimer.

Nu har tænketanken Kraka i samarbejde med Deloitte lavet en undersøgelse af den såkaldte 'klassekammerateffekt,' der blandt andet belyser de negative effekter for klassekammeraterne, når der er mange elever med ikkevestlig baggrund i klassen.

Hvis andelen af ikke-vestlige elever er 15 procent eller højere – det svarer til blot tre elever i en klasse med tyve – så kan man måle en negativ effekt på omkring 20 procent for indkomsten 20 år efter den afsluttede grundskole. Med andre ord viser undersøgelsen, at børn, der har gået i en klasse med mere end 15 procent ikkevestlige klassekammerater, i gennemsnit har haft en betydeligt lavere lønindkomst mange år frem i tiden end børn fra andre klasser.

https://www.bt.dk/debat/nu-er-det-bevist-det-har-alvorlige-konsekvenser-for-boern

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 23, 2018, 01:13:23 pm »
 Der er mange af den slags undersøgelser, og Anklageren er naturligvis glad og klapper i sine små luffer, når han finder én enkelt, der peger i en anden retning end det vanlige.

https://www.fyens.dk/indland/Tredje-generation-af-indvandrere-halter-bagefter-i-folkeskolen/artikel/3158131

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE9643223/tredje-generation-af-indvandrere-haenger-ogsaa-med-karaktererne-i-folkeskolen/

Danmark muhammedanerfrit!

Offline Dominerende Muslim

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 23, 2018, 01:19:40 pm »
Der er mange af den slags undersøgelser, og Anklageren er naturligvis glad og klapper i sine små luffer, når han finder én enkelt, der peger i en anden retning end det vanlige.

https://www.fyens.dk/indland/Tredje-generation-af-indvandrere-halter-bagefter-i-folkeskolen/artikel/3158131

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE9643223/tredje-generation-af-indvandrere-haenger-ogsaa-med-karaktererne-i-folkeskolen/

jeg kom selv som barn her til har da klaret mig fint mand kan da klare mig selv

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 23, 2018, 01:29:58 pm »
Dominerende Muslim:
Citér

Yeah. Har også lagt mærke til, at du udtrykker dig enormt selvstændigt, marnd!   :ROFL:
Danmark muhammedanerfrit!

Offline Dominerende Muslim

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 23, 2018, 01:34:33 pm »
Dominerende Muslim:
Citér

Yeah. Har også lagt mærke til, at du udtrykker dig enormt selvstændigt, marnd!   :ROFL:

har du et problem eller hva brormand?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #11 Dato: Oktober 23, 2018, 01:37:11 pm »
Jeg har citeret fra: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-19-flygtningeboern-i-danmark-klarer-sig-markant-bedre-end-for-20-aar-siden

Hvis du havde citeret fra Information, så havde du været tættere på kilden.

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10952639/manipulation-og-udeladelse-af-afgoerende-viden-i-dagbladet-informations-artikel-om-hvor-godt-boern-af-flygtninge-klarer-sig/

"Morten Uhrskov Jensen
Manipulation og udeladelse af afgørende viden i dagbladet Informations artikel om, hvor godt børn af flygtninge klarer sig
I næsten otte år er den samme anekdote blevet gentaget gang på gang af useriøse journalister.  [...]"

:big_grin:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 23, 2018, 01:42:46 pm »
Jeg har ventet på, at nogen skulle skrive om den dårlige nyhed for DinDebats skribenter - at når det kommer til job og uddannelse, klarer flygtningebørn sig faktisk stort set lige så godt som danskfødte børn, viser ny omfattende undersøgelse.

Det er blevet politisk ukorrekt at skrive noget positivt om flygtninge - men jeg tør - hvor andre holder kæft og skjuler sandheden, fordi de bliver mobbet.

Den nye undersøgelse er omfattende: Den ser på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005, og sammenligner dem med jævnaldrende indvandrere, efterkommere og danskfødte i samme periode – i alt er over én million personer blevet fulgt via tal fra Danmarks Statistik. Studiet har været gennem peer review og er netop udgivet i tidsskriftet Journal of Ethnic and Migration Studies.

I 1997 var cirka hver fjerde flygtning, der var ankommet til Danmark som barn, uden job og uden uddannelse, når de blev mellem 20 og 22 år gamle.

Men siden er det gået stærkt, og allerede i 2014 stod under hver tiende flygtningebarn i Danmark uden arbejde og uden uddannelse, da de var i begyndelsen af 20’erne. Det er næsten på niveau med danskfødte børn.

- Det er et meget markant fald, siger Christopher Jamil de Montgomery til Information. Han er ph.d.-studerende på Institut for Folkesundhedsvidenskab og hovedforfatter på den nye undersøgelse.

Der har været en del af disse hurra-historier…
Her er i alt fald et eksempel på én der ikke er enig i dine ”markante forbedringer”…
https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10952639/manipulation-og-udeladelse-af-afgoerende-viden-i-dagbladet-informations-artikel-om-hvor-godt-boern-af-flygtninge-klarer-sig/
//MTG

Anklageren

• Gæst
Det er ikke nogen historie
« Svar #13 Dato: Oktober 23, 2018, 02:11:23 pm »
Der har været en del af disse hurra-historier…
Her er i alt fald et eksempel på én der ikke er enig i dine ”markante forbedringer”…

Jeg er bange for, at danskerne ender ligesom de muslimske lande, og mister det videnskabelige forspring sammenlignet med muslimernes kultur - hvis vi går over til at tro på FAKE NEWS - fordi vi bedre kan lide budskabet.

Hvor mange Nobelpriser tror du, de muslimske lande har fået? (eller rettere sagt hvor få). Det er da ikke noget at stræbe efter at synke ned på det niveau - bare fordi du ikke bryder dig om sandheden.

Det giver for det første ikke mening at skrive, at det er mine ”markante forbedringer”. Jeg arbejder ikke på Københavns Universitet, og jeg har ikke andre interesser end at fortælle sandheden.

Jeg kan ikke lide FAKE NEWS, fordi jeg synes demokratiet bør hvile på sande informationer. Det er min eneste personlige interesse i det her.

Det er en videnskabelig undersøgelse, jeg har nævnt i oplægget, som har set på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005.

Ikke alene er undersøgelsen videnskabelig - men det er jo ikke en meningsmåling, og den beskæftiger sig slet ikke med meninger.

Desuden er undersøgelsen peer reviewet - og det betyder, at den er gennemgået af uvildige videnskabsmænd, som har sagt god for den.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #14 Dato: Oktober 23, 2018, 02:17:13 pm »
Her var den eneste kloge kommentar af en modpol, jeg kunne finde på debatten under Uhrskovs blogindlæg.

Citér
af Christian Adelhorst Rossil
Jeg har siddet og læst kommentarerne til MUJ indlæg. Et indlæg som jeg gerne vil anerkende har visse pointer, selvom jeg ikke er enig i konklusionerne. Men når jeg så læser alle de kommentarer i andre kommer med, er det jo slående hvordan i begår nøjagtig det MUJ beskylder Information og den pågældende undersøgelse for, bare med modsat fortegn.
Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke plejer at læse JP og har tendens til at læse medier, artikler m.m. som jeg selv er enige med. Det er godt at blive udfordret på sine holdninger. Er der nogen af jer der har prøvet det? For det virker ærlig talt ikke sådan når man læser jeres kommentarer....

Det skyldes nok at Uhrskov har fat i det rigtige.  :yes:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.