Forfatter Emne: Dødehavsfalskneriet  (Læst 263 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    23.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Dødehavsfalskneriet
« Dato: Oktober 22, 2018, 11:46:48 pm »
Ikke fordi der er det store debat i det. Og jeg er ikke ret meget inde i emnet.

Dele af Dødehavsrullerne viser sig nu at være falskneri. Hvornår falskneriet skulle være udført, af hvem og med hvilket formål nævner artiklen ikke noget om.

Og her har folk blevet forskere og professorer i Dødehavsrullerne. Det falder muligvis til jorden med at brag.

Såvidt jeg har forstået, så er Dødehavsrullerne vigtige fordi de delvis begrunder biwlens autensitet. Dels også at der fandtes ansatser til kristendommen samtidigt med Jesus.

Begge dele falder til jorden og biwlen og kristendommen står tilbage som noget fra 300-tallet. Jaja, jeg ved godt der fandtes kristne tidligere, men de slåsede som en sæk vildkatte.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/dead-sea-scrolls-face-museum-of-the-bible-washington-artefacts-a8596636.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR18MavbtxqNNtT2v_zmICMMXgQT3ol_KIaFGUEzMq4lnaI0DUWPQQMH8lQ#Echobox=1540233862

Anklageren

• Gæst
Det er ikke dødehavsrullerne ifølge CNN
« Svar #1 Dato: Oktober 23, 2018, 12:23:11 am »
Nogle forskere vurderer, at så mange som 70 forfalskede fragmenter har ramt markedet siden 2002.

Forskere har i mange år stillet spørgsmål om formodede dødehavsrulle-fragmenter, idet de siger, at skrupelløse antikvitetshandlere præger evangeliske som Bibelmuseet og tjener millioner.

https://edition.cnn.com/2018/10/22/us/bible-museum-fake-scrolls/index.html

Friluftsbøssen

• Gæst
Sv: Dødehavsfalskneriet
« Svar #2 Dato: Oktober 23, 2018, 12:30:12 am »
Tja, er da sikkert falsk. Alle religioner er efter min opfattelse opfundet af magteliten for at holde pøblen i skak. Hvis man kan true dem med gudernes vrede, er det nemmere at holde pøblen nede og kontrollere dem.

Alle de store verdensreligioner er i praksis solreligioner. Fordi alle de store profeter jo sjovt nok har fødselsdag omkring 25. december - samtidig med at dagene igen bliver længere. Ergo er det solen man fejrer til Jul. Jesus er bare et påskud for at fejre solen.

Anklageren

• Gæst
Det er meget usammenhængende
« Svar #3 Dato: Oktober 23, 2018, 12:49:48 am »
Tja, er da sikkert falsk. Alle religioner er efter min opfattelse opfundet af magteliten for at holde pøblen i skak. Hvis man kan true dem med gudernes vrede, er det nemmere at holde pøblen nede og kontrollere dem.

Alle de store verdensreligioner er i praksis solreligioner. Fordi alle de store profeter jo sjovt nok har fødselsdag omkring 25. december - samtidig med at dagene igen bliver længere. Ergo er det solen man fejrer til Jul. Jesus er bare et påskud for at fejre solen.

At religioner er falske siger intet som helst om, hvorvidt dødehavsrullerne er falske, og derfor er din kommentar ikke logisk.

Religion er noget meget gammelt, så selvfølgelig kan man have troet på en falsk religion ved Dødehavet for meget længe siden og skrevet det ned.

Jesus er heller ikke "alle store profeter" - så det er direkte usandt, at alle store profeter blev født omkring 25. december  - samtidig med at dagene igen bliver længere.

Muhammed blev f.eks. født 22. april 571 e.Kr.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Det er meget usammenhængende
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2018, 02:37:54 am »

At religioner er falske siger intet som helst om, hvorvidt dødehavsrullerne er falske, og derfor er din kommentar ikke logisk.

Religion er noget meget gammelt, så selvfølgelig kan man have troet på en falsk religion ved Dødehavet for meget længe siden og skrevet det ned.

Jesus er heller ikke "alle store profeter" - så det er direkte usandt, at alle store profeter blev født omkring 25. december  - samtidig med at dagene igen bliver længere.

Muhammed blev f.eks. født 22. april 571 e.Kr.

Jeg kan så i forlængelse spørge Reptil Formskifter om, hvem alle de store profeter er, som er født omkring den 25. december.
Lad os få nogle navne på alle disse store profeter.
I'm a Troll