Forfatter Emne: Cykeltyveri straffes jo stort set aldrig i Danmark!  (Læst 531 gange)

Friluftsbøssen

• Gæst
Cykeltyveri straffes jo stort set aldrig i Danmark!
« Dato: Oktober 25, 2018, 11:06:16 am »
Nu har jeg for tredje gang indenfor to år fået stjålet en cykel. Det er pisseirriterende, at man ikke kan have sin cykel stående i fred uden at en eller anden taber skal hugge den!

Sidste gang var jeg heldig, at jeg fandt den igen. Den stod kun få hundrede meter væk, så det var nok en eller anden tumpe af en fulderik, der lige skulle låne den for at køre 500 meter (totalt idiotisk, ikke?!).

Denne gang skal jeg vist være heldig for at finde den igen. Jeg har været rundt og lede og har ikke fundet den i nærheden. Men jeg har selvfølgelig ikke opgivet håbet.

Men generelt mener jeg, at cykeltyveri ses på alt for overbærende her i landet. Hører man nogensinde om cykeltyve, der kommer i fængsel? Nej, vel? Og selv hvis de bliver snuppet, får de en lille bøde eller en betinget dom på 14 dage.

Jeg går ind for STRAM KURS overfor cykeltyve. Det skal sidestilles med voldtægt, ganske enkelt. Fordi det er økonomisk voldtægt af folk, når man tvinger dem til at bruge flere tusinde kroner på en ny cykel. Så det skal give omkring 2 års fængsel at stjæle en cykel.

Heldigvis har jeg en reservecykel, så jeg klarer mig i første omgang. Men hvornår bliver DEN så stjålet? 14 dage? 3 måneder? :ohmy:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Cykeltyveri straffes jo stort set aldrig i Danmark!
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2018, 11:29:23 am »
Har selv en Cannondale mauntakebike og den bliver taget med ind i huset - opgangen osv. Hvis man skal have et låsetøj der virker, vejer låsetøjet næsten mere end cyklen.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2018, 11:32:03 am »
Har du overvejet at installere sådan en GPS-tracker på din cykel? De er godtnok halvdyre, men så kan du selv finde frem til gerningsmanden og give ham en lærestreg.  :JC_spank:
cuckelicuck

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2018, 11:37:28 am »
Har du overvejet at installere sådan en GPS-tracker på din cykel? De er godtnok halvdyre, men så kan du selv finde frem til gerningsmanden og give ham en lærestreg.  :JC_spank:

Næh, men det kunne være en idé. Nu er mine to cykler lidt halvgamle. Men hvis jeg skal have en ny dyr cykel, er det noget jeg burde overveje. :yes:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 25, 2018, 11:38:23 am »

Det første en cykeltyv gør, når han stjæler en cykel, er at fjerne GPS-trackeren.
Du får ret og jeg får fred!

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #5 Dato: Oktober 25, 2018, 11:39:18 am »
Har selv en Cannondale mauntakebike og den bliver taget med ind i huset - opgangen osv. Hvis man skal have et låsetøj der virker, vejer låsetøjet næsten mere end cyklen.

Jeg har af og til tænkt, at jeg burde tage cyklen ind i opgangen. Men det gør nogle af de andre i opgangen også. Med det resultat at opgangen er overfyldt. Så det er sjældent, jeg GIDER tage den ind i opgangen. Men det kan heller ikke passe, at man ikke bare kan låse sin cykel udenfor og at folk så ikke kan lade den være i fred.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 25, 2018, 11:40:36 am »

Det første en cykeltyv gør, når han stjæler en cykel, er at fjerne GPS-trackeren.

Man må på en eller anden måde kunne installere sådan én inde i selve stellet. Så den ikke bare kan afmonteres.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 25, 2018, 11:45:41 am »
Så skal det være en GPS- tracker, der sidder inde i saddelrør - styrholder.
http://www.spybike.com/
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 25, 2018, 11:48:26 am »

Man må på en eller anden måde kunne installere sådan én inde i selve stellet. Så den ikke bare kan afmonteres.

Ja, det kan man godt ... GPS'en virker nok bare ikke, hvis man svejser den ind i stellet. GPS'en i din telefon virker vel heller ikke, hvis du smider den ind i et metalrør.
Kan man montere en tracker, kan man også afmontere den igen.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 25, 2018, 11:50:39 am »
Jeg gør det at jeg altid køber billige cykler. Så er det ikke så slemt hvis den bliver stjålet. Jeg købte en på tilbud i Kvickly sat ned fra 3000 til 1500. Det er snart to år siden, og den kører stadig fint. Jeg har dog det krav at pedalerne ikke må være lavet af plastic, for så går de i stykker før eller siden.
cuckelicuck