Forfatter Emne: Vammelt og svensk!  (Læst 4216 gange)

Hellefred

• Gæst
Vammelt og svensk!
« Dato: Januar 18, 2015, 12:58:39 pm »
- Hvor god kan en svensk journalist blive? Det spørger Snaphanen.dk's faste kronikør Julia Caesar om, og svarer selv, at der er slet ingen grænser.
Som eksempel bruger hun SVT-reporteren Fredrik Önnevall, som for nylig har smuglet en 15-årig syrisk dreng til Sverige. Abed, hedder knægten, og i kommentaren skriver Julia Caesar at,  det er et spørgsmål, om ikke Önnevall har haft mere brug for Abed, end Abed har haft brug for ham.
Hvis nogen studser lidt, og tænker, at det vel ikke er et problem for en syrer at komme ind i Sverige, skal det tilføjes, at de mødte hinanden i Grækenland - som dermed var første indrejseland i EU for Abed. Men nej, han skulle naturligvis op til "Den humanistiske Stormagt"!

Önnevall erklærer: "Der var ingen anden, som kunne hjælpe ham, og så ophørte det med at være en journalistisk beslutning. Da blev det til, hvad jeg kunne gøre for et barn. Jeg har opfattelsen af, at dette ikke er et spørgsmål om en kriminel handling men et medmenneskeligt anliggende."

http://snaphanen.dk/2015/01/17/sondagskronika-resande-i-godhet/

Nej, ikke et øje er tørt hos alle på den "humanistiske venstrefløj". Her er jo næsten den nye Jesus, som ellers blot var rejst ud for at rapportere hjem til Stockholm om situationen. Men som vupti forvandler sig til menneskesmugler i "godhedens" hellige, selvfede navn.
Fredrik Önnevall kan da ikke se, at hans handling er kriminel, selv om han udenom alle de officielle veje smugler et stk. syrer ind i Sverige. Det er formentlig nødvendigt for ham; han har jo da sin glories glans at vedligeholde. (Godt set af Julia Caesar, det med at Önnevall måske havde mindst lige så meget brug for Abed!)

Hvor er det svensk, hvor er det Journalistiska Vänsterpartiet - og hvor er det dog kvalmende!

Det skal nævnes til sidst, at smugleriet nu er meldt til politiet.
« Senest Redigeret: Januar 18, 2015, 01:04:02 pm af Hellefred »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Vammelt og svensk!
« Svar #1 Dato: Januar 18, 2015, 01:25:54 pm »
Ok, jeg synes lige det er vigtigt at skille tingene ad her. For naturligvis skal flygtninge behandles efter de regler vi har vedtaget i FN og EU, og ikke efter hvem der tilfældigvis kommer forbi og tager folk under vingen. Så langt kan vi godt blive enige.

Dog synes jeg det er lige groft nok at angribe pågældende journalist på den måde. Jeg ser ingen grund til at tro at personens medfølelse overfor den her dreng ikke skulle være oprigtig. Du antyder at personen gør det i en eller anden form for politisk korrekthed, men det kan jeg ikke se beviser for.

Menneskelig medfølelse synes jeg er en god ting, men vi skal naturligvis overholde reglerne.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 18, 2015, 01:51:03 pm »
Ok, jeg synes lige det er vigtigt at skille tingene ad her. For naturligvis skal flygtninge behandles efter de regler vi har vedtaget i FN og EU, og ikke efter hvem der tilfældigvis kommer forbi og tager folk under vingen. Så langt kan vi godt blive enige.

Dog synes jeg det er lige groft nok at angribe pågældende journalist på den måde. Jeg ser ingen grund til at tro at personens medfølelse overfor den her dreng ikke skulle være oprigtig. Du antyder at personen gør det i en eller anden form for politisk korrekthed, men det kan jeg ikke se beviser for.

Menneskelig medfølelse synes jeg er en god ting, men vi skal naturligvis overholde reglerne.

Det er helt tydeligt "journalisten" hovedsagelig gjorde det for at kunne skrive nogle "politisk korrekte" propaganda artikler.

Han vidste på forhånd at det ville skabe en debat hvor han rigtig kunne udstille sin "politiske korrekthed" - især i Sverige.

Jeg håber selvfølgelig ikke drengen bliver sendt tilbage, selv om det nok også vil komme op, men at journalisten bliver straffet for menneskesmugling, og forhåbentlig grundigt af præventive årsager.
Har journalisten på forhånd advaret drengen om den polemik og debat der ville blive om ham og risikoen for at han muligvis bliver sendt tilbage?

Hvis han har, er det tydeligvis af propagandamæssige årsager han har smuglet drengen til Sverige.
Hvis han ikke har, er det dybt uansvarligt over for drengen.

Hvad med alle de andre børn han ikke gjorde noget for, ?
Det han har gjort er ikke kun menneskesmugling men også grov diskriminering.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 18, 2015, 04:21:32 pm »
Jamen det er det sædvanlige med at være god på andres bekostning, journalisten kunne jo selv tage sig af knægten både økonomisk og med husly mm, man ser jo f.eks også herhjemme, at de frelste radikale, klumper sig sammen i store selvskabslejligheder på østerbro, så langt fra ghettoerne man kan komme, så er det jo nemt nok at være "humanist" når der er økonomisk råderum, og man overlader problemerne til samfundet, jo man kender de radikale, også fra besættelstiden, der var højst en håndfuld i modstandsbevægelsen, man lader altid andre rave kastanjerne ud af ilden når lokummet brænder for alvor.

Anklageren

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 18, 2015, 04:27:59 pm »
Jamen det er det sædvanlige med at være god på andres bekostning, journalisten kunne jo selv tage sig af knægten både økonomisk og med husly mm, man ser jo f.eks også herhjemme, at de frelste radikale, klumper sig sammen i store selvskabslejligheder på østerbro, så langt fra ghettoerne man kan komme, så er det jo nemt nok at være "humanist" når der er økonomisk råderum, og man overlader problemerne til samfundet, jo man kender de radikale, også fra besættelstiden, der var højst en håndfuld i modstandsbevægelsen, man lader altid andre rave kastanjerne ud af ilden når lokummet brænder for alvor.

Kan vi være enige om, at det var bedre at være Radikal end at være fremmedfjendsk under besættelsen,  fordi nazisterne kæmpede på tysk side?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 18, 2015, 05:20:41 pm »

Ad hominem der iøvrigt ikke passer på virkeligheden. Jeg er radikal, har boet i en ghetto og bor idag under en kilometer fra en. Tværtimod er der størst tilslutning til DF i de områder hvor der typisk er færrest indvandrere.
Men når det kommer til politisk repræsentation i modstandsgrupperne under 2. verdenskrig var det kommunisterne der var klart overrepræsenterede.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 18, 2015, 05:40:34 pm »

Ad hominem der iøvrigt ikke passer på virkeligheden. Jeg er radikal, har boet i en ghetto og bor idag under en kilometer fra en. Tværtimod er der størst tilslutning til DF i de områder hvor der typisk er færrest indvandrere.

Det er klart, muslimske indvandrere stemmer ikke DF, med undtagelse af et par stykker.
Men jeg har talt med flere ikke-muslimske indvandrere der gør.

Citér
Men når det kommer til politisk repræsentation i modstandsgrupperne under 2. verdenskrig var det kommunisterne der var klart overrepræsenterede.

Nazisterne og kommunisterne var bon-kammerater og allierede, - indtil Hitler, til Stalins store overraskelse, angreb Rusland.
Der er reelt heller ikke megen forskel på de to ideologier.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Anklageren

• Gæst
Den yderste højrefløj meldte sig i stort tal til Waffen SS
« Svar #7 Dato: Januar 18, 2015, 07:50:22 pm »

Nazisterne og kommunisterne var bon-kammerater og allierede, - indtil Hitler, til Stalins store overraskelse, angreb Rusland.
Der er reelt heller ikke megen forskel på de to ideologier.

Efter krigen var den yderste højrefløj fortørnede over, at de blev behandlet som landsforrædere, for de havde forståelsen af, at det var forhåndsgodkendt at de kæmpede på tysk side i krigen.

Der var også briter, som kæmpede på tysk side på østfronten, og de blev hængt efter krigen, så de fik egentlig en mild behandling.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    66%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 19, 2015, 09:09:20 am »
Jeg er radikal, har boet i en ghetto og bor idag under en kilometer fra en. Tværtimod er der størst tilslutning til DF i de områder hvor der typisk er færrest indvandrere.

Deraf kan du ikke slutte af jo mere man lærer muslimer nærmere at kende, jo mere kan man li' dem og jo mindre DF-agtig bliver man. Når gettoområder overhovedet er opstået er det fordi en del danskere hverken gider høre dem eller se dem. Derfor opstår den effekt " der størst tilslutning til DF i de områder hvor der typisk er færrest indvandrere."

Jeg gad ihvertfald ikke døje med dem, og flyttede. Når man f eks har set hvordan de tér sig når der er tilbud på toiletpapir i Føjtex.

https://www.youtube.com/watch?v=ZyIgnN188uc
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

MannerKA

• Gæst
Svar til GuBBi
« Svar #9 Dato: Januar 19, 2015, 10:11:17 pm »
Citér

Det er nu ikke rigtigt - heldigvis da. Har du nogen tal på, hvor mange der deltog i de kommunistiske (BOPA)-grupper? Måske var det flere end i Holger Danske, Studenternes Efterretningstjeneste, Ringen og andre ikke-kommunistiske modstandsgrupper, men jeg er ikke overbevist, før du viser mig en troværdig kilde.
Og så er det som sædvanlig københavnske forhold, du skriver om. Set i forhold til Jylland er din påstand nærmest til grin. 

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 20, 2015, 08:25:19 am »

Rent bortset fra at kommunisterne slet ikke kæmpede for at befri Danmark, men for at indføre kommunisme i Danmark.
Gudskelov var man helt klar over dette  London, så det kom ikke til at ske.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: Januar 20, 2015, 02:31:29 pm »
Jo, kommunisterne kæmpede jo netop for at befri danmark, og derfor kan vi takke blandt andet kommunisterne for, at danmark i dag er et frit land.
Midlerne er underordnede.

Rollo

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2015, 10:31:14 pm »
Er der nogen der ved, hvad der blev af drengen? Blev han afleveret på et asylcenter? I artiklen i Snaphanen står der, at journalisten nu risikerer tiltale for at gemme drengen. Er han så blevet indkvarteret et eller andet tvivlsomt sted?

Journalisten er i hvert fald en klam selvtægts-humanist.

Hellefred

• Gæst
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2015, 10:54:48 pm »
Jeg ved ikke, om han lige var omkring et asylcenter. Af SVTs egen omtale kan man se, at drengen omgående søgte asyl i Sverige, da Önnevall havde smuglet ham ind. Derefter må det være gået stærkt (men det gør det nok også i "Den humanistiske Stormagt"), han har fået opholdstilladelse og er begyndt at gå i skole.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/det-var-ett-medmanskligt-beslut

Der er jo det ved sagen, at journalisten gerne skulle have nogle gode historier til en dokumentarserie, så drengen var nok lidt af et "scoop" at løbe ind i (i Grækenland.)
Han havde fortalt Önnevall, at han ville gøre som nogle ældre fyre: Springe fra en bro og lande på nogle lastbiler og på den måde komme videre fra Grækenland - som altså var første opholdsland i EU - og videre op til mere interessante steder at være flygtning. I Sverige bliver han vel så mediedarling.   :girl_sigh:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 22, 2015, 05:11:25 am »
I godhedsIndustriens  Hellige navn ...

Det er hvad der er at skrive om det ...
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...