Forfatter Emne: Nu kan Torsten glæde sig.  (Læst 4003 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Nu kan Torsten glæde sig.
« Svar #60 Dato: Maj 10, 2020, 01:29:51 pm »
Jeg har aldrig talt om kontinenter, der skulle blive udryddet. Jeg forklarer dig bare, hvordan evolutiuonsteorien fungerer. Du må lære at skelne mellem, hvornår man taler om en personlig holdning og henviser til en videnskablig teori. Det er heller ikke en personlig holdning at sige, at U = R* I. Eller at der er sammenhæng mellem masse og energi.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #61 Dato: Maj 10, 2020, 02:31:45 pm »
Jeg har aldrig talt om kontinenter, der skulle blive udryddet.

Det var ikke engang en joke. Jeg forholder mig til videnskaben om vores genomen i Europa. Det har en meget lille variation og risikoen er, at vi ikke har modstand, hvis der skulle komme sygdomsudbrud. Vi er simpelthen i evolutionsteorien ikke de bedst egnede mere til at overleve en katastrofe.

Europa er da vistnok et kontinent.

Citér
Jeg forklarer dig bare, hvordan evolutiuonsteorien fungerer.

Nu skal jeg forklare dig hvordan evolutionsteorien fungerer.

Darwins fire postulater:
1. Individer indenfor en art optræder med en vis variation.
2. Nogle af disse variationer er arvelige.
3. I hver generation bliver der produceret flere individer end der er plads og føde til.
4. Overlevelsen og reproduktionen af individer er ikke tilfældig, men derimod er det de individer med den mest favorable variation der bliver naturligt selekteret.

Heraf følger det at populationens karakteristika ændres fra generation til generation. Dette kaldes evolution.

Som Pølle plejer at sige: "Se, så lærte du også noget idag."

Homofaber: "Det er kun godt. Vi trænger til at få noget frisk DNA til vores svage europæiske genpulje."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: Maj 10, 2020, 04:16:53 pm »

Nu skal jeg forklare dig hvordan evolutionsteorien fungerer.

Darwins fire postulater:
1. Individer indenfor en art optræder med en vis variation.
2. Nogle af disse variationer er arvelige.
3. I hver generation bliver der produceret flere individer end der er plads og føde til.
4. Overlevelsen og reproduktionen af individer er ikke tilfældig, men derimod er det de individer med den mest favorable variation der bliver naturligt selekteret.

Heraf følger det at populationens karakteristika ændres fra generation til generation. Dette kaldes evolution.

Som Pølle plejer at sige: "Se, så lærte du også noget idag."

Det er jo rigtigt nok, at europæerne er indavlede.

Prøv at læs artiklen: "Indavl har givet europæere syge gener" i Berlinske

https://www.berlingske.dk/videnskab/indavl-har-givet-europaeere-syge-gener

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: Maj 10, 2020, 05:02:01 pm »

Europa er da vistnok et kontinent.

Ude på Amager har de asfalteret sådan nogle lange baner. Der er også en bygning, hvor der sidder en masse mennesker. Mange - hvis ikke alle - lande har noget lignende. Man kalder det lufthavne og gør det muligt for foreksempelvis europæere at transportere sig og eller bosætte over lange afstande og kontinenter sig ved at anvende dertil indrettet transportmiddel hvis geometriske form tillader opdrift og fremdrift sker ved en eller flere forbrændingsmotorer.
Derfor giver det jo ingen mening at påstå eller, at et kontinent vil blive udryddet. Det er derfor, man taler om populationer.
Jeg synes ikke, det er så svært at forstå.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    7%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #64 Dato: Maj 11, 2020, 11:59:29 am »
Det er jo rigtigt nok, at europæerne er indavlede.

Prøv at læs artiklen: "Indavl har givet europæere syge gener" i Berlinske

https://www.berlingske.dk/videnskab/indavl-har-givet-europaeere-syge-gener

Overskriften på artiklen er forkert. Den handler slet ikke om indavl, og det er usandt at der opstår syge gener af indavl. Nej, problemet med indavl er at sandsynligheden for at et uhensigtsmæssigt gen optræder som begge gener i et genpar er meget større når forældrene er nært beslægtede.
Artiklen handler derimod om at nogle amerikanske forskere har dateret nogle potentielt sygdomsfremkaldende gener, og fundet frem til at de fleste af dem er af forholdsvis nyere dato. Dette giver god mening da skadelige gener med tiden bliver selekteret fra.

Homofaber: "Det er kun godt. Vi trænger til at få noget frisk DNA til vores svage europæiske genpulje."