Mener du hermed heller ikke at vulkanudbrud udleder CO2?
Så udleder jeg heller ikke når jeg:BØVS!'er
Citat fra: Marius, the giraffe efter Oktober 11, 2018, 04:11:27 pmMener du hermed heller ikke at vulkanudbrud udleder CO2?Det er ikke meget anderledes. CO2 indgår også i en langsigtet Cyklus, så der bliver ikke mere og mere CO2 på jorden på grund af vulkanudbrud.Der dannes hele tiden fossile brændstoffer på jorden: kul, naturgas og olie. I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.
Der dannes hele tiden fossile brændstoffer på jorden: kul, naturgas og olie. I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.
Citat fra: Anklageren efter Oktober 11, 2018, 04:25:31 pmDer dannes hele tiden fossile brændstoffer på jorden: kul, naturgas og olie. I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.Engang om mange millioner år vil Jordens beboere så måske komme til at opleve at der er for lidt CO2 i atmosfæren og at der kommer global nedkøling og faldende vandstand.
Kan vi så snart slippe for, at nogen påstår, at naturen udleder meget mere CO2 end mennesket gør?
Citat fra: Anklageren efter Oktober 11, 2018, 03:43:53 pmKan vi så snart slippe for, at nogen påstår, at naturen udleder meget mere CO2 end mennesket gør?Du skal lade være med at komme så meget henne i Pinsekirken, hvor de sigef sådan noget.
Det er ikke meget anderledes. CO2 indgår også i en langsigtet Cyklus, så der bliver ikke mere og mere CO2 på jorden på grund af vulkanudbrud.Der dannes hele tiden fossile brændstoffer på jorden: kul, naturgas og olie. I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig helt ret, men ellers er det dagens gode nyhed…:Fossile brændstoffer er altså CO2 neutrale, idet disse i fjern fortid har bundet CO2 i olie, gas eller brunkul.Det eneste problem – som jeg forstår på dig - er dog at vi frigiver CO2’en for hastigt (?)Og det mener du så ikke at et vulkanudbrud gør???
Klimadebatten er forvirret, så jeg synes det er klogest at debattere et element af gangenNår det regner i havet, så bliver der ikke mere og mere vand på jorden, så havene stiger og til sidst oversvømmer landjorden.Vand er en del af en cyklus. Vandet fordamper fra havet, fortættes til skyer, det regner, vandet løber gennem bække, åer og floder tilbage til havet, hvor det kom fra.Derfor siger man ikke, at naturen udleder vand.Sådan er det også med CO2.Kan vi så snart slippe for, at nogen påstår, at naturen udleder meget mere CO2 end mennesket gør?